|
Страница 1 от 1
|
[ 17 мнения ] |
|
Вариращо напрежение на алтернатора?
Автор |
Съобщение |
PIT
Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm Мнения: 36 Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
|
Здравейте колеги, отново имам проблем. Не открих нищо подобно в търсачката и за това пускам нова тема. Сложих волтметърче включващо се в запалката за да следя зареждането. Установих, че напрежението варира постоянно от 13,2 до 14,4 волта. Не е стабилно или с леки отклонения от 0,1;0,2 волта. Всяка секунда е различно. Наблюдавах друг автомобил(WV) е стабилно. Стигам до релето. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и има ли решение? Т.е. сменял ли е реле? Може ли само него? Заедно с диодния блок ли е и къде се намира?
_________________ ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ
|
|
|
Пон Яну 23, 2017 11:52 am |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Мнения: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
Здравей колега, Алтернатора на Субару е умен, комуникира с ЕКУто и сам решава кога и колко да зарежда акумулатора. Аз също го имам това волтметърче за запалката и следя непрекъснато стойностите. При мен даже пада и под 13V и даже на моменти и под 12V. Като е студена колата, каквото и да включиш е на 14,1-14,4V. Като загреее хубаво, нещата загрубяват 12,1-12,8V, на моменти 13,6. Незнам каква точно му е логиката, но за първата година от както купих колата смених 3 акумулатора, като първите два бяха втора употреба, а 3-ят (с който съм вече година и половина) нов - китаец за 110лв. С последният направих и ремонт на алтернатора за 140лв и стойностите на зареждане останаха абсолютно същите, иначе на стенда е перфектен (90А). Номера е преди да изгасиш да изключиш всички консуматори за 10-20 секунди и тогава да изгасиш колата. Мислил съм за друг алтернатор, но за сега си карам така и не съм имал проблеми, никакви. Не се задълбавай много, че само ще се ядосваш!
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Пон Яну 23, 2017 4:19 pm |
|
|
PIT
Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm Мнения: 36 Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
|
Благодаря за отговора! Същото ми каза и един диагностик в Сф. за алтернатора, при който бях по други причини. Умен бил. Ама това някак си не ми обяснява защо точно прави така, ако наистина е нормално да си мени напрежението всяка секунда. А ти колега, какво си сменил по него за тея пари?
_________________ ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ
|
|
|
Сря Яну 25, 2017 9:33 pm |
|
|
OFFROADER
|
Вчера като закачах колата на диагностика забелязах, че алтернатора зарежда на 13,4 волта максимум а като включа всички консуматори пада до 12,2 в. Това не е нормално за мен и зимата ще имам проблеми, а лампата за зареждането не свети. По спомени преди като съм мерил дали зарежда алтернатора, държеше 14,4 в. и не мърдаше каквото и да включвам. Имате ли идея дали е за ремонт и как да разбера дали алтернатора е от "умните" . Автомобила е от подписа.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Вто Окт 16, 2018 8:40 am |
|
|
Alxx
|
Виж си първо състоянието и обтягането на пистовия ремък?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Окт 16, 2018 12:56 pm |
|
|
OFFROADER
|
За съжаление ремъка е добре. Проверих и клемите на акумулатора и алтернатора и всичко е наред. Ще го свалям почивните дни и ще го нося на диагностика.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Вто Окт 16, 2018 2:32 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Алтернатора не е умен, а е умна електрониката, която регулира зареждането. По това, което пишеш - нищо ти няма на системата. Това че варира, зависи колко ти е бил зареден акумулатора към съответния момент. Забележи, ако имаш възможност, колко ти показва първата минута след палене на читав акумулатор и колко става след минута - две. Умното се изразява в това, че според най-новата мода, живота на акумулатора се скъсява, ако се тъпче непрекъснато с 14.2 волта. Така беше на Москвичите, но много вода изтече оттогава. На лаптопа ми напр. пише "92% available (plugged in, not charging)". Ако и той не е умен, нейсе... С две думи, не му мисли, такава е автоматиката. Ако имаше нещо, досега сто пъти щеше да светне някакво предупреждение...
|
12
|
|
Вто Окт 16, 2018 6:19 pm |
|
|
OFFROADER
|
Засега оставям нещата така, без да разглобявам. Когато запаля колата първоначално почва да зарежда на 14,4 в. и след 4-5 минути спада на 14 в. Друго което забелязах е, че на празен ход на двигателя, алтернатора(или електрониката) има ограничение на тока на зареждането и затова първият път съм се подлъгал, че не зарежда алтернатора. На празен ход при включени всички консуматори напрежението пада до 12,2 в. и при повишаване на оборотите над 1000 зарежда на 13,9-14 в. Единственото което ме притеснява е, че алтернатора загрява повечко, но това го отдавам на големият заряден ток.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пон Окт 22, 2018 1:32 pm |
|
|
Valio
|
Загряването зависи и от това в какво състояние е самия акумулатор също.При първоначално запалване ,ако акумулатора е тръгнал леко да си ходи е нормално да загрее повечко докато го повъзстанови /повече ампери консумация повече загряване/.Аз наблюдавам същото и при мен,при първоначално запалване напрежението отива до 15,4 волта,след което като позагрее пада на 14,3-14,2 волта,акумулатора ми е почти мъртвец . П.С. Да уточня че това напрежение при запалване е било винаги такова,от 9 години...и първия акумулатор Бош силвър нещо си изкара 12год./имаше дата на него като купих колата/..
|
|
|
Пон Окт 22, 2018 5:33 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Здравейте, колегата дето беше питал как да го познае до буксата с трите кабелчета има лепенка на която пише LSC, когато е с управление от компютъра, иначе на другите пише само LS. Иначе и аз се бях притеснил точно от ниското напрежение на празен ход, но явно няма проблеми.
|
|
|
Пон Окт 29, 2018 6:42 pm |
|
|
Vmax
|
Има един дребен трик да се излъже компа и да зарежда нормално по всяко време - врътва се вентилатора на първа степен... Поне по инфо от американските форуми де.
|
|
|
Пон Окт 29, 2018 10:29 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Ами със стария ми акумулатор зимата при включени всички подгреви, фарове и парно за около 1ч в задръстванията и след това няма палене.
|
|
|
Вто Окт 30, 2018 9:31 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Здравейте , да изтупам темата тази седмица пътувахме за о. Кефалония с колата от профила , торка с всички гаджети пуснати температурата в норми и тн ,но зареждането малко ме притесни, в Гърция без фарове , беше хладно без климатик и зареждането в 60% от шофирането ми тук е 12-12.1в в останалите 40% си е в норма 13.6-14в , лампата не свети. Имам ли за какво да се притеснявам защото след 2 дни предстои около 800км връщане ? Успокоиха ме ,че е нормално но до сега с моето главно софийско каране на къси разстояния винаги е зареждало постоянно 13,6+ .
|
|
|
Чет Юни 06, 2019 8:04 pm |
|
|
Alxx
|
Градско и все къси разстояния - акумулаторът почти винаги е недозареден. Нормално е на дълго да се натъпче и свали волтажа.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Юни 06, 2019 9:54 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Благодаря , когато се прибера в България ще му направя ревизия , нови лагери , ще видя четките и колектора как са ,за да не ми е притеснено , смятам да направя същото и със стартера.
|
|
|
Съб Юни 08, 2019 7:49 am |
|
|
Alxx
|
Златно правило(ненапразно се е появило) - щом работи, не пипай. Мини да ти тествам акумулатора, по-слабото звено е.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Юни 08, 2019 7:51 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Той е на няколко месеца , швейцарския банер падаше от 20мин музика на контакт, с новия нямам ядове стартера върти като шевна машина Напразно се тревожа май , няма да пипам ,че релето сигурно е 200лв а на пазара има само ментоци тип мобилтрон и тн.
|
|
|
Съб Юни 08, 2019 8:19 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 17 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: spank и 35 госта |
|