Автор |
Съобщение |
kronos
|
По съвет на Vmax, реших да пусна тази тема, която да систематизира мненията на собствениците. Да споделим впечатленията си от ремонти, разходи, поведение и каквото смятаме за необходимо да се сподели за този модел. Като за начало ще споделя, че моята я карам вече 9 месеца и я взех за 10 000 лева. За този период и около 8000 км, имах два проблема. Единия е помпата за втория въздушен кръг, който уж трябва да пази катализатора. Втория проблем беше пробит радиатор. За първоначално обслужване (масло за двигател, филтри, ролки, ремъци, акумулатор, водна помпа, свещи и антифриз) малко под 1000 лева. За комплект зимни гуми Nokian WR D3 215/60/16 - по-малко то 800 лева, на които сега в снега много им се кефя . В общи линии, колата върви много (6,8 секунди до 100 км/ч с около 150 кг багаж и без изключване на ESP и държане на високи обороти), доволно е проходима, гори ми 15 бензин в София и вече е пренесла бойлер, диван, домати, сливи и какво ли не
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 9:09 pm |
|
|
Vmax
|
а, и ако не си пробвал в багажника влиза една пералня легнала, че даже се затваря щората после свободно
|
|
|
Вто Ное 28, 2017 10:53 pm |
|
|
kronos
|
Vmax написа: а, и ако не си пробвал в багажника влиза една пералня легнала, че даже се затваря щората после свободно Пробвах със сушилня скоро
|
15
|
|
Вто Ное 28, 2017 11:07 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
Vmax написа: а, и ако не си пробвал в багажника влиза една пералня легнала, че даже се затваря щората после свободно Теста с пералнята беше може би първия (отстрани изглеждаше пералня в пералнята ) Колата я карам от година и малко, първоначално обслужване около 900 лева, последва изолиране на еко системата от vizor и монтаж на АГУ при Тони. Скоро сменях антифриз. Харесва ми динамиката на колата, доста често се заяждам с бмв маниаците в Бургас. Като минус мога да кажа че не е добре обезшумена, и въпреки повдигането на уплътненията на вратите все още просвирва над 120. Разход на газ 13 извън града на 130-140, в града 15
|
15
|
|
Сря Ное 29, 2017 9:36 am |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Аз при мен вкарах Хладилни (и то не мраз от малолитражните), но като се има в предвид че и двама човека сме спали отзад, от които единия съм аз, мисля че хладилника бледнее... Стига със спама и малко по темата. Разходи колкото искаш, колата си иска своето, както каза един колега от ФБ групата чист мазохизъм ама нема как. Кеф цена нямал казвали хората. Не искам да отчайвам мног колегите мераклии за тази кола, но ето и парите които съм похарчил аз до тук за 2 години и 42хил км. Това са всички разходи по нея вкл, закупуването само без горивото. Тотал 42хил км ~25800лв, като в момента е за основен ремонт на двигател, а и трябва смяна на амортисьорите. Мисля да сменя и предни и задни комплект с Педерс, та и там са едни 1700лв близо. Ето и разбивката какво точно съм давал. Дано е полезна на някой, който мисли, че тази кола за 11хил от мор... автокъщата де сяда и кара. И да си направят сметка хората, преди да кажат на някой колега, който продава поддържана кола ама много ти е висока цената, в автокъщите вървят по 10к Вземаш я от автокъща (като мен) и се започва: 170000 Капаро 780 170000 Закупуване 12220 170000 Гражданска 240 170000 Регистрация 370 170000 Каско 850 170000 Пожарогасител, аптечка, триъгълник лопатка 100 170000 Зимни гуми 890 171000 "Обслужване (Ангренажен и паразитни ремъци,Ролки, Водна помпа,Антифриз, термостат, Филтър купе, въздушен филтър, маслен филтър, филтър автоматик Масло двигател, Скоростна, Диференциал, Хидравлика,Семеринги)" 1650 171480 Газова 1400 Щора 150 Секретни болтове 53 171480 Свещи 160 171540 Реглаж заден и преден мост 35 172500 Задна чистачка 18 173700 Смяна масло+промивка 140 178700 Баласт десен фар+изолиране 480 178700 2бр Крушки Osram Xenarc D2R 340 178800 "2бр. Задни дискове АТ, Накладки, Смяна спирачна течност, Маркуч радиатор-горен, 2бр. Предни биалетки" 530 180500 Промивка, Масло, Маслен, Въздушен филтър. Филтър купе 220 185500 Заден десен лагер главина+болт Шнекел 180+24 186000 Алуминиева защита двигател 3.5мм 232+20 Летни Гуми Континентал Контакт 5 1120 191000 Бензинов филтър 190+60 191000 Планка за кората 15 193100 Масло, филтри 237 193100 Крушка рег. номер 0 195000 Данък 450 197500 Регистрация газова, ГТП 85 197500 Тропане отпред в дясно- разхлабен болт кора 10 198500 2 бр, предни шарнири на носачите 240 200000 Предни спирачни апарати от Легаси СпекБ3.0 с 316мм дискове и накладки АТЕ. Смяна спирачна течност 640 201200 3 вноски каско 630 202600 Боядисване, Ляв калник, врати и заден калник плюс брони 0 202600 Смяна предна броня 0 202600 Смяна ляв фар 0 203000 Смяна масло, филтри +5л масло 334 204000 Смяна с летни гуми 40 210000 Измерване компресия 90 210000 Ролка ремък климатик 20 210000 Данък 390 212000 Гражданска 270 212000 Каско 6м 430 212000 - Основен ремонт двигател - Тече в момента 212000 - Предни и задни амортисьорис пружини -Pedders - 1700 42000км 27357лв Въпреки това, колата си я обичиам и след един месец чудене с какво друго да я сменя, обсъждане с различни приятели и познати, каращи какви ли не други автомобили, пак реших да си правя нея, защото ми доставя кеф. Сигурно и това ще е до време ама... може пък да с еокаже "истинската" любОфф PS-> Сигурно някой части и смяна може да се намерят и по тънко, но но не вярвам цените да направят някаква главоломна разлика.
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
31
|
|
Чет Ное 30, 2017 12:49 pm |
|
|
pnikolaev
Напуснал форума
Регистриран на: Нед Ное 30, 2014 1:03 pm Мнения: 338 Рейтинг: 20
|
Колега кронос, Май ми излиза сметката парите на подобна кола от къща х 2 Поздрави.
|
|
|
Чет Ное 30, 2017 1:36 pm |
|
|
Zlobstur
Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm Мнения: 433 Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Outback H6 B13, Forester SG 2.5XT
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 162
|
Само да вметна, че това че е от човек, а не от "къща" също не е панацея за малко последващи разходи!!! Прегледа в сервиз също!!!
_________________ Lesson for beginners: Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Speed is how fast you hit the wall.
|
10
|
|
Чет Ное 30, 2017 2:33 pm |
|
|
kronos
|
Колега fixallot, уважавам цялото ти старание и педантичност да смяташ и описваш всичко, но всеки сам може да реши, дали тези 27357 лв, които си дал, са задължителни като разход и меродавни за скъпа поддръжка на този модел. Оставяме настрани цената на самата кола. която по принцип не би следвало да не я включваш като разход. Обаче не разбирам защо изобщо включваш данък, гражданска, регистрация, каско, аптечка, пожарогасител и лопата Нима има друга кола, която може без тези неща? Ако знаеш такава, моля те да ми съобщиш Продължаваме нататък - газовата уредба, секретните болтове, реглажа и щората са си личен твой избор и не е задължителен разход. Свещите и ксенона, лично за мен са страшно много като пари, които си дал. Излиза, че едната свещ ти е 40 лева, а крушката ти е 170 лева Аз свещите ги купих на половин цена, а ксенона на 4000 Келвина го взех за 25 лева крушката. Да, ксеноновите крушки са китайски Starline, но точно с такива карах Ягуара и издържа 6 години - какво повече да искам от тях. А и може да видиш къде се прави Osram, че да му искат 8 пъти повече. Гледам, че си сложил алуминиева защита на двигателя - чудесно е, но пак е извън графата задължителен разход. Виждам и, че за масла и филтри даваш доста повече пари, но това си е личен избор все пак Ако спазваме хронологията в поста ти, виждам че за втори път слагаш като разход данъка, каското, гражданската и дори регистрацията на газовата. Но пък вече ми изглежда напълно несериозно да включваш и смяната на гумите за 40 лева. Виж, не искам да прозвучи като заяждане, дори е похвално, че толкова много глезиш колата си, но някак си доста не на място звучи, че видите ли, няма как колата да е 10 бона и да се качиш и да караш, без да хвърлиш още толкова - ами не е вярно, има начин. Доколкото можах да сметна, дотук си дал за ремонти и първоначално обслужване, около 4000 лева. Всичко останало, дори и гумите, са неща, които по никакъв начин не могат да се числят като задължителен разход и особеност на самия автомобил.
|
|
|
Чет Ное 30, 2017 3:28 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Kолега fixallot,адмирации от мен за поддържането Към колегата kronos-наи вероятно свещите му са иридиеви -с труда са 160 лв. и точно толкова и аз платих.
|
|
|
Чет Ное 30, 2017 4:35 pm |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Значи, аз тук съм описал абсолютно всичко което съм дал по колата без горивото. Всеки може да види, какво е включено и да си извади нещата, които смята че не трябва да се включват. Аз съм дал, да се види колко идва всичко, цените включват и труд за смяната на въпросните части. Със сигурност можеше да мина и с китайски баласт за 40лв и крушки за по толкова. Със сигурност можеше да мина и без алуминиевата защита ,друг е въпроса, че щях да съм пробил картера на няколко пъти, но това пък е щото ми се кара у калта - но това точно мисля че е особеност на тези автомобили, тъй като ако ще ги караме само по асфалта.... За данъците, каското - Данъка, нямаш избор. Трябва да го плащаш ми се струва. Равносилен е на друга кола със същите коли, но... си е разходл който се дава. Каското вярно си е въпрос на избор, но в случая при 1000лв фара и нямаш алтернативи мисля, че се изплати. Въпреки че. това че съм ударил колата си е лично мой проблем не свързан с регулярна поддръжка. За гумите - мдам. може и да не карам с Континентал летнии Клебер зимни, но колко по евтино мога да взема читави гуми 205/55/17 - 200-300лв. Не говорим за гуми от сорта на 70 парчето за 17ка размер. Аз с такива не бих рискувал и не смятам че от гумите е хубаво да се пести. Ако съм сбъркал идеята на темата, се извинявам, може админите да ми затрият мнението. Колата си я харесвам и съм далеч от идеята да отказвам хората да си я вземат или да хуля марката. Просто споделих всичко, което съм дал до момента, за да може човек, който иска да има такъв автомобил да знае ако му се наложи някой от нещата които аз съм сменял., да има представа. Вече има глава на раменете, да реши дали ще вземе оригинална част, китайска, средна работа или там каквото е. Не мисля, че е редно да се каже пък и на колега който тепърва търси кола с бюджет да речем 10к, ами може да си вземеш кола за 8к и 2хилки е всичк оостанало. Само данъци, регистрации такси и задължителни застраховки плюс гумите за сезона са почти толкова, а какво говорим и за качествено обслужване. Какво става ако скрия факта, че един глупав фар и то само пластмасовия корпус, без крушки и баласт струват 1000лв. В моргите има само английски( или поне миналата зима беше така). Идваш от голф да речем или опел или де да знам, купиш си ти колата, обслужиш всичко и натаманиш бюджета. Случва се удрят те, или ти се удряш и трябва да смениш фар- не мисля че всеки е подотвен, че такъв може да струва 1000лв и изведнъж неможе си караш колата щото нямаш пари да извадиш за фар. Това ми е идеята да сложа всичко да се види. Много се радвам, че има и дано са повече колеги, които само сядат и карат и сипват масло. ама уви колата не е само това., Има си всичките съпътстващи разходи. Много зависи и от първоначалното състояние в което я вземеш, но както каза Zlobstur, това че си я взел от човек и е минала през сервиз може да ти спести някой ядове, но не е панацея. Далеч съм от мисълта че с други коли е мног по различно. Както бях споменал един месец се лутах какво да правя, да мина на голф ли, на нова кола лина друга марка ли, докато не осъзнах че всичките ми познати са с различни марки коли и всичките имат ядове и подобни. Та каквото и да вземеш, като е на 10 и повече години изтормозено до... няма какво да очакваш. Има си и тема по въпроса защо колите тук, са по-евтини в пъти отколкот в швейцария. И определени има значние първоначалната цена, за която си я взел. Разбира се високата цена не е гаранция за качество, но за ниската цена много ме съмнява колата да е читава (Освен ако не си зарязал жена си и си и казал вземи къщата, продай колата и ми прати парите ) Желая ви безаварийни километри и евтина поддръжка. Радвайте се на колите си и внимвайте като шофирате! ПС- Сори за дългия пост, но се олях малко
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
30
|
|
Чет Ное 30, 2017 4:39 pm |
|
|
kronos
|
fixallot написа: Значи, аз тук съм описал абсолютно всичко което съм дал по колата без горивото. Всеки може да види, какво е включено и да си извади нещата, които смята че не трябва да се включват. Аз съм дал, да се види колко идва всичко, цените включват и труд за смяната на въпросните части. Със сигурност можеше да мина и с китайски баласт за 40лв и крушки за по толкова. Със сигурност можеше да мина и без алуминиевата защита ,друг е въпроса, че щях да съм пробил картера на няколко пъти, но това пък е щото ми се кара у калта - но това точно мисля че е особеност на тези автомобили, тъй като ако ще ги караме само по асфалта.... За данъците, каското - Данъка, нямаш избор. Трябва да го плащаш ми се струва. Равносилен е на друга кола със същите коли, но... си е разходл който се дава. Каското вярно си е въпрос на избор, но в случая при 1000лв фара и нямаш алтернативи мисля, че се изплати. Въпреки че. това че съм ударил колата си е лично мой проблем не свързан с регулярна поддръжка. За гумите - мдам. може и да не карам с Континентал летнии Клебер зимни, но колко по евтино мога да взема читави гуми 205/55/17 - 200-300лв. Не говорим за гуми от сорта на 70 парчето за 17ка размер. Аз с такива не бих рискувал и не смятам че от гумите е хубаво да се пести. Ако съм сбъркал идеята на темата, се извинявам, може админите да ми затрият мнението. Колата си я харесвам и съм далеч от идеята да отказвам хората да си я вземат или да хуля марката. Просто споделих всичко, което съм дал до момента, за да може човек, който иска да има такъв автомобил да знае ако му се наложи някой от нещата които аз съм сменял., да има представа. Вече има глава на раменете, да реши дали ще вземе оригинална част, китайска, средна работа или там каквото е. Не мисля, че е редно да се каже пък и на колега който тепърва търси кола с бюджет да речем 10к, ами може да си вземеш кола за 8к и 2хилки е всичк оостанало. Само данъци, регистрации такси и задължителни застраховки плюс гумите за сезона са почти толкова, а какво говорим и за качествено обслужване. Какво става ако скрия факта, че един глупав фар и то само пластмасовия корпус, без крушки и баласт струват 1000лв. В моргите има само английски( или поне миналата зима беше така). Идваш от голф да речем или опел или де да знам, купиш си ти колата, обслужиш всичко и натаманиш бюджета. Случва се удрят те, или ти се удряш и трябва да смениш фар- не мисля че всеки е подотвен, че такъв може да струва 1000лв и изведнъж неможе си караш колата щото нямаш пари да извадиш за фар. Това ми е идеята да сложа всичко да се види. Много се радвам, че има и дано са повече колеги, които само сядат и карат и сипват масло. ама уви колата не е само това., Има си всичките съпътстващи разходи. Много зависи и от първоначалното състояние в което я