Отговори на тема  [ 460 мнения ]  стр Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Следваща
 Forester II 2,5 XT 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за отговора Vmax, това е ясно, гледам сте споменали в предни теми за човек който внася употребявани субарута който се ползва с доверие, може ли малко повече инфо като линк за него, а относно ориентацията ми за ръчка, какво е твоето мнение, и при правилна поддръжка каквато си споменал ти, не би трябвало да имