Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 6:54 am



Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 проблем с диагностика 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги! Преди два дни ходих при двама приятели майстори, които работят в сервизи, та ходенето ми бе свързано с желанието ми да ми направят диагностика, тъй като чека ми светва от време на време, колата на бензин прекъсва и няма мощност, на газ е малко по-добре....Та във въпросните сервизи не успяха да се свържат с колата, за да прочетат грешките...единия използва диагностика Бош, а другия Делфи, въпроса ми е има ли някаква тънкост, на някои коли обд кабела е свързан с предпазител, които липсва или е изгорял и затова няма сигнал, някой има ли идея защо не могат да ми прочетат колата(изобщо не се свързват с нея)? Благодаря предварително!

ПП: Ходих и при газаджията, който ми монтира ГИ, той изключи самоадаптацията на ГИ и я настрои по картите, но нещата си останаха същите, каза, че в такъв случай си мисли за ламбда сонда, но не бил сигурен. Колата е Форестер 2.0хт 2004г. АТ, а газовата ЛПДЖ Теч, с която преди това за около 9000 км не съм имал никакви проблеми.

Нед Сеп 24, 2017 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не мога да се стърпя да ти кажа, че макар 9000 км да не си имал проблеми, проблемите ти тепърва започват и ще става все по-страшно...но моето мнение за газта е известно и ти си поредния, който го потвърждава, така че минавам на въпроса:

За тая година Форестер не е нормално да не се върже диагностиката, поне по стандартно ОБД. Сигурен ли си, че няма нещо вързано за ОБД-то
/газова или нещо друго/ и да се получава "data overflow"...
Като не се вързва, изписва ли нещо друго или просто, че няма връзка с ЕКУ-то.
Другото, което мога да те посъветвам така наизуст е, да идеш при Владо /при Любо/, да видим, какво ще ти каже за този проблем.

P.S. Извинявай, сега видях, че си от Лом, така че потърси алтернативен диагностик с малко по-специализирана апаратура...

Нед Сеп 24, 2017 11:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
dimitrov2000 написа:
Не мога да се стърпя да ти кажа, че макар 9000 км да не си имал проблеми, проблемите ти тепърва започват и ще става все по-страшно...но моето мнение за газта е известно и ти си поредния, който го потвърждава, така че минавам на въпроса:

За тая година Форестер не е нормално да не се върже диагностиката, поне по стандартно ОБД. Сигурен ли си, че няма нещо вързано за ОБД-то
/газова или нещо друго/ и да се получава "data overflow"...
Като не се вързва, изписва ли нещо друго или просто, че няма връзка с ЕКУ-то.
Другото, което мога да те посъветвам така наизуст е, да идеш при Владо /при Любо/, да видим, какво ще ти каже за този проблем.

P.S. Извинявай, сега видях, че си от Лом, така че потърси алтернативен диагностик с малко по-специализирана апаратура...




Газаджията се свърза с колата, прочете грешка р0171, може да е имало и други, но е бил настроил ГИ да трие грешките, като светне чека пак ще отида. Според него не ми изпуска добре газовете(замърсен или затиснат катализатор) или ламбда сондата не е добре, но не е сигурен.

Нед Сеп 24, 2017 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
P0171 е бедна горивна смес, което при теб съм почти сто процента сигурен, се дължи на това, че не затваря клапаните, както трябва.
Преди да бърникаш други неща по двигателя /сонди, катализатори и т.н./, накарай да ти премерят компресията
и пиши, какво е положението.

Нед Сеп 24, 2017 4:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitrov2000 написа:
P0171 е бедна горивна смес, което при теб съм почти сто процента сигурен, се дължи на това, че не затваря клапаните, както трябва.
Преди да бърникаш други неща по двигателя /сонди, катализатори и т.н./, накарай да ти премерят компресията
и пиши, какво е положението.


ROFL

Направо ме уби кълна се. Ами ако има след дебитомера пропуск коя грешка излиза като удари таван на тримовете ? Стига с тея интернет диагностики, че ще отварят хората мотори заради глупави диагнози!

Нед Сеп 24, 2017 4:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да речем, че е от клапаните, тогава защо на газ работи по-добре от бензин? Би трябвало да е едно и също и при двете горива :-? Също така преди да започнат сериозните проблеми, сутрин на студен мотор на бензин прекъсва(на газ не), дори като подам газ се чуди и прекъсва, след като загрее няма проблеми и на газ, и на бензин работи равномерно и се форсира нормално. Сега вече не върви нито на бензин, нито на газ, но на газ пак е една идея по-добре ](*,)

Нед Сеп 24, 2017 4:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
vizor написа:
dimitrov2000 написа:
P0171 е бедна горивна смес, което при теб съм почти сто процента сигурен, се дължи на това, че не затваря клапаните, както трябва.
Преди да бърникаш други неща по двигателя /сонди, катализатори и т.н./, накарай да ти премерят компресията
и пиши, какво е положението.


ROFL

Направо ме уби кълна се. Ами ако има след дебитомера пропуск коя грешка излиза като удари таван на тримовете ? Стига с тея интернет диагностики, че ще отварят хората мотори заради глупави диагнози!



Има ли възможност да е от дебитомера?

Нед Сеп 24, 2017 4:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има възможност да е от всичко. За това ти трябва човек, който разбира от субара за да направи хубава диагностика. Това значи да се видят тримовете, къде и в кои диапазони беднее, защо беднее, какви са стойностите на дебитомера, успява ли да гони това, което се търси като open loop, да се види за пропуски преди сондата, vacuum/boost leak. Много неща мжое да бъде и за това ти трябва диагностик на субара за да знае какво гледа, а не да сменяш части като ненромален и да наливаш пари за нещо, което може да се оправи за много по-малко. Това е като цяло. Просто насполедък се нагледах на твърде много коли, които са им сменени един тон глупости от които 99% безсмислени. Също така на супер неточни диагнози струващи над 4 цифрени суми пари

Нед Сеп 24, 2017 5:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Забравих да кажа, че газаджията каза, че в ниските обороти е бедна сместа, а във високите много богати :facepalm:

Нед Сеп 24, 2017 5:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като цяло, като гледам как ти е направил да ти трие грешките (от колата) които са причинени от неговите грешки .. не бих го слушал.

Нед Сеп 24, 2017 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Към автора на темата:
1. като се прави диагностика, газовата трябва да се изключи.
2. Ако газаджията ти казва че смесите не са ок - ми да ги оправи и му нацепи каската буквално за простотията с триене на грешки - това не е трактор та макар и в Лом да е, да е.а и тъпанарите

@dimitrov2000:

Венко, ти провери ли компресията на Аутбека си преди да го купиш от Веронис Ауто?

Нед Сеп 24, 2017 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Спрете малко спора, че не се помага на колегата по този начин.

@dimitrov2000: Венко, колата е от скоро с газова, турбо е ( с по-здрави клапани ) и е малко вероятно да са клапани, виж по-старите постове на автора.
Отделно че колата е в ЛОМ :idea: , там не гъмжи от автосервизи и газатори специализирани в Субару.
По-лесно е да измери вакуум, отколкото компресия - особенно при незнайни майстори.

Темата е изчистена от излишни спорове. Още веднъж - спрете безмислените дразги, нека видим какво инфо ще дойде от автора. :idea:

Пон Сеп 25, 2017 11:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Имам ново питане. ГИ ми е самоадаптивен, докато беше включена самоадаптацията вървеше добре на Газ, след като се изключи тази функция започна да не работи добре и на ГАЗ, но пак е по-добре от на бензин. Самата адаптация е диалог между компа на ГИ и на колата, поне аз така си го обяснявам. Та от тук се замислих дали проблема не е в бензиновите инжектори, защото предимно проблемите са на бензин, а на газ се появиха след изключването. Възможно ли е това или логиката ми е неправилна. Започнах да свалям инжекторите, за да ги почистят в един сервиз. Малко избързах преди да се допитам, но не мисля, че процедурата ще ми навреди по някакъв начин, най-малкото профилактика ще направя. Също така и дебитомера възнамерявам да почистя. След процедурите ще пиша какво е станало. Приемам съвети какво друго да прегледам :)

Вто Сеп 26, 2017 5:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нека да се пробвам с малко акъл:

1. Като решиш да правиш диагностика на колата, трябва да махнеш бушона на газовата, за да ти я чете тестера и да виждаш какви грешки има.
2. Газификатора ти задължително да махне този емулатор, който е сложил да трие грешките, защото така ти замаскира проблема и е много опасно.
3. При включена ОБД адаптация ГИ се напасва по ЕКУ-то, ако при изключена ОБД адаптация не работи добре колата на газ първия логичен избор е че газовата карта ( основната ) не е добра.
4. Според мен проблема надали е от инжектори, но така или иначе си ги свалил, огледайте много добре гумените О-пръстени, защото в повечето случаи са за смяна ( твърди са ) и трябва да внимаваш много при монтажа. Проверете свещите как са и регулирайте междината до 0.8-0.7
4. Не е лошо да почистиш МАФ сензора, но свали и всмукателната тръба и я огледай за пробиви ( цепнатини, пукнатини и т.н. ). Същото важи и за вакуум маркучите.

Редиш обратно всичко по колата, палиш на бензин караш без да влизаш в бууст и рапортуваш какво е положението, като задължително изключи газовата за да се запишат грешки в ЕКУ-то ако ще има такива.

Вто Сеп 26, 2017 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Нека да се пробвам с малко акъл:

1. Като решиш да правиш диагностика на колата, трябва да махнеш бушона на газовата, за да ти я чете тестера и да виждаш какви грешки има.
2. Газификатора ти задължително да махне този емулатор, който е сложил да трие грешките, защото така ти замаскира проблема и е много опасно.
3. При включена ОБД адаптация ГИ се напасва по ЕКУ-то, ако при изключена ОБД адаптация не работи добре колата на газ първия логичен избор е че газовата карта ( основната ) не е добра.
4. Според мен проблема надали е от инжектори, но така или иначе си ги свалил, огледайте много добре гумените О-пръстени, защото в повечето случаи са за смяна ( твърди са ) и трябва да внимаваш много при монтажа. Проверете свещите как са и регулирайте междината до 0.8-0.7
4. Не е лошо да почистиш МАФ сензора, но свали и всмукателната тръба и я огледай за пробиви ( цепнатини, пукнатини и т.н. ). Същото важи и за вакуум маркучите.

Редиш обратно всичко по колата, палиш на бензин караш без да влизаш в бууст и рапортуваш какво е положението, като задължително изключи газовата за да се запишат грешки в ЕКУ-то ако ще има такива.


Тоя акъл му го дадох преди да пусне темата на лични.
1) да поправя малко. На някои от газовите има авариен режим на спиране на комуникацията и няма смисъл то дърпане на бушон. Примерно със задържане на копчето за газовото, когато е в ИЗКЛЮЧЕНО положение за около 10тина секунди. Влиза в авариен режим и позволява писане/четене.
2) ЙЕС!
3) ЙЕС ЙЕС! И освен това има refresh rate на взимане на данни от главния комп (ECU-то на колата), който толкова сериозно може да наклеца бензиновия комп, че ум да ти зайде. Скоро имаше такъв случай. Мисля, че е дори човек от форума.
4) йес няколко пъти. За това се гледат тримовете да се види дали и как е работила колата (трябва читав диагностик за да ги прочете И разбере)
4 (?! не трябва ли да е 5 ? :( ) ) тримовете.. :) Веднага ще се види преди/ след турбото, след дебитомера/ преди дросела/ след дросела/ изпускателната система, но трябва ДИАГНОСТИК разбиращ от СУБАРУ за да знае какво да гледа там.

Вто Сеп 26, 2017 7:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добра стъпка е почистването на инжекторите,при мене подобни симптоми и пак на газ работеше по добре от на бензин.С почистване на инжектори се реши проблема.
Ама при Павлин я бях дал те се занимаваха с нея.та и моя съвет е ,при възможност читав сервиз.

Вто Сеп 26, 2017 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря Ви колеги, нямам търпение да пробвам нещата, които сте описали, когато колата е болна съм болен и аз...дори не мога да мисля за нищо друго! Лека ви вечер и наздраве! :beer:

Вто Сеп 26, 2017 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, както вече споменах започнах да свалям инжекторите....работата се закучи, сетих се, че бях спирал за проверка колега със същото Субару от Козлодуй и му се обадих понеже спомена, че има сервиз. Та след като се чух с него той ми обясни, че така както съм започнал е почти невъзможно да сваля инжекторите и трябва да ги сваля заедно със смукателния колектор, но по-добре да не ги свалям, а да отида при него да я закачи. Сутринта сглобих колата и реших да изчистя дебитомера и след работа Тръгнах към Козлодуй, по пътя колата си вървеше горе долу добре, имаше мощност, но не знам пак нещо не ме кефеше. Отидох при пичагата, той я покара и ми каза: "твоята така, както не върви според теб, на мен ми се струва, че си върви много добре, даже по-добре от моята". Закачихме я, но грешка нямаше, а чека светеше, малко по-късно угасна...той гледа живи данни на колата, според него не смуче въздух, дебитомера е добре, единствено ламбда сондата каза, че не "играе" добре, но и неговата била така. Направих няколко обиколки с неговата кола и действително моята ускорява по-бързо. Прибрах се в Лом, колата отново върви добре, но на студен мотор на бензин не работи добре. При опит да подам газ не се форсира до около 2500 оборота, след това си се изрязва. Като загрее няма проблем, а на газ и топла, и студена си работи добре. Един проблем разрешен(според мен дебитомера е бил зацапан, въздушния филтър е буквално мазен, от долната страна е много мръсен, поръчах го и утре ще е тук, за да го сменя), но проблема с тресенето на двигателя и прекъсванията на студено си остават. Колегата ми каза да почистя стъпковия мотор, тъй като неговия бил клеясал и може да е от това. След манипулация ще пиша пак.

ПП:Чудя се свещите да погледна, както вие споменахте.

Чет Сеп 28, 2017 9:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 1:15 pm
Мнения: 24
Местоположение: Лом
Автомобил: Forester II 2.0XT
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Anton Yankov написа:
Добра стъпка е почистването на инжекторите,при мене подобни симптоми и пак на газ работеше по добре от на бензин.С почистване на инжектори се реши проблема.
Ама при Павлин я бях дал те се занимаваха с нея.та и моя съвет е ,при възможност читав сервиз.



Значи при теб се е решил проблема, бях се отказал, но сега като ти прочетох коментара все пак ще сваля инжекторите, за да ги почистят. Пък дано е от това!

Чет Сеп 28, 2017 9:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Що се напъвате да счупите колата насила?

Как си представяш че проблема е в инжекторите и ще е зле студена, а топла ше е ок?
Въобще тази кола обслужвана ли е - свещи, масла, ремъци? Извън Лом и окръга че направо като чета кой сервиз какво е правил :facepalm:

Вземи та я закарай в София преди да си я счупил :idea:

Чет Сеп 28, 2017 10:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор