Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:24 pm



Отговори на тема  [ 460 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Следваща
 Forester II 2,5 XT 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Авг 02, 2018 11:13 am
Мнения: 8
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT AT 2006г.
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Юли, и при мен изглежда по същия начин, но моята е 06.2006г. автомат. :-~
 2

Вто Фев 26, 2019 10:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По рамата си излиза вариант с охлаждане на този радиатор - 45111SA151 за MT кутия

Изображение

Изображение
 17

Вто Фев 26, 2019 2:12 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Ное 01, 2014 8:26 pm
Мнения: 35
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
EPC каталога не се отваря на Субару и не мога да видя :(
Инъче на снимката се виждат да.
Интересно къде отиват тези изводи?
Да не са към някой от дифовете среден или заден ? За кутията ме съмнява.
Все пак е 2.5 Турбо колата и разпределението е уникално не е като при 2.0 или 2.5.

Вто Фев 26, 2019 4:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този работи http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2 ... d36g063031

Вто Фев 26, 2019 8:45 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Едно момче от Финландия ми отговори във фейс групата на форестърите :D , каза че на неговия 05 ХТ го е шунтирал, като е свързал двата маркуча с преход нипел или както се нарича и я кара така по писти и няма проблем , но ми каза ако я надуя много , да и сложа охладител .Но при мен е дейли сток кола , та реших като постопли малко ще сложа алуминиевия с едно малко охладителче отпред за всеки случай , място бол и ще споделя снимки ,ако някой за в бъдеще го прави.

Сря Фев 27, 2019 8:48 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Ное 01, 2014 8:26 pm
Мнения: 35
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Изводите на радиатора ли е шунтирал или е сложил радиатор без маслени изводи и е шумтирал маслената магистистрала?
По схемите на ЕPC не открих къде отива маслената магистрала че и ги гледам само на телефона в момента :(

Какво се оказа от скоростната кутия ли идва маслената магистрала или от дифовете ?
Пак ти казвам не е само охладител а и отоплител! Така че слагането само на маслен радиатор който само да охлажда за мен не е решение :)
Гъстотата и течливостта при примерно -10 градуса и при +30 градуса се променя на всяко масло ;)

Сря Фев 27, 2019 9:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По негови думи е за кутията , но аз нямам възможност да я кача на канал и да гледам къде отиват изводите , точно това ме притеснява , че е повече отоплител от колкото охладител :-~
и май остава само варианта да се отвори алуминиевия радиатор и да му се постави серпентина за маслото и да се завари отново

п.с. не я е шунтирал самата магистрала , а ги е свързал двата маркуча и магистралата си остава за циркулация , но не минава през радиатор
п.с.2 всички ли фейсови турбо форестъри с ръчни кутии ли са така или аз съм изтеглил късата клечка :pardon:

Сря Фев 27, 2019 9:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, мисля че ето тук се крие отговорът на загатката. Радиаторите на 2.0 и 2.5 турбо моторите са идентични (поне при SG), темперирането на маслото в кутията е наложително за нейната безпроблемна дълготрайна употреба. Студените стартове и дългите периоди под товар (на магистрала примерно) са двата екстремума за маслото, които тази система се стреми да свали до поносими граници. :good:
 17

Сря Фев 27, 2019 9:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Останах с впечатлението ,че този от линка горе е с двата извода за подгряване на маслото на кутията, или бъркам.


Бъркаш. Сбърка по-точно.

Иначе като го "шунтираш" правиш няколко десетки бели на кутията си. Момчето от Финландия най-вероятно няма да види 30-40 градуса жега, каквато ти ще видиш в България.
Само да ти кажа, че с обикновеното охлаждане на кутията (през радиатора), на голямо натоварване, а не само надуване на двигателя, отива на над 100-110 градуса. Силно НЕПРЕПОРЪЧИТЕЛНО е да се минава такава температура при АТФ. Скъсяваш ужасно много живота на маслото. Да кажем, че като го прегрееш 2-3 пъти - отиваш на 5-10к интервал на смяна. Пише си го в менюълите на Субару. Даже съм виждал хора с на Мишимото серпентината, които на по-голяма жега вдигат над 110. Слагайте хубави радиатори и не се лъжете по на някой простотиите. Един freessm и ще видите колко отива маслото на места, където през по-голямата част от времето сте на 2-3 скорост.



@honda_niki, тогава си слагаш маслен радиатор, който е с променлива дебелина на ламелите и/или термостат :) Просто ще байпасира цялото масло до радиатора, докато не се стопли. Разликата е почти никаква в загряването на кутията. От опит ти го казвам. Може би е около минута каране докато се изравнят температурите. Мисля, че имах лог някъде, но лаптопа ми малко умря и трябва да ровя по дисковете.

Пет Мар 01, 2019 11:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Peshaka11 е с МТ

Пет Мар 01, 2019 11:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Разбрах. Въпроса е дали другите разбраха, че не се прави така на техните кутии :)

Пет Мар 01, 2019 12:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Разбрах. Въпроса е дали другите разбраха, че не се прави така на техните кутии :)


По-скоро трябва да се уточни дали тези Фозове с ръчни кутии са сейф да слагат радиатор без охлаждане.
В САЩ форумите масово слагат Мишимото на тези кутии и шунтират охлаждането, но тези хора не теглят каравани, лодки и т.н., а си тунинговат Фозовете за коне.

За АТ кутиите е повече от ясно

Пет Мар 01, 2019 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако не дърпаш мисля, че няма как да я загрееш толкова, че да я убиеш. Можеш спокойно да сложиш някаква серпентина отпред пред радиатора също, през която да минава маслото. Както правят на хидравликата. Мисля, че ще е предостатъчно и радиатор няма да се налага. fin and tube говоря.

Пет Мар 01, 2019 2:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на всички включили се , мисля да сложа радиаторче малко отпред зад решетката с емблемата (където някой слагат хелла Хорн) проблема на кутията явно е да не прегрее а не толкова да я загрява зимата , аз никога няма да тегля нищо с тази кола , но правя дълги трипчета по Гърция лятото , живот и здраве тази есен мога да я разходя до Нюрбургринг за няколко обиколки , та затова малко да пооправя охлаждането . Ще сложа снимков материал щом съм готов ,ако някой го прави да е полезно :)

Нед Мар 03, 2019 6:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гледай да е tube тип радиатора, който слагаш заради равната проводимост. Същата каквато е на тръбите ти. Мисля, че така би било най-добре

Пон Мар 04, 2019 12:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нещо от този тип нали ?
Ако е подобно се монтира някъде долу ниско нали ?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Мар 04, 2019 8:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Е това е твърде тъпанарско, но ще стане.

https://www.streetmusclemag.com/tech-st ... d-coolers/

Тук има повече инфо. Спри се на сериозна фирма за да забравиш за грижи. Derale, mocal, tru-cool, hayden. Всичките са изпитани и са сериозни марки. hayden са евтини, но доста стабилни и ги има за смешни цени в rockauto.

Вто Мар 05, 2019 9:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много благодаря, ще разгледам.

Вто Мар 05, 2019 2:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, прочетох цялата тема дотук, но имам няколко питания, благодаря Ви предварително.
Имал съм Субару Аутбек 2002 2,5 АТ, но това беше преди има няма 6-7 години, в момента карам МБ Е500, но сериозно обмислям да започна огледите на 2,5ХТ 2006-2007, малко се стресирах в темата с ремонтите на двигателя, като цяло до момента със сегашната ми кола малко се по изнервих с постоянните болежки и средно месечен разход за ремонти от 450лв ( без нормалната поддръжка).
Към момента смятам да започна с огледи на автомобили с ръчна кутия, някак си ми омръзна от ремонтите автомати и скуката с тях,
в темата досега не видях колко горе долу струва съединителя предполагам е с демфер, Като цяло годишно карам малко 8-15 хил. Ориентирах се, че начално е добре да инвестирам 2-3 хил лева в ангренажен комплект ремъци, хобота, разпънки, радиатор по всяка вероятност и някои други неща които пропускам. Друго питане ми е при оглед на кола за какви болежки да гледам, които сам мога да доловя - (например че двигателят е за ремонт) за да видя дали има смисъл ако колата не е в София да разкарвам майстор, например по двигател и други. Като цяло ръчки ХТ няма много и варират от 7-10 хил. лв. , не държа много на мнението, че по скъпият вариант ще е по читавият, просто досега съм практикувал и двете и имам еднаква успеваемост. Смятате ли, ако на колата и се направи първоначално пълно обслужване, и след това се подържа както спомена VMAX на 5-6 хиляди км. ще имам проблеми с двигател и други. Газ начално не смятам да й слагам към момента в София с газ ми коства 30лв/100 извънградско 20лв/100( но все пак за инфо добро газово колко би струвало за модела).

Благодаря предварително на отзовалите се!!! :beer:

П.с. Малко се двоумя за стоково легаси 2,5 или форестер стоков 2,5 пак ръчки, просто се притеснявам да не вляза пак в сериая 5-6 хил. за ремонти годишно.

Сря Мар 27, 2019 3:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сам не можеш да хванеш дали ще е за ремонт, опитен майстор си трябва и пак няма гаранция.
Прочети темата за тайните на колите нов внос - всичко опира до финанси и подръжка. Кола с история има цена, тези с проблеми са доста по-евтини както е пазара у нас.

Сиренето е с пари

Сря Мар 27, 2019 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 460 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор