Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
 Вариращо напрежение на алтернатора? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm
Мнения: 36
Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, отново имам проблем. Не открих нищо подобно в търсачката и за това пускам нова тема. Сложих волтметърче включващо се в запалката за да следя зареждането. Установих, че напрежението варира постоянно от 13,2 до 14,4 волта. Не е стабилно или с леки отклонения от 0,1;0,2 волта. Всяка секунда е различно. Наблюдавах друг автомобил(WV) е стабилно. Стигам до релето. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и има ли решение? Т.е. сменял ли е реле? Може ли само него? Заедно с диодния блок ли е и къде се намира?

_________________
ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ

Пон Яну 23, 2017 11:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега,

Алтернатора на Субару е умен, комуникира с ЕКУто и сам решава кога и колко да зарежда акумулатора. Аз също го имам това волтметърче за запалката и следя непрекъснато стойностите. При мен даже пада и под 13V и даже на моменти и под 12V. Като е студена колата, каквото и да включиш е на 14,1-14,4V. Като загреее хубаво, нещата загрубяват 12,1-12,8V, на моменти 13,6.
Незнам каква точно му е логиката, но за първата година от както купих колата смених 3 акумулатора, като първите два бяха втора употреба, а 3-ят (с който съм вече година и половина) нов - китаец за 110лв. С последният направих и ремонт на алтернатора за 140лв и стойностите на зареждане останаха абсолютно същите, иначе на стенда е перфектен (90А). Номера е преди да изгасиш да изключиш всички консуматори за 10-20 секунди и тогава да изгасиш колата. Мислил съм за друг алтернатор, но за сега си карам така и не съм имал проблеми, никакви.
Не се задълбавай много, че само ще се ядосваш!

:beer: :beer: :beer:

_________________
Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021
Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023
Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....

Пон Яну 23, 2017 4:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm
Мнения: 36
Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за отговора! Същото ми каза и един диагностик в Сф. за алтернатора, при който бях по други причини. Умен бил. Ама това някак си не ми обяснява защо точно прави така, ако наистина е нормално да си мени напрежението всяка секунда. А ти колега, какво си сменил по него за тея пари?

_________________
ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ

Сря Яну 25, 2017 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера като закачах колата на диагностика забелязах, че алтернатора зарежда на 13,4 волта максимум а като включа всички консуматори пада до 12,2 в. Това не е нормално за мен и зимата ще имам проблеми, а лампата за зареждането не свети. По спомени преди като съм мерил дали зарежда алтернатора, държеше 14,4 в. и не мърдаше каквото и да включвам.
Имате ли идея дали е за ремонт и как да разбера дали алтернатора е от "умните" . Автомобила е от подписа.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Вто Окт 16, 2018 8:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж си първо състоянието и обтягането на пистовия ремък?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Окт 16, 2018 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За съжаление ремъка е добре. Проверих и клемите на акумулатора и алтернатора и всичко е наред. Ще го свалям почивните дни и ще го нося на диагностика.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Вто Окт 16, 2018 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Алтернатора не е умен, а е умна електрониката, която регулира зареждането. По това, което пишеш - нищо ти няма на системата.
Това че варира, зависи колко ти е бил зареден акумулатора към съответния момент. Забележи, ако имаш възможност,
колко ти показва първата минута след палене на читав акумулатор и колко става след минута - две.
Умното се изразява в това, че според най-новата мода, живота на акумулатора се скъсява, ако се тъпче непрекъснато с 14.2 волта.
Така беше на Москвичите, но много вода изтече оттогава. На лаптопа ми напр. пише "92% available (plugged in, not charging)".
Ако и той не е умен, нейсе...
С две думи, не му мисли, такава е автоматиката. Ако имаше нещо, досега сто пъти щеше да светне някакво предупреждение...
 12

Вто Окт 16, 2018 6:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Засега оставям нещата така, без да разглобявам. Когато запаля колата първоначално почва да зарежда на 14,4 в. и след 4-5 минути спада на 14 в. Друго което забелязах е, че на празен ход на двигателя, алтернатора(или електрониката) има ограничение на тока на зареждането и затова първият път съм се подлъгал, че не зарежда алтернатора. На празен ход при включени всички консуматори напрежението пада до 12,2 в. и при повишаване на оборотите над 1000 зарежда на 13,9-14 в.
Единственото което ме притеснява е, че алтернатора загрява повечко, но това го отдавам на големият заряден ток.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пон Окт 22, 2018 1:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Загряването зависи и от това в какво състояние е самия акумулатор също.При първоначално запалване ,ако акумулатора е тръгнал леко да си ходи е нормално да загрее повечко докато го повъзстанови /повече ампери консумация повече загряване/.Аз наблюдавам същото и при мен,при първоначално запалване напрежението отива до 15,4 волта,след което като позагрее пада на 14,3-14,2 волта,акумулатора ми е почти мъртвец :D .

П.С. Да уточня че това напрежение при запалване е било винаги такова,от 9 години...и първия акумулатор Бош силвър нещо си изкара 12год./имаше дата на него като купих колата/.. :pardon:

Пон Окт 22, 2018 5:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
колегата дето беше питал как да го познае до буксата с трите кабелчета има лепенка на която пише LSC, когато е с управление от компютъра, иначе на другите пише само LS.
Иначе и аз се бях притеснил точно от ниското напрежение на празен ход, но явно няма проблеми.

Пон Окт 29, 2018 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има един дребен трик да се излъже компа и да зарежда нормално по всяко време - врътва се вентилатора на първа степен...
Поне по инфо от американските форуми де.

Пон Окт 29, 2018 10:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами със стария ми акумулатор зимата при включени всички подгреви, фарове и парно за около 1ч в задръстванията и след това няма палене.

Вто Окт 30, 2018 9:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте , да изтупам темата :) тази седмица пътувахме за о. Кефалония с колата от профила , торка с всички гаджети пуснати температурата в норми и тн ,но зареждането малко ме притесни, в Гърция без фарове , беше хладно без климатик и зареждането в 60% от шофирането ми тук е 12-12.1в в останалите 40% си е в норма 13.6-14в , лампата не свети. Имам ли за какво да се притеснявам защото след 2 дни предстои около 800км връщане ? Успокоиха ме ,че е нормално но до сега с моето главно софийско каране на къси разстояния винаги е зареждало постоянно 13,6+ .

Чет Юни 06, 2019 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Градско и все къси разстояния - акумулаторът почти винаги е недозареден. Нормално е на дълго да се натъпче и свали волтажа.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Юни 06, 2019 9:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря , когато се прибера в България ще му направя ревизия , нови лагери , ще видя четките и колектора как са ,за да не ми е притеснено , смятам да направя същото и със стартера.

Съб Юни 08, 2019 7:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Златно правило(ненапразно се е появило) - щом работи, не пипай. Мини да ти тествам акумулатора, по-слабото звено е.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Юни 08, 2019 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Той е на няколко месеца , швейцарския банер падаше от 20мин музика на контакт, с новия нямам ядове стартера върти като шевна машина :)
Напразно се тревожа май , няма да пипам ,че релето сигурно е 200лв а на пазара има само ментоци тип мобилтрон и тн.

Съб Юни 08, 2019 8:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 17 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: spank и 35 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор