Автор |
Съобщение |
vizor
|
Тука бая омазахте нещата от към компресия, степен на сгъстяване и динамичните им такива (да... и степента на сгъстяване има динамична и статична). Викам да приключим с тази тема, която отива извън знанията на доста хора. Просто не мога да приема факта, че всичките задължително се чупят. Виждал съм коли, които не са били докосвани докато не стъпят в България. Изведнъж тук се чупят на следващите 5000км каране в България. Но доста от тези коли могат да се сложат под общ знаменател със сменени генерации, променени коефиценти напълнене и от там отиват в гъза всичките динамики на валовете, запалване и гориво. Изведнъж, след като нацепил миличкия новата година генерация, правена в обществена тоалетна в Орландовци, се чуди сащо като задържи 200 на магистралата колата духнала гарнитура. Фактори бол Аз пък мога да кажа, че поне 50% от колите, които са им правени гарнитури, изобщо не са били за такива, но това си е мое мнение. Пример с моята. Всичките "форумни" майстори казаха, че е за гарнитура. Губеше антифриз и нямаше никакви течове. След като обясних на едно от тези лица, че според мен не е гарнитура и няма логика да е такова, ми каза "ОФф и ти си от тея дето не им се вярва... писнало ми е от такива". Купих си помпа за колело от Декатлон, вентил за гуми и една стара капачка за антифриз. Надух системата на 1.5 бара иииии... под казанчето има един малък неприятен маркуч, който само над 1.5 бара протичаше много фино и тънко. Капеше върху блока и се изпаряваше. И така гарнитурите се оправиха за 12лв. Резко. Хубаво ми стана, де Винаги внимавам много за това, винаги опътвам хората, които карат такива да си следят течностите редовно. Слагаш една фалшива водна помпа, която един Господ знае какъв и е капацитета, защото току що си взел кола на 300к километра, която никога не е духала гарнитура и изведнъж? Интересно... 5000км след обслужването умира. Въпрос на гледна точка. До сега нито една от колите, които са били около мен, с 2.5 двигател, не са умирали от гарнитури. Просто факт, който не мога да оспоря по никакъв начин. Ако се случи - ще го напиша, заедно с причината. Иначе най-често умират гарнитурите заради това, че мърда стената на цилиндъра. А една "проходна" изпускателна система, без нужната настройка, може да го причини спокойно при един определен тип каране. Или като за последно, защото нямам нито времето, нито желанието да споря повече, бих обобщил с това, че можете спокойно да си купувате такива коли, но първо ги закарайте при хора, които са ги виждали и преди това такива. Спирам до тука аз...
|
3
|
|
Чет Апр 04, 2019 10:14 pm |
|
|
kronos
|
Малко да раздвижа темата. Решил съм за трети път да сменям спирачна течност, защото производителя препоръчва да се сменя на 2 години или 25 000 км, понеже е DOT 3. На капачката на казанчето пише да се ползва само DOT 3. Не знам колко събира точно, защото от 1 литър Ravenol май остана половината, но не съм сигурен дали ще стигне. Та имам няколко питания: Мога ли да сложа сега Motul DOT 3&4: https://maslata.bg/shop/%D1%82%D0%B5%D1 ... ake-fluid/Или направо DOT 4 на АTE: https://maxcar.bg/dobavki/spirachni-tec ... id-dot4-1lИли пък да сложа останалото ми Ravenol DOT 3, но не знам дали е добре, че е стояло 2 години в кутията?
|
|
|
Нед Авг 18, 2019 2:28 pm |
|
|
SCRAPPER
Регистриран на: Пон Яну 16, 2012 10:31 pm Мнения: 389 Местоположение: Bulgaria;Sofia/Ireland/Slovenia
Автомобил: Душата ми кара AMG
Телефон: +359885330030
Рейтинг: 122
|
kronos написа: Малко да раздвижа темата. Решил съм за трети път да сменям спирачна течност, защото производителя препоръчва да се сменя на 2 години или 25 000 км, понеже е DOT 3. На капачката на казанчето пише да се ползва само DOT 3. Не знам колко събира точно, защото от 1 литър Ravenol май остана половината, но не съм сигурен дали ще стигне. Та имам няколко питания: Мога ли да сложа сега Motul DOT 3&4: https://maslata.bg/shop/%D1%82%D0%B5%D1 ... ake-fluid/Или направо DOT 4 на АTE: https://maxcar.bg/dobavki/spirachni-tec ... id-dot4-1lИли пък да сложа останалото ми Ravenol DOT 3, но не знам дали е добре, че е стояло 2 години в кутията? Слагай смело DOT 4,
_________________ Не е важно да губиш красиво,важно е да биеш грозно ! Не е важно колко коня имаш под капака, а какво магаре е зад волана!
|
|
|
Нед Авг 18, 2019 4:41 pm |
|
|
kronos
|
SCRAPPER написа: kronos написа: Малко да раздвижа темата. Решил съм за трети път да сменям спирачна течност, защото производителя препоръчва да се сменя на 2 години или 25 000 км, понеже е DOT 3. На капачката на казанчето пише да се ползва само DOT 3. Не знам колко събира точно, защото от 1 литър Ravenol май остана половината, но не съм сигурен дали ще стигне. Та имам няколко питания: Мога ли да сложа сега Motul DOT 3&4: https://maslata.bg/shop/%D1%82%D0%B5%D1 ... ake-fluid/Или направо DOT 4 на АTE: https://maxcar.bg/dobavki/spirachni-tec ... id-dot4-1lИли пък да сложа останалото ми Ravenol DOT 3, но не знам дали е добре, че е стояло 2 години в кутията? Слагай смело DOT 4, Мерси, само ме притеснява надписа на капачката, че се ползва само DOT 3
|
|
|
Нед Авг 18, 2019 4:51 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Съвместими са, просто тогава не е имало. DOT 3 <= 4 <= 5.1, като най-добре е последното.
|
|
|
Нед Авг 18, 2019 5:01 pm |
|
|
kronos
|
BAlexandrov написа: Съвместими са, просто тогава не е имало. DOT 3 <= 4 <= 5.1, като най-добре е последното. Съмнявам се да не е имало, защото предишната ми кола беше 2001 г. и пишеше 5.1. Тази е 2005 г. и пише ""use only DOT 3, което е доста странно предвид, че е ABS и ESP
|
|
|
Нед Авг 18, 2019 5:18 pm |
|
|
Alxx
|
АБС и ЕСП нямат специфични изисквания към дот-овете. Ще ти дам само един съвет: Смесването на такива течности само по себе си не е проблем. Проблемът е, че течността в системата не циркулира, а има много ограничено движение напред и назад, да не казвам почти на никъде. Доливайки различен дот, ще получиш неконсистентна смес и съответно различен ефект към апаратите, предвид различните качества на дот 3; 4; 5.1 и неравномерното смесване. Ако ще сменяш дот-а, то промий напълно системата с избрания вид. Като спомена Равенол, отскоро има 5.1 в литрови разфасовки, който е с най-висока точка на кипене от всичките изредени до тук. При Субару има проблем точно с кипенето
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Авг 19, 2019 6:36 am |
|
|
kronos
|
Alxx написа: АБС и ЕСП нямат специфични изисквания към дот-овете. Ще ти дам само един съвет: Смесването на такива течности само по себе си не е проблем. Проблемът е, че течността в системата не циркулира, а има много ограничено движение напред и назад, да не казвам почти на никъде. Доливайки различен дот, ще получиш неконсистентна смес и съответно различен ефект към апаратите, предвид различните качества на дот 3; 4; 5.1 и неравномерното смесване. Ако ще сменяш дот-а, то промий напълно системата с избрания вид. Като спомена Равенол, отскоро има 5.1 в литрови разфасовки, който е с най-висока точка на кипене от всичките изредени до тук. При Субару има проблем точно с кипенето Уж пише, че се разтваря напълно DOT3 в DOT4 и обратното. Поръчах ATE DOT4, клас 6, който е за коли с ESP и изкарва 3 години, пък ще видим: https://maxcar.bg/dobavki/spirachni-tec ... ot4-sl6-1l
|
|
|
Пон Авг 19, 2019 5:42 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Back in business! Ще споделям нови впечатления!
|
|
|
Пет Сеп 13, 2019 9:08 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
1500 километра по късно, усмивката ми не слиза от лицето. Станал съм особено пристрастен!
|
|
|
Чет Сеп 26, 2019 6:48 pm |
|
|
gaiman
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm Мнения: 50 Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
|
Сподели какво е станало , че ми разпали любопитството
|
|
|
Чет Сеп 26, 2019 7:16 pm |
|
|
kronos
|
Я да питам специално за 2,5 ХТ какъв антифриз е по-подходящ - G12 или S12?
|
|
|
Вто Ное 05, 2019 9:44 pm |
|
|
Alxx
|
По каталог е G11(FL22), иначе 12-ката гледам е масовка...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 06, 2019 7:12 am |
|
|
kronos
|
Alxx написа: По каталог е G11(FL22), иначе 12-ката гледам е масовка... Мерси
|
|
|
Сря Ное 06, 2019 7:14 am |
|
|
chulio
Регистриран на: Чет Яну 12, 2017 4:54 pm Мнения: 34 Рейтинг: 1
|
Колеги, споделете добър сервиз за диагностика и ремонт на автоматици. Искам да я прегледам тази кутия преди нещо да се счупи, ама незнам кой разбира в София от тях. Благодаря!
_________________ фори2,5хт
|
1
|
|
Вто Дек 17, 2019 3:42 pm |
|
|
me7ro
Регистриран на: Пон Мар 12, 2018 9:35 pm Мнения: 33
Автомобил: Subaru Outback 2002 - 2.5 AT
Телефон: 0898654081
Рейтинг: 45
|
chulio написа: Колеги, споделете добър сервиз за диагностика и ремонт на автоматици. Искам да я прегледам тази кутия преди нещо да се счупи, ама незнам кой разбира в София от тях. Благодаря! Отиди при Тенчо Владев - Субару сервиз 1040 на околовръстното до Хитачи Sent from my VKY-L29 using Tapatalk
|
|
|
Сря Дек 18, 2019 8:03 am |
|
|
valqk
|
Или при Любо в люлин... или при Краси Субаруленд. Най-добре прегледай белите сервизи и си прецени.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Дек 18, 2019 9:05 am |
|
|
kronos
|
Да раздвижа малко темата, че с този коронавирус само негативизъм витае във въздуха. Поводът е, че тази седмица стават 3 години и 30 000 км с моя Форко Много съм доволен и трябва да споделяме и радостите, които ни носи марката, не само проблемите с тях Ето го от вчера в снега: Та след кризата и пандемията може да му сменя задните амортисьори, че единия се е омаслил и май е време и за смяна на пистов ремък, но това не е належащо. Колата надмина очакванията ми
|
|
|
Сря Мар 25, 2020 10:25 pm |
|
|
kronos
|
Поради големия брой теми за амортисьори, реших да не ги размивам, а да пиша тук, защото амортисьорите на 2,5 XT са различни от останалите. Та съм решил да сменя накрая моите, но не само задните, а и 4-те амортисьора с нови Каяба, заедно с нови задни пружини пак Каяба. За жалост у нас е почти невъзможно да се намерят задни Каяба, но все пак в един сайт ги предлагат на доста прилична цена: https://kanex.bg/shop/avtochasti/p/amor ... 1%FC%EE%F0Обаче е хубаво да се знае, че самата фирма производител указва смяна на всичките си видове амортисьор на всеки 80 000 км: https://kyb-europe.com/bulgaria/produkti/amortisyori/Лошото е, че у нас нямат представителство, а най-близкото е в Румъния, град Тимишоара
|
|
|
Пет Юни 12, 2020 6:32 pm |
|
|
Alxx
|
Повечето фирми препоръчват смяна на 80-100к, не е изненада. Ако обичаш да натискаш по завои, не взимай ексел джи. Не стават.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Юни 12, 2020 7:10 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|