Автор |
Съобщение |
kronos
|
За много години - здраве и късмет на всички. Тъй като още е празнично настроението, искам малко да изместя темата от проблемите и обслужването. Любопитно ми е ускорението при всички стокови 2,5 ХТ ли е като при мен? Споменах, че веднъж реших да измеря ускорението от 0 до 100 км/ч с двама пасажери, 120 кг багаж в багажника, без изключване на ESP и без вдигане на обороти, само включен "Power" - 6,8 секунди. Резултатът е повече от добър и се чудя какви са тези 7,6 секунди, които публикуват в повечето сайтове за Forester 2,5 XT AT? Само в един сайт намерих 6 секунди: https://www.autoevolution.com/cars/suba ... 2008-25-xtРазлика от 1,5 секунда между MT и AT за мен е някаква фантастика, при положение, че 100 км/ч се вдигат на 2-ра предавка - какво е това превключване за повече от секунда Ето два клипа на уж стокови 2,5 ХТ, които с изключено ESP и тръгване от 2500 оборота, правят от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди: https://www.youtube.com/watch?v=jQwlWnysU8ghttps://www.youtube.com/watch?v=q74GuUhQYkwАз нямам време и място къде да правя постоянно такива тестове, но ми е интересно да се сподели тук опит и на други колеги
|
11
|
|
Вто Яну 02, 2018 6:24 pm |
|
|
vizor
|
Просто колата ти е здрава и гумите ти държат.
|
|
|
Вто Яну 02, 2018 6:43 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Постове: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Не съм пускал хронометър и в повечето случаи карам пенсионерската. Ама от време на време, на бмв маняците в Бс им пускам филма "Широко затворени очи".
|
|
|
Сря Яну 03, 2018 10:35 am |
|
|
Vmax
|
2.5ХТ не е за повдигане, а за сваляне. Колата е прекалено мощна и рискуваш да направиш беля ако ще я повдигаш. Тя в стоков вариант е прекалено мека, та повдигната ли.
|
|
|
Сря Яну 03, 2018 11:00 am |
|
|
vizor
|
Vmax написа: 2.5ХТ не е за повдигане, а за сваляне. Колата е прекалено мощна и рискуваш да направиш беля ако ще я повдигаш. Тя в стоков вариант е прекалено мека, та повдигната ли. Като се возя в твоята и после като покарам моята и все едно съм се качил на гондола
|
|
|
Сря Яну 03, 2018 11:02 am |
|
|
iion
|
За стабилност - не съм свалял окачването, обаче много добре му се отрази това и това на моя. Малко по-шумно е от ходовата част, обаче като стабилност е бетон, а и спираш да ги мислиш тампоните. Амовете+пружините са Pedders комплекти, но стандартни.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Сря Яну 03, 2018 6:21 pm |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Постове: 338 Рейтинг: 20
|
Здравейте, По-нагоре Vmax писа за задна разпънка. Може ли да ми дадете някакъв линк с конкретно предложение за задна разпънка понеже влязох в един завой и главата на детето щеше да се откачи... Доста полюлява Мерси. Послепис: Предната задължителна ли е в случай, че сложа задна само?
|
|
|
Пон Яну 08, 2018 9:19 am |
|
|
Alxx
|
|
Пон Яну 08, 2018 10:50 am |
|
|
kronos
|
|
Пон Яну 15, 2018 7:59 pm |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Постове: 338 Рейтинг: 20
|
Здравейте, Бихте ли споделили, кой с каква компресия е на стоковият си 2.5XT Ако сте се престрашили да правите де Мерси
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 10:37 am |
|
|
ico_tech
|
В смисъл? Очакваш да има разлики на компресията (измерено като налягане) на колите в стоков вид или ?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 6:23 pm |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Постове: 338 Рейтинг: 20
|
Здрасти, Подозирам, че може и да има разлика между стоков вид и тунингована, но основният ми въпрос е по-скоро кой с каква компресия е в момента и на какви километри е двигателя. Мерси.
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 7:06 pm |
|
|
vizor
|
Не знам защо си мислиш, че повечето хора тук си мерят компресията всеки месец, наистина. Защо също така си мислиш, че има разлика в компресията на стоков и тунингован на едни и същи двигатели? Ако има по-ниска компресия си има механична причина за това.
|
9
|
|
Вто Яну 16, 2018 9:53 pm |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Постове: 338 Рейтинг: 20
|
Здрасти, "Благодаря" за отговора на въпроса ми. Поздрави!
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 10:26 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега pnikolaev, ако имаш конкретни цифри постни ги да ги коментираме. При измерването на "компресията" по -скоро е важно да няма разлика в цилиндрите повече от 10% отколкото самото число. То варира в зависимост от много фактори. При два различни уреда примерно ще измериш различно налягане на една и съща кола. Както писа и vizor, трудно ще промениш компресията при повечето видове тунинг. Само сериозно модифицирани двигатели с целенасочено по-къси биели, по-широки цилиндри, доста по-дебели гарнитури и прочие дименсионални промени могат да окажат съществено влияние върху това налягане. Ремап, турбина, генерация, глави (*) не променят степента на сгъстяване. Ако искаш да използваш това налягане като критерий за здравето на двигателя може да се окаже подвеждащо. Един двигател след ребилд примерно ще има ниска "компресия" докато сработят сегментите. Това не значи, че е зле.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 10:37 pm |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Постове: 338 Рейтинг: 20
|
Здрасти, Благодаря за всички мнения и коментари до тук. Попитах конкретен въпрос, на който до сега не съм получил конкретен отговор. Ако въпросът ми не е коректен или зададен в неподходяща тема просто го изтрийте. Благодаря!
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 11:00 pm |
|
|
petko 69
|
Ремап на турбо мотора или тунинг не повишава или намаля компресия на цилиндрите , . Изключвам кагато са сменени карантиите с тунинг модел.
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 11:02 pm |
|
|
vizor
|
Увеличава/намалява VE, увеличава/намалява динамична степен на сгъстяване. Когато не знаеш какво да попиташ и защо - не питай Цъкни ми още един отрицателен вот на отговоря - няма грижи. Аз воутнах с положителен за твоя. Явно някой друг не те харесва. Успех и приеми съвета ми като човек, който много добре знае какво пише тук. Купи си кола С компресия и не питай после за нея. Приеми го като заяждане, че ти прочетох току що личното съобшение. Да не се чудиш просто. Под конкретен въпрос аз лично разбирам следното: измериха ми степента на сгъстяване и е едисиколко. Според вас ниска ли е или висока. Компресията на здрав мотор доста често зависи от степента на сгъстяване и състоянието на доста от частите. Ако кажеш на каква степен на сгъстяване си ще ти кажа колко ти е нормалната компресия ако всичко ти е изправно. До тогава си просто още един с още един тъп въпрос. Прочети си личното съобщение. Ще ти стане ясно какво мисля. Ице.. и масло без friction modifier-и по време на настройката като цяло най-много. Жалко, че хората не го ползват и не знаят какво точно прави
|
|
|
Вто Яну 16, 2018 11:46 pm |
|
|
Alxx
|
Аз бих попитал pnikolaev само един въпрос: Ако ти измерят ниска компресия, какъв извод би си направил за състоянието на двигателя и какъв, ако е висока? Като напишеш отговора, ще го обсъдим и ще си направиш изводите защо въпросът ти не беше приет радушно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Яну 17, 2018 8:03 am |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Постове: 338 Рейтинг: 20
|
Здравейте, Благодаря за интереса към въпроса ми. Не ми се мисли какво ще е ако попитам кой с какво наглягане си кара гумите.
Alxx, Ще отговоря на твоите въпроси: Ако ми измерят ниска компресия и тя е съчетана с други симптоми предполагам от сорта на загуба на мощност или нещо друго бих се замислил за проблеми около: 1. проблеми с клапаните, 2. сегменти , 3. може би гарнитура(и). Ако е по-висока компресията не съм сигурен това на какво може да се дължи (тук не коментирам условията, при които се мери компресията - но и това има значение предполагам (студен/топъл двигател)). Но пишейки за компресията лично не ми стана ясно едно нещо от "ръкоделството". Коя стойност на компресията се смята за ниска и коя за нормална и защо и тези стойности от ръководството отчитат ли и влиянието на турбината:
Compression (throttle full open):
DOHC Turbo model (200 — 300 rpm)
Standard:
981 — 1,177 kPa (10 — 12 kgf/cm2, 142 — 171 psi)
Service limit:
882 kPa (9.0 kgf/cm2, 128 psi)
Difference between cylinders:
49 kPa (0.5 kgf/cm2, 7 psi), or less
Благодаря!
|
|
|
Сря Яну 17, 2018 10:42 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 70 госта |
|