Отговори на тема  [ 140 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
 Subaru Forester, 2.0 XT - масло, разход и др. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
След доста мъки, проблема се намери и отстрани - оказа се, че маркуч откъм турбото е некачествен и като изстине се свива, не уплътнява добре и почва да капе. Като загрее съответно надува и теча изчезва. Сваляне на интеркулера и какво ли още не покрай него, смяна на маркуча с хубав такъв и теч вече няма.. :beer:
Междувременно си смених и предни и задни дискове с накладки и съм много доволен - чувството да знаеш, че можеш да разчиташ на колата си е много приятно. :)

Единствено отстана чуденето ми за въпросното припукване при каране при по-висока скорост по-продължително време.. ако някой има някаква идея, ще съм благодарен ако сподели..:


- Втори въпрос - на последните 2-3 излизания извънградско, когато колата се кара на по-висока скорост и в обороти, основно на магистрала, ся появи едно странно припукване/прескърцване под купето, като от нагрята ламарина, като ми се струва, че е точно по средата на купето някъде.
Възможно ли е катрализатора да е тръгнал да заминава/да се запушва и когато колата се кара по-здраво да се нагрява самия катализатор и от това да е пукането? Пукането се появява единствено при по-висока скорост и обороти след по-продължително каране.
Отзад излиза доста топъл въздух като се приближа на загряла и запалена кола, но не мога да преценя дали е по-топло от преди..
Да се притеснявам ли или да си карам спокойно?

Пет Сеп 30, 2016 8:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
no_retreat написа:
Колеги, направих промивка с Lubegard Engine Flush, след което сложих RedLine Euro-Series 5W40.
Ще й се дава яко газ на колата от тук нататък, за да може да се "излекува" евентуално каквото има за лекуване.
Ще следя нивото на маслото с още по-голям интерес, силно се надявам разхода да изчезне или намалее (1.5л на 8000км с Мотул).


Малко информация по темата - с Redline 5W40 резултатът е същия като преди с Motul-a -> разход на масло от около 2л. за 8500км.
Сега чуденето ми е следното - дали да пробвам с Redline 10W40 (пълна синтетика е) или да започна да слагам от тук нататък по-евтино масло (Motul или някое друго от този калибър) пак пълна синтетика и просто да следя, доливам и да сменям на всеки 8000км.
Някой идеи или препоръки? :)

Вто Дек 27, 2016 12:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
no_retreat написа:
no_retreat написа:
Колеги, направих промивка с Lubegard Engine Flush, след което сложих RedLine Euro-Series 5W40.
Ще й се дава яко газ на колата от тук нататък, за да може да се "излекува" евентуално каквото има за лекуване.
Ще следя нивото на маслото с още по-голям интерес, силно се надявам разхода да изчезне или намалее (1.5л на 8000км с Мотул).


Малко информация по темата - с Redline 5W40 резултатът е същия като преди с Motul-a -> разход на масло от около 2л. за 8500км.
Сега чуденето ми е следното - дали да пробвам с Redline 10W40 (пълна синтетика е) или да започна да слагам от тук нататък по-евтино масло (Motul или някое друго от този калибър) пак пълна синтетика и просто да следя, доливам и да сменям на всеки 8000км.
Някой идеи или препоръки? :)


Да не прецъквам назад ама пробва ли със смяна на PCV клапана? 15 кинта е

Сря Дек 28, 2016 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Не, не съм го сменял този клапан, но може да пробвам..
Като цяло проблема го отдавам мисля на зацапани сегменти и може би някакви течове, макар и минимални, по турбото (сваляхме на скоро интеркулера и имаше леко омасляване). Но разход от 2л. на 8-9000 км е сравнително приемлив и не мисля да пипам нещо на този етап, освен ако не се засили.. следене на маслото редовно, доливане и така...

Вто Фев 21, 2017 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
vizor написа:
Първо, браво за неграмотното мнение. Едвам разбрах какво казваш. Второ. За кои ДВЕ турбини говориш. Трето. Турбината има водно охлаждане и спирането за да я охладиш не е задължително по няколко стотин причини. Турбината има други проблеми и те не са описаните от теб. Според мен първо трябва да провери най податливото място на колата и след това да мисли за турбини и "гумички на клапани"


Мерси, колега.
Предполагам визираш сегменти?

Свалял съм интеркулера и по него имаше леко омасляване, та предполагам че и от там "лапа" известно количество масло.
То въпроса е дали да предприемам нещо като цяло и ако да, какво? Или просто да си следя маслото, да доливам като е нужно и да си карам колата.. както между другото правя последните 20-30 хил. км. :)

Поздрави!

Сря Мар 22, 2017 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пробвай една хубава промивка с BG EPR,след това Amsoil Signature 0w40 или Dominator 10w30 заедно с BG MOA вътре,след това всичката газ и може да стигне до 1 литър на 10К.За повече не съм оптимист съгласно преживяното от мен.С Red Line имам стотици хиляди километри и грам проблем не съм имал,но турбо Субарутата го горят повече от Ravenol например,особено като се препече.Проверка на клапана също е необходима,както те съветват колегите.

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Сря Мар 22, 2017 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
no_retreat написа:
Мерси, колега.
Предполагам визираш сегменти?

Свалял съм интеркулера и по него имаше леко омасляване, та предполагам че и от там "лапа" известно количество масло.
То въпроса е дали да предприемам нещо като цяло и ако да, какво? Или просто да си следя маслото, да доливам като е нужно и да си карам колата.. както между другото правя последните 20-30 хил. км. :)

Поздрави!


Имах предвид PCV системата :) След това турбината. След това вече си на заминал двигател. Има начини да провериш ВСИЧКО посочено. Вдига ли ти картерно налягане ще харчи повече от ненормално.

Сря Мар 22, 2017 8:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
vizor написа:
no_retreat написа:
Мерси, колега.
Предполагам визираш сегменти?

Свалял съм интеркулера и по него имаше леко омасляване, та предполагам че и от там "лапа" известно количество масло.
То въпроса е дали да предприемам нещо като цяло и ако да, какво? Или просто да си следя маслото, да доливам като е нужно и да си карам колата.. както между другото правя последните 20-30 хил. км. :)

Поздрави!


Имах предвид PCV системата :) След това турбината. След това вече си на заминал двигател. Има начини да провериш ВСИЧКО посочено. Вдига ли ти картерно налягане ще харчи повече от ненормално.


Че си има начини да се провери всичко съм сигурен.. но наблюденията ми са, че в повечето сервизи се стремят яко да "товарят" хората и да се правят ненужни реминти (ако въобще ги правят) ясно с каква цел... и това се случва и в така наречените "бели" серивизи на Субару в София. Не искам да споменавам имена, но ми се е случвало вече.. и то не в един..
"Оо, няма какво да гледаме, то е ясна картинката - сегментите.. отваряме ти двигателя, около 2к ще ти стигнат.."
А то двигателя мърка и тиктака като нов, турбото надува като лудо..
Ми.. не, мерси.

Не казвам, че са некомпетентни, дори напротив.. но наблюдавам една тенденция на умишлено целене на вкарване в ненужни разходи и ремонти и превръщането на собствениците на Субара в "калдаринки" защото, видиш ли, само "аз и още на 2-3 места правим и разбираме от Субару" и, видиш ли, "нямаш избор" кой да ти обслужва колата.

След като на няколко пъти хващам как умишлено ме "товарят" с ненужни неща, както и със зверска надценка на части и консумативи, доверието ми "белите" сервизи е на нулево ниво.

Та, ако можете някой да посочи и гарантира компетентен и честен майстор/сервиз, който може да ми провери всичките изброени неща, нека го направи.. нямам нищо против да си направя ремонтите, но искам да са реални.
Нямам намерение да ставам донор на тарикати и измекяри, правейки ненужни ремонти за хиляди левове.

Поздрави :)
 15

Съб Мар 25, 2017 5:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Драмата не е в белите сервизи, а в липсата на позиция "диагностик" в истинския смисъл на думата по тия сервизи.
Аз в нито един сервиз (бял, червен, зелен) не съм срещнал служител, който да има знанията и уменията за това да направи диагностика по начин, по който това трябва да се направи, а реално заместителя на този специфичен подход към проблема на клиента всъщност е опита на механиците върху колите на клиентите + 2-3 заучени фрази и евентуална употреба на нещо, наречено "системата", "програмата" и т.н..
Да, горното върши работа в 90% от случаите, а останалите 10% са такива като теб, които успяват да стоплят, че срещу себе си има човек, който има желание да се научи, но за твоя сметка, върху твоя гръб, като всъщност това с ученето дори не е задължително като резултат :D.
Накрая като добавим към всичко това и самочувствие от факта, че "с е тия две ръки ш'ти цепна моторя и ще замърка", с което обикновено хорицата се справят и вече става ясно защо всеки механик натиска да обезчестява двигатели, дори при наличие на примерно един симптом от всичките необходими поне 5, за да потвърди/отхвърли проблем.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!
 15

Съб Мар 25, 2017 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Пичове, относно маслото - вече 2 смени с Motul X-Clean 8100 5w40 направих.
Ами не е лошо маслото.. до 6000км почти не го пипа, но след това почва рязко да го изпарява/гори и маслото доста почернява - явно държи до 6000 и след това си губи свойствата..

И понеже не ме кефи да сменям масло на всяки 6000км, дайте съвет с какво да сменя?

Еднократно сложих и Redline Euro Series 5w40 - е, същата работа.. а е масло по 38лв. литъра..

С 10w40 пълна синтетика дали ще е по-добре? Ако да, дайте предложения за марка?

Едни типчета ми препоръчаха MOBIL 1 Peak Life 5W-50:
http://www.ac-93.com/mobil-1-peak-life-5W-50-b.html
Било много стабилно.. но някакси не смея..

Помощ :)

Чет Май 25, 2017 9:28 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пълната синтетика за твоята кола is a must.
Red Line 10W/40 е пълна синтетика има и други с този вискозитет.
Аз мога да потвърдя,че на турбо мотор повечето масла се предават около 6000 км пробег,
включително и RL 10W/40.Освен това 10W/40 и 5W/40 аз ги усещам,че леко спъват мотора.
Освен това ето цитат с който самия производител препоръчва смяна на 6000 км:
Subaru has published Service Bulletin # 02-103-07 that identifies a factory design related problem with premature clogging of the oil mesh screen located inside the oiling system that supplies the turbo charger on all model turbo charged cars. A clogged screen will result in oil starvation and turbo charger failure. Subaru has since published Service Bulletin #02-110-10R indicating that 2010 MY and prior turbocharged engines continue to require oil and filter change intervals of 3,750 miles (6,000 km) or 3 3/4 months, while all 2011 MY turbocharged engines have returned to the original requirement of 7,500 miles (12,000 km) or 7 1/2 months, and they are required to use synthetic oil. Due to the issues outlined in this document, AMSOIL recommends following Subaru drain interval recommendations.
Аз лично не знам дали ще можеш да намериш масло,което този мотор да не харчи след 6000 км.
Имам опит единствено с Amsoil Dominator,но не мога да дам препоръка за това масло,ако си с катализатори.Тъй като обаче Доминатора се държи при мен много добре и въобще не мръдва до 8 000 км,мога да дам съвет да се пробват например:
Amsoil HDD 5W/30
Amsoil Signature 5W/30
Amsoil Signature 10W/30 - това го пробвам в момента, на 4500 км няма разход.
Amsoil Signature 0W/40
Amsoil XL 5W/30
Amsoil OE 5W/30

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Чет Май 25, 2017 10:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравей колега,

Нямам катализатори - махнах ги. Също така колата се кара на газ основно - мисля, че и това е от значение при избора на масло?

Относно MOBIL 1 Peak Life 5W-50 ? По-скоро не? :)

Чет Май 25, 2017 10:25 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не виждам голям смисъл от 5W/50,но от една смяна не вярвам да има проблем,този
мотор го карат и с 20W/60.Аз обаче не бих го сложил.Въобще разхода на масло е по-добре да се
приема по-спокойно,а и доливането с прясно възстановява до известна степен положението.
Аз имам кола с мотор добре известен с дефектните си сегменти и бутала.Карам я вече 225К,при това силно модифицирана,доливам хубаво масло и досега не се е счупила.Нещо повече - от 1л/1K с правилно подбрани масло и добавки съм я докарал до около 1л/4К,при това на заводската спецификация 5W/30 и е самолет.

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Чет Май 25, 2017 7:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Пичове, малко се пооотклонихме от темата :)

Моя мотор е 2.0 XT и с X-Clean 5w40 доливам около литър за първите 6000км, след това доста по-често (явно защото маслото става на айрян след 6к пробег).
От опита ми до сега, а и от това, което казвате вие, оставам с впечатлението, че каквото и масло да сложа, няма да има съществена разлика.

Така, че се замислям дали все пак по-честата смяна с по-евтино масло (Motul) не е по-добрия вариант от по-скъпо масло, което кара една идея повече..
Чисто икономически погледнато.

Пет Май 26, 2017 9:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Като казвам "по-евтино масло" имам предвид Motul, не някакво от варела прелято с фунията.
Kато говоря за по-скъпо, визирам Amsoil, Redline и другите от калибъра.

При положение, че и с Мотула и с Редлайна доливам почти еднакво количество и маслото почернява почти по едно и също време, някой да ми обясни защо да избера двойно по-скъпото масло?

А относно за какво използвам автомобила си - за всичко, което повечето хора търсят като си купят турбо форестър: основно извънградско каране (семейни пътувания, къмпинг, палатки, планини, дълги роуд трипове, зимата ски).
Не съм състезател, но и не карам с 100км/ч.
Средна скорост 120/130 я приемам за нормално каране, а не за настъпване - и въпреки това харч на масло има.

Не знам, вие ще кажете - но за мен турбо форестър на 14 години няма как да няма разход на масло.

И ако не намеря масло, което да се държи стабилно и да доливам да кажем литър на 10 000 - не виждам какъв е смисъла да се избере по-скъпото пред МОтула.
Точно за това отворих темата - за да каже някой, аджеба, има ли такова масло за моята кола или да си карам Мотула, да си доливам по литър-два и да го сменям на 8000. :)
As simple as that..

Пет Май 26, 2017 10:03 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моето го смених на 13000 - Енеос Премиум Хипер . През първите 4 000 нивото спадаше заради теч от капаците на клапаните . След смяната на гарнитурите и доливането , нивото не мръдна да 13 000 . А мотора ми е турбиниран , и го понастъпвам от време на време .

Пет Май 26, 2017 11:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
marian_de написа:
Моето го смених на 13000 - Енеос Премиум Хипер . През първите 4 000 нивото спадаше заради теч от капаците на клапаните . След смяната на гарнитурите и доливането , нивото не мръдна да 13 000 . А мотора ми е турбиниран , и го понастъпвам от време на време .


Това звучи супер, чак ми е трудно да го повярвам.. :)
5w30 или 5w40, колега?

Пет Май 26, 2017 11:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
5W40 . То и мен ме учуди , че тези дърти курници по на 2-3 - ста хиляди го пошмръкват , обаче е факт .

Пет Май 26, 2017 4:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за мненията.

Предстои ми смяна на масло съвсем скоро, освен да пробвам или ENEOS PREMIUM HYPER 5W40 или Yacco VX1000 5W40.
Пък да видим дали ще има разлика от Мотула.

Пет Май 26, 2017 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
no_retreat написа:
Благодаря за мненията.

Предстои ми смяна на масло съвсем скоро, освен да пробвам или ENEOS PREMIUM HYPER 5W40 или Yacco VX1000 5W40.
Пък да видим дали ще има разлика от Мотула.

Не знам защо бяха изтрити последните мнения, без да има обиди в тях или някакъв кой знае какъв офтопик?
Както и да е, но лично аз не бих сложил 5W40, след като в книжката изобщо не го споменават. Не смятам, че съм по-голям разбирач от инженерите на Subaru, за да си правя експерименти.
А и май Motul е по-скъпото масло от ENEOS и Yacсo.
 10

Пет Май 26, 2017 5:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 140 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор