Отговори на тема  [ 460 мнения ]  стр Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 23  Следваща
 Forester II 2,5 XT 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
Още не съм ROFL , но се чудя доста, някой има ли идея колко път толкова е този съединител, и като цяло се чудя дали да е XT, че винаги започвайки да гледам даден модел кола, започвам с по нормалните и финално си го набивам с най - високите модели, та за това още не съм се спрял дали ще е ХТ, нормално без турбо, третата генерация(която много не ме кефи визуално колкото и да е странно) или аутбек но 2.5(гледам дори има в мобилето аутбек 2.5 турбо)
П.с. малко ме наплашихте с 2.5 турбо честно казано :)

От какво има да се плашиш толкова след като поддържаш Е500? За 2 години имам един сменен радиатор, две биалетки и помпата на екологията. Разбира се смяна на масла, ангренаж, акумулатор, гуми, накладки и дискове не ги броя, защото са консумативи.

Чет Мар 28, 2019 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Страх гора пази - народна поговорка.
От Е500 на атмосферен Аутбек - със сигурност ще се “успокоиш” доста. Има съществена разлика между V8 на задно и h4 AWD. В 10-те% процента, в които искаш мощност, просто нямаш такава.
Субару турбо ще ти хареса като вървеж, но жизнения цикъл на мотора е съвсем различен. За годишен пробег 10-15К предполагам е ОК, но зависи от състоянието, в което го вземеш.
Не мога да подкрепя тезата, че това е евтин за поддръжка автомобил. Иска си доста внимание. Ремонта от друга страна е сравнително лесен и със сигурност по-евтин от на V8. Частите също.
Надежността при пърформънс моторите е относително понятие. Зависи и с какво гориво ще ги експлоатираш.
Бих казал, че спокоен шофьор, на бензин 100 октана, с малък годишен пробег, ще остане по-скоро доволен.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 28, 2019 10:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Страх гора пази - народна поговорка.
От Е500 на атмосферен Аутбек - със сигурност ще се “успокоиш” доста. Има съществена разлика между V8 на задно и h4 AWD. В 10-те% процента, в които искаш мощност, просто нямаш такава.
Субару турбо ще ти хареса като вървеж, но жизнения цикъл на мотора е съвсем различен. За годишен пробег 10-15К предполагам е ОК, но зависи от състоянието, в което го вземеш.
Не мога да подкрепя тезата, че това е евтин за поддръжка автомобил. Иска си доста внимание. Ремонта от друга страна е сравнително лесен и със сигурност по-евтин от на V8. Частите също.
Надежността при пърформънс моторите е относително понятие. Зависи и с какво гориво ще ги експлоатираш.
Бих казал, че спокоен шофьор, на бензин 100 октана, с малък годишен пробег, ще остане по-скоро доволен.

Всеки разбира по различен начин какво е евтин за поддръжка автомобил. Всички консумативи ще са по-евтини от тези на Е500 - от гуми, през накладки, дискове, масла, филтри, та чак до акумулатора. За разхода да не говорим.
Този Мерцедес е 5 литра V8 и ако е новия мотор с 388 к.с., само смяната на филтрите, маслото и свещите са колкото основен ремонт на двигател на Форко - различни класове и несравними автомобили.
Пак казвам, че споделям опит от позицията на човек каращ ежедневно из София такъв Форестър.

Чет Мар 28, 2019 11:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да, така е за гората и страха съм съгласен, затова и толкова разпитам, доста и почетох из форума, тук поне чувам, че са възможни проблеми, и разбирам, че зависи от екземпляра и по нататъшната експлотация, която е малко по стриктна от нормалното, просто с Е-класата въпреки че се интересувах много преди това, и избирах 8 месеца, като обиколих буквално цяла България, докато намеря екземпляр който беше на реални км с история в Мб, ииии явно последния собственик е бил от хората които казват по форумите, "взимай само маслото сменяш и караш имал съм такава" и налях в нея едни 10к, сеге е почти перфектна, остана ми само още 2к да налея, но някак си имам вече горчив вкус, и не й се кефя, предполагам и на други се е случвало, затова сега ще има пак 2- ма дето ще казват, "само маслото сменях"

Чет Мар 28, 2019 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Двигателя е 306к.с. който е доста НЕпроблематичен, но да свещи нжк и кабели с остъпката са 900лв, скоро ги смених, това е подръжка, но примерно автомат 2к, електроника 3к и т.н. и то колата не е виновна, но както и да е не ми се връща назад :D ще го мисля, трябва да проуча и почета още доста за 2.5 ХТ и всичките интервенции като цени като реглаж клапани, съединител и ако се наложи ремонт на двигателя, за доста от другите неща вече съм наясно от прочетеното .

Чет Мар 28, 2019 11:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Всъщност си прозвуча точно като заяждане. Излиза, че където и да пиша, е само за автоматът и едва ли не си продавам колата и гледам да я хваля само. Ами нито я продавам, нито този автомат е ултимативен.
Първо, писах в темата за CVT поради същата причина поради, която писах и тук сега - споменаване на някакви митове за мудност на 4-степенния автомат. И не съм казвал, че не харесвам CVT, но да си купиш нова колата с тази кутия.
Второ, тук отново дадох мнение, защото имам преки наблюдения над ръчка и то като твоя модел - ами ще си спестя мнението, че пак някой ще вземе да се обиди.
Едно е човек да каже, че харесва повече ръчката, защото го кефи - тогава съм съгласен. Обаче да се самонавива някой, като си измисля неверни неща. ме мога да го приема. За това обяснявам на колегата, който се колебае какво реално е положението, както и че ръчката няма ESP. Неговото притеснение е единствено откъм надеждност, защото се е напатил и все пак той ще си реши какво да си купи.
И аз като имах ръчка говорех подобни неща и сега разбирам колко съм грешал. За това пък вече никой не прави ръчки.


Ами не, грешиш, не се заяждам, просто изразявам мнението си, което е нормално за форум. За да се придържам изцяло към темата ще репликирам само част от коментара ти: не съм съгласен с коментара ти тук в темата за Forester II 2,5XT, че при ръчката се сменя съединител на 20-30 000 км. Смятам, че е заблуждаващо за колеги, които биха карали ръчка турбо Forester, но такива коментари биха ги отказали. Дай линкове към теми тук в този форум или в международния за Forester, или някъде другаде, където това е посочено като масов проблем(характеристика) за модела.

Чет Мар 28, 2019 11:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
Да, така е за гората и страха съм съгласен, затова и толкова разпитам, доста и почетох из форума, тук поне чувам, че са възможни проблеми, и разбирам, че зависи от екземпляра и по нататъшната експлотация, която е малко по стриктна от нормалното, просто с Е-класата въпреки че се интересувах много преди това, и избирах 8 месеца, като обиколих буквално цяла България, докато намеря екземпляр който беше на реални км с история в Мб, ииии явно последния собственик е бил от хората които казват по форумите, "взимай само маслото сменяш и караш имал съм такава" и налях в нея едни 10к, сеге е почти перфектна, остана ми само още 2к да налея, но някак си имам вече горчив вкус, и не й се кефя, предполагам и на други се е случвало, затова сега ще има пак 2- ма дето ще казват, "само маслото сменях"

Ако визираш мен за един от тези по форумите, така да бъде. Аз обаче не мога да лъжа и казах какво съм сменил и не смятам да те убеждавам в каквото и да било. Обаче ти гарантирам, че свещите с кабелите не са 900 лева и компа не е 3 бона. Изобщо откъдето и да го погледнеш поддръжката на Форестър е поне два пъти по-евтина от Е500, пък и е с два пъти по-малък двигател.
nikentce написа:
Ами не, грешиш, не се заяждам, просто изразявам мнението си, което е нормално за форум. За да се придържам изцяло към темата ще репликирам само част от коментара ти: не съм съгласен с коментара ти тук в темата за Forester II 2,5XT, че при ръчката се сменя съединител на 20-30 000 км. Смятам, че е заблуждаващо за колеги, които биха карали ръчка турбо Forester, но такива коментари биха ги отказали. Дай линкове към теми тук в този форум или в международния за Forester, или някъде другаде, където това е посочено като масов проблем(характеристика) за модела.

Казвам какво съм чел. Ето какво пишат медиите: Табунът под предния капак на модификациите с турбокомпресор пък обяснява защо при някои от тях са отбелязани случаи на преждевнеменно износване на съединителя, чиято смяна излиза наистина солено. - https://fakti.bg/avto/2517-subaru-forester
А ето и конкретно как се оплакват за износени съединители дори и на 10 000 км - https://www.subaruoutback.org/forums/10 ... ought.html
И изобщо не виждам защо трябва да влизам в обяснителен режим за това, че споделям моя опит, с изключение на ръчката и смяната и. Нека за нея сподели колега, който е имал досег, както и колеги сблъскали се с други по-скъпи ремонти.

Пет Мар 29, 2019 12:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бях с 5 степенна ръчка - съединителя държи, кутията също до 300 коня. Спокойно изкарва 100к км преди смяна и не е скъп. Това е при нормална употреба - теглене на каравана, стартове от място и тн е друга работа.
Гадното на тази кутия са две неща:
1. Кофти усещане от съединителя и лош контрол на баири при изключен хил холдър
2. Високи обороти на магистрала при скорости над 140кмч

Сега съм с 6 степенна - съединителя кара 100к км, че и повече при нормална употреба. Кутията, ако е здрава, е още по-корава и много приятна за каране - превключването на предавките е съвсем друго, дозирането на съединителя е много по прецизно и на магистрала си с 500 оборота под 5 степенната при eдна и съща скорост.

Общо взето и двата варианта са много корави за стокова кола и евтини за обслужване, да не говорим в сравнение с дизелов съединител и т.н.

Пет Мар 29, 2019 7:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Kronos, не се заяждам с теб и с който и да е тук, извинявам се ако ти е прозвучало така, говорех зя хората които като им светне чека и просто го търкат без дори да се позаинтересуват какво е.

Пет Мар 29, 2019 7:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
И изобщо не виждам защо трябва да влизам в обяснителен режим за това, че споделям моя опит, с изключение на ръчката и смяната и

Еми като кажеш "А" - трябва да си готов да кажеш и "Б" :)

kronos написа:
Казвам какво съм чел. Ето какво пишат медиите: Табунът под предния капак на модификациите с турбокомпресор пък обяснява защо при някои от тях са отбелязани случаи на преждевнеменно износване на съединителя, чиято смяна излиза наистина солено. - https://fakti.bg/avto/2517-subaru-forester
А ето и конкретно как се оплакват за износени съединители дори и на 10 000 км - https://www.subaruoutback.org/forums/10 ... ought.html


Линковете ти показват единствено, че си си изградил такава теза за съединителите чрез аналогия между срещания термин "преждевременно" за турбо Fori II, който термин е изключително субективен и неопределен, и частни случаи при Boxer Diesel, където доста заблудени хорица са "видели" в тази концепция перфектния влекач - голям въртящ момент, съчетан с едни кирливи 6-7 литра на 100 км. разход. Да, ама не.
Пак повтарям: не се заяждам личностно с теб, напротив - знаеш, че в много други теми съм взимал мненията ти под внимание и съм ги адмирирал, но понеже виждам, че си чувствителен на тази тема и го приемаш лично - спирам от моя страна на тема съединител и ръчка.
Смятам, че другият ти довод(ESP-то) е най-големият аргумент, който натежава в избора между ръчка и автомат при турбо Fori II. За мен остава абсолютно необяснимо това решение на Subaru, но за тия кончета под капака ESP е аргумент, който би трябвало да обърне везните дори на любители на ръчката като мен, ако покупката на Fori е с цел семеен автомобил, който се шофира и от жената.
Признавам, че ако трябваше да избирам само между турбо Fori II с ръчка или автомат, предвид текущите ми нужди от автомобил - бих избрал автомата, най-вече заради ESP-то. Виж преди 10-на години, когато бях несемеен и без деца, и кръвта ми кипеше, вероятно изборът ми щеше да е обратен :)

Пет Мар 29, 2019 10:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
Kronos, не се заяждам с теб и с който и да е тук, извинявам се ако ти е прозвучало така, говорех зя хората които като им светне чека и просто го търкат без дори да се позаинтересуват какво е.

Човек е нормално да подхожда с недоверие. Аз се намесих в темата, за да споделя моя опит.
Ето, че колегата Vmax е споделил своя и явно читава марка съединител може да изкара и 100 000 км.
Нека и други колеги споделят какви ремонти и за какви пари са правили. На мен най-скъпия ми беше смяна на радиатор - 200 лева за Koyo.
nikentce написа:
Линковете ти показват единствено, че си си изградил такава теза за съединителите чрез аналогия между срещания термин "преждевременно" за турбо Fori II, който термин е изключително субективен и неопределен, и частни случаи при Boxer Diesel, където доста заблудени хорица са "видели" в тази концепция перфектния влекач - голям въртящ момент, съчетан с едни кирливи 6-7 литра на 100 км. разход. Да, ама не.
Пак повтарям: не се заяждам личностно с теб, напротив - знаеш, че в много други теми съм взимал мненията ти под внимание и съм ги адмирирал, но понеже виждам, че си чувствителен на тази тема и го приемаш лично - спирам от моя страна на тема съединител и ръчка.
Смятам, че другият ти довод(ESP-то) е най-големият аргумент, който натежава в избора между ръчка и автомат при турбо Fori II. За мен остава абсолютно необяснимо това решение на Subaru, но за тия кончета под капака ESP е аргумент, който би трябвало да обърне везните дори на любители на ръчката като мен, ако покупката на Fori е с цел семеен автомобил, който се шофира и от жената.
Признавам, че ако трябваше да избирам само между турбо Fori II с ръчка или автомат, предвид текущите ми нужди от автомобил - бих избрал автомата, най-вече заради ESP-то. Виж преди 10-на години, когато бях несемеен и без деца, и кръвта ми кипеше, вероятно изборът ми щеше да е обратен :)

Не знам дали съм чувствителен, но само аз и Vmax споделяме мнение от експлоатацията на 2,5 ХТ. Той е с яко тунингова, а аз си карам колата напълно стокова. И изведнъж се изсипват някакви подмятания към мен. Пак казвам, че споделям само опит и това, което съм прочел за ръчната, но ето, че Vmax казва, че и 100 000 км може да изкара читав съединител.
Споделям какви ремонти съм правил и, че автоматът не е толкова муден, колкото се опитват да го изкарат. Вече 2 страници влизам в обяснителен режим, все едно само аз имам 2,5 ХТ.
Нека и други колеги споделят впечатления и разходи.
Просто смятам, че Е500 е два пъти по-скъп за поддръжка във всяко едно отношение.

Пет Мар 29, 2019 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Мога да споделя мнение за автомата, защото карам такъв. Моето мнение е че е леко муден, но пък и аз не ходя на състезания.
Ако искам по бърза смяна, бутам лоста в дясно и си ги ръчкам сам.
За поддръжката явно зависи каква кола си купил и кой как я е гледал преди тебе.
За почти 3 години, освен екологията, другото е само консумативи.

Пет Мар 29, 2019 12:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега sashky_ave, като чета какво си правил по МБ-а по-добре направи следното - карай си го, докато търсиш Форко - читав екземпляр на прилични пари... задели си пари за ремонт на ДВГ и като му дойде времето просто си вземи форкото. Ако те притеснява 2.5 - виж малко по-старите 2.0 ХТ - с малко пипане, ще имаш динамика... Дори търси 2.0 ХТ или 2.5 ХТ и което изпадне първо... 2.0 е с по-малко проблеми, но пък иска повече наливане за повече коне... та - няма идеално нещо, има само компромиси и после кеф, ако са правилни. :beer:
Дано случиш на кола, за да си точно първият или втория, като Vmax и kronos - 'сипвам масло само' :good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Мар 29, 2019 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всъщност освен мен, Delf и Vmax, друг не сподели мнение. Явно сме малко хората с този Форко.
На мен друго ми е любопитно - има ли някой, който да е имал сериозни проблеми с 2,5 ХТ и колко пари е дал реално за ремонти. Прокрадват се мнения, че едва ли не това е май-проблемното и скъпо за обслужване Субару, но ми е интересно поне един колега да сподели конкретно какво се е повреждало и колко пари излиза ремонтът му.

Пет Мар 29, 2019 3:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами не е толкова евтино , аз за 6-7 месеца съм дал 800лв за задно окачване , сега ме чакат около 700лв за алуминиев радиатор , генерацията е зле (като на всяка швейцарка още минимум 300-400лв) и това е ако главните и скъпи детайли по - колата са добре :) .
Гуми ,масла и обслужване не броя :)

Пет Мар 29, 2019 4:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax е с ребилднат мотор, по една или друга причина. Той не се брои с евтино миналите, според мен. Понеже го каза между другото (и е преценил на база опит, че е по-добре да го свърши след покупка и да си свирка след това) и никой не обръща внимание на едни наляти пари, за които не се мрънка, а е редно да се спомене... :pardon: (ще ме извинява, че го казвам вместо него, но не трябва това да се пренебрегва).
Приятел с Аутбек 2.5 ХТ (който аз не взех, точно поради опасенията от чупене и правене на мотора) си го кара около 50-60к км без проблеми (масла и разни дребни неща). Продаде го и след 2-3 години, ако има връзка с купувача, ще се знае дали е имало драма... редно е да се спомене и че се кара само на бензин.
Субару си е относително скъпо за обслужване и ребилд на мотор в ръцете на собственик без късмет не е рядко срещано явление (2.5, 3.0). Най-малкото гарнитури глави си се правят, ако се кара поне 100к+. Разбира се има и късметлии, които го карат 100к и им е перфектно, след това купувачът без късмет прави нещо, което си му е времето. :pardon:
:beer:

п.п. няма да се обаждам повече, че май станах офтопик.

_________________
http://www.hostit.bg/


Последна промяна valqk на Пет Мар 29, 2019 5:51 pm, променена общо 1 път


Пет Мар 29, 2019 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Айде стига с това дърлене. И ръчката и автомата си имат предимства и недостатъци, както и доста афтърмаркет части с характеристики за всеки вкус.
Относно надеждността - има два вида собственици на 2.5 Т. Такива, които вече са правили ДВГ-то и такива, на които им предстои. И двата вида са щастливи ползватели, само,че първите гледат малко по-трезво на розовия балон с надпис Субару и са наясно какви са разходите по придобиване и поддръжка за по-продължителен период.
И това важи за всички турбо коли - устроени са в пъти по-сложно. Напрегнати са в пъти повече от атмосферните. Нормално е да се трошат в пъти повече. Който си е навил на масрафа да стъпи на кола с 50+кс на цилиндър трябва да е наясно, че сметката се плаща рано или късно. Още нещо - има събития, които атмосферния двигател преживява с лекота, а турбо мотора (не само Субару) изпада в кома, с доста скъпо лечение. Така че надеждността е доста разтегливо понятие.

Нека колегата покара Ръчка и Автомат и да си реши, къде е автомата на Субару и къде на МБ.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Мар 29, 2019 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Ами не е толкова евтино , аз за 6-7 месеца съм дал 800лв за задно окачване , сега ме чакат около 700лв за алуминиев радиатор , генерацията е зле (като на всяка швейцарка още минимум 300-400лв) и това е ако главните и скъпи детайли по - колата са добре :) .
Гуми ,масла и обслужване не броя :)

Тъй като ти единствен даде реални разходи и проблеми, може да се каже, че май задните самонивелиращи се амортисьори са сериен проблем. При мен не са се обадили, но да видим до кога.
А защо искаш да си купиш радиатор за 700 лева? Тук във форума се предлагаха японски Koyo за 200 лева. Или искаш да си тунинговаш колата с по-яки части?
Освен Vmax, не знам някой във форума да е правил основен ремонт на този двигател. Той беше споменал, че е някъде около 2 бона, но не съм сигурен дали това е цената.
Добре, че не четох форума като си избирах 2,5 ХТ, че никога нямаше да си купя - излиза, че е най-трошливата и скъпа кола за поддръжка :D
То и за това Vmax направи такава тема, уж да се споделя реалните впечатления от него. Мен ме изгониха от темата с вариатора, защото съм нямал такъв, обаче аз няма да си го връщам и да искам такива мерки спрямо същия колега, който пише тук. Обаче ще помоля колегите, които не са поддържали и имали такъв модел, да не плашат колегата с неща, за които нямат преки впечатления.
Не е заяждане и не съм отмъстителен, но плашите излишно колегата без да казвате реално дали някога сте поддържали такъв 2,5 и колко реално ви е струвал.

Пет Мар 29, 2019 7:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не помня къде бях писал за това ( може би в моята тема за ремонт на 2.5хт ) или в тази, но всеки който е с 2.5хт, рано или късно трябва да е готов за ремонт на двг.
Няма нищо страшно като пари на фона на ВАГ, Мерц и БМВ. Ремонта е от мин 3к лв до 6-7 с разумен тунинг.
Двигателят е капризен на подръжка и затова има толкова писано за него като проблемен. Да, има слаби места, но нищо извън нормалното и с малко познания става зъл агрегат с много приятна тяга и работен диапазон. Отделно става за газиране, което избива евентуален ремонт от вуле.

Определно не е евтина кола а-ла Рено Еспейс или Голф, но и няма нищо общо с тях. Като купе и възможности бих казал че е много добро съчетание на всепригодна практичност и добра динамика.

За Ники - има причина да няма ЕСП тази кола - не и трябва:)

Доста хора са правили ремонт и тунинг на 2.5хт, но не пишат вече - вижте тунинг раздела, ще спомена за ориентир Алекс, Баджо, Асен ( bad dog ), Методи и др. хулигани.

Не случайно този агрегат стана двигател на годината в САЩ през 2006 ако не греша, и не случайно Субару продължава да продава СТИ с 2.5

Основната драма, която съсипва тези двигатели е калпаво масло и дълги интервали на смяна, прегряване и калпави майстори

Пет Мар 29, 2019 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Добре де, сигурно са чупливи.
Като повечето 15 годишни бараки.
Един е повече от доволен, друг не.
Бях писал за предишната ми Шкода.
"Най здравия мотор" 1.9тди. Ако някой иска филм, нека посмени някоя и друга дюза. Още ми се мяткатнякви бройки в склада. Окачването дроб. Всичко скърца....табла врати...
Та нека наблегна на факта какво е било общото състояние на автомобила който се купува 2ра ръка.

Пет Мар 29, 2019 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 460 мнения ]  стр Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 23  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman и 37 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор