Автор |
Съобщение |
valqk
|
Само да вметна, ти защо мислиш, че 100октановия не е 95 с добавка? До колкото знам почити никоя бензиностанция не и карат отделно бензини. Сипват еднакъв и в гюма за 100 добавят някоя бака добавка. Чувал съм, че във Варна и Русе и по-близките дестинации Ромпетрол карат от румъния 100 октана (но не на всяка и не винаги).
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Ное 11, 2022 5:21 pm |
|
|
kronos
|
Е точно това е, че не знам, но пък знам, че единия е по-евтин Това с горивата у нас си е на късмет - плащаш и не знаеш какво сипват.
|
|
|
Пет Ное 11, 2022 6:24 pm |
|
|
Alxx
|
Бензин от девет-десет месеца сипвам само 100 от Ромпетрол-а до нас. Разликата с горива от други бензиностанции е потресаваща, сравнено на живи данни с много каране и чисто субективно, като усещане за вървеж и разход пълно-пълно. Едно сипване на 30лв(само) екто100 от Лукойл на Царево ми докара побъркана и прекъсваща нечовешки кола, с бая нок корекции, убит вървеж и трудно палене сутрин. Ревеше ми се и се убих да ровя за проблем с колата, накрая се прибрах в София, сипах 200лв от въпросния бензин и след 3-4 дни каране нещата си дойдоха сами на мястото. Та, толкоз от мен. valqk написа: Чувал съм... Ромпетрол не продават лукойлски бензин, само румънски. И засега ме печелят с постоянство в качеството. Първото ми добро впечатление от тях беше с Импреза-та от бензиностанцията преди Бургас, точно срещу рафинерията
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Ное 11, 2022 9:43 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
А къде точно е това до вас ако не е тайна, защото ми се ще да го пробвам. Още на осмака съм сипвал на 1-2 ромпетрола и не бях очарован - бмв-то си беше капризно към бензина, а и те май са франчайзери повечето. Един път сипвах на ромпетрола на ботевградско, а другия път беше извън София, но не помня точно в кой град бях. Аз пък на Царево на лукойла това лято сипвах и газ и бензин на панделата - с тяхната газ направо полетя, за бензина нямах забележки - ма то тя по принцип въобще не е капризна - мели всичко, стига да има поне 83 октана
|
|
|
Пон Ное 14, 2022 10:06 pm |
|
|
Vmax
|
Има тема за качеството на горивата - пишете там, а…че и тази я оспамихте с глупости. Добре е да се прави разлика между атмосферен и турбо мотор като се дава оценка за гориво…
|
|
|
Пон Ное 14, 2022 11:14 pm |
|
|
kronos
|
Малко лаишки да попитам, обаче не намерих точни данни - та някой има ли представа на точно колко нютона се затягат алуминиевите джанти на Форковците? Не, че шпилките вече не са за смяна, но и без това съм вече доста независим от гумаджиите, та да правя нещата както си трябва с динамометричния ключ, защото смених зимните стоманени джанти с алуминиеви.
|
|
|
Съб Ное 26, 2022 5:53 pm |
|
|
Alxx
|
98 и проверяваш след 1к км.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
15
|
|
Съб Ное 26, 2022 7:04 pm |
|
|
kronos
|
Мерси
|
|
|
Съб Ное 26, 2022 7:19 pm |
|
|
slavckc
Регистриран на: Съб Апр 05, 2014 3:34 pm Постове: 167 Местоположение: Варна
Skype: slav_ckc
Автомобил: Forester 2018, 2.5, CVT
Телефон: 08889566нулашест
Рейтинг: 92
|
|
Съб Ное 26, 2022 8:48 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Постове: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Година и осем месеца, 42к километра отгоре, и хайде пак реглаж на клапани. Да, на газ съм и нещата се случват по бързо. Всички изпускателни клапани бяха out of space. Дето ще го мисля, смених и ангренажа. 1.2к лева и back in business. На пръв прочит изглеждат доста пари, но като се сметне разликата в цената на горивата, за тези над 40к километра, ако я карах на бензин, щях да платя около 10к лева отгоре.
|
|
|
Нед Ное 27, 2022 12:18 pm |
|
|
Vmax
|
delf написа: Година и осем месеца, 42к километра отгоре, и хайде пак реглаж на клапани. Да, на газ съм и нещата се случват по бързо. Всички изпускателни клапани бяха out of space. Дето ще го мисля, смених и ангренажа. 1.2к лева и back in business. На пръв прочит изглеждат доста пари, но като се сметне разликата в цената на горивата, за тези над 40к километра, ако я карах на бензин, щях да платя около 10к лева отгоре. Оправи си смесите на газ...
|
|
|
Нед Ное 27, 2022 3:07 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Постове: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Тони от Динамик арт ми монтира и настройва газовата уредба преди 5 години. Поредната профилактика и настройка беше тази година август месец.
|
|
|
Нед Ное 27, 2022 9:37 pm |
|
|
Alxx
|
Цъфнали изпускателни = твърде богато.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Ное 27, 2022 11:20 pm |
|
|
ico_tech
|
Стъни, още не съм видял ej255 на газ да мине повече от 80 000 без реглаж. Аз мога да ти кажа колко са хлабините след 85000 на пропан без мазилна система - Ex 0.05-0.08. In - 0.22.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Ное 29, 2022 11:52 am |
|
|
Vmax
|
ico_tech написа: Стъни, още не съм видял ej255 на газ да мине повече от 80 000 без реглаж. Аз мога да ти кажа колко са хлабините след 85000 на пропан без мазилна система - Ex 0.05-0.08. In - 0.22. Отдавна не сме се виждали:) За мен мазилната система е най-голямата заблуда на ГИ мафията - но не искам да влизам в полемика за това в тази тема. Всичко опира да правилни смеси извън ламбда контрола, което трудно се хваща без широколентова сонда.
|
|
|
Вто Ное 29, 2022 3:04 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Постове: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
ico_tech написа: Стъни, още не съм видял ej255 на газ да мине повече от 80 000 без реглаж. Аз мога да ти кажа колко са хлабините след 85000 на пропан без мазилна система - Ex 0.05-0.08. In - 0.22. Освен ако предвидливо не сте си сложили клапани от инконел например
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
|
|
Вто Ное 29, 2022 3:12 pm |
|
|
ico_tech
|
Явно колега ти си открил каква част от тази загуба на хлабина (пропадане) се дължи на материала на клапана и каква част на материала на седлото? Ако имаш такива наблюдения сподели моля те. Друг е въпроса кой и за какво ползва колата. От тези 85К при мен 50 са по магистрали. Ще регулирам пак и ще видим.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Ное 29, 2022 3:41 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Постове: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
ico_tech написа: Явно колега ти си открил каква част от тази загуба на хлабина (пропадане) се дължи на материала на клапана и каква част на материала на седлото? Ако имаш такива наблюдения сподели моля те. Друг е въпроса кой и за какво ползва колата. От тези 85К при мен 50 са по магистрали. Ще регулирам пак и ще видим. Ще те разочаровам,но нямам НИКАКВА възможност да правя какъвто и да било анализ по-въпроса. Няма време и ресурс.Мога да споделя само,че вече първо чупя мотора преди да изобщо да се усети нещо от клапаните.Например пръснах блок с ковани бутала на 115к без реглаж.Сега съм с ревизия номер 3 (ковани бутала ,биели,22 psi 18г) 40к на газ,не клати,всичко ОК,само Ханите вече сдават багажа
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
15
|
|
Вто Ное 29, 2022 7:48 pm |
|
|
kronos
|
Искам да споделя нещо, което ми се случи скоро. След празниците, прибирайки съм към София, понастъпих Форко по магистралата, че си трябваше да се изпреварва в трафика и го поизпържвах на места с 170-180, докато изпреварвам. Обаче като се прибрах установих, че антифриза леко е повишил нивото си в разширителния съд. Колата изстина, но нивото не падна. На другия ден реших да я покарам докато загрее и като спрях, видях че под тапата има балончета в разширителния съд. На 100% реших, че са заминали гарнитурите и се настроих да я карам в сервиза. Обаче преди да я закарам, едно доста вещо лице на марката, ме посъветва първо да махна капачката и да долея там колкото събере. Събра едни 100 грама максимум и пораздвижих клапана на капачката. После покарах колата и я поизпържих малко, за да хвърли антифриза и да сме 100% сигурни, че е гарнитура. Да, ама не. Колата не изхвърли антифриз, а нивото му си дойде в нормалните стойности - минимум студена, максимум топла, а балончетата напълно изчезнаха. Това вече е цяла седмица и всичко е ок. Та диагнозата е ясна - скапана капачка, макар и на една година само. Чакам нова. За това си проверявайте редовни капачките, защото за пореден път се убеждавам, че частите у нас не са това, което трябва.
|
|
|
Чет Яну 12, 2023 8:03 pm |
|
|
Alxx
|
Дане, капачките от Лио и Мимо са точно толкова оем, колкото и в щатите. Навсякъде са слаба точка и не само при Субару, а при всякакви части, марки... На Мазда-та хвърлих термостат Мишимото на 20к по-миналото лято. Беше изкривил оста и блокирал затворен, добре, че роторът няма гарнитури Пръдна насред Бургас на връщане от морето, та станах атракция на Шел-а преди изхода докато го сваля и му изкъртя клапана за да имам втори кръг. Даже с kokodv се уцелихме на по кафе...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Яну 12, 2023 8:32 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта |
|