вземеш, но както каза Zlobstur, това че си я взел от човек и е минала през сервиз може да ти спести някой ядове, но не е панацея. Далеч съм от мисълта че с други коли е мног по различно. Както бях споменал един месец се лутах какво да правя, да мина на голф ли, на нова кола лина друга марка ли, докато не осъзнах че всичките ми познати са с различни марки коли и всичките имат ядове и подобни. Та каквото и да вземеш, като е на 10 и повече години изтормозено до... няма какво да очакваш. Има си и тема по въпроса защо колите тук, са по-евтини в пъти отколкот в швейцария. И определени има значние първоначалната цена, за която си я взел. Разбира се високата цена не е гаранция за качество, но за ниската цена много ме съмнява колата да е читава (Освен ако не си зарязал жена си и си и казал вземи къщата, продай колата и ми прати парите ) Желая ви безаварийни километри и евтина поддръжка. Радвайте се на колите си и внимвайте като шофирате! ПС- Сори за дългия пост, но се олях малко Лутаме се от едната крайност в другата. Моето виждане беше, че 2,5 ХТ не е толкова плашещ като разход, колкото друг автомобил в неговия клас. Все пак не е Фаетон, който да купиш за 10 000 лева и после да видиш наистина какво е разходи, защото там фара не е 1000 лева, а 4000, смяната на масло и филтри ако при теб е 300 лева, при него ще е 2000 лева в такъв официален сервиз, акумулатора ако ти ако е 200 лева, при него са 2 по 300 лева плюс датчик за 700 лева, ако при теб най-хубавите гуми са 1100 лева, при него са 2500, ако при теб задните амортисьори са 1700 лева, при него въздушното оказване с компресора е 5000 лева. Сега се надявам, че малко от малко, съм бил по-ясен. Обаче продължавам да твърдя, че и за 10 000 лева, може да попаднеш на читав от Швейцария 2,5 ХТ и изобщо не е задължително да хвърлиш още толкова, за да го поддържаш. Но нека не оставям погрешно впечатление у четящите, за нехайно мое отношение към колата, защото вместо Continental купих Nokian, вместо Osram сложих Stireline, вместо Baner сложих Varta, вместо твоето масло сложих Ravenol VSI. Отдавна не робувам на марки и търся най-доброто съотношение цена/качество, а не да се изхвърлям на най-скъпото, защото толкова много са ме лъгали, че вече ми писна от псевдо Osram, псевдо Brembo и псевдо Bosch. Още веднъж те поздравявам за поддръжката, но всеки си има право на мнение, а нашите се различават доста, в което няма нищо лошо разбира се
|
15
|
|
Чет Ное 30, 2017 5:11 pm |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Факт е, че Форко не е най-скъпата кола за поддръжка, особено за това което предлага. Така или иначе, човек тръгнал за такъв автомобил, не може да си мисли, че поддръжката му ще е като на голф Наздраве!
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Чет Ное 30, 2017 5:32 pm |
|
|
petko 69
|
Нямам Фори , но внимателно прочетох цялата тема и чета , че въпроса на автора е ,, да споделим впечатления от ремонти и разходи .. Тук всеки сам определя с какви части и консумативи ще докара колата според него до топ състояние. Друг е въпроса с колко по-евтино може да мине . Вярно , че колегата fixallot до последната стотинка е описал всичко , но той реално е вложил тези разходи и за него инвестицията е добра. Темата е интересна и полезна за всички собственици на модела , а и за тези които тепърва ще го закупят. Познавам един от Пловдив който в същото Фори инвестира 24хил. трудът е от него . Резултата е убийствен 400кс. и кола подготвена да накаже доста нови бегачки.
