Forester 2008+ компресор на климатик отказва да включва
Автор |
Съобщение |
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
ivosaxo написа: Проверка на хлабината на шайбата на компресора, трябва да е 0,3-0,6мм. И вижте тази тема: viewtopic.php?f=5&t=29295
|
|
|
Пон Авг 29, 2022 10:40 pm |
|
|
nikentce
|
nikentce написа: ..... При по-ниска температура на околна среда климатикът работи, но при по-висока температура изключва и не иска да включи отново. Ако рестартирам двигателя тръгва за малко и пак изключва...... Миналото лято в D&D ми чистиха радиатора и кондензатора и после нямах ядове до края на лятото. Да ама това лято пак същият филм и сега вече се задълбах да наблюдавам по-обстойно кога става проблемът. Миналата седмица на път за Гърция сравнително слънчево време и по-високо атмосферно налягане, 23-26 гр., климатикът няма никой. На връщане - яко дъжд, ниско атмосферно налягане, ама температурата на въздуха същата. Климатикът бачка безотказно през целия път. До момента наблюдавам, че се влияе от температурата в коша - при загрят мотор и по-топло време с високо налягане не бачка. Като се изключи колата и се остави да се поохлади коша - тръгва отново за малко докато пак загрее и спре, но интересно - като е нсико атмосферното налягане и същата външна температура без пряко слънце няма грижа никаква. До момента е направено: - ново реле - чисти радиатор и кондензатор - нова шайба на компресора - няма проблем с хлабината - фреонът е фул с нови иглички От коментираното дотук в темата само температурния датчик на компресора не съм сменял, но от какво пък да му влияе на него атмосферното налягане?
|
|
|
Чет Юни 15, 2023 3:40 pm |
|
|
Alxx
|
Да се беше сетил дехидратора да си смениш? Консуматив си е, пък и като е запушен в кондензатора настъпва мраз Датчиците за температура могат да се видят на живи данни за сравнение. Дрънни или направо мини някой ден до нас.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юни 15, 2023 4:11 pm |
|
|
kronos
|
Абсолютно същия проблем имам и аз, но ще послушам Алекс и ще сменя дехидратора. Оригиналния е към 500 лева обаче, та за това съм решил да поръчам еквивалентен. Само дано ми остане време другата седмица, докато не са започнали жегите.
|
|
|
Чет Юни 15, 2023 8:15 pm |
|
|
Alxx
|
Дане, не знам оригиналния колко е баш-най, ама аз си купих NRF, които са доста солиден афтърмаркет(за Субару) и ОЕМ(за други) производител срещу 30-тина лв по спомен. В днешно време сигурно са порастнали цените, но надали с много. Бабата четвърта година джитка с такъв, горския от миналата. P.S. Сега проверих, дехидратор Мале е 63лв клиентска(който ползва отстъпки е друго ), ама за SH май е с кондензатора в едно тяло. Демек ще е по-скъпичко доста.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юни 15, 2023 8:38 pm |
|
|
kronos
|
Аз принципно разглеждах HOFFER и е 70 лева. Ако номера е правилния, по който гледах де - 73411SA000
|
|
|
Чет Юни 15, 2023 9:36 pm |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Да се беше сетил дехидратора да си смениш? Консуматив си е, пък и като е запушен в кондензатора настъпва мраз Датчиците за температура могат да се видят на живи данни за сравнение. Дрънни или направо мини някой ден до нас. Е как да се сетя като съм един най-обикновен юзър . И точно като такъв очаквам като отида при специалисти в дадената област, и си плащам, по-скоро те да ме насочват към тези неща, а не аз да ровя по форуми и в интернет да си самопроучвам.... Благодаря за насоките!
|
|
|
Пет Юни 16, 2023 11:00 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: .....- нова шайба на компресора - няма проблем с хлабината..... Все пак пробвай да измериш хлабината, преди да се хвърляш да сменяш чаркалъци, нищо не пречи... На моя климатик я регулирах да е по-малка от предписаното, направих я 0,15 мм. Оттогава работи без проблеми втора година и направо хвърля ледени кубчета през вентилационните отвори. Друго, което може да направиш, е да видиш дали няма омасляване по фрикционните повърхности на шайбата.
|
|
|
Пет Юни 16, 2023 12:19 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: nikentce написа: .....- нова шайба на компресора - няма проблем с хлабината..... Все пак пробвай да измериш хлабината, преди да се хвърляш да сменяш чаркалъци, нищо не пречи... На моя климатик я регулирах да е по-малка от предписаното, направих я 0,15 мм. Оттогава работи без проблеми втора година и направо хвърля ледени кубчета през вентилационните отвори. Друго, което може да направиш, е да видиш дали няма омасляване по фрикционните повърхности на шайбата. Aз точно заради омасляване сменях направо цялата ролка с нова. Сега като бях в сервиза за дозареждане я гледаха и нея, казаха, че хлабината си е напълно в норма. Освен аз да си се хвана да разглобявам и проверявам, ама колкото нямам време в момента....
|
|
|
Пет Юни 16, 2023 1:51 pm |
|
|
kronos
|
То и аз като теб съм обикновен юзър, но Сашо винаги е много точен диагностик Още повече, че при мен като спре да духа студено, се усеща влага и все едно вкарва топъл въздух отвън. За това и аз залагам на дехидратор, за който не бях чувал Иначе моя компресор включва и изключва, а не работи постоянно, което в няколко сервиза казаха, че е нормално, а и аз 5 години не съм имал никакви ядове лятото.
|
|
|
Пет Юни 16, 2023 6:30 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Ники, какво стана с климатика на твоя форко? Моят днес в жегите пак започна да прави същите номера - работи, но като достигне зададената температура, спира и не ще да тръгне отново... Трябва да загася двигателя, и пак да запаля. Ако му задам минимална температура, работи без проблеми, без да спира, но става хладилник в колата. Почистих фрикционните повърхности, отново доста мазнотия и чернилка излезе, ще видя утре как ще работи. Луфтът е около 0,2 мм, но имам чувството, че "феродото" на котвата вече е заминало, и затова не може да зацепи или превърта, докато работи. Даже чегърта на метал в метал, като го натисна и завъртя на ръка. В тази връзка ти къде смени шайбата и котвата? Дали мога да намеря някъде само котвата като резервна част? Поздрави!
|
|
|
Пет Юни 30, 2023 7:48 pm |
|
|
kronos
|
Аз пък послушах Сашо и смених дехидратора. Още не смея да се похваля, но за сега всичко е наред, а Сашо за пореден път се оказа прав Моите симптоми обаче май бяха различни, както ги бях описал.
|
|
|
Пет Юни 30, 2023 9:23 pm |
|
|
djakero
Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm Мнения: 78 Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
|
kronos написа: Аз пък послушах Сашо и смених дехидратора. Още не смея да се похваля, но за сега всичко е наред, а Сашо за пореден път се оказа прав Моите симптоми обаче май бяха различни, както ги бях описал. Колега какъв дехидрататор си сложи
|
|
|
Съб Юли 01, 2023 9:51 am |
|
|
kronos
|
На HOFFER 70лв. Сега прави хладилник в колата - просто разликата е осезаема
|
|
|
Съб Юли 01, 2023 11:02 am |
|
|
nikentce
|
dendim написа: Ники, какво стана с климатика на твоя форко? Моят днес в жегите пак започна да прави същите номера - работи, но като достигне зададената температура, спира и не ще да тръгне отново... Трябва да загася двигателя, и пак да запаля. ............ Нищо още. За момента само успях да проверя и да препотвърдя, че на нашата версия дехидраторът е вграден в кондензатор. С две думи - 450 лв целият масраф с качествен кондензатор(ENR, Nissens). Имах доста разходи напоследък и затова се поослушвам още, но не се търпи вече и другата седмица ще ходя пак в сервиза да видим какво ще правим, но първо трябва да й замерят всички датчици в момент на отказ. Сигурно ще сменям кондензатора, какво да се прави. Още не мога да смеля как може да вградиш консуматив в друг скъп компонент. Японците обикновено не правят такива генерални малоумщини
|
|
|
Пет Юли 14, 2023 8:36 am |
|
|
nikentce
|
djakero написа: Колега какъв дехидрататор си сложи Не гледай колегата. На SH не можеш да смениш само дехидратор. Читав кондензатор с дехидратор е към 250-270 лв само частта и ти взимат още 150-200 лв за труд за подмяната
|
|
|
Пет Юли 14, 2023 8:38 am |
|
|
djakero
Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm Мнения: 78 Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
|
nikentce написа: djakero написа: Колега какъв дехидрататор си сложи Не гледай колегата. На SH не можеш да смениш само дехидратор. Читав кондензатор с дехидратор е към 250-270 лв само частта и ти взимат още 150-200 лв за труд за подмяната [/quote После видях, че той беше с по-стария модел форестер, наистина при нас се сменя кондензатора
|
|
|
Пет Юли 14, 2023 10:46 am |
|
|
nikentce
|
|
Пет Юли 14, 2023 10:54 am |
|
|
kronos
|
В тези жеги отново се появи този проблем. Сега обаче като го изключа и пак го включа, си тръгва нормално. На място и на сянка няма проблем да работи и един час, но тръгна ли, изкарва максимум 15 минути. Май ще сменя компресора и няма да се занимавам повече.
|
|
|
Чет Юли 20, 2023 12:35 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
То хубаво ще го смениш, ама ще се реши ли проблемът?
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Чет Юли 20, 2023 1:51 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта |
|