Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:00 pm



Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
 Вариращо напрежение на алтернатора? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm
Мнения: 36
Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, отново имам проблем. Не открих нищо подобно в търсачката и за това пускам нова тема. Сложих волтметърче включващо се в запалката за да следя зареждането. Установих, че напрежението варира постоянно от 13,2 до 14,4 волта. Не е стабилно или с леки отклонения от 0,1;0,2 волта. Всяка секунда е различно. Наблюдавах друг автомобил(WV) е стабилно. Стигам до релето. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и има ли решение? Т.е. сменял ли е реле? Може ли само него? Заедно с диодния блок ли е и къде се намира?

_________________
ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ

Пон Яну 23, 2017 11:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега,

Алтернатора на Субару е умен, комуникира с ЕКУто и сам решава кога и колко да зарежда акумулатора. Аз също го имам това волтметърче за запалката и следя непрекъснато стойностите. При мен даже пада и под 13V и даже на моменти и под 12V. Като е студена колата, каквото и да включиш е на 14,1-14,4V. Като загреее хубаво, нещата загрубяват 12,1-12,8V, на моменти 13,6.
Незнам каква точно му е логиката, но за първата година от както купих колата смених 3 акумулатора, като първите два бяха втора употреба, а 3-ят (с който съм вече година и половина) нов - китаец за 110лв. С последният направих и ремонт на алтернатора за 140лв и стойностите на зареждане останаха абсолютно същите, иначе на стенда е перфектен (90А). Номера е преди да изгасиш да изключиш всички консуматори за 10-20 секунди и тогава да изгасиш колата. Мислил съм за друг алтернатор, но за сега си карам така и не съм имал проблеми, никакви.
Не се задълбавай много, че само ще се ядосваш!

:beer: :beer: :beer:

_________________
Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021
Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023
Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....

Пон Яну 23, 2017 4:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 4:12 pm
Мнения: 36
Местоположение: Монтана
Skype: tuaiut
Автомобил: EJ16 + EJ20
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за отговора! Същото ми каза и един диагностик в Сф. за алтернатора, при който бях по други причини. Умен бил. Ама това някак си не ми обяснява защо точно прави така, ако наистина е нормално да си мени напрежението всяка секунда. А ти колега, какво си сменил по него за тея пари?

_________________
ЗА ЛОВ И РИБОЛОВ ВИНАГИ ГОТОВ

Сря Яну 25, 2017 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера като закачах колата на диагностика забелязах, че алтернатора зарежда на 13,4 волта максимум а като включа всички консуматори пада до 12,2 в. Това не е нормално за мен и зимата ще имам проблеми, а лампата за зареждането не свети. По спомени преди като съм мерил дали зарежда алтернатора, държеше 14,4 в. и не мърдаше каквото и да включвам.
Имате ли идея дали е за ремонт и как да разбера дали алтернатора е от "умните" . Автомобила е от подписа.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Вто Окт 16, 2018 8:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж си първо състоянието и обтягането на пистовия ремък?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Окт 16, 2018 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За съжаление ремъка е добре. Проверих и клемите на акумулатора и алтернатора и всичко е наред. Ще го свалям почивните дни и ще го нося на диагностика.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Вто Окт 16, 2018 2:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Алтернатора не е умен, а е умна електрониката, която регулира зареждането. По това, което пишеш - нищо ти няма на системата.
Това че варира, зависи колко ти е бил зареден акумулатора към съответния момент. Забележи, ако имаш възможност,
колко ти показва първата минута след палене на читав акумулатор и колко става след минута - две.
Умното се изразява в това, че според най-новата мода, живота на акумулатора се скъсява, ако се тъпче непрекъснато с 14.2 волта.
Така беше на Москвичите, но много вода изтече оттогава. На лаптопа ми напр. пише "92% available (plugged in, not charging)".
Ако и той не е умен, нейсе...
С две думи, не му мисли, такава е автоматиката. Ако имаше нещо, досега сто пъти щеше да светне някакво предупреждение...
 12

Вто Окт 16, 2018 6:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Засега оставям нещата така, без да разглобявам. Когато запаля колата първоначално почва да зарежда на 14,4 в. и след 4-5 минути спада на 14 в. Друго което забелязах е, че на празен ход на двигателя, алтернатора(или електрониката) има ограничение на тока на зареждането и затова първият път съм се подлъгал, че не зарежда алтернатора. На празен ход при включени всички консуматори напрежението пада до 12,2 в. и при повишаване на оборотите над 1000 зарежда на 13,9-14 в.
Единственото което ме притеснява е, че алтернатора загрява повечко, но това го отдавам на големият заряден ток.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пон Окт 22, 2018 1:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Загряването зависи и от това в какво състояние е самия акумулатор също.При първоначално запалване ,ако акумулатора е тръгнал леко да си ходи е нормално да загрее повечко докато го повъзстанови /повече ампери консумация повече загряване/.Аз наблюдавам същото и при мен,при първоначално запалване напрежението отива до 15,4 волта,след което като позагрее пада на 14,3-14,2 волта,акумулатора ми е почти мъртвец :D .

П.С. Да уточня че това напрежение при запалване е било винаги такова,от 9 години...и първия акумулатор Бош силвър нещо си изкара 12год./имаше дата на него като купих колата/.. :pardon:

Пон Окт 22, 2018 5:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
колегата дето беше питал как да го познае до буксата с трите кабелчета има лепенка на която пише LSC, когато е с управление от компютъра, иначе на другите пише само LS.
Иначе и аз се бях притеснил точно от ниското напрежение на празен ход, но явно няма проблеми.

Пон Окт 29, 2018 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има един дребен трик да се излъже компа и да зарежда нормално по всяко време - врътва се вентилатора на първа степен...
Поне по инфо от американските форуми де.

Пон Окт 29, 2018 10:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами със стария ми акумулатор зимата при включени всички подгреви, фарове и парно за около 1ч в задръстванията и след това няма палене.

Вто Окт 30, 2018 9:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте , да изтупам темата :) тази седмица пътувахме за о. Кефалония с колата от профила , торка с всички гаджети пуснати температурата в норми и тн ,но зареждането малко ме притесни, в Гърция без фарове , беше хладно без климатик и зареждането в 60% от шофирането ми тук е 12-12.1в в останалите 40% си е в норма 13.6-14в , лампата не свети. Имам ли за какво да се притеснявам защото след 2 дни предстои около 800км връщане ? Успокоиха ме ,че е нормално но до сега с моето главно софийско каране на къси разстояния винаги е зареждало постоянно 13,6+ .

Чет Юни 06, 2019 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Градско и все къси разстояния - акумулаторът почти винаги е недозареден. Нормално е на дълго да се натъпче и свали волтажа.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Юни 06, 2019 9:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря , когато се прибера в България ще му направя ревизия , нови лагери , ще видя четките и колектора как са ,за да не ми е притеснено , смятам да направя същото и със стартера.

Съб Юни 08, 2019 7:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Златно правило(ненапразно се е появило) - щом работи, не пипай. Мини да ти тествам акумулатора, по-слабото звено е.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Юни 08, 2019 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Той е на няколко месеца , швейцарския банер падаше от 20мин музика на контакт, с новия нямам ядове стартера върти като шевна машина :)
Напразно се тревожа май , няма да пипам ,че релето сигурно е 200лв а на пазара има само ментоци тип мобилтрон и тн.

Съб Юни 08, 2019 8:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 17 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор