Отговори на тема
 Проблем с радиатора на Форко 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера, пътувайки си из София, изведнъж забелязах как стрелката за температурата, преминава средата. Понеже си имам навик да хвърлям по едно око на температурата, го хванах навреме. Обаче за секунди премина средата и докато спра на първата бензиностанция, стигна предпоследното деление (малко след средата). Слязох и видях, че антифриза тече доста силно. Разбира се веднага налях вода в казанчето, за да видя колко е загубил - събра половин литър. След псувни и чакане с часове на репатрак, колата отиде в сервиз, където се оказа, че радиатора е сдал багажа.
Поръчах Koyo, обаче за мой късмет, куриера сбъркал адреса на сервиза и нещата се забатачиха, защото в сервиза не е само моята кола.
Та да видим кога ще е готова и дано няма повече сериозни проблеми :)

Чет Ное 23, 2017 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Постове: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Причината радиатора да се повреди и спука може да не е само от старост , при изпускаща гарнитура и надуване на газове може да се окаже най -слабото звено в системата . При монтиране на нов не е лошо да се направи газов тест за издухана гарнитура.

Чет Ное 23, 2017 8:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Постове: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз да споделя.И аз смених моя това лято,сълзеше много леко в горната дясна част.Същото като колегата kronos имам 2-ра генерация,но атмосферно.И тъй като в моя град сме 5 човека само с този модел/фейслифта/ и се познаваме,вече четиримата сме сменили радиаторите,така че бих обобщил ,че явно това е едно от слабите места на този модел.Но все пак е добре да се съобразим с преходният пост на колегата.

Чет Ное 23, 2017 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petko 69 написа:
Причината радиатора да се повреди и спука може да не е само от старост , при изпускаща гарнитура и надуване на газове може да се окаже най -слабото звено в системата . При монтиране на нов не е лошо да се направи газов тест за издухана гарнитура.

А не би ли трябвало да раздува в казанчето? Нали ако има проблем, там трябва да се види? Пък и си мисля, че ако има проблем, най-слабото звено в системата са съединенията, не радиатора.
Поне така разсъждавам, може и да греша, защото логиката при Субару е друга. :)

Чет Ное 23, 2017 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Постове: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера на магистралата на приятел Раф4 направи подобно загряване и се оказа пръснато казанче радиатор от налягане 0,9 бара при Тойота , а при Субару е 1,1 .издухана гарнитура дава доста налягане в системата . Не знам не ти се бъркам , но аз бих си направил проверка . При него ще се проверява и главата за пукнатини защото в радиатора има и маслена жилка , а иначе маслото в мотора е чисто и на ниво .

Чет Ное 23, 2017 10:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Постове: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
А не би ли трябвало да раздува в казанчето? Нали ако има проблем, там трябва да се види? Пък и си мисля, че ако има проблем, най-слабото звено в системата са съединенията, не радиатора.
Поне така разсъждавам, може и да греша, защото логиката при Субару е друга. :)


Разсъжденията ти са правилни, но радиаторът ти е видял повече зими от колкото който и да е маркуч по който върви антифриз (надявам се).
Давам пример за казанчето: свалях капачката да я огледам и видях че горното уплътнение беше деформирано от извода за разширителния съд, т.е. почти беше запушен.
Обясняваше и защо маркучите на охладителната течност винаги ми бяха сравнително твърди (под налягане) и нивото в разширителния съд не мърдаше от минимум освен когато колата е настъпена, а връщането после ставаше доста бавно (ден два...). С нова капачка, маркучите са леко твърди когато изключа колата, след това са меки и нивото в разширителния съд варира м/у мин и макс. Все пак 108kPa налягане не е достатъчно да излее цимент в маркуча, ако мога така да се изразя :D

Пет Ное 24, 2017 9:50 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman и 56 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор