Автор |
Съобщение |
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги,
някой може ли да ми каже на радиатора ли е завит датчика ,който пуска двете перки ?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Проблемът е ,че след като загрее колата ,дори и при сегашните много ниски температури перките се въртят Предполагам е повреден датчикът и включва на по-ниска температура
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 9:07 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
nasko711206 написа: Здравейте колеги,
някой може ли да ми каже на радиатора ли е завит датчика ,който пуска двете перки ?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Проблемът е ,че след като загрее колата ,дори и при сегашните много ниски температури перките се въртят Предполагам е повреден датчикът и включва на по-ниска температура На радиатора нямаш датчик.Датчика на двигателя,който е за температурата на охладителната течност в двигателя и дава информация на контролера,изпълнява и функцията за включване/изключване на вентилаторите.
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 8:13 pm |
|
|
vizor
|
Все пак, колега, това не е голф. Ето ти го датчика. Прикачени файлове: perki.PNG Намери си проблема на охладителната система.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Чет Яну 12, 2017 9:59 pm |
|
|
petko 69
|
Като каза Голф се сетих за една от колите ми Г60 Компресор .Та при нея при изгасен мотор и изваден контактен ключ перките продължаваха да работят до достигане на оптимална температура.При Аутбека , дори и при високи външни извадя ли ключа перките спират , пробвал съм да го върна на контакт без да паля , перките работят докато охладят. Не знам как е изчислено охлаждането при Субару , но за мен е пропуск вентилаторите да спират с изваждане на ключа.
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 11:01 pm |
|
|
vizor
|
По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш.
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 11:22 pm |
|
|
petko 69
|
vizor написа: По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш. Колега , въпроса ми тук беше , че при Субару , като върна ключа на контакт перките тръгват отново.Явно е не-обоходимо да поработят известно време за да охладят.
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 11:38 pm |
|
|
vizor
|
Разбирам. Точно това и обясних. Няма нужда, защото разширяването и свиването на течността има къде да отиде при VW ако напълни казанчето при затворената система .. ще отиде през най-дългия маркуч. Много добре знам, колега, какво казваш. Както споменах имам известен опит с такива заедно с диагностицирането им, но не мислех, че обяснението ще доведе до спомагане за решаване на проблема на колегата.
|
|
|
Чет Яну 12, 2017 11:41 pm |
|
|
takev
Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
|
petko 69 написа: vizor написа: По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш. Колега , въпроса ми тук беше , че при Субару , като върна ключа на контакт перките тръгват отново.Явно е не-обоходимо да поработят известно време за да охладят. Няма какво да охлаждат освен един радиатор, но при наличието на разширителен съд, дали ще свали температурата или не е все тая. Но все пак, ако не е направила пълен цикъл колата не е хубаво да се гаси, преди да са загаснали перките. Както казва колегата по горе, температурния датчик е на мотора. И е хубаво да охлади до изключване на перките (защото все още циркулира антифриза), преди да изгасиш колата.
|
|
|
Пет Яну 13, 2017 12:12 pm |
|
|
vizor
|
Не е задължително. Точно това обяснявах. Има от къде да си дръпне или да прелее ако качи още температура. След това ще се охлади сама и ще държи системата под налягане. Няма проблеми при субару и не случайно е измислена по този начин цялата система. Дори съм гледал много автомобилни производители, които слагат точно такъв тип преливник на състезателните бегачки с много кофти цикли на гасене и даване на газ. Няма от какво да се притесняваш и няма нужда да го чакаш да изключи перките ако ти е изрядна системата.
|
|
|
Пет Яну 13, 2017 12:29 pm |
|
|
Vami
|
Само има един недостатък... това, че имаш антифриз в преливника, не означава, че имаш в систамата. Поради тази причина е безмислено да има датчик за нивото на антифриза (то и аз не съм виждал) и при неизправност кипват чайника без да се усетят. Докато при другата система е заложено на сигурността и веднага ти сигнализира за падане нивото на антифриза и веднага вземаш мерки, преди мотора да е станал достатъчно горещ...
|
|
|
Пет Яну 13, 2017 12:43 pm |
|
|
vizor
|
За това трябва да си доста сигурен в системата си. За това се купуват оригинална помпа и термостати. И заради още няколко причини духат и гарнути заради доста глупави и прости проблеми.
|
|
|
Пет Яну 13, 2017 2:18 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Тъй като чак днес имах време да се позанимавам с диагностика ,установих че долния маркуч на радиатора е студен, температурата се движи в диапазона на 92-96 градуса ,обезвъздуших и опънах Форко по магистралата ,след като спрях температурата беше 96 и не мърдаше ,перките се въртяха ,а маркуча си беше студен. След като я изфорсирах на място няколко пъти бързо падна на 90. Изчаках малко да изстине махнах капачката , стиснах долния маркуч силно ,горе на гърлото избълбука и се появиха мехурчета. От това ,което прочетох тук ,мисля че е термостат или запушен радиатор ,купих термостат на Бер - цена 45 лв. Утре мисля да го сменя и видя дали има някаква промяна.
|
|
|
Пет Яну 13, 2017 5:32 pm |
|
|
vizor
|
Термостат, капачка и помпа САМО оригинал. НИЩО друго не слагай. Силно го препоръчвам това и не е само мой личен опит.
|
|
|
Пет Яну 13, 2017 8:31 pm |
|
|
V-K-P
Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 8:46 pm Мнения: 111 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 GX
Рейтинг: 72
|
Колега, на предишният Форестър 122кс много се филмирах точно с този проблем, изчетох де що има писано по въпроса а то не е малко, играх си с термостата и какво ли още не - без никакъв ефект. Има и мнение, че проблема е от вида на работната част на водната помпа, но до смяна не стигнах по други причини. И сегашният Форко 125кс е по същият начин та не мисля да се занимавам с това въобще. Съгласен съм за частите-някои не добре да не са оригинални.
|
|
|
Пет Яну 13, 2017 8:50 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Такаа , да разкажа за резултата Смених термостата с такъв на 78 градуса на Бер , стария беше на 82 оригинален (впоследствие го сварих и се оказа ,че нищо му няма ) , след смяната ,на празен ход и след като обезвъздуших всичко беше перфектно, перките се включват на 96 и изключват на 92 , термостата отваря на 95 (долният маркуч започва да пари ) данните са от Торк-а. Обаче когато я поизпънах с 140 км/ч след това нормално каране с 50-80 км/ч и известно време на място температурата се вдига до 98-101 градуса оставяйки я дълго време да работи на място , термостата (новия ) също не отваря при температура по-висока от 96 градуса ,за да го накарам да отвори трябваше да я изфорсирам няколко пъти. Тоест перките охлаждат и без това студения радиатор. Това не ми се струва много логично. Дали пък помпата не е повредена ?
|
|
|
Съб Яну 14, 2017 7:06 pm |
|
|
patko
|
Vami написа: Само има един недостатък... това, че имаш антифриз в преливника, не означава, че имаш в систамата. Ако се случи това, то тогава си в проблем. При напълно херметична система това е Невъзможно.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Съб Яну 14, 2017 8:02 pm |
|
|
vizor
|
nasko711206 написа: Такаа , да разкажа за резултата Смених термостата с такъв на 78 градуса на Бер , стария беше на 82 оригинален (впоследствие го сварих и се оказа ,че нищо му няма ) , след смяната ,на празен ход и след като обезвъздуших всичко беше перфектно, перките се включват на 96 и изключват на 92 , термостата отваря на 95 (долният маркуч започва да пари ) данните са от Торк-а. Обаче когато я поизпънах с 140 км/ч след това нормално каране с 50-80 км/ч и известно време на място температурата се вдига до 98-101 градуса оставяйки я дълго време да работи на място , термостата (новия ) също не отваря при температура по-висока от 96 градуса ,за да го накарам да отвори трябваше да я изфорсирам няколко пъти. Тоест перките охлаждат и без това студения радиатор. Това не ми се струва много логично. Дали пък помпата не е повредена ? Как обезвъздуши системата и на газ ли си?
|
|
|
Съб Яну 14, 2017 8:49 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
да на газ съм, обезвъздуших я на студено няколко пъти форсирах над 5000 оборота
Направих още един опит запалих я студена и направо тръгнах много бързо вдигна до 72 градуса ,20 км с 140-150 км/ч през които стоеше на 68-69 гр. (много странно ) след като намалих до 60 км/ч температурата се вдигна до 93-94 градуса
Със сигурност има нещо ,но не мога да разбера какво ,сега мисля да си върна стария термостат и отново да направя същите експерименти
|
|
|
Нед Яну 15, 2017 12:00 am |
|
|
vizor
|
Нека и аз дам 50 стотинки за темата. Да не ти е запушен радиатора или вързано газовото кофти? Аз бих ти препоръчал да байпасираш изпарителя и да я обезвъздушиш пак и да пробваш на бензин дали ще прави същите номера за да изключиш проблемно газово.
Запушваш маркучите на газовото като ги откачиш и обезвъздушаваш. Другото отива към въздух в системата. Препоръчвам ти да си направиш фуния, с която да качиш нивото на антифриза, докато обезвъздушаваш или да си купиш такава. Полезно е и за напред ако ти си правиш често колата.
След това кажи как е минало.
|
|
|
Нед Яну 15, 2017 12:30 am |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Възможно е и да е запушен радиатора ,докато източвах антифриза струйката беше тънка , при отворена капачка отгоре не знам такава ли трябва да е Как да проверя със сигурност дали е така ?
|
|
|
Нед Яну 15, 2017 12:38 am |
|
|