Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:37 pm



Отговори на тема  [ 65 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
 Датчик за перките на радиатора 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

някой може ли да ми каже на радиатора ли е завит датчика ,който пуска двете перки ?

Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Проблемът е ,че след като загрее колата ,дори и при сегашните много ниски температури перките се въртят
Предполагам е повреден датчикът и включва на по-ниска температура

Чет Яну 12, 2017 9:07 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nasko711206 написа:
Здравейте колеги,

някой може ли да ми каже на радиатора ли е завит датчика ,който пуска двете перки ?

Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Проблемът е ,че след като загрее колата ,дори и при сегашните много ниски температури перките се въртят
Предполагам е повреден датчикът и включва на по-ниска температура

На радиатора нямаш датчик.Датчика на двигателя,който е за температурата на охладителната течност в двигателя и дава информация на контролера,изпълнява и функцията за включване/изключване на вентилаторите.

Чет Яну 12, 2017 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Все пак, колега, това не е голф. Ето ти го датчика.

Прикачени файлове:
perki.PNG


Намери си проблема на охладителната система.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Чет Яну 12, 2017 9:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като каза Голф се сетих за една от колите ми Г60 Компресор .Та при нея при изгасен мотор и изваден контактен ключ перките продължаваха да работят до достигане на оптимална температура.При Аутбека , дори и при високи външни извадя ли ключа перките спират , пробвал съм да го върна на контакт без да паля , перките работят докато охладят. Не знам как е изчислено охлаждането при Субару , но за мен е пропуск вентилаторите да спират с изваждане на ключа.

Чет Яну 12, 2017 11:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст :) Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш.

Чет Яну 12, 2017 11:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст :) Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш.

Колега , въпроса ми тук беше , че при Субару , като върна ключа на контакт перките тръгват отново.Явно е не-обоходимо да поработят известно време за да охладят.

Чет Яну 12, 2017 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разбирам. Точно това и обясних. Няма нужда, защото разширяването и свиването на течността има къде да отиде :) при VW ако напълни казанчето при затворената система .. ще отиде през най-дългия маркуч. Много добре знам, колега, какво казваш. Както споменах имам известен опит с такива заедно с диагностицирането им, но не мислех, че обяснението ще доведе до спомагане за решаване на проблема на колегата.

Чет Яну 12, 2017 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 06, 2013 9:11 am
Мнения: 459
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 GX 00`
Телефон: 0878934770
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
vizor написа:
По съвсем различен начин работят двете системи за това. При голфа продължава да циркулира заради рециркулацията и конструкцията на казанчето. При Субару-то си дърпа от преливника като започне да се свива. Г60 мотора го знам на изуст :) Заедно с 99% от Вагените до 2007-ма година. Бабар с номера на двигатели и каквото още се сетиш.

Колега , въпроса ми тук беше , че при Субару , като върна ключа на контакт перките тръгват отново.Явно е не-обоходимо да поработят известно време за да охладят.


Няма какво да охлаждат освен един радиатор, но при наличието на разширителен съд, дали ще свали температурата или не е все тая. Но все пак, ако не е направила пълен цикъл колата не е хубаво да се гаси, преди да са загаснали перките. Както казва колегата по горе, температурния датчик е на мотора. И е хубаво да охлади до изключване на перките (защото все още циркулира антифриза), преди да изгасиш колата. :pardon:

Пет Яну 13, 2017 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е задължително. Точно това обяснявах. Има от къде да си дръпне или да прелее ако качи още температура. След това ще се охлади сама и ще държи системата под налягане. Няма проблеми при субару и не случайно е измислена по този начин цялата система. Дори съм гледал много автомобилни производители, които слагат точно такъв тип преливник на състезателните бегачки с много кофти цикли на гасене и даване на газ. Няма от какво да се притесняваш и няма нужда да го чакаш да изключи перките ако ти е изрядна системата.

Пет Яну 13, 2017 12:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само има един недостатък... това, че имаш антифриз в преливника, не означава, че имаш в систамата. Поради тази причина е безмислено да има датчик за нивото на антифриза (то и аз не съм виждал) и при неизправност кипват чайника без да се усетят. Докато при другата система е заложено на сигурността и веднага ти сигнализира за падане нивото на антифриза и веднага вземаш мерки, преди мотора да е станал достатъчно горещ...

Пет Яну 13, 2017 12:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За това трябва да си доста сигурен в системата си. За това се купуват оригинална помпа и термостати. И заради още няколко причини духат и гарнути заради доста глупави и прости проблеми.

Пет Яну 13, 2017 2:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Тъй като чак днес имах време да се позанимавам с диагностика ,установих че долния маркуч на радиатора е студен, температурата се движи в диапазона на 92-96 градуса ,обезвъздуших и опънах Форко по магистралата ,след като спрях температурата беше 96 и не мърдаше ,перките се въртяха ,а маркуча си беше студен. След като я изфорсирах на място няколко пъти бързо падна на 90. Изчаках малко да изстине махнах капачката , стиснах долния маркуч силно ,горе на гърлото избълбука и се появиха мехурчета.
От това ,което прочетох тук ,мисля че е термостат или запушен радиатор ,купих термостат на Бер - цена 45 лв.
Утре мисля да го сменя и видя дали има някаква промяна.

Пет Яну 13, 2017 5:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Термостат, капачка и помпа САМО оригинал. НИЩО друго не слагай. Силно го препоръчвам това и не е само мой личен опит.

Пет Яну 13, 2017 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 21, 2012 8:46 pm
Мнения: 111
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 GX
Рейтинг: 72
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, на предишният Форестър 122кс много се филмирах точно с този проблем, изчетох де що има писано по въпроса а то не е малко, играх си с термостата и какво ли още не - без никакъв ефект. Има и мнение, че проблема е от вида на работната част на водната помпа, но до смяна не стигнах по други причини. И сегашният Форко 125кс е по същият начин та не мисля да се занимавам с това въобще.
Съгласен съм за частите-някои не добре да не са оригинални.

Пет Яну 13, 2017 8:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Такаа , да разкажа за резултата :)
Смених термостата с такъв на 78 градуса на Бер , стария беше на 82 оригинален (впоследствие го сварих и се оказа ,че нищо му няма ) , след смяната ,на празен ход и след като обезвъздуших всичко беше перфектно, перките се включват на 96 и изключват на 92 , термостата отваря на 95 (долният маркуч започва да пари ) данните са от Торк-а.
Обаче когато я поизпънах с 140 км/ч след това нормално каране с 50-80 км/ч и известно време на място температурата се вдига до 98-101 градуса оставяйки я дълго време да работи на място , термостата (новия ) също не отваря при температура по-висока от 96 градуса ,за да го накарам да отвори трябваше да я изфорсирам няколко пъти. Тоест перките охлаждат и без това студения радиатор. Това не ми се струва много логично.
Дали пък помпата не е повредена ?

Съб Яну 14, 2017 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 19, 2007 5:08 pm
Мнения: 945
Местоположение: Бургас
Автомобил: Lexus LS 460, 2007
Рейтинг: 345
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vami написа:
Само има един недостатък... това, че имаш антифриз в преливника, не означава, че имаш в систамата.


Ако се случи това, то тогава си в проблем. При напълно херметична система това е Невъзможно.

_________________
LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007
TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008
TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023

Съб Яну 14, 2017 8:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nasko711206 написа:
Такаа , да разкажа за резултата :)
Смених термостата с такъв на 78 градуса на Бер , стария беше на 82 оригинален (впоследствие го сварих и се оказа ,че нищо му няма ) , след смяната ,на празен ход и след като обезвъздуших всичко беше перфектно, перките се включват на 96 и изключват на 92 , термостата отваря на 95 (долният маркуч започва да пари ) данните са от Торк-а.
Обаче когато я поизпънах с 140 км/ч след това нормално каране с 50-80 км/ч и известно време на място температурата се вдига до 98-101 градуса оставяйки я дълго време да работи на място , термостата (новия ) също не отваря при температура по-висока от 96 градуса ,за да го накарам да отвори трябваше да я изфорсирам няколко пъти. Тоест перките охлаждат и без това студения радиатор. Това не ми се струва много логично.
Дали пък помпата не е повредена ?


Как обезвъздуши системата и на газ ли си?

Съб Яну 14, 2017 8:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
да на газ съм,
обезвъздуших я на студено няколко пъти форсирах над 5000 оборота

Направих още един опит запалих я студена и направо тръгнах много бързо вдигна до 72 градуса ,20 км с 140-150 км/ч през които стоеше на 68-69 гр. (много странно ) след като намалих до 60 км/ч температурата се вдигна до 93-94 градуса

Със сигурност има нещо ,но не мога да разбера какво ,сега мисля да си върна стария термостат и отново да направя същите експерименти

Нед Яну 15, 2017 12:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нека и аз дам 50 стотинки за темата. Да не ти е запушен радиатора или вързано газовото кофти? Аз бих ти препоръчал да байпасираш изпарителя и да я обезвъздушиш пак и да пробваш на бензин дали ще прави същите номера за да изключиш проблемно газово.

Запушваш маркучите на газовото като ги откачиш и обезвъздушаваш. Другото отива към въздух в системата. Препоръчвам ти да си направиш фуния, с която да качиш нивото на антифриза, докато обезвъздушаваш или да си купиш такава. Полезно е и за напред ако ти си правиш често колата.

След това кажи как е минало.

Нед Яну 15, 2017 12:30 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Възможно е и да е запушен радиатора ,докато източвах антифриза струйката беше тънка , при отворена капачка отгоре не знам такава ли трябва да е
Как да проверя със сигурност дали е така ?

Нед Яну 15, 2017 12:38 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 65 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор