Отговори на тема  [ 65 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4  Следваща
 Датчик за перките на радиатора 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

някой може ли да ми каже на радиатора ли е завит датчика ,който пуска двете перки ?

Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Проблемът е ,че след като загрее колата ,дори и при сегашните много ниски температури перките се въртят
Предполагам е повреден датчикът и включва на по-ниска температура

Чет Яну 12, 2017 9:07 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nasko711206 написа:
Здравейте колеги,

някой може ли да ми каже на радиатора ли е завит датчика ,който пуска двете перки ?

Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Проблемът е ,че след като загрее колата ,дори и при сегашните много ниски температури перките се въртят
Предполагам е повреден датчикът и включва на по-ниска температура

На радиатора нямаш датчик.Датчика на двигателя,който е за температурата на охладителната течност в двигателя и дава информация на контролера,изпълнява и функцията за включване/изключване на вентилаторите.

Чет Яну 12, 2017 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Все пак, колега, това не е голф. Ето ти го датчика.

Прикачени файлове:
perki.PNG


Намери си проблема на охладителната система.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Чет Яну 12, 2017 9:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като каза Голф се сетих за една от колите ми Г60 Компресор .Та при нея при изгасен мотор и изваден контактен ключ перките продължаваха да работят до достигане на оптимална температура.При Аутбека , дори и при високи външни извадя ли ключа перките спират , пробвал съм да го върна на контакт без да паля , перките работят докато охладят. Не знам как е изчислено охлаждането при Субару , но за мен е пропуск вентилаторите да спират с изваждане на ключа.

Чет Яну 12, 2017 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст :) Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш.

Чет Яну 12, 2017 11:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст :) Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш.

Колега , въпроса ми тук беше , че при Субару , като върна ключа на контакт перките тръгват отново.Явно е не-обоходимо да поработят известно време за да охладят.

Чет Яну 12, 2017 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разбирам. Точно това и обясних. Няма нужда, защото разширяването и свиването на течността има къде да отиде :) при VW ако напълни казанчето при затворената система .. ще отиде през най-дългия маркуч. Много добре знам, колега, какво казваш. Както споменах имам известен опит с такива заедно с диагностицирането им, но не мислех, че обяснението ще доведе до спомагане за решаване на проблема на колегата.

Чет Яну 12, 2017 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am
Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
vizor написа:
По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст :) Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш.

Колега , въпроса ми тук беше , че при Субару , като върна ключа на контакт перките тръгват отново.Явно е не-обоходимо да поработят известно време за да охладят.


Няма какво да охлаждат освен един радиатор, но при наличието на разширителен съд, дали ще свали температурата или не е все тая. Но все пак, ако не е направила пълен цикъл колата не е хубаво да се гаси, преди да са загаснали перките. Както казва колегата по горе, температурния датчик е на мотора. И е хубаво да охлади до изключване на перките (защото все още циркулира антифриза), преди да изгасиш колата. :pardon:

Пет Яну 13, 2017 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е задължително. Точно това обяснявах. Има от къде да си дръпне или да прелее ако качи още температура. След това ще се охлади сама и ще държи системата под налягане. Няма проблеми при субару и не случайно е измислена по този начин цялата система. Дори съм гледал много автомобилни производители, които слагат точно такъв тип преливник на състезателните бегачки с много кофти цикли на гасене и даване на газ. Няма от какво да се притесняваш и няма нужда да го чакаш да изключи перките ако ти е изрядна системата.

Пет Яну 13, 2017 12:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само има един недостатък... това, че имаш антифриз в преливника, не означава, че имаш в систамата. Поради тази причина е безмислено да има датчик за нивото на антифриза (то и аз не съм виждал) и при неизправност кипват чайника без да се усетят. Докато при другата система е заложено на сигурността и веднага ти сигнализира за падане нивото на антифриза и веднага вземаш мерки, преди мотора да е станал достатъчно горещ...

Пет Яну 13, 2017 12:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За това трябва да си доста сигурен в системата си. За това се купуват оригинална помпа и термостати. И заради още няколко причини духат и гарнути заради доста глупави и прости проблеми.

Пет Яну 13, 2017 2:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Тъй като чак днес имах време да се позанимавам с диагностика ,установих че долния маркуч на радиатора е студен, температурата се движи в диапазона на 92-96 градуса ,обезвъздуших и опънах Форко по магистралата ,след като спрях температурата беше 96 и не мърдаше ,перките се въртяха ,а маркуча си беше студен. След като я изфорсирах на място няколко пъти бързо падна на 90. Изчаках малко да изстине махнах капачката , стиснах долния маркуч силно ,горе на гърлото избълбука и се появиха мехурчета.
От това ,което прочетох тук ,мисля че е термостат или запушен радиатор ,купих термостат на Бер - цена 45 лв.
Утре мисля да го сменя и видя дали има някаква промяна.

Пет Яну 13, 2017 5:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Термостат, капачка и помпа САМО оригинал. НИЩО друго не слагай. Силно го препоръчвам това и не е само мой личен опит.

Пет Яну 13, 2017 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 8:46 pm
Мнения: 111
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 GX
Рейтинг: 72
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, на предишният Форестър 122кс много се филмирах точно с този проблем, изчетох де що има писано по въпроса а то не е малко, играх си с термостата и какво ли още не - без никакъв ефект. Има и мнение, че проблема е от вида на работната част на водната помпа, но до смяна не стигнах по други причини. И сегашният Форко 125кс е по същият начин та не мисля да се занимавам с това въобще.
Съгласен съм за частите-някои не добре да не са оригинални.

Пет Яну 13, 2017 8:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Такаа , да разкажа за резултата :)
Смених термостата с такъв на 78 градуса на Бер , стария беше на 82 оригинален (впоследствие го сварих и се оказа ,че нищо му няма ) , след смяната ,на празен ход и след като обезвъздуших всичко беше перфектно, перките се включват на 96 и изключват на 92 , термостата отваря на 95 (долният маркуч започва да пари ) данните са от Торк-а.
Обаче когато я поизпънах с 140 км/ч след това нормално каране с 50-80 км/ч и известно време на място температурата се вдига до 98-101 градуса оставяйки я дълго време да работи на място , термостата (новия ) също не отваря при температура по-висока от 96 градуса ,за да го накарам да отвори трябваше да я изфорсирам няколко пъти. Тоест перките охлаждат и без това студения радиатор. Това не ми се струва много логично.
Дали пък помпата не е повредена ?

Съб Яну 14, 2017 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 354
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vami написа:
Само има един недостатък... това, че имаш антифриз в преливника, не означава, че имаш в систамата.


Ако се случи това, то тогава си в проблем. При напълно херметична система това е Невъзможно.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Яну 14, 2017 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nasko711206 написа:
Такаа , да разкажа за резултата :)
Смених термостата с такъв на 78 градуса на Бер , стария беше на 82 оригинален (впоследствие го сварих и се оказа ,че нищо му няма ) , след смяната ,на празен ход и след като обезвъздуших всичко беше перфектно, перките се включват на 96 и изключват на 92 , термостата отваря на 95 (долният маркуч започва да пари ) данните са от Торк-а.
Обаче когато я поизпънах с 140 км/ч след това нормално каране с 50-80 км/ч и известно време на място температурата се вдига до 98-101 градуса оставяйки я дълго време да работи на място , термостата (новия ) също не отваря при температура по-висока от 96 градуса ,за да го накарам да отвори трябваше да я изфорсирам няколко пъти. Тоест перките охлаждат и без това студения радиатор. Това не ми се струва много логично.
Дали пък помпата не е повредена ?


Как обезвъздуши системата и на газ ли си?

Съб Яну 14, 2017 8:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
да на газ съм,
обезвъздуших я на студено няколко пъти форсирах над 5000 оборота

Направих още един опит запалих я студена и направо тръгнах много бързо вдигна до 72 градуса ,20 км с 140-150 км/ч през които стоеше на 68-69 гр. (много странно ) след като намалих до 60 км/ч температурата се вдигна до 93-94 градуса

Със сигурност има нещо ,но не мога да разбера какво ,сега мисля да си върна стария термостат и отново да направя същите експерименти

Нед Яну 15, 2017 12:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нека и аз дам 50 стотинки за темата. Да не ти е запушен радиатора или вързано газовото кофти? Аз бих ти препоръчал да байпасираш изпарителя и да я обезвъздушиш пак и да пробваш на бензин дали ще прави същите номера за да изключиш проблемно газово.

Запушваш маркучите на газовото като ги откачиш и обезвъздушаваш. Другото отива към въздух в системата. Препоръчвам ти да си направиш фуния, с която да качиш нивото на антифриза, докато обезвъздушаваш или да си купиш такава. Полезно е и за напред ако ти си правиш често колата.

След това кажи как е минало.

Нед Яну 15, 2017 12:30 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Възможно е и да е запушен радиатора ,докато източвах антифриза струйката беше тънка , при отворена капачка отгоре не знам такава ли трябва да е
Как да проверя със сигурност дали е така ?

Нед Яну 15, 2017 12:38 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 65 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор