Subaru Forester, 2.0 XT - масло, разход и др.
Автор |
Съобщение |
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Vmax написа: Малко търсиш под вола теле, но ще се опитам за последно да ти подскажа, въпреки че в темата за маслата и това е обяснено:
Премиум масло е това, което е група 4 и 5. Т.е. Пълна синтетика и/или естери. Много масла имат на опаковката думичките "пълна синтетика" , но реално са хидрокрек.
Засега само в Германия със закон е регулирано, че ако пише пълна синтетика трябва да е задължително гр.4 или 5 А как мога аз да разбера едно масло от коя група е? Пише ли го на етикета или в техническите характеристики? В България на повечето масла 5w40 пише,че са пълна синтетика,това означава ли,че са група 4 или 5.Например Motul 8100 5w40 x-clean и в немските сайтове пише,че е пълна синтетика,а по-запознатите на тема масла във форума,пишат,че е група 3?
|
|
|
Сря Юли 05, 2017 8:55 am |
|
|
vizor
|
В България 90% от маслата, на които пише, че са пълна синтетика, не са такива. Едно от най-сигурните неща е лабораторен тест, а другото е да пише, че са произведени в Германия Ама не в EU, а Made IN Germany !!!!!!
|
|
|
Сря Юли 05, 2017 2:25 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
no_retreat написа: Shtukata написа: Здрасти колега Първата ми смяна на масло беше с Фукс уж премиум немско, ама нещо не си паснаха с Форко и за 10 000км. му долях към литър и половина След това стана дума с колегата Vmax за масла и въпросната марка Равенол... Купих 5w40 ама VST ili VSI не си спомням и до следващата смяна (около10500 - 11000км.) съм долял остатъка от тубата около 500-600мл. като имах лек теч от едната глава. Сега както се сещаш пак съм със същото масло Дано си намерил "лек" за твоя дерт Поздрави п.с. Та ако съм пропуснал да благодаря на Vmax - Благодаря ти за съвета Мерси. И аз го послушах колегата, до сега съм минал само около 1000км с равенола, ще дам отзиви как се държи при мен като покарам повечко. И аз се надявам да съм намерил лек за моят дерт. ПОздрави. Привет. След промивка 5 часа с Xenum, смяна с Ravenol 5/40 VSI и 3500км. пробег, резултатът е 1 литър долято масло. Явно това си е състоянието на двигателя.. Чудя се дали да пробвам следващия път с друг вискозитет масло - 10/40, 5/50 и тн., или просто да си карам и доливам докато не изреве за ремонт. Пусто и Субару... като изключим тоя разход на масло, работи и тиктака като швейцарски часовник и върви като изтребител...
|
|
|
Вто Авг 08, 2017 4:44 pm |
|
|
petko 69
|
no_retreat написа: Явно последния ми отговор не се прие добре. Да, знам, че има тема за маслата, която е достатъчно изчерпателна - чел съм я цялата. Може в мен да е проблема, но всичките марки и разновидности масла споменати там, на мен все още ми е трудно да кажа кои марки са премиум и кои са по-евтин вариант заместител?
Моля за няколко примера.. Например, Мотул е компромис, Редлайн е премиум, прав ли си? Eneos, Yacco?
Koe e премиум? Масло по 35лв+ литъра или не е задължително?
Поздрави, колеги! Извинявай не съм видял въпроса , няма да изреждам масло , но ще ти кажа , че аз от 4-5 смени насам карам с Кастрол 5-40 . Пак ми лапа 1.5л до смяна , но това се случва благодарение на десния ми крак , е с новите глоби се надявам да ми падне разхода на гориво и масло.
|
|
|
Вто Авг 08, 2017 8:18 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
petko 69 написа: no_retreat написа: Явно последния ми отговор не се прие добре. Да, знам, че има тема за маслата, която е достатъчно изчерпателна - чел съм я цялата. Може в мен да е проблема, но всичките марки и разновидности масла споменати там, на мен все още ми е трудно да кажа кои марки са премиум и кои са по-евтин вариант заместител?
Моля за няколко примера.. Например, Мотул е компромис, Редлайн е премиум, прав ли си? Eneos, Yacco?
Koe e премиум? Масло по 35лв+ литъра или не е задължително?
Поздрави, колеги! Извинявай не съм видял въпроса , няма да изреждам масло , но ще ти кажа , че аз от 4-5 смени насам карам с Кастрол 5-40 . Пак ми лапа 1.5л до смяна , но това се случва благодарение на десния ми крак , е с новите глоби се надявам да ми падне разхода на гориво и масло. А преди това с какво масло си карал и какъв беше разхода на масло с него?
|
|
|
Сря Авг 09, 2017 11:09 am |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Равносметка с Ravenol VSI 5/40 - за 8500км (90% магистрално и извънградско каране) -> разход на масло 2.5л. Струва ми се много.
Утре сменям и мисля да тествам Castrol Magnatec 5/40. Чудех се между него и Edge, в крайна сметка се спрях на магнатек-а.
Ако и с него на намалее разхода, продължавам теста.. следват Eneos, Yacco и тн.... ако не изтропа за ремонт до тогава, но да не вярва човек - тиктака и върви като изтребител.
|
|
|
Пон Сеп 25, 2017 1:24 pm |
|
|
vizor
|
Трудно ще намериш по-стабилно от VSI-то като цяло. Не мисля, че проблема ти е от маслата изобщо. Потърси другаде. За да сменяш грейда на маслото трябва да си много сигурен в налягането с тези масла. Лично аз бих ти препоръчал да премериш налягането с VSi-то докато си, да видиш дали имаш нужда от по-висок грейд. Ако нямаш нужда търси проблема на други места като картерна вентилация, сегменти, турбо и така нататък. Аз също имах харч на масло, но се оказа от турбото.
|
|
|
Пон Сеп 25, 2017 2:34 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
vizor написа: Трудно ще намериш по-стабилно от VSI-то като цяло. Не мисля, че проблема ти е от маслата изобщо. Потърси другаде. За да сменяш грейда на маслото трябва да си много сигурен в налягането с тези масла. Лично аз бих ти препоръчал да премериш налягането с VSi-то докато си, да видиш дали имаш нужда от по-висок грейд. Ако нямаш нужда търси проблема на други места като картерна вентилация, сегменти, турбо и така нататък. Аз също имах харч на масло, но се оказа от турбото. Съгласен съм. Проблема е, че нещо спрях да вярвам на майсторите, дори и на "белите" такива и вече не знам на кого да се доверя за вярна диагностика. Не съм достатъчно богат за да ставам опитно зайче, достатъчно съм патил от диагностика тип "по метода на изключването, проба -> грешка" и тн.
|
|
|
Пон Сеп 25, 2017 4:02 pm |
|
|
vizor
|
Ти си знаеш най-добре. Мисля, че си дал повече пари за масло отколкото за диагонстика до сега. Може би щеше да си е избила парите вече.
|
|
|
Пон Сеп 25, 2017 4:51 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
Колега @no_retreat, с еднакви коли сме, с горе долу еднакъв разход на масло. От твоите опити с маслата все повече се убеждавам, че трябва да сменя PCV клапана както те посъветваха две три страници по-рано. Маркучите около моя са твърди и самият клапан е омаслен. След това ми е ред на турбото, което и без това има "пукнатинка" в топлата част. Началото на месеца ще обслужвам моята и ще ти драсна едно лично ако искаш с инфо за PCV-то къде и колко са ми взели.
|
|
|
Пон Сеп 25, 2017 8:29 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Благодаря, колеги. Определено не съм се отказал от диагностика и лекуване на проблема. Последния път, в който отворих темата при основните ми майстори (няма да споменавам име, известни са на всички) - директно без да проверяват каквото и да било казаха "нагорели сегменти". Ще попрочета за този PCV клапан и ще помоля сега каот оставям колата за обслужване днес да го проверят - пък да видим какво ще кажат. Турбото също е възможен вариант, ще трябва да се провери и то. Пък дано се окаже от тези две неща, а не сегменти. Поздрави! П.С. @ antonimoo - ще съм благодарен ако драснеш с информация, колега
|
|
|
Вто Сеп 26, 2017 8:59 am |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Здравейте.
Изчистиха ми дросела и вече втора седмица колата работи супер странно - доста често държи ужасно високи обороти на празен ход както на газ, така и на бензин (на моменти дори над 2000 оборота), съответно в движение също се усеща едно изфорсиране причинено от тези високи обороти и превключването от предавка в предавка и потеглянето от празен ход са меко казано ненормални.
Така.. знам, че след чистене на дросел отнема известно време докато той се адаптира и колата нормализира работата си, но от тогава минаха поне 10 дни в които колата се кара ежедневно и промяна няма. Светна ми и чек енджина с грешка за дросела (че е влязал в авариен режим) - изчистих я вчера, покарах 5км на газ и отново светна. Отново я изчистих като след това карах само на бензин и като че ли една идея пооправи работата си и чек енджина не е светвал, но съм минал само около 10-15км от тогава.
Някой някакви идеи?
Възможно ли е дросела да има някакво износване и да не фукционира нормално след чистенето (като е бил мръсен това да е лъжело компа по някакъв начин)? Дали му трябва още време да се "нагласи"?
Чудя се дали да покарам така още няколко дни да видя дали ще се оправи, или директно да ттърся проблем в дросела, или пък в настройките на газта?
|
|
|
Пет Окт 13, 2017 2:11 pm |
|
|
zk.
|
За да не се бъркат и други хора, 2.0 XT е с жило и за дросела няма обучения и адаптации. Ако е се е появил код за грешка, то сигурно има причина.
_________________ Zubaru.tuninK
|
|
|
Сря Окт 18, 2017 11:27 am |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
zk. написа: За да не се бъркат и други хора, 2.0 XT е с жило и за дросела няма обучения и адаптации. Ако е се е появил код за грешка, то сигурно има причина. Хм, това не го очаквах. Изчистих грешката, покарах няколко дни само на бензин и колата заработи както трябва. След това минах и на газ и да чукам на дърво до сега няма проблеми - работи както трябва и чека не е светвал. Аз за хубаво го изчистих дросела без да имах особени оплаквания -> тя каква стана Та докато всичко работи както трябва, мисля да не дълбая повече и да не пипам нищо
|
|
|
Сря Окт 18, 2017 3:27 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
antonimoo написа: Колега @no_retreat, с еднакви коли сме, с горе долу еднакъв разход на масло. От твоите опити с маслата все повече се убеждавам, че трябва да сменя PCV клапана както те посъветваха две три страници по-рано. Маркучите около моя са твърди и самият клапан е омаслен. След това ми е ред на турбото, което и без това има "пукнатинка" в топлата част. Началото на месеца ще обслужвам моята и ще ти драсна едно лично ако искаш с инфо за PCV-то къде и колко са ми взели. Лек бъмп... ~3 месеца и 3000 км по-късно резултатът от 15w50 и PCV клапана - същата консумация. Почти литър (под F до над L). До тук бях с гъстите бълвочи, добре че е топла зимата... Следващото в списъка е турбото. To td04land!
|
|
|
Чет Яну 04, 2018 3:42 pm |
|
|
topgunner
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 2:39 pm Мнения: 15
Skype: cecko76vidin
Автомобил: Forester 2.0 s-turbo
Телефон: 0878627427
Рейтинг: 0
|
vizor написа: И аз така си мислех почти две години. Накрая флъшнах мотора по препоръка на приятел и вече 4к километра не е барнало и 100 грама. Колкото сипахме - там си седи. Така, че не отписвай маслото. Слагах КАКВО ли не. Реклами и антиреклами мога да направя много на маслата, но не си заслужава. Маслото бе препоръчано в една от темите от пищеш тук
|
|
|
Чет Фев 01, 2018 9:34 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
topgunner написа: vizor написа: И аз така си мислех почти две години. Накрая флъшнах мотора по препоръка на приятел и вече 4к километра не е барнало и 100 грама. Колкото сипахме - там си седи. Така, че не отписвай маслото. Слагах КАКВО ли не. Реклами и антиреклами мога да направя много на маслата, но не си заслужава. Маслото бе препоръчано в една от темите от пищеш тук Така и не успях да разбера за кое масло става дума, а бая порових по темите.. Следващата смяна съм решил да тествам Fuchs - чудя се дали пак 5/40 или да пробвам по-гъсто. Честно казано аз спрях да се кося за разхода на масло - следя си го редовно, доливам когато е нужно, карам и си свиркам. Мотора работи добре, така че докато това е така нищо няма да пипам и да експериментирам повече. Достатъчно тестове с различни марки масла, флъшове и какво ли още не пробвах във времето - явно просто съм за сегменти и турбо. Но докато се разминавам само с доливане на масло, няма да мисля за ремонти. Все пак карам 15 годишна кола, сигурно на реални 500к пробег, така че ми се вижда нормално положението
|
|
|
Пет Мар 30, 2018 10:52 am |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
В допълнение по темата (разрових много теми из форума, но не намерих нещо подобно) искам да споделя друг неприятен случай, който имах на скоро - така и не разбрах какво се случи.
Извинявам се предварително ако поста не е на място... не видях по-подходящо място, а отделих бая време в ровене в други теми.
При по-продължителна работа на едно място (около час) и редуване 1-ва -> спри в трафик, колата започна незнайно защо да държи много високи обороти. Първите 10-15 мин в такива условия всичко е ОК, след което почва да вдига оборотите на празен ход - първо 1500, после 2000 и на края стигна до над 2500. Бях тръгнал към Сърбия и имаше чакане на границата около час в посока - строшиха ми се нервите и се чудех на края дали няма гръмне тоя мотор ако не мина скоро границата... В движение няма проблеми, работи и върви както трябва. На връщане, след като поизстина колата пак всичко беше наред, докато не дойде пак чакането на границата и отново след 20, 30 мин спри-тръгни, почна да го прави пак. Не светна check engine. В задръстването тествах какво ли не - да я гася, да я форсирам, да работи и на газ и на бензин - никаква промяна и реакция. Колата се кара основно извънградско, в София сравнително рядко и почти без висене по задръствания, та от тогава не се е появявала пак тая случка, но не съм я вкарвал в същия "тест" и предполагам, че в същите условия пак ще се случи. Всичко друго си е в норма - масло, всички течности, антифриз и тн.. Не е тръгвала да грее или нещо друго притеснително. Върви си както трябва, а когато излираме сличаите на въпросното вдигане на обороти на празен ход, работи нормално, равномерно и тихо без тресене на мотора или някакви чукания.
Някой аджеба има ли някаква идея към какво да се насоча?
|
|
|
Пет Мар 30, 2018 11:08 am |
|
|
kronos
|
no_retreat написа: В допълнение по темата (разрових много теми из форума, но не намерих нещо подобно) искам да споделя друг неприятен случай, който имах на скоро - така и не разбрах какво се случи.
Извинявам се предварително ако поста не е на място... не видях по-подходящо място, а отделих бая време в ровене в други теми.
При по-продължителна работа на едно място (около час) и редуване 1-ва -> спри в трафик, колата започна незнайно защо да държи много високи обороти. Първите 10-15 мин в такива условия всичко е ОК, след което почва да вдига оборотите на празен ход - първо 1500, после 2000 и на края стигна до над 2500. Бях тръгнал към Сърбия и имаше чакане на границата около час в посока - строшиха ми се нервите и се чудех на края дали няма гръмне тоя мотор ако не мина скоро границата... В движение няма проблеми, работи и върви както трябва. На връщане, след като поизстина колата пак всичко беше наред, докато не дойде пак чакането на границата и отново след 20, 30 мин спри-тръгни, почна да го прави пак. Не светна check engine. В задръстването тествах какво ли не - да я гася, да я форсирам, да работи и на газ и на бензин - никаква промяна и реакция. Колата се кара основно извънградско, в София сравнително рядко и почти без висене по задръствания, та от тогава не се е появявала пак тая случка, но не съм я вкарвал в същия "тест" и предполагам, че в същите условия пак ще се случи. Всичко друго си е в норма - масло, всички течности, антифриз и тн.. Не е тръгвала да грее или нещо друго притеснително. Върви си както трябва, а когато излираме сличаите на въпросното вдигане на обороти на празен ход, работи нормално, равномерно и тихо без тресене на мотора или някакви чукания.
Някой аджеба има ли някаква идея към какво да се насоча? Един колега имаше същия проблем с кола на газ, но беше Пасат 2. Оказа се стъпковото моторче.
|
|
|
Пет Мар 30, 2018 12:22 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
Привет! На кратко: 1. Смени ли PCV клапана? /14лв. 2. Amsoil е маслото според Vizor, сега го тествам и аз. 3. Провери си нивото на антифриза в преливника. Трябва да има разлика спрямо студен и загрят мотор, ако такава няма си смени капачката на разширителния съд. Имах подобен проблем с вдигане на оборотите и всичко се реши с капачка, в последствие и две скоби на маркучите за антифриза от/към турбото. Успех.
|
|
|
Вто Апр 03, 2018 8:29 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|