|
|
|
Чет Ное 30, 2017 5:40 pm |
|
|
kronos
|
fixallot написа: Факт е, че Форко не е най-скъпата кола за поддръжка, особено за това което предлага. Така или иначе, човек тръгнал за такъв автомобил, не може да си мисли, че поддръжката му ще е като на голф Наздраве! И това е спорно. Нашето семейство има горчив опит с Голф 4 - преди 7 години в рамките на няколко месеца и има няма 10 000 км, издуха гарнитура, компресор на климатик и охладител. 2 бона си хвръкнаха ей така. Но дори и да имах не бих дал толкова пари, колкото ти си дал и даваш за твоето Фори, както и не бих му сложил газ например. По-скоро бих го направил 400 к.с., както писа Петко за неговия познат. Но нали все пак хората сме различни
|
|
|
Чет Ное 30, 2017 6:41 pm |
|
|
delf
Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 49
|
kronos написа: fixallot написа: Факт е, че Форко не е най-скъпата кола за поддръжка, особено за това което предлага. Така или иначе, човек тръгнал за такъв автомобил, не може да си мисли, че поддръжката му ще е като на голф Наздраве! И това е спорно. Нашето семейство има горчив опит с Голф 4 - преди 7 години в рамките на няколко месеца и има няма 10 000 км, издуха гарнитура, компресор на климатик и охладител. 2 бона си хвръкнаха ей така. Но дори и да имах не бих дал толкова пари, колкото ти си дал и даваш за твоето Фори, както и не бих му сложил газ например. По-скоро бих го направил 400 к.с., както писа Петко за неговия познат. Но нали все пак хората сме различни Предишната ми кола беше с "евтина" поддръжка, с малък данък и т.н. За година и половина 3к за ремонт..... то не бяха дюзи, ремонт на глава и..... Така че жена и кола на късмет!
|
|
|
Пет Дек 01, 2017 10:12 am |
|
|
steling
|
petko 69 написа: Нямам Фори , но внимателно прочетох цялата тема и чета , че въпроса на автора е ,, да споделим впечатления от ремонти и разходи .. Тук всеки сам определя с какви части и консумативи ще докара колата според него до топ състояние. Друг е въпроса с колко по-евтино може да мине . Вярно , че колегата fixallot до последната стотинка е описал всичко , но той реално е вложил тези разходи и за него инвестицията е добра. Темата е интересна и полезна за всички собственици на модела , а и за тези които тепърва ще го закупят. Познавам един от Пловдив който в същото Фори инвестира 24хил. трудът е от него . Резултата е убийствен 400кс. и кола подготвена да накаже доста нови бегачки. Радо много точно и конкретно е описал разходи по 2,5 ХТ . Нали това е идеята Логично и данъка да е разход, ако от импрезка 1,6 95кс. 50лв. данък скочиш на 2.5ХТ - данъка също ти е годишен разход и то не малък Аптеки, пожарогасители също - доста от "нововноските" им липсват, а без тях не става. Тук 50лв. там 20-30 и пак на финала отиват едни 500-600лв от дреболии непредвидени.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Пет Дек 01, 2017 10:43 am |
|
|
steling
|
Моята не е ХТ ама и тя е 2.5, така, че да се включа и аз. Колата я имам от 13 месеца: Газов инжекцион - 1350лв. Ангренаж, масла филтри - 1000.00лв. Комплект стелки купе и багажник - 130лв Данък - 333лв. Застраховка - 260лв. Комплект АТ Гуми с джанти - 1200лв. Багажна кутия - 400лв. дефлекто - 50лв. Алуминиева кора - 200лв. Тампони ст. щанга преди и биелети - 180лв. Рециклиране алтернатор - 100лв. Предни накладки и един шарнир - 120лв. лед осветление, мрежа в багажника, смяна аспух, ремонт на изпускателна система и други дреболии - 250лв. И някой друга дреболия дето не се сещам в момента
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Пет Дек 01, 2017 10:49 am |
|
|
ico_tech
|
Колега Kronos, аз винаги се радвам на доволни собственици на Субару и те поздравявам, че си "ударил кьоравото" - купил си кола за малко пари, която засега ти носи само удоволствие, без съществени проблеми и разходи. В много твои постове обаче се опитваш да изведеш заключение от частното (твоята кола) към общото (модела изобщо), че човек може всеки път да уцели добра кола без да се набутва. Като аналогия - бръкнах в контакта и не ме уби тока, значи не е опасно и мога да повтарям до припадък. Обективната реалност при Субару с турбо мотор е съвсем различна - да,носи удоволствие, но на съответната цена. Форума е пълен с примери, нета също. Да вменяваш, че Форестър XT може да се вземе читав за малко пари от Швейцария е опасна заблуда за нови кандидати - влез в Швейцарския форум на Субару/Раздел Форестър и виж в кои случаи хората се разделят с колата си (2.5ХТ) за 3000-4000 CHF (52000 нова). 90 % преглъщат първата интервенция на мотора (почти задължителна), но втората/третата ги изнервя до максимум, както предполагам, ще изнерви и теб, ако влезеш в този филм. Не се засягай, но 9 мес/8000 км са прекалено малък период/пробег за генерални изводи по оценка на състоянието и стойността на поддръжката. Винаги може да оптимизираш нещо за сметка на марка и произход или изобщо да спестиш поддръжка, ако смяташ скоро да я шътваш, но не смятам, че това е валидно за хората, които смятат да карат един автомобил по-дълго. Така че, да, има начин да си вземеш 2006-2007 2.5ХТ за 10К и само да караш - просто трябва да имаш късмет. Предполагам това е валидно за почти всяка кола. Сега, ако имаш технология за късмета и я споделиш с нас е друга работа Карай си колата със здраве и дано удоволствието не спира скоро.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
26
|
|
Съб Дек 02, 2017 9:25 am |
|
|
Vmax
|
Този модел има две основни слабости:
1. Рано или късно се прави ремонт на двг ( основно за коли нов внос ), поради неясна подръжка и най-вече дълги интервали на смяна на двг масло ( 10-15 хил. км ). Не случайно има бюлетин на Субару за цедките и смяна на масло на 3750 мили, но повечето коли идват с книжки в които интервалите за масло са на 15х км като на всички останали коли, което рано или късно се плаща...
Има два варианта за ремонт: а) класическия с части и сервизи тук, като цената варира в зависимост от сменените части, но е от 4к до 6к лева, а времето е мин. 1 месец б) купува се нов шорт блок EJ257 за около 4к, ремонт на глави тук и се събира.
Турбината ако е здрава е много подходяща за евридей кола и на 1.0бар прави 270кс с ранен спуул. Над тези нива си иска друго турбо, окачване е и т.н. защото купето е високо, меко и не става за сериозно натискане. За седалките да не говорим. Но това е тунинг вече.
2. Задницата дрисва, като на всеки фоз. Има различни решения, но общо взето са около 800лв.
Колата е грозна като повечето Субара, но пък е много удачна смесица между СУВ, лека кола и е доста бърза дори в стоков вид. Газира се без проблем, но с качествени компоненти ( 1500+ лева ).
Дори в стоков вид има няколко ъпгрейда които са силно препоръчителни:
1. Задна стаб щанга от СТИ 20мм ( 150-200лв ) 2. Задна разпънка на амовете ще подобри много клатенето в завои ( може и без предна разпънка ). 200+ лв. 3. Хобота за масло - стоковият се пука и двигателя е готов. Решението е на KillerB. OEM-ският не става също, дори и нов. 4. Радиатор Мишимото - стоковият си е ОК, но с годините се зацапват а и риска от пукнатини е по-голям, така че този разход е неизбежен също. 5. Шорт шифтър - 5-степенната кутия е отврат и един шифтър за 100 кинта прави чудеса, поне на усещане де. 6. Шум в купето - колата е пъргава и често се кара с 140км/ч+, но там почва да става вече шумно - много голямо подобрение има от изолация. Един от евтините варианти е с изолайн ( 5мм и 10мм ), правят се врати, под, задна седалка и багажник, материалите излизат около 200-250лв, труда според зависи - дали си сам или плащаш. 7. Спирачки - стоковите са си ОК, като дойде време за дискове и накладки АТЕ е най-добрия избор по отношение на цена/качество. Добър резултат дават и стоманени маркучи ( около 200 лева )
Забравих и още един недостатък - понеже е меко купето и основно черупката ( покриви и колони ), много често се пука стъклото на шибидаха, най-вече поради окантарване на колата по диагонал на бордюри и т.н. Някои колеги са забелязали че в подобна ситуация и задната врата не се затваря
и още един ( но той не е на колата, а на средата ). Въздушният филтър се зацапва много бързо и пропускливостта намалява драстично. Хубаво е да се сменя с маслото на 5-6х км или да се мине на КН панелен, който не трябва да се преомаслява заради МАФ сензора.
Последно, но не и по-значение - Ламбда сондата.
Това гадно, мръсно и подло измервателно пишлеме може да ви струва мотора. Защото не умира от първият път, отделно че ЕКУ-то не го хваща навреме. Просто сондата става бавна и започва да реагира със закъснение. При мен сонда Денсо на 80х км вече имаше 1.5 -2 сек забавяне.
Така че, не хранете илюзии че щом чека не е светнал сондата е ОК, не е ок, особено в преходни режими и ще ви строши колата. Тези които никога не са я сменяли - това са най-добрите 300лв които ще похарчите. Не се хваща на ОБД ЕЛМ 327, а се иска по-голям лог и четене от грамотен ( благодаря в случая на Иво и Асен пак... )
|
11
|
|
Съб Дек 02, 2017 11:42 am |
|
|
kronos
|
ico_tech написа: Колега Kronos, аз винаги се радвам на доволни собственици на Субару и те поздравявам, че си "ударил кьоравото" - купил си кола за малко пари, която засега ти носи само удоволствие, без съществени проблеми и разходи. В много твои постове обаче се опитваш да изведеш заключение от частното (твоята кола) към общото (модела изобщо), че човек може всеки път да уцели добра кола без да се набутва. Като аналогия - бръкнах в контакта и не ме уби тока, значи не е опасно и мога да повтарям до припадък. Обективната реалност при Субару с турбо мотор е съвсем различна - да,носи удоволствие, но на съответната цена. Форума е пълен с примери, нета също. Да вменяваш, че Форестър XT може да се вземе читав за малко пари от Швейцария е опасна заблуда за нови кандидати - влез в Швейцарския форум на Субару/Раздел Форестър и виж в кои случаи хората се разделят с колата си (2.5ХТ) за 3000-4000 CHF (52000 нова). 90 % преглъщат първата интервенция на мотора (почти задължителна), но втората/третата ги изнервя до максимум, както предполагам, ще изнерви и теб, ако влезеш в този филм. Не се засягай, но 9 мес/8000 км са прекалено малък период/пробег за генерални изводи по оценка на състоянието и стойността на поддръжката. Винаги може да оптимизираш нещо за сметка на марка и произход или изобщо да спестиш поддръжка, ако смяташ скоро да я шътваш, но не смятам, че това е валидно за хората, които смятат да карат един автомобил по-дълго. Така че, да, има начин да си вземеш 2006-2007 2.5ХТ за 10К и само да караш - просто трябва да имаш късмет. Предполагам това е валидно за почти всяка кола. Сега, ако имаш технология за късмета и я споделиш с нас е друга работа Карай си колата със здраве и дано удоволствието не спира скоро. Всеки гледа от неговата си камбанария и много ясно, че споделям моя опит - откъде мога да знам кой с какво се е сблъсквал? Но има неща, които изобщо не са верни! Прескачам сравнението с електричеството в контакта. Първо, аз колата няма да я продавам скоро. Взел съм я, защото въртя малко - 8-9000 км на година и разходът на бензин не ми е проблем. Офроуд почти не практикувам, защото не съм ловец нито рибар. Газифициране за мен е изключено и не знам защо изобщо трябва да го коментираме като разход и всичките съпътстващи го проблеми? Второ, недоумявам как сметна, че не си поддържам колата както трябва? Например ксенонови крушки Starline и Osram, са с един и същ газ - КСЕНОН, но китайските карат по 6 години. И говоря от опит, а не наизуст. Това, че съм сложил Nokian вместо Continental и Ravenol вместо друго, едва ли е компромис. Да не говоря, че си сменям маслото на 5000 км. Просто не робувам на марки и не вярвам, че трябват 10 бона за нормална поддръжка на Форестър 2,5 ХТ, при това за което ползвам колата. Така, че аз няма какво да споделям за късмет при покупка - харесвам кола, отивам в автокъщата и ако ми допадне и на живо я вземам. Това е - веднъж се живее и не мога вечно да мисля негативно!
|
|
|
Съб Дек 02, 2017 1:30 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта |
|