Subaru Forester, 2.0 XT - масло, разход и др.
Автор |
Съобщение |
Vmax
|
kronos написа: Не знам защо бяха изтрити последните мнения, без да има обиди в тях или някакъв кой знае какъв офтопик? Както и да е, но лично аз не бих сложил 5W40, след като в книжката изобщо не го споменават. Не смятам, че съм по-голям разбирач от инженерите на Subaru, за да си правя експерименти. А и май Motul е по-скъпото масло от ENEOS и Yacсo. Темата е за 2.0 турбо и то на конкретен потребител - и не е показателна за всички 2.0 турбо Субару мотори.Мнения, които не са по темата и касаят други двигатели са премахнати Има тема за избор на масло която е като библия - над 40 страници - не е лошо да я прочетеш доколкото можеш, за да се ориентираш. Отделно има теми за отзиви от масла, която също е много полезна с база данни, пробег и т.н.
|
|
|
Пет Май 26, 2017 5:43 pm |
|
|
petko 69
|
srg написа: Драмата не е в белите сервизи, а в липсата на позиция "диагностик" в истинския смисъл на думата по тия сервизи. Аз в нито един сервиз (бял, червен, зелен) не съм срещнал служител, който да има знанията и уменията за това да направи диагностика по начин, по който това трябва да се направи, а реално заместителя на този специфичен подход към проблема на клиента всъщност е опита на механиците върху колите на клиентите + 2-3 заучени фрази и евентуална употреба на нещо, наречено "системата", "програмата" и т.н.. Да, горното върши работа в 90% от случаите, а останалите 10% са такива като теб, които успяват да стоплят, че срещу себе си има човек, който има желание да се научи, но за твоя сметка, върху твоя гръб, като всъщност това с ученето дори не е задължително като резултат . Накрая като добавим към всичко това и самочувствие от факта, че "с е тия две ръки ш'ти цепна моторя и ще замърка", с което обикновено хорицата се справят и вече става ясно защо всеки механик натиска да обезчестява двигатели, дори при наличие на примерно един симптом от всичките необходими поне 5, за да потвърди/отхвърли проблем. Колега , съгласен съм с теб , че в БГ сервизите нещата уви са по-този начин и просто работят на принципа проба-грешка , и за това ти гласувам вот.Сега да ти кажа че в Субару Форум има доста доказани майстори , но аз ще ти кажа само за тези които съм ползвал и мои приятели също , и са доволни.Павлин-Пловдив , Тенчо-1040 , Субаруланд-Красимир и сервиза на Миро-Варна по думи на доволни клиенти.Нека не забравяме , че нишата клиенти Субару е много малка на фона на Бмв или Ауди , а Е МНОГО ТРУДНО да поддържащ сервиз с малка печалба.
|
|
|
Нед Май 28, 2017 9:02 pm |
|
|
petko 69
|
no_retreat написа: no_retreat написа: Колеги, направих промивка с Lubegard Engine Flush, след което сложих RedLine Euro-Series 5W40. Ще й се дава яко газ на колата от тук нататък, за да може да се "излекува" евентуално каквото има за лекуване. Ще следя нивото на маслото с още по-голям интерес, силно се надявам разхода да изчезне или намалее (1.5л на 8000км с Мотул). Малко информация по темата - с Redline 5W40 резултатът е същия като преди с Motul-a -> разход на масло от около 2л. за 8500км. Сега чуденето ми е следното - дали да пробвам с Redline 10W40 (пълна синтетика е) или да започна да слагам от тук нататък по-евтино масло (Motul или някое друго от този калибър) пак пълна синтетика и просто да следя, доливам и да сменям на всеки 8000км. Някой идеи или препоръки? Колега , бях ти написал ,че бих сменял масло на 8000км. но нямах предвид евтин вариант , а само премиум масла и на 4 смени губиш една , но за мотора е ок.Не смятам че мотор с разход на масло с една смяна на премиум масло ще спре да го харчи.Повечето автомобили тук имат история почти от нас , какво е било преди и с какви масла е каран мотора е загадка.За да не отваряме мотора е необходимо да го глезим не с почистващи добавки , а с премиум масла и по къса смяна на км. поне 5-6 пъти и тогава ще има резултат. .
|
|
|
Нед Май 28, 2017 9:14 pm |
|
|
srg
|
petko 69 написа: srg написа: Драмата не е в белите сервизи, а в липсата на позиция "диагностик" в истинския смисъл на думата по тия сервизи. Аз в нито един сервиз (бял, червен, зелен) не съм срещнал служител, който да има знанията и уменията за това да направи диагностика по начин, по който това трябва да се направи, а реално заместителя на този специфичен подход към проблема на клиента всъщност е опита на механиците върху колите на клиентите + 2-3 заучени фрази и евентуална употреба на нещо, наречено "системата", "програмата" и т.н.. Да, горното върши работа в 90% от случаите, а останалите 10% са такива като теб, които успяват да стоплят, че срещу себе си има човек, който има желание да се научи, но за твоя сметка, върху твоя гръб, като всъщност това с ученето дори не е задължително като резултат . Накрая като добавим към всичко това и самочувствие от факта, че "с е тия две ръки ш'ти цепна моторя и ще замърка", с което обикновено хорицата се справят и вече става ясно защо всеки механик натиска да обезчестява двигатели, дори при наличие на примерно един симптом от всичките необходими поне 5, за да потвърди/отхвърли проблем. Колега , съгласен съм с теб , че в БГ сервизите нещата уви са по-този начин и просто работят на принципа проба-грешка , и за това ти гласувам вот.Сега да ти кажа че в Субару Форум има доста доказани майстори , но аз ще ти кажа само за тези които съм ползвал и мои приятели също , и са доволни.Павлин-Пловдив , Тенчо-1040 , Субаруланд-Красимир и сервиза на Миро-Варна по думи на доволни клиенти.Нека не забравяме , че нишата клиенти Субару е много малка на фона на Бмв или Ауди , а Е МНОГО ТРУДНО да поддържащ сервиз с малка печалба. @ petko 69, изобщо не отричам наличието на майстори, а по-скоро визирам подхода им към проблемите, различни от "нещо ми тропа в дясно" или " тресе като завивам", т.е., всичко различно от механика. За да онагледя по-ясно причината за това ми мнение, ще дам за пример моята случка, която реално се превърна в катализатор на желанието ми да започна сам да дълбая нещата, свързани с ДВГ периферията и не само. След като купих моя автомобил ми направи впечатление разликата от 10% в корекциите на гориво между двете глави и лекото притрисане. Любо и човека с компа при него, както и Краси и Вальо изказаха мнение за сонди, компресия, катализатори, филтри по банджо болтове, гарнитури на EGR-и, разтегнати вериги или клапани. Ок, викам си, явно това е космат проблем, а аз от Субару не вдявам, има бели сервизи и при нужда ще се наложи да се сменят неща. Е, налях една сума за диагностики, манипулации и подмени, като накрая смених и веригите и познай какви бяха корекциите?!? Ми пак си бяха с 10% разлика между двете глави. След това обиколих още доста майстори, включително Павлин и всеки без изключение първо изказваше съмнение във същите тези неща. Тук вече избеснях и реших да спря да си губя времето, да спра спонсорството и да оставя този проблем настрана докато сам се подкова, съответно някакво време практикувах образоване в свободното си време на тема ДВГ, ECU и т.н., а в момента, в който започнах да ровя по логиките в ECU-то изкочи и причината за проблема (лоша комуникация между ECU-то и едната сонда), която я хванах с паралелно отчитане данните на стоковите сонди с външни такива. Всички извършвали операциите по-горе (добавки, диагностики, подмяна сонди, подмяна вериги, мерене компресия и т.н.) знаят какви пари струват и при вадене на H6 двигател какво още се сменя и всеки сам може сам да си направи извод относно това до колко всичко това е оправдано в моя случай и каква би била разликата в средства и загубено време ако някой просто си беше свършил работата както трябва. Аз имам три въпроса, генерирани от написаното от мен до момента, на които не търся отговори, защото за мен вече имам отговорите: - Колко време е необходимо, за да стане ясно на майсторите, че съвременните автомобили вече си казват всичко на компютър и правилното разчитане на инфото в комбинация със сървиз менюалите е разковничето в навременното, бързо и качествено отстраняване на проблеми, а не "лекуване" на симптоми и отстраняване на следствия и оставяне на причините? - Поради незнание или нарочно се препоръчва смяна на "неща" безмислени ремонти от майсторите при положение, че инфото е в ECU-то на автомобила и някой просто трябва да седне, да го разчете и да го осмисли? - Колко време е необходимо, за да стане ясно на майсторите, че когато не знаят нещо освен признанието за това, че не знаят нещо НЕ трябва да препоръчват "карай така докато не изкочи нещо по-сериозно"? Последния въпрос е продиктуван от факта, че препоръката съм я чул от почти всеки майстор, който обиколих когато ги занимавах с моя проблем, а реално това си е сериозна драма, просто защото разликите в корекциите на гориво индикират за проблем, който неминуемо рефлектира върху начина на изгаряне в горивните камери, респективно промяна в температурата и всички последствия от това. Мога да засегна и други болни теми като прословутото прегряване на H6 или пък за рязането на катализатори и тоталното незнание във всички бели сервизи относно това как всъщност може/трябва да се диагностицира проблем с катализатор, но нещо нямам желание, защото се напрегнах само като си припомних нещата от преди две години. Anyway, аз спрях да се осланям на диагнозите на майсторите когато става дума за двигател, скоростна кутия или електроника, защото така просто ми излиза по-евтино.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
15
|
|
Нед Май 28, 2017 10:54 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
no_retreat написа: no_retreat написа: Колеги, направих промивка с Lubegard Engine Flush, след което сложих RedLine Euro-Series 5W40. Ще й се дава яко газ на колата от тук нататък, за да може да се "излекува" евентуално каквото има за лекуване. Ще следя нивото на маслото с още по-голям интерес, силно се надявам разхода да изчезне или намалее (1.5л на 8000км с Мотул). Малко информация по темата - с Redline 5W40 резултатът е същия като преди с Motul-a -> разход на масло от около 2л. за 8500км. Сега чуденето ми е следното - дали да пробвам с Redline 10W40 (пълна синтетика е) или да започна да слагам от тук нататък по-евтино масло (Motul или някое друго от този калибър) пак пълна синтетика и просто да следя, доливам и да сменям на всеки 8000км. Някой идеи или препоръки? Колега , бях ти написал ,че бих сменял масло на 8000км. но нямах предвид евтин вариант , а само премиум масла и на 4 смени губиш една , но за мотора е ок.Не смятам че мотор с разход на масло с една смяна на премиум масло ще спре да го харчи.Повечето автомобили тук имат история почти от нас , какво е било преди и с какви масла е каран мотора е загадка.За да не отваряме мотора е необходимо да го глезим не с почистващи добавки , а с премиум масла и по къса смяна на км. поне 5-6 пъти и тогава ще има резултат. . [/quote] @petko 69Разбрах те правилно колега. Като заговорихме за преиум масла - би ли ми изредил няколко марки (освен Red Line)? Защото, честно казано, за мен и Мотул е хубаво масло, а не компромис - но явно греша. Питам наистина изцяло информативно.. в никакъв случай не се заяждам. Благодаря!
|
|
|
Пон Май 29, 2017 9:19 am |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Явно последния ми отговор не се прие добре. Да, знам, че има тема за маслата, която е достатъчно изчерпателна - чел съм я цялата. Може в мен да е проблема, но всичките марки и разновидности масла споменати там, на мен все още ми е трудно да кажа кои марки са премиум и кои са по-евтин вариант заместител?
Моля за няколко примера.. Например, Мотул е компромис, Редлайн е премиум, прав ли си? Eneos, Yacco?
Koe e премиум? Масло по 35лв+ литъра или не е задължително?
Поздрави, колеги!
|
|
|
Сря Май 31, 2017 1:25 pm |
|
|
Vmax
|
Малко търсиш под вола теле, но ще се опитам за последно да ти подскажа, въпреки че в темата за маслата и това е обяснено:
Премиум масло е това, което е група 4 и 5. Т.е. Пълна синтетика и/или естери. Много масла имат на опаковката думичките "пълна синтетика" , но реално са хидрокрек.
Засега само в Германия със закон е регулирано, че ако пише пълна синтетика трябва да е задължително гр.4 или 5
|
|
|
Сря Май 31, 2017 2:03 pm |
|
|
ico_tech
|
Оф топик. Предлагам на модератора да обособи нова тема с мнението на srg. Ще е полезно за всички притежатели на Н6. Пък и на тези от белите сервизи, на които им се чете разбира се. Тва при положение, че иска да сподели по -подробно процедурата по установяване на грешката ( щото може да реши да става срещу припеймънт) А иначе отговора въпроса "Защо ме разтакават" е тривиален - сметни си колега колко време е нужно да се тества и провери комуникацията и прецени кой има толкова в един сервиз. И кой би платил еднодневна диагностика за 200+ лв
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Май 31, 2017 5:55 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Vmax написа: Малко търсиш под вола теле, но ще се опитам за последно да ти подскажа, въпреки че в темата за маслата и това е обяснено:
Премиум масло е това, което е група 4 и 5. Т.е. Пълна синтетика и/или естери. Много масла имат на опаковката думичките "пълна синтетика" , но реално са хидрокрек.
Засега само в Германия със закон е регулирано, че ако пише пълна синтетика трябва да е задължително гр.4 или 5 Мерси, колега, оценявам помощта. А до колко може да се разчита, че надписа на опаковките, който казва група 4 или 5 е реален? Например ACEA C3 на Мотул-а показва, че е група 3, правилно ли тълкувам?
|
Последна промяна no_retreat на Чет Юни 01, 2017 9:27 am, променена общо 1 път
|
|
Чет Юни 01, 2017 9:21 am |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Колеги, в крайна сметка си поръчах RAVENOL VSI 5W-40. Утре една провмика, сменям го и ще видим как ще е - ще дам отзиви. Поздрави.
|
|
|
Пет Юни 02, 2017 3:48 pm |
|
|
TCH
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 10:56 pm Мнения: 58 Рейтинг: 15
|
C3 оказва нивото на пепел, фосфор и сяра в маслото. В случая става въпрос за масло със средно съдържание на посочените елементи- "mid saps". Ravenol като цяло са хубави масла, особено ако се вземат с някакви групови доставки от чужбина идват много добре съотношение цена-качество.
|
|
|
Съб Юни 03, 2017 2:17 am |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
TCH написа: C3 оказва нивото на пепел, фосфор и сяра в маслото. В случая става въпрос за масло със средно съдържание на посочените елементи- "mid saps". Ravenol като цяло са хубави масла, особено ако се вземат с някакви групови доставки от чужбина идват много добре съотношение цена-качество. Мерси, колега.. ще видя как ще е с равенола. Аз го поръчах от официалния вносител за българия, 103лв за 6лв. - ОК е цената. След малко го взимам и го сменям още днес, с промивка преди това. Да видим.
|
|
|
Съб Юни 03, 2017 8:12 am |
|
|
TCH
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 10:56 pm Мнения: 58 Рейтинг: 15
|
Дано да има някакъв ефект. Равенол до колкото съм запознат са от 4та група, така че са направени от добри суровини. И аз до сега си вземах маслото от официалния представител, ама карах с VMO заради газта. Но надценката им спрямо цената в Германия е над 20лв. на туба и ще се огледам за доставка отвън. Както и да е, да споделиш след това как е било маслото.
|
|
|
Съб Юни 03, 2017 4:40 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Ще споделя, разбира се.
И аз съм с газ.. Ravenol VMO е по-подходящо от VSI за газифицирани коли, така ли? Не го виждам никъде по спецификациите..
Както и да е, днес сложих VSI, преди това промих с Xenum 4 часа.. надявам се да видя резултат..
|
|
|
Нед Юни 04, 2017 9:10 pm |
|
|
TCH
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 10:56 pm Мнения: 58 Рейтинг: 15
|
"Mid-Saps" маслата, каквото е VMO, са по принцип са по-подходящи за коли на газ. Това не значи, че вършат чудеса и само от това ще ти падне разхода на масло наполовина.
|
|
|
Пон Юни 05, 2017 7:25 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
TCH написа: "Mid-Saps" маслата, каквото е VMO, са по принцип са по-подходящи за коли на газ. Това не значи, че вършат чудеса и само от това ще ти падне разхода на масло наполовина. Това е ясно, колега Ами ще видя как ще е сега с VSI-то. Ако ли не, на следващите смени мисля да пробвам Yacco, може и VSO или Енеос.. като най-вероятно ще пускам по един flush преди всяка смяна, все ще има полза.. И така докато напипам с кое масло моя двигател е най-добре и лапа най-малко..
|
|
|
Вто Юни 06, 2017 11:04 am |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Защо не пробваш с LIQUI MOLI 5W40 TOP TEC 4100 Немско масло,пълна синтетика.От много години слагам тази марка на автомобилите си,разбира се за всяка марка от колите ми е различно,взависимост от дали е на газ,колко км. минавам годишно,дали е под 200 000 км и т.н.Скъпичко е ,но си заслужава.
|
|
|
Вто Юни 06, 2017 12:07 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
dimitrov 1969 написа: Защо не пробваш с LIQUI MOLI 5W40 TOP TEC 4100 Немско масло,пълна синтетика.От много години слагам тази марка на автомобилите си,разбира се за всяка марка от колите ми е различно,взависимост от дали е на газ,колко км. минавам годишно,дали е под 200 000 км и т.н.Скъпичко е ,но си заслужава. 120лв за 5л. е приемливо като цена.. кой знае, може и него да опитам.. Това е проблема - много марки, много масла - проба и тестване му е майката явно.
|
|
|
Вто Юни 06, 2017 2:03 pm |
|
|
Shtukata
Регистриран на: Сря Авг 08, 2012 3:55 pm Мнения: 124
Автомобил: Subaru Forester 2.0XT
Рейтинг: 49
|
Здрасти колега Първата ми смяна на масло беше с Фукс уж премиум немско, ама нещо не си паснаха с Форко и за 10 000км. му долях към литър и половина След това стана дума с колегата Vmax за масла и въпросната марка Равенол... Купих 5w40 ама VST ili VSI не си спомням и до следващата смяна (около10500 - 11000км.) съм долял остатъка от тубата около 500-600мл. като имах лек теч от едната глава. Сега както се сещаш пак съм със същото масло Дано си намерил "лек" за твоя дерт Поздрави п.с. Та ако съм пропуснал да благодаря на Vmax - Благодаря ти за съвета
|
|
|
Пет Юни 09, 2017 2:21 pm |
|
|
no_retreat
Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
|
Shtukata написа: Здрасти колега Първата ми смяна на масло беше с Фукс уж премиум немско, ама нещо не си паснаха с Форко и за 10 000км. му долях към литър и половина След това стана дума с колегата Vmax за масла и въпросната марка Равенол... Купих 5w40 ама VST ili VSI не си спомням и до следващата смяна (около10500 - 11000км.) съм долял остатъка от тубата около 500-600мл. като имах лек теч от едната глава. Сега както се сещаш пак съм със същото масло Дано си намерил "лек" за твоя дерт Поздрави п.с. Та ако съм пропуснал да благодаря на Vmax - Благодаря ти за съвета Мерси. И аз го послушах колегата, до сега съм минал само около 1000км с равенола, ще дам отзиви как се държи при мен като покарам повечко. И аз се надявам да съм намерил лек за моят дерт. ПОздрави.
|
|
|
Пон Юни 12, 2017 1:33 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|