От една седмица притежавам Subaru XV 2.0D Boxer 2013г. Всичко по колата изглежда стегнатоно, но забелязах странен звън точно като звънец в училище. Звукът единствено се появава на определена предавка в определена скорост и само при подаване на газ, при ускорение, като че ли разхлабена шайба резонира някъде. Звукът се чува точно зад таблото пред шофьора, примерно когато съм на 4та предавка само при газ при 70кмч, на 5та при 88, 6та при 100. Ако съм на друга предавка и мина определената скорост, не се чува. Примерно на 4та ако мина 88кмч, че даже и 100, го няма звука, на 4та само при 70кмч. Ако подавам съвсем леко газ, спускам по баир на скорост или по инерция, не се чува. На място форсиране до 4000 оборота, не се чува...
Залепих телефона на носача зад гумата на шофьора да записва и на кутията с бушоните под капака, от същата страна, звукът се чува най-силно каточели някъде между 2те, но повече при кутията с бушоните. Нищо очевидно, което може да дрънчи така никъде не намерих. Разкачих топлинните щитове от ауспуха, не помогна. Преди това като си мислех,че е от таблото, цялото го разглобих, не е от там.
Определено мисля, че е от резонанс поради характерното му появяване само при точно определени условия.
Ето клипче от звука, снимано от носача пред шофьора:
Моля ако някой знае какво може да е това, да сподели.
Огледай между кутията и мотора имаш ли капки масло? И не е зле да я качиш на крик и там да проиграете ситуацията с опитен механик, който познава детските болести на тоя мотор.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Открих горните два примера как може да е и от кислородния сензор. Ще опитам да намеря начин да проверя дали е от него, въпреки че при форсиране на място не се чува.
@Alxx Течове няма никъде. Иначе и аз това си мислех, да я сложа на трупчета или да я вдигна някъде и със стетоскоп за механици (по 10-20лв са), да се опитам да чуя в двигателя.
Здравей, не е от ламарина отдолу. От първото ми каране след като взех ключовете го чух това звънене. От тогава съм свалил корите отдолу, сложих железни кори, свалял съм всичките щитове по тръбата на ауспуха, по ДПФ-а, блъскал съм с гумен чук и без железните кори съм пробвал - пак си е там при определена скорост, определена предавка и газ.
Яд ме е, че дадох 40лв на майстори да се направят, че ме слушат какво им говоря (специализиран за Субару, няма да кажа кой). Казах им всичко, казах им и за железните кори, че НЕ е от тях, защото си го правеше и преди това и без тях и го подчертах. Даже им пуснах звука да го чуят, че си е като звънец. След час ми пращат клипче, вдигнали колата и блъскат с юмрук по ламарината и ми викай "ей го, тва е, тва ти тропа"...
А аз защото съм инат и предпочитам да загубя 2 часа в ровене, вместо пак да ходя при майстори да ме мотат, си направих един микрофон с 2 метра кабел закачен за телефона с приложение да мога да слушам на слушалките. Тоя микрофон го закачах на различни места изпод капака на колата, като всеки път слушах при каране колко силно се чува. Е звука си идва точно от пред шофьора в краката, точно между кутията с бушоните и носача, където е.... стартера.
Новата ми теория е, че стартера не се прибира изцяло и при натоварване стърже в маховика и звънти.
Днес ще го преслушам със стетоскопа от близо да видя дали се чува леко стържене при празен ход. Ще го сваля да видя, или нов, или ще се опитам да поправя този.
И аз това си мислех да го посъветвам, но сърце не ми даде... Макар че, както твърди колегата, няма теч на масло между мотора и скоростната кутия. А това за стартера е пълна глупост според мен.
10 годишна кола - на 74 Ккм? Теоретично е възможно, но е малко вероятно. Все пак ти си знаеш откъде си я закупил и от кого... Легендата за немската баба, дето ходела до кварталния магазин и си разхождала кучето с VW Golf II GTI сме я чували стотици пъти... Ако бендиксът на стартера не се прибира изцяло, стърженето е умопомрачително и постоянно... Още повече, ако колата е наистина на тези километри, ми изглежда още по-невероятно. Мое мнение, но не се занимявай само със стартера, ами виж какво те е посъветвал колегата kalin09. И стартера ще провериш тогава, повярвай! Все пак се надявам проблемът да не е сериозен, защото тогава главоболията са големи и неприятни...
Евро5 умира без да издава звуци. Последните 20-30к км преди финала течът на масло е толкова слаб, че маслото се събира в една предпазна ламарина на маховика, не се вижда отдолу и не прави петна по земята. Трябва да се свали маховикът за да се види съвсем слабото сълзене. В този момент се продават най-много дизели и мен така ме наигра един съфорумник. Обаче трябва преди това някой много голям специалист да я е карал за да и направи луфт за 70 000.
Чет Сеп 28, 2023 4:25 pm
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
И аз взех моята от Субару Моторс. Уж проверена. Това обаче се оказа, че нищо не значи. След 15К км мотора изтропа и умря. Без звуци, в движение, на магистралата... А последните месеци преди да изтропа правеше малки петна от двигателно масло на асфалта след всяко каране. Имай предвид, че е много лесно да се фалшифицират сервизни книжки, и масово се практикува от джамбазите. Интересно ми е защо твоята сервизна книжка е на немски език с български печати? Ако колата е купувана от СМ, би трябвало сервизната книжка и ръководството на колата да са на български език. Ако сваляш скорости при проверка на аксиалния луфт на вала, нека някой да погледне и състоянието на маховика. И дано не съм прав в съмненията си!
Аз, още не се съмнявам във вала, затова не съм писал това. Съмнявам се в маховика, а той мре точно около тия километри и ако не се замени си отива коляновият вал и по-точно първо петите
P.S. Тая сервизна книжка е менте отвсякъде. Почеркът е като във всички автокъщи на Горубляне, сещай се сам кой я е писал.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Когато Субару Моторс внасяше от Германия, всички сервизни книжки бяха на немски. И BRZ и на Форестера, които ги купих от тях книжките бяха на немски.Лично аз се съмнявам да е фалшифицирана.
dendim написа:
n11ra написа:
От субару я взех: ....
И аз взех моята от Субару Моторс. Уж проверена. Това обаче се оказа, че нищо не значи. След 15К км мотора изтропа и умря. Без звуци, в движение, на магистралата... А последните месеци преди да изтропа правеше малки петна от двигателно масло на асфалта след всяко каране. Имай предвид, че е много лесно да се фалшифицират сервизни книжки, и масово се практикува от джамбазите. Интересно ми е защо твоята сервизна книжка е на немски език с български печати? Ако колата е купувана от СМ, би трябвало сервизната книжка и ръководството на колата да са на български език. Ако сваляш скорости при проверка на аксиалния луфт на вала, нека някой да погледне и състоянието на маховика. И дано не съм прав в съмненията си!
Почеркът, Тони, почеркът. Това, че са на немски оттогава знам и аз. Просто изглежда твърде голямо съвпадение.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Съб Сеп 30, 2023 1:24 pm
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 842 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
то стана малко като шерлок холмс, но ето ви снимка от моята сервизна книжка - всичко е от субару моторс в софия. 3/4 от 'подписите' са на един и същ човек, приемчика, който не познавам лично, но зная 'по физиономия' и той не се е сменял вероятно от 10 години насам. Но някой път ме е обслужвал приемчика на КИА, та и от него има писано. Специално печата, последните 2-3 години го слага касиерката и вероятно се заключва при нея.
и моята книжка е на немски. Печата е същия, подписа също много прилича, та вероятно си е истинска книжката на колегата
Прикачени файлове:
IMG_20231007.jpg
(при мен има по 2 пробега, защото таблото ми е сменяно по гаранция някъде на ~25000км, та показва с толкоз по-малко - но това си го знаят там в сервиза и си го отбелязват)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Пробвах с друг стартер, смених съеденител и маховик + коляновият вал е проверен за радиален и аксиален луфт - няма.
Звъненето продължава да си го има, само на скорост, най-проявено на 5та и 6та около 1700-1800 оборота. Звукът се чува най-силно зад педалите някъде при двигателя.
За пример: Форестера, който имах преди време издаваше доста странен шум от двигателя и то само при определени моменти - какви ли не неща предполагах и бях подготвен за най- лошото , докато съвсем случайно при смяна на маслото майстора погледна една планка, която държи изпускателната тръба - беше се сцепила (некачествен материал). След като я заварихме, шума изчезна.
Та мисълта ми е да се гледат и по-простички - тривиални неща.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл