Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:56 pm



Отговори на тема  [ 140 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
 Subaru Forester, 2.0 XT - масло, разход и др. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

От скоро съм горд собственик на Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г., 177 коня. - невероятна кола! :)
На 188 хил. км, карам я с 5w40 и ми предстои смяна на масло.
Търсих информация във форума, но никъде на можах да открия на колко хил. км е препоръчително да се сменя маслото на този двигател. По принцип нa 5w40 стандартно му дават 15 000км. до колкото знам, има ли нещо по-специфично за моя двигател, имайки предвид, че е с тубина, и на колко хил. км препоръчвате смяна?

Другият ми въпрос е за разхода - карам я на газ, не съм състезател (на магистрала рядко минавам 130-140км/ч.), карам я 90% извънградско.
По магистрала със 110-120 дава разход 10.5-11, като я карам със 130-140 разхода рязко скача на 13-14-15 литра (до колкото е възможно да се засече точно). Това нормален разход ли е?

И последният ми въпрос е за check engine лампата - светва и изгасва от време на време, заради газта. Грешката е бедна смес, ходих при газаджии, обогатяваха и тн., но мине не мине светва пак, покарвам известно време - изгасва, после пак изчезва. Какво бихте ме посъветвали? :)

Благодаря предварително!

Сря Сеп 02, 2015 4:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги,

Никой ли няма мнение по темата?
Маслото реших да го сменя на 10 000 км, въпреки че ме посъветваха да го направя на 8000 заради спецификата на двигателя.
Относно чек лампата - като допълнение, мога да кажа, че съм изчел всичко във форума и не можах да намеря отговора на проблема си - нямам проблем нито с ламбда сонда, нито с някой от другите споменати проблеми, колата не влиза в авариен режим, няма разлика в поведението със или без светеща лампа, и в повечето случай когато дам на контакт няколко пъти и след това запаля - лампата изгасва, но след време светва отново. Ходих да обогатяват горивната смес и да регулират основно газовия инжекцион, след 1000км ми предстои смяна на филтър и останалите неща по поддръжката на ГИ, които следват след 15 000км пробег.

Има ли поводи за притеснения според вас?

Чет Сеп 03, 2015 2:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:17 pm
Мнения: 460
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2,5 XT AT
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей,
Добре дошъл.

Относно разхода горе долу е нормален. Лично аз очаквам от 2.0 да харчи малко по-малко.
За маслото аз лично го сменям на 10000 км.

За проблемите с газта бих ти препоръчал да се свържеш с Радо (pradabg). Той ще може да ти помогне.
Предполагам това ще допринесе и за промяната на разхода.

Поздрави,
Илиян

_________________
¯\_(ツ)_/¯
Няма нищо по-хубаво от лошото време!

Чет Сеп 03, 2015 3:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега кое точно си изчел - вестник 24 часа ли?
Има тема за масла която за дя изчетеш ще ти трябва месец отпуска, отделно има формводител за новодошлите с линкове към сервизни ръководства...

И не на последно място защо питаш за съвети след като не си спазил този даден ти за смяната на масло?

Чет Сеп 03, 2015 9:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Прегледах доста теми, които намерих в търсачката след въвеждане на някои ключови думи - за съжаление, нямам времето да изчета целия форум, нито някой ще ми даде месец отпуска, нито пък чета 24 часа, но никъде не намерих еднозначен отговор за моят двигател на какъв интервал се сменя маслото, при положение, че карам с 5w40. Както написах по-горе, на пълната синтетика дават 15 000км., местен майстор ме посъветва да го сменя на 8 000, други ми казаха на 10 000. Т.е не съм получил еднозначен съвет от никого и за момента съм решил да сменям на 10 000 (понеже 8к ми се вижда прекалено малко), освен яко някой не реши да помогне със съвет, вместо да изпраща остроумни нападки. :)

Ако някой може да даде съвет или акъл за, според мен, базовите въпроси, които съм задал - ще съм благодарен. Ако не - важното е да сме живи и здрави. :)

Пет Сеп 04, 2015 11:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 25, 2011 12:24 pm
Мнения: 208
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
[quote="no_retreat"]Прегледах доста теми, които намерих в търсачката след въвеждане на някои ключови думи - за съжаление, нямам времето да изчета целия форум, нито някой ще ми даде месец отпуска, нито пък чета 24 часа, но никъде не намерих еднозначен отговор за моят двигател на какъв интервал се сменя маслото, при положение, че карам с 5w40. Както написах по-горе, на пълната синтетика дават 15 000км., местен майстор ме посъветва да го сменя на 8 000, други ми казаха на 10 000. Т.е не съм получил еднозначен съвет от никого и за момента съм решил да сменям на 10 000 (понеже 8к ми се вижда прекалено малко), освен яко някой не реши да помогне със съвет, вместо да изпраща остроумни нападки. :)

Ако някой може да даде съвет или акъл за, според мен, базовите въпроси, които съм задал - ще съм благодарен. Ако не - важното е да сме живи и здрави. :)
Здравей,колега.Първо Честито за придобивката наистина колата е добре(имам същият Форестър)
Изкам да ти кажа(за което съм убеден),че никой не те напада или там къквото си мислиш просто на много колеги им е писнало да насочват новодошлите да изпоузват така наречената''ТЪРСАЧКА''Повярвайми вече си мисля,че няма тема за нещо(в този форум)да не е обсъждана еле пък тема за Масло.По повод въпроси те ти.Относно маслото.
Мисля,че 15000км са много,аз го сменям на 7000-8000 макс(2-пъти в годината Март-Октомври пробега не го гледам,ако ще и 3000км да съм изминал).Както колегата Vmax казва:Щом почне да го гори значи му е време за смяна.Аз карам също с 5w40 Eneos.Това е от мен за маслото.Илиян(ilsa) те е насочил много добре към Радо(pradabg)МНОГО добър майстор газаджия.Мисля,че разхода ти е висок има какво да се пипне(това е лично мнение)С две думи:Колкото по често си сменяш маслото толкова по-добре периодично го гледай на щеката и потърси Радо мисля,че ще останеш доволен след неговата намеса относно газта.Това е от мен дано съм ти бил полезен.Успех :good:

Съб Сеп 05, 2015 2:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
no_retreat написа:
Прегледах доста теми, които намерих в търсачката след въвеждане на някои ключови думи - за съжаление, нямам времето да изчета целия форум, нито някой ще ми даде месец отпуска, нито пък чета 24 часа, но никъде не намерих еднозначен отговор за моят двигател на какъв интервал се сменя маслото, при положение, че карам с 5w40. Както написах по-горе, на пълната синтетика дават 15 000км., местен майстор ме посъветва да го сменя на 8 000, други ми казаха на 10 000. Т.е не съм получил еднозначен съвет от никого и за момента съм решил да сменям на 10 000 (понеже 8к ми се вижда прекалено малко), освен яко някой не реши да помогне със съвет, вместо да изпраща остроумни нападки. :)

Ако някой може да даде съвет или акъл за, според мен, базовите въпроси, които съм задал - ще съм благодарен. Ако не - важното е да сме живи и здрави. :)


viewtopic.php?f=13&t=10336
viewtopic.php?f=1&t=15245
viewtopic.php?f=40&t=17883&start=740
viewtopic.php?f=1&t=15435
viewtopic.php?f=1&t=5411&hilit=какво+масло&start=420
http://www.jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/

Приятно четене, ако нямаш време послушай въпросния майстор който ти е дал съвета за 8000км и синтетика.
Дано харча на масло да ти е от неправилен избор, че иначе няма оправия и скоро ще видиш двигателя на масата...
Най-кратко - всяко масло на което пише произведено в Германия и пълна синтетика е ОК. Вискозитет - от 5/30, 5/40, 10/40 ( трудно се намира пълна синтетика такава), 10/50 , 10/60, като последните 3 са за лятото. Първите две за зимата.

Успех и безаварийни км

Съб Сеп 05, 2015 7:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря, колеги, бяхте полезни! :good:

Съб Сеп 05, 2015 9:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И още относно интервала на смяна.
Производителя казва едно, но условията в България са доста различни - най вече замърсеност.
Ползвам следното правило - ако колата се кара повече градско смяна на 8к киломретра,
ако колата се кара повече извънградско на 10-12к, защото за един час се стига от Люлин до Младост,
но за един час се стига и от София до Пловдив, а в случая за маслото са важни моторните часове , а не изминатите километри.

Чет Сеп 10, 2015 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тони,

Ти си с нова кола, колегата е с 12 годишна. ;)
Според моя малък опит - ако имате нерви да си следите маслото на всеки 1000км, в момента в който почне да гори трябва да ви е ясно че маслото се е уморило и му е време за смяна ( макс 1000км )
Не казвам километраж защото има хора които карат турбо коли нормално и могат да изкарат 10-12000 км, има и други които на 6к го правят на пюре :pardon:

Чет Сеп 10, 2015 7:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стани,

Абсолютно си прав - всичко зависи и от това, колко е тежък "десният ти крак" :D

Чет Сеп 10, 2015 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

След малко затишие от моя страна е време да споделя какво се случва при мен.

Разход (газ) и светещ чек енджин - лампата светваше от дъжд на вятър, основно като я изпъна на дълъг път, като грешката беше "бедна смес". Павлин в Пловдив я закачи на комп в движение и я тества - имала показания за една идея по-бедна смес само в някои точно определени съвсем кратки моменти, и то като се ускорява плавно, а не като се "намачква". Посъветва ме Павлин да я карам на читав газаджия за настройка, но понеже уредбата ми е малко изшита (Simgas) и повечето газаджии нямат софтуера, трябваше да ида до Карлово, където ги произвеждат, за настройка. Продължих да я карам така докато намеря време да ида до Карлово (намирам се в Пловдив), лампата не светна нито веднъж до сега, и така и не съм ходил все още. Лампата не свети, разхода е супер приличен (11-12 газ с нормално каране без да я щадя за изпреварвания, но и без да я юркам на макс), като имам и 530 литрова двуметрова кутия-багажник на покрива. И колата си върви и ускорява идеално. Замислям се изобщо да не ходя да пипат газовото на този етап. :D Мнения?

Масло - по препоръка на Павлин и по мненията във форума, смених маслото на 8500-9000км, отново с Motul 5W40, 8100 X-Clean.
За 2000км, 90% извънградско, нивото спадна малко над средата между мин и макс, като естествено в началото беше на макса и долях около 200гр. за да стигне отново на макс.
Чудя се дали това е притеснително и дали е нормално да полапва по малко масло? Все пак колата е 12-13 годишна, на 200 000+ км, боксеров двигател с турбо. Да се притеснявам ли за състоянието на двигателя или да търся проблема в маслото и евентуално да пробвам с друго? Чета, че е 8100 X-Clean на Мотул е доста подходящо за този двигател уж. Работи добре-тихо и равномерно, и студена и загряла, но може би това не е "нейното" масло?

Ще съм благодарен ако си кажете мнението.

Поздрави! :good:

Съб Ное 28, 2015 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2011 6:12 pm
Мнения: 183
Местоположение: Перник
Автомобил: Субару Форестър 2,5 ХТ
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Разход от 100 мл/1000км не е кой знае какъв проблем. Загубата на масло често е от самото турбо. МОТУЛ според мен е доста прехвалена марка. Има голяма тема за маслата и там има различни мнения. При моя Форестър, най лошата работа на двигателя беше именно с Motul 5W40, 8100 X-Clean. Може да съм попаднал на менте. С Кастрол работи много по тихо и разхода на масло е минимален. Както са забелязали и други колеги, около 4-5 хиляди км. почти не пипа маслото и след това започва да нямалява.

Съб Ное 28, 2015 11:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 25, 2011 12:24 pm
Мнения: 208
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
automan написа:
Разход от 100 мл/1000км не е кой знае какъв проблем. Загубата на масло често е от самото турбо. МОТУЛ според мен е доста прехвалена марка. Има голяма тема за маслата и там има различни мнения. При моя Форестър, най лошата работа на двигателя беше именно с Motul 5W40, 8100 X-Clean. Може да съм попаднал на менте. С Кастрол работи много по тихо и разхода на масло е минимален. Както са забелязали и други колеги, около 4-5 хиляди км. почти не пипа маслото и след това започва да нямалява.

+1Подкрепям.Смени Марката масло.Аз съм доволен от Енеос.Поздрави

Съб Ное 28, 2015 11:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Освен да пробвам с друго масло, но като гледам колко хиляди мнения са се изписали и все различни, не знам и аз вече на какво да мина. :)
А какво имате предвид, че загубата на масло доста често е от турбото? Моето уж си е наред - няма течове и тн.
В ауспуха е черничко, като пипнеш цапа, но пък е суха "чернилка" и не омазнява почти пръстите.

Нед Ное 29, 2015 12:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е нужно да има течове, виж си въздуховода дали е омаслен отвътре.
П.П. За симгаз, ако си в или ти е близо София(не съм чел всичко из темата), човекът е на ул. Иван Сусанин до училището в кв. Павлово. Казва се Наско и марката е една от предлаганите там. Човекът е спец от нивото на Радо(pradabg) и самият той кара турбокола на газ, макар и Голф-че :)

Добавка: сега четох какво си описал за чек-а. Някои уредби при нежно натискане на газта, твърде бавно опресняват инфото от сондите и не компенсират навреме времената, затова се случва да светне и когато се нормализират нещата да загасне. Опитвал съм се да се боря с това на Сузуки Аерио и Фобос 4 - излизане на глава няма. За сметка на това си върви и харчи перфектно. Чисто за пример, след 240 извънградско с икономично каране светва и след два-три старта на бензин гасне. Започне ли да светва на по-малко км, тогава тичам за настройка.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Ное 29, 2015 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря, относно чека - за момента не ме тормози и мисля да не го "притеснявам" и аз на този етап - ако почне да присветва пак, ще търся настройка.

Не е нужно да има течове, виж си въздуховода дали е омаслен отвътре. - къде е този въздуховод и мога ли да го проверя сам?
Ако е омаслен, какво означава това? За пръв пър карам турбо кола и са ми нови тези неща..

Нед Ное 29, 2015 4:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Маркучът с нагнетения от турбината въздух към дросела. Ако е силно омаслено е време да освежиш турбото с лек ремонт.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Ное 29, 2015 6:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 02, 2015 4:11 pm
Мнения: 76
Автомобил: Subaru Forester, 2.0 XT, 2003г.
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мерси, ще се опитам да го намеря и да проверя.
Май нещата отиват на нужда от ремонт - днес проверих пак нивото и долях още около 300гр. за да достигна максимума.
Т.е за 2000км - около 0.5л. :/
Да видим дали турбо или мотор.. варианта да е от маслото ми се струва все по-невъзможен..

Нед Ное 29, 2015 10:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз така си мислех почти две години. Накрая флъшнах мотора по препоръка на приятел и вече 4к километра не е барнало и 100 грама. Колкото сипахме - там си седи. Така, че не отписвай маслото. Слагах КАКВО ли не. Реклами и антиреклами мога да направя много на маслата, но не си заслужава. Маслото бе препоръчано в една от темите от пищеш тук :)

Нед Ное 29, 2015 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 140 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор