От барабани към дискови Форестър 2006 2.0 158
Автор |
Съобщение |
JoePass
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 6:55 pm Мнения: 15
Автомобил: Subaru Outback B14 3,6
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, Някой правил ли е това упражнение, да смени барабанни с дискови на Форко фейслифт? Ако да да сподели опит! Благодаря
|
|
|
Нед Май 28, 2017 8:41 pm |
|
|
petko 69
|
Колега , както в темите които си писал тук нещата са идентични , неясни .Защо е необходима смяна , за какъв бюджет и не на последно место от кой град си (предполагам София , така пишат софианци , все едно всички са от София..нищо лично)Дай повече инфо.
|
|
|
Нед Май 28, 2017 9:24 pm |
|
|
van_forester
Регистриран на: Съб Яну 11, 2014 7:48 pm Мнения: 63 Местоположение: в движение
Автомобил: subaru B9 TRIBECA
Телефон: 0887695105
Рейтинг: 14
|
Да споделя моя опит,ако е полезен някому.За смяна от барабани към дискове се сменя карета, шенкел,и всичко към тях.Или накратко- трябва ти донор с дискове.Парите много-ефекта ..... визуален.И с барабани си спира достатъчно добре-това според мен де!има и някой недостатъци -за които не смятам да пиша,че ще се заформи една дискусия -безмислена работа!
_________________ B9 TRIBECA 3000 H6
|
|
|
Пон Май 29, 2017 7:16 pm |
|
|
iav
Регистриран на: Пет Дек 05, 2008 11:32 am Мнения: 102 Местоположение: Sf
Автомобил: Impreza\imprezaGT\Saab900Cabrio
Рейтинг: 2
|
моя опит ,е следния, на импреза но разлика няма ....
купих втора употреба цял комплект бяха като нови ... шенкелите със датчиците за абс и жилата за ръчната и дисковете апаратите и тн ... за 300 лв
естествено реших да спестя пари за нови лагери и не ги смених ... година по късно и единия замина, 6 месеца по късно и другия .. тотал някъде около 700 лв
при мене ефекта беше много добър .
|
|
|
Пон Май 29, 2017 7:48 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
И аз да споделя моя опит, макар и с друга марка. Правил съм следното упражнение с Ford Focus Mk1 Facelift. Струваше ми 120 лв (донорския комплект) + 20лв за нови накладки. Сменях частите които колегата van_forester каза + жилата от дисковете до ръчната в купето. Датчиците за ABS бяха еднакви. Не усетих разлика. Единствения плюс е визуален + можеш да си следиш по-лесно накладките кога са за смяна. (може би ще се охлаждат по-добре, но те и преди не ми загряваха)
|
|
|
Пон Май 29, 2017 10:42 pm |
|
|
askeless
|
Наскоро сменяхме на една стара Импреза - от барабани към задни дискове 266/10, а отпред от едно към двубутален апарат на 277/24. Ами колата започна да спира брутално , много бързо стига лимита на гумите. Това при условие че не сменяхме сервото и помпата, които останаха малки. А не ги сменихме защото колата е без абс и нямаше налична такава голяма помпа. Кой каквото иска да говори, смисъл от задни дискови има, силата на стискане/дърпане на апарата е много по голяма от силата на притискане на накладката към барабана.
|
|
|
Вто Май 30, 2017 8:33 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Задните спирачки поемат между 20-30 процента от товара на колата .Барабанните вършат достатъчно работа,ако искаш по-добро спиране помисли за други предни апарати с дискове и подходящи накладки .
|
15
|
|
Сря Май 31, 2017 9:48 pm |
|
|
MartoAl
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 8:38 pm Мнения: 144 Местоположение: София
Автомобил: Impreza 94, Forester 2.5 XT 6MT
Телефон: 0898865927
Рейтинг: 126
|
askeless написа: Наскоро сменяхме на една стара Импреза - от барабани към задни дискове 266/10, а отпред от едно към двубутален апарат на 277/24. Ами колата започна да спира брутално , много бързо стига лимита на гумите. Това при условие че не сменяхме сервото и помпата, които останаха малки. А не ги сменихме защото колата е без абс и нямаше налична такава голяма помпа. Кой каквото иска да говори, смисъл от задни дискови има, силата на стискане/дърпане на апарата е много по голяма от силата на притискане на накладката към барабана. Здравейте, Въпросната Impreza е моя. Вече минах над 1000 км. след конверсията (ударихме 250 000-те км. най-накрая ). Преди да кажа с какви впечатления съм останал до момента ще кажа какво сменихме, а именно: 4-те шенкела, спирачните апарати и въжетата на ръчната (донор беше Forester STurbo). Спирачните тръбички в задната част на колата (една от оригиналните се предаде при разглабянето на колата, а другата при обезвъздушаването). Впечатленията са следните: След цялата процедура колата наистина спира брутално. Разликата се проявява най-вече при бързи спирания от по-висока скорост. Impreza-та вече не спира "бавно". Момента в който натисна спирачката по-здраво, колата просто спира (липсва момента - "Едвам спрях") Визуалния ефект също е на лице, но той не зае място в основата на тази операция. Заключение - От цялата работа, полза определено има и си заслужава инвестицията. Колата е значително по-безопасна и приятна за каране (аз лично си позволявам да и вадя душата доста често и следователно доста често подлагам спирачките на изпитание ). п.п. Колата остана с малката помпа, до намиране на подходяща по-голяма. Покрай работата по конверсията се наложи да мина и на по-големи гуми - от 175 / 65 / R14 на 205 / 55 / R16 (по-големите апарати не се събират във верните 14-ки ) Апаратите се събират и в 15-ки! В спирачната система все още има наличието на въздух (не е много, но го има), който просто чака да бъде прогонен.
|
15
|
|
Чет Юни 01, 2017 7:44 pm |
|
|
petko 69
|
Интересно , че колегата основал темата няма никакво участие .
|
|
|
Чет Юни 01, 2017 8:35 pm |
|
|
valadares
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 10:44 am Мнения: 2539 Местоположение: варна
Автомобил: Н6'08SUBARcharged RAPTOR
Рейтинг: 179
|
petko 69 написа: Интересно , че колегата основал темата няма никакво участие . Обича да чете!!!
_________________ ако пътят пред нас свърши,нека го направим..
|
|
|
Чет Юни 01, 2017 10:02 pm |
|
|
Valio
|
valadares написа: petko 69 написа: Интересно , че колегата основал темата няма никакво участие . Обича да чете!!! Явно чете инкогнито... Не е влизал във форума с профила си, откакто е задал въпроса.
|
|
|
Пет Юни 02, 2017 7:44 am |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Ами той може дори да няма Субару
|
|
|
Пет Юни 02, 2017 11:26 am |
|
|
Forester2003
Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am Мнения: 351 Рейтинг: 151
|
Отдавна не съм писал във форума, от известно време ми се върти тази идея да си подобря спирачките и се консултирах с някои спецове общото мнение е, че смисъл има, дори да е минимален си заслужава, стига човек да е готов за финансовата част. Проблемът е, че финансовата част не се уточнява от вещите лица. Евала на колегата с импрезата, поздравления за инициативата, направил си колата не само по-приятна за шофиране, но и по-безопасна за останалите участници в движението, включително и пешеходци. Конкретно за моя форестър - колата е със сменени предни дискове и накладки, датчици и маркучи, карам само с нови гуми, но не съм доволен. След консултация с известен спец човека ми обясни че трябва да си намеря доста части ако искам да съм изряден. Обмислям да пусна тема с нужните части и успея ли да приключа инициативата успешно ще споделя впечатления. Четох доста ЗА и ПРОТИВ барабани/дискове, моето лично заключение е, че ако карате предимно по черни пътища не ви трябват такива конверсии, но за шосе и магистрала дисковете са без конкуренция. Аз карам почти на 100% само магистрали така че въпросът дискове или барабани отдавна не е на дневен ред, остава само да проуча въпросът с частите. А именно (Последни детайли за необходимите части получих преди броени минути): Шенкели с главини, дискове 290мм, апарати, накладки, накладки за ръчна с пиновете и пружинките, спирачни маркучи и евентуално някви тръбички и датчиците за АБС.
|
|
|
Съб Юни 03, 2017 11:30 pm |
|
|
askeless
|
Стават всякакви задни дискове, не само 290 ММ. Стават и 266х10, 266х18, 274х10 със съответните апарати и съответните тави за главините. Самите тави рядко са здрави, много рядко се намират за 290 ММ диск и са доста скъпи като нови. А за да се сменят се избива и лагера на главина. Да се има предвид, че задния 290 ММ диск иска 16 цола джанта АБС датчиците са еднакви, със същата дължина, но с различни букси. Тъй като спирачните тръбички от магарето до самия барабан са метални, трябва да се сменят с маркучи. Трябва си пълния комплект за ръчната, защото тя е вътте в камбаната на диска, прехвърлят се жилата от барабана. Не на последно място, тъй като се сменя главната трябва да се отвъртят и извадят дългите болтове - често свързано с рязане, смяна на тампони заради излезли втулки, смяна на самите болтове.
Имам 2 комплекта главини, дискове, апарати и тн. На 266 мм. Ако някой го интересува да пише, цените са атрактивни. Оглед и монтаж също може да се предложи. Поздрави
|
11
|
|
Пон Юни 05, 2017 10:26 am |
|
|
Valio
|
Минаха няколко месеца откакто направих конверсията от барабани към дискове и резултата е малко спорен според мен. Не мога да кажа че резултатът в спирането е "УаУуу" ,има подобрение но е много далеч от очакванията ми. Ефекта мога да определя,че е по скоро визуален.Така че колеги ако се заиграете с подобна интервенция не очаквайте голяма промяна в спирането,както по нагоре в темата колегата Данчо е писал спирането най вече зависи от предните спирачки. За тези които все пак решат да играят тази игра да знаят че филма е голям.Трябва да знаете ,че се сменя и жилото за ръчната спирачка,аз смених и лагерите на главините така и така са разглобени,нови накладки за дисковете и по желание барабанните накладки за ръчната. Та упражнението не е много евтино ако искаме да се направи както трябва.Ако мога да помогна с инфо питайте..
|
30
|
|
Пет Фев 09, 2018 10:41 pm |
|
|
Alxx
|
Аз направих абсолютно същото още с купуването на Импреса-та: 266/10 задни еднобутални Не съм имал Субару преди това, но не ми отне много да подпитам и проуча(благодаря на Тенчо 1040 за съветите, askeless за писанията и на Левент Фуат за изгодните чаркове). До тук малко над 30к км никакви грижи. Причината да го направя беше първото ми аварийно спиране след покупката - щях да се блъсна челно, а минах преглед предния ден. Ефектът наистина не е уау, но се усеща при продължителни спускания. Помпата няма достатъчен дебит назад и при екстремно спиране се налага да "повториш" за да надуе с пълна сила назад. Въздух няма със сигурност - от шубе дали съм я сглобил както трябва я проверявам с вакуум помпа през 6 месеца и няма. Понеже и задните лагери ми бяха пътници, не съм сменял шенкелите. Избих лагерите и смених само бекплейтовете, после монтирах нови лагери. Апаратите ремонтирах с нови гумички(водачи и бутала бяха ок), почистих ги на песъкоструй и боядисах прахово. От старите датчици на абс-а извадих пиновете и в буксите набих пиновете от дисковите спирачки. Тогава не можах да намеря задни маркучи за WRX и сложих предни, които са по-дълги и се наложи да им измисля стойка към купето. Жилата на ръчната купих в пакет с апаратите и шенкелите(шенкелите останаха, имам ги някъде), сменят се елементарно, като предвид възрастта им не е лошо да се гресират предварително. Накладки за ръчната купих нови в комплект с пружинките и пиновете. Цялата работа ми отне половин ден за монтажа, като преди това два дни се подготвях с части, чистене, боя и т.н. Разбивката по памет: 180лв за втора ръка шенкели с дискове(бяха видимо нови, с почти нови накладки), апарати и жила. Лагерите бяха скъпички, малко над 200лв двата. Накладките за ръчната и пиновете мисля дадох около 60лв. Спирачни маркучи купих Блупринт по 27-8лв бройката. Ремонтен компект за двата апарата Seiken - около 30лв по памет. Песъкоструйката и боята беше нещо много тънко, мисля по 13 на апарат в цеха до Оптикоелектроника в "Захарната". За набиването на лагерите в преса черпих 10-тина лв познати. Спирачна течност взех 2 х TRW DOT4(около 15лв), с която промих цялата система с вакуум помпа. Правих профилактика и на предните апарати, но те не влизат в сметката за отзад. Викнах и един познат да подава разни неща, та колата изпи доста по време на процеса. Вари го - печи го, все отива към 600лв тотал. И то със спестени доста неща. Цитираните от мен цени за части са цена краен клиент. Който познава тоя-оня ще мине доста по-евтино. P.S. За сигурно спиране се убедете, че имате здрави амортисьори - без тях ефектът клони към нула.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 10:40 am |
|
|
ico_tech
|
На Импреза GF спирачките са критично слаби. И аз го мислих това упражнение навремето, но след доста четене се отказах. Първо, че е скъпо, после е голяма игра и иска доста части. Спирането се подобри съществено (без УАУ) след монтаж на стаб щанга отзад и подбор на накладки. Досега най-добре е спирала с Mintex, които обаче изчезнаха от пазара. Като се има предвид, че при този модел и ABS-a е 3 канален, рязкото спиране е доста авантюристично изживяване. На Импреза 2004 спирането е доста по-добро, но дисковите спирачки отзад вече два пъти блокират. Това никога не ми се е случвало с барабан.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 11:59 am |
|
|
Alxx
|
На мен щангата ми е следваща в списъка Между другото, има момент с осезаема разлика и той е когато съм си натоварил целия катун и сме тръгнали я, на море, я, на планина - жена, дете и куче с багаж. Когато беше с барабан бързичко усещах прегряването, с дисковете този момент идва по-късно и по-трудно. А, може би вече и да съм се понаучил как да карам 4х4. Б* ли го. RX8-цата спира брутално в сравнение с което и да е Субару, а основната ми кола преди Суби също беше с един двигателен мост и отлични спирачки.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 5:19 pm |
|
|
Valio
|
Аз сложих TRW отзад,не съм сигурен дали е правилния избор но като цяло имам добри впечатления от тази марка.Смятам да сложа и отпред трв и да струговам дисковете ,които сменях преди 10к км.-изкривиха се Доста бързо се предадоха като се има предвид,че не спирам душмански и все пак съм ръчка и по нанадолнището използвам мотора за спиране... Та ако имате предложения за други накладки които да са по добър избор ще се радвам да споделите
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 6:19 pm |
|
|
Alxx
|
АТЕ ли си имал отпред досега? Има нови ЕС изисквания към състава на фрикционните материали, които ще направят дисковете чест консуматив. Тенденцията е два комплекта накладки и нови дискове. Аз си подбирам изостанали по складовете старо производство накладки TRW, Delphi, Mintex, MK Kashiyama, въобще от производители, които не са "на гребена на вълната" и нямам грижи.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 10, 2018 6:54 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: LudBulldozer и 28 госта |
|