Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:28 am



Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Ръжда по Форестър - възможност за премахване и предпазване 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Авг 08, 2017 6:11 pm
Мнения: 30
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,
Искам да се присъединя към субаро клуба.
Днес проверих едно прекрасно Субаро Форестър, гледано с много любов. Всичко много ми хареса и цената ме устройва.
Единственият проблем е, че отдолу има немалко ръжда. Вътре в купето никъде не видах. При резервната гума също положението беше добре. Но ако е тръгнало предполагам за 3-4 години ще го изяде. Какво ви е мнението?
Чудех се дали е възможно с някакъв вид ръждопреобразувател да се почистят засегнатите части и после да го изпръскам със защита? Колко би струвало?
https://drive.google.com/folderview?id=0BzNnA2M1WqSuU2VOeWRwalFTTkE

Съб Авг 19, 2017 8:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нищо му няма ;)

Съб Авг 19, 2017 8:39 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ама хептен нищо . Нито охлюва , нито пощата ROFL .
Сериозно : не изглежда зле отдолу . Ако е само това - вземай смело :good:

Съб Авг 19, 2017 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 08, 2017 6:11 pm
Мнения: 30
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Все пак ми сепискапда покарам колата поне 5 години. Зачетох се за вариентите за предпазване от ръжде в тази тема.

http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... 700&page=5

Като цяло не намерих място, където предлагат почистване и предпазване от корозия, но май не е голяма философия да го направя сам.
Кка ви звучи:
1. Почистване с телена четка и шкурка.
2. Ръждопреобразувател на Вюрт.
3. Грунд.
4. Сребърен феролит.
5. Алкидна боя или автолак. За това покритие нямам идея как да е. Съвети?
Идеята за битум, поставен лично от мен не ми харесва, защото ще останат въздушни джобове с влага и ще гние там усилено. Предпочитав да виждам ако ръждата някъде се е появила и да действам. Знам, че ще останат места, до които няма да мога да стигна, но все пак мога да предпазя основната част.

Нед Авг 20, 2017 7:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, изпълни си програмата до т.3. След грунда просто пръсни с черен спрей (от 4.50 лв) да не се вижда магарията. Битуми не ти трябват. Ръждата по елементите под пода е неизбежна, освен ако не си с анодна защита. Но на теб ти трябва да обработиш само силовите места - местата на закрепване на мостове, носачи и прочие, като и самите мостове, особено задния.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Авг 20, 2017 10:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 05, 2008 11:32 am
Мнения: 102
Местоположение: Sf
Автомобил: Impreza\imprezaGT\Saab900Cabrio
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
колеги моята импреза е била третирана с нещо такова :

http://www.mike-sander.de

за 20 годшна няма грам ръжда

Нед Авг 20, 2017 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=1&t=2220

Нед Авг 20, 2017 8:23 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Авг 06, 2017 4:11 pm
Мнения: 40
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2gen 2.0, Impreza 3gen 2.0
Рейтинг: 36
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, първо мнение във форума. От няколко седмици съм горд собственик на форестър II 2003г. Нов внос от Швейцария. За съжаление не мога да отворя снимките, за да кажа дали при мен ръждата е повече от колкото на колегата. Но и аз обмислям варианти за по-дълго съхранение качествата на автомобила. И понеже беше спомената анодната защита, да питам някой експериментирал ли е с най-простия вариант на анодна защита? Такава включваща запоен(заварен) разграждащ се анод, а не по-сложните електронни модули.

Пон Авг 21, 2017 3:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 08, 2017 6:11 pm
Мнения: 30
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Реших да се възползвам от момента, че имам Форестъра от скороо и да се позанимая да отстраня и обработя ръждата колкото се може повече. За щастие всички собственици на тази кола сме били ентусиасти и сме я гледали. От Австрия е дошла измазана с боди по калниците и голяма част от каросерията. Като резултат няма никаква ръжда по тези части.
Изображение Изображение
Проблемни бяха елементите на шасито и окачването.
Изображение
Планът ми беше следният.
1. Да изтъркам колата добре с шкурки и телени четки.
2. Да я измия.
3. Да изчакам да изсъхне и да намажа с ръждопреобразувател.
4. След като реакцията приключи да боядиша с автобоя.
5. Да нанеса защитен слой восък за защита на новонанесената боя.
Бях се въоръжил с различни инструменти, но в крайна сметка най-ефективна се оказа комбинацията от винтоверт с четка и ръчна четка за малките елементи.
Изображение Изображение
Тъста се надъха и той да ми помогне. В 8:30 вече бяхме на канала и работехме.
Изображение
След около 40-50 минути работа бяхме свалили ръждата, до която можехме да стигнем по някакъв начин и резултатът изглеждаше така.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Беше време да измием. За целта бях взел пръскачка. Напълнихме я с вода и леко отвихме дюзята, за да излиза силна струя вода, която може да отмие праха и мръсотията от шкуренето.
Изображение Изображение
Следващата стъпка беше да намажем с ръждопреобразувател. Бях пробвал няколко, но не останах доволен и реших да взема най-скъпия възможен - в случая на Вюрт. 100 мл стигат, че и остават. Аз бях решил, че ще се харчи доста повече.
Нанесохме го с четки и отидохме да обядваме, докато минат трите часа технологично време.
Изображение
Ето така изглежда веднага след намазването. Мястото посинява.
Изображение
След 10 минути.
Изображение
И крайният резултат 3 часа по-късно.
Изображение
Следващата стъпка беше да боядиша. Имах останала малко боя и използвах първо нея за отзад. Отпред боядисах с по-тъмно сиво. И двата флакона свършиха.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Докато боядиша отпред, боята отзад вече беше изсъхнала и преминах към нанасянето на восъка. Не исках да ползвам боди, образуващо дебел слой, защото няма как да изчистя добре цялата ръжда, а не исках да запечатвам елементите, така че да не могат да се инспектират.
Изображение
Това, което ползвах образува много тънък, но твърд слой, все едно е разтопен и нанесен на прозрачен восък от свещ. С него успях да напръскам на много места и един флакон ми беше повече от достатъчен.
Крайният резултат е това.
Изображение
От снимките не си личи, но като прокарам нокът остава тънка чертичка по восъка.
След зимата ще снимам да видим какво съм направил и има ли желания ефект.
 20

Нед Сеп 17, 2017 11:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Супер, че сте се хванали, но си изпуснал една от най-важните стъпки - грундирането, преди боята.
Дано не съм прав, ама на пролет или следващата ще чистиш пак. :pardon:
Иначе, восъка е супер за тази цел. Чел съм, че недостатъка му е, че трае година-две и пада постепенно - т.е. трябва да пръскаш периодично с него (което не е лошо де).

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Сеп 18, 2017 9:18 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Авг 08, 2017 6:11 pm
Мнения: 30
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Може и да си прав. На едната боя пишеше, че е 2 в 1 - грунд и боя. Ако трябва пак ще боядисвам.

Пон Сеп 18, 2017 12:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дано не съм, но от темата в офроуда - точно това научих - грунда пази желязото и свързва боята да хване добре, а боята грунда.
От там пак - 3в1 боите нямат място по автомобилите - от личен опит - намазах миналата година тук-там по моята и пак изби.
Пиши после, ще е интересен опита.

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Сеп 18, 2017 3:05 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Авг 08, 2017 6:11 pm
Мнения: 30
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Има надежда и да не боядисвам пак. Пише, че след ръждопреобразувателя може директно да се боядисва.
http://servo.bg/produkt/rajdopreobrazuvatel-wurth/

Вто Сеп 19, 2017 9:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вюрт-а го поразвалиха напоследък. Имам от него и ще го пробвам за сравнение с Фьорх https://en.foerch.com/chemical-products ... oductGroup

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Сеп 22, 2017 10:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 10:51 pm
Мнения: 112
Местоположение: София
Skype: forestvibration
Автомобил: Forester '99 125
Телефон: 0885580786
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
@Alxx, има ли къде от България да се намери Korroplex L237

Сря Сеп 27, 2017 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор