Отговори на тема  [ 29 мнения ]  стр Предишна  1, 2
 Помощ - Схема за заден лагер на главината? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако са пробвали в тази последователност - чукане/преси/нагряване има опасност да не излезе изобщо.
Там НЕ СЕ чука - кривиш оста в шлица и си дотам.
Разглобете карето от полуоската и с подходящ фланец и дорник го натиснете на хидравлична преса откъм главината Подаваш усилие на пресата и започваш да грееш главината. Не превишаваш 350 градуса (да не стане червена). Греенето се прави с оксижен, а не с пропанова горелка. Целта е максимално бързо загряване и максимален температурен градиент (разлика) между двата детайла. Ако на 25-30 тона не излезе си търсиш чарковете втора употреба.
Успех

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 06, 2017 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Ако са пробвали в тази последователност - чукане/преси/нагряване има опасност да не излезе изобщо.
Там НЕ СЕ чука - кривиш оста в шлица и си дотам.
Разглобете карето от полуоската и с подходящ фланец и дорник го натиснете на хидравлична преса откъм главината Подаваш усилие на пресата и започваш да грееш главината. Не превишаваш 350 градуса (да не стане червена). Греенето се прави с оксижен, а не с пропанова горелка. Целта е максимално бързо загряване и максимален температурен градиент (разлика) между двата детайла. Ако на 25-30 тона не излезе си търсиш чарковете втора употреба.
Успех

Обиколила е да града и кой кво се е сетил това е опитал и нищо...... до долу е положението... преси меси се тоя х*й.... На ръба на нервна криза съм и едвм се сдържам д не я подпаля тая кочина и да приключа с марката! Това не е нормално просто не е ебаси мършавата кола...

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пон Ное 06, 2017 4:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най накрая го избиха с 20 тонна преса :-~ луда работа.... още съм бесен

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Пон Ное 06, 2017 5:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво. Сега след тези родилни мъки твоя майстор/приятел да вземе да провери карето и главината за бой, че да не повтаряте процедурата другата седмица. Дано да има антисийз паста.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Ное 06, 2017 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Браво. Сега след тези родилни мъки твоя майстор/приятел да вземе да провери карето и главината за бой, че да не повтаряте процедурата другата седмица. Дано да има антисийз паста.

Колега не те разбрах (нещата в червено)!? :pardon: Не за друго а да го питам утре за кво иде реч!

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Ное 07, 2017 12:26 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Когато млатиш (чукаш) и нагряваш ротационни детайли (които се въртят) е редно след това да ги провериш за отклонение при въртене, което се нарича радиален и аксиален бой. Слагаш тия двете на струг и ги проверяваш с индикаторен часовник. Ако боя е над допустимото (зависи от диаметъра, но не повече от 0.02 мм) купуваш ново каре и нова главина.
В случай, че бият и ги монтираш се сдобиваш с вибрация на колелото, от там на моста, от там на цялата кола - естествено зависи колко е отклонението.
Ако твоя човек е механик е достатъчно да му кажеш да ги "провери за бой".
Антисийз паста (anti seize) - химическа смес на графитна основа с добавени метали на прах (никел, мед, молибденов дисулфид), които подобряват фрикционите свойства (коеф. на триене) на повърхностите при преходни сглобки и резби, експлоатирани при високи температури. С думи прости - смазка, която не позволява спичане на детайлите до температури 800-1000ºC(в зависимост от метала). Често тривиалното название е противозаклинваща паста. Слагаш я в шлиците и в отворите на оня болт на шенкела дето така и не го развихте.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Ное 07, 2017 8:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проверено и няма биене и мятане, колата е сглобена и върви идеално. Благодаря на всички писали и помогнали за бързото решаване на проблема. А тоя дългия болт няма развиване това се е сраснало :-~ както и да е вече минало.

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Ное 07, 2017 10:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Драмата продължава, явно толкова горе долу им е живота сега започна да вие от другата страна..... :shock:
Тук обаче положението е по сложно първо минавам при моя френд той ми казва всичко друго правя по нея ма за лагер беги бръже от тук никъде никой не иска да го прави и накрая на едно место се съгласяват като един от монтьорите ми е също френд и само като я видя вика заден лагер :shock: маллее това си е таковало майката, дано се развият болтовете... че това е голем х*й... аз обаче съм подготвен за такава реакция от тяхна страна и я оставям след известно време ми звънят ииии..... нито един болт не се отвива всички са бетонирани нема мърдане баце.... и сега се почва късане на болтове, пилене, резане и нови тампони, нови болтове, нов лагер, реглаж.... и крайна цифра около 300 лв. за смяна на един обикновен лагер.... еб@х ти японския кенеф..... :facepalm: за тия почти 10 години верен фен на марката и сменил какво ли не по нея и правил почти всяка част, те тоа лагер ми такова майката... ](*,)
Искам да отбележа, че колата не е ръждива и гнила или каквито и да е наченки на ръжда.... но тия болтове са направо занитени... :facepalm: ](*,) :-~
Ще пиша какво се случва и колко е излязло, и вече знам кое е най скъпото и най лайняното за правене в Форестър първа генерация "ЗАДЕН ЛАГЕР" (това при условие, че всичко е нит иначе при нормално развиващи се болтове 55 лв. за лагер и 50 лв за смяна ми взеха за една Импреза 2002 год.)

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Яну 09, 2018 8:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 773
Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кво са правили в сервиза не знам ма отидох да взема колата и ми казаха дай 100 лв. и бегай та толко излезе смяната на лагера, който аз съм закупил отделно за 55 лв. Сега и двата са нови и всичко вече е наред :beer:

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Чет Яну 11, 2018 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  стр Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор