Автор |
Съобщение |
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Изобщо не съм и предполагал ,че ъгълът на завъртане има значение
|
|
|
Вто Яну 17, 2017 10:12 pm |
|
|
OFFROADER
|
И на мен ми се наложи преди месец да сменя термостата, понеже след като застудя се оказа, че колата почти няма парно. А видях, че стрелката на температурата не отива до средата и колата загрява много бавно. Поръчах оригинален термостат и го смених. На старият, който беше сложен, някаква неизвестна марка, оста беше излезнала от леглото и термостатът стоеше блокирал наполовина отворен. Понеже видях, че термостатът който е сложен не е оригинален, и аз изпаднах в дилема как трябва да бъде ориентиран новият. И тук из форума бях чел, че 'пъпката' трябва да бъде от отсрещната страна на тръбата за малкият кръг. Така и поставих новият. След като прочетох темата, ми се струва, че не съм го монтирал много правилно. Но наблюденията са ми следните: На новият термостат е щамповано 78C' а като гледах данните през Торка, той започва леко да отваря на 82C' и напълно отваря на 90C'. Не знам дали това е нормално, но ми се виждат малко височки тези градуси, при положение, че на него пише 78C' . Другото странно е, че когато температурата стигне 96С' и се включат перките, ако колата работи на празен ход температурата много-бавно спада. Ако подам газ градусите спадат определено по-бързо. Въпросите са ми следните: 1.Трябва ли да свалям пак термостата и да го ориентирам по друг начин(при мен може да се постави в всякакво положение), и дали писаното в темата(относно ориентацията на термостата) важи за всички двигатели на Субару? 2.Нормално ли е на празен ход температурата да пада доста бавно? 3.Това ли е въпросният клапан(пъпка) за който се споменава от скицата: Забравих да спомена, че колата е Форестър SG 2003 125 k.s. Прикачени файлове: Termostat.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Вто Яну 17, 2017 11:27 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
За бавното падане на температурата и аз имах същия проблем ,когато го бях завъртял "как да е " ,препоръчвам ти да го завъртиш с клапанчето към радиатора. когато ми остане малко повече време ще потърся защо трябва да бъде така , какво точно се случва вътре. Очевидно не отваря нормално ,когато е заъртян в друга посока. След това трябва и добре да обезвъздушиш
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 6:42 am |
|
|
vizor
|
Първо дефинирай "бавно" и тогава ще ти дадем по-добър отговор
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 9:22 am |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
vizor написа: Първо дефинирай "бавно" и тогава ще ти дадем по-добър отговор При колегата не знам ,при мен бавно означаваше стои на 96 и така в продължение на 15-20 минути ,сега вече след като вдигне 96 пада до 90 за 30-40 секунди Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 9:34 am |
|
|
patko
|
nasko711206 написа: Одисеята мисля ,че приключи Смених термостата с оргинален и оригинална капачка ,завъртях клапанчето по посока радиатора и о,боже термостатът започна да отваря . Само дето направих всичко това наведнъж и не знам ,кое и дали само в едно е бил проблемът. Сега температурата се движи в границите на 88-91 градуса. Долният маркуч е топъл и перките естествено спряха да се въртят. Забелязах обаче разлика в обратното усилие на пружините на стария и новия термостат. Старата пружина е по-малко натегната ,все пак умора на материала. Благодаря на колегите за съветите Само от позицията на термостата е. Когато аз правих това упражнение пипах само и единствено термостата. Имам моя теория по въпроса. viewtopic.php?f=4&t=9734При колегата отворил темата се оказа друго - свързан последователно, а не паралелно изпарител на газовата. Радвам се, че си решил проблема.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 10:35 am |
|
|
vizor
|
nasko711206 написа: vizor написа: Първо дефинирай "бавно" и тогава ще ти дадем по-добър отговор При колегата не знам ,при мен бавно означаваше стои на 96 и така в продължение на 15-20 минути ,сега вече след като вдигне 96 пада до 90 за 30-40 секунди При мене работи перката около 20-тина секунди, но съм с алуминиев радиатор (целия) и по-ниски температури на перките, защото не ми харесваха като цяло на колко градуса включваше вторите. Дори си мисля да намаля скоростите им на по-висока скорост, но ще правя експерименти лятото за да нямам преохлаждане. Иначе ме интересуваше какво разбира наистина под много време за да можем малко по-точно да го насочим къде му е проблема.
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 12:19 pm |
|
|
OFFROADER
|
След като разгледах данните от лог файла в нас се оказа, че перките работят около 20 сек. , но като гледах данните в колата ми се е видяло прекалено бавно. Но предишният Форестър успяваше доста по-бързо да свали температурата. От 94С' до 88С' се справяше за 10 сек. и ми се струва, че перките при него въртяха по-бързо.
Сега остава въпроса дали да свалям пак термостата, понеже по спомен съм го ориентирал със пина към едното колело(на 45' от вярната позиция на споменатото тук). И тази ориентация за всички ли двигатели важи, понеже водните помпи са различни.
Другото интересно което споменах, на термостата пише 78С' а отваря напълно на 90С'. Това нормално ли е според вас?
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Сря Яну 18, 2017 11:30 pm |
|
|
patko
|
Изписаните 78 градуса са началото на отваряне - 76 - 78 градуса започва да отваря и на 91 е напълно отворен. Доколкото виждам от подписа ти двигателят ти е 2000 см - EJ 20. Така че всичко казано за ориентирането на термостата важи и за теб.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 5:37 am |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
При мен изглежда се появи и друг проблем след накисването с оцет на радиатора ,намалява антифриза в преливника ,тъй че както изглежда ще сменям и радиатор
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 10:32 am |
|
|
patko
|
Не бързай, може да изкарва още въздух от системата.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 10:38 am |
|
|
vizor
|
Да .. не бързай със сигурност. Остави го да стигне до минимума. На мене ми намаля по 100-150 грама на 4-5 месеца след като смених едно малко тъпо пукнато маркуче. Преди това изчезваше на звяр.
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 10:47 am |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
за два дни и 100на км намаля с около 200 грама, добре ще го наблюдавам още известно време
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 10:54 am |
|
|
vizor
|
напълно възможно да се обезвъздушава още .. споку.
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 11:02 am |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
ок ,мерси ,ще чакам Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
|
|
|
Чет Яну 19, 2017 11:13 am |
|
|
patko
|
Има ли развитие?
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Сря Мар 01, 2017 9:14 am |
|
|
Max4
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 8:14 pm Мнения: 37
Skype: borislav-g
Автомобил: subaru forester 2.0 2008
Рейтинг: 35
|
patko написа: Има, повярвай ми. Става дума за предишната ми кола - Легаси 2.0 със същия двигател. Ако е към скоростната кутия - това е назад - точно на 180 градуса от правилната позиция. Здравей колега,виждам че имаш опит в тази одисея с перките температура,термостат.Аз карам Форестър 2008 бензин 150кс без газова и имам същият проблем.Понеже 2008 модела няма уред за темп/вода а е само с лампа аз монтирах допълнително такъв.Оказа се ,че при 97-98 градуса долният маркуч не е затоплен целият и двигателя работи в режим 95-100 градуса.Ясно е че няма как да сложиш термостата на опаки,но това с клапанчето и посоката не ми стана ясно съвсем.Затова питам какво имаш предвид като казваш да е към радиатора.Благодаря предварително.
|
|
|
Пет Мар 03, 2017 11:47 am |
|
|
patko
|
Термостатът може да се постави само с пружината към водната помпа (двигателя). Можеш да го въртиш около остта му. Клапанчето трябва да е насочено напред - към предницата на колата (радиатора). Прочете ли темата към която пуснах препратка?
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Пет Мар 03, 2017 2:27 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Мнения: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
Max4 написа: .Аз карам Форестър 2008 бензин 150кс без газова и имам същият проблем.Понеже 2008 модела няма уред за темп/вода а е само с лампа аз монтирах допълнително такъв.Оказа се ,че при 97-98 градуса долният маркуч не е затоплен целият и двигателя работи в режим 95-100 градуса. Здравей колега. Би ли споделил какъв указател за температура си сложил и от къде (от кой датчик) вземаш сигнал? Може и на ЛС, за да не спамим темата. Мен също ме дразни това, че не мога да наблюдавам температурата и смятам да го променя. През OBD става, но трябва постоянно да го включвам и изключвам и е временно решение.
|
|
|
Съб Мар 04, 2017 10:47 pm |
|
|
HUNTERA76
Регистриран на: Вто Мар 08, 2016 3:38 pm Мнения: 24
Автомобил: Forester SG 2.0XT AT, 2004
Рейтинг: 55
|
patko написа: Термостатът може да се постави само с пружината към водната помпа (двигателя). Можеш да го въртиш около остта му. Клапанчето трябва да е насочено напред - към предницата на колата (радиатора). Прочете ли темата към която пуснах препратка? Не е съвсем така колега Има водни помпи със "засек" и само там може да влезне пинчето иначе не можеш да го затвориш.С две думи имаш само едно положение в което можеш да поставиш пинчето И още нещо колега не съм запознат при Легаси и Аутбек как е но при Форестър SG термостата не седи под помпата(т.е гледа надолу) а седи срещу теб и няма как да насочиш пинчето да гледа напред(към радиатора) Давам това уточнение за да не се бъркат колегите.
|
|
|
Нед Мар 05, 2017 6:59 pm |
|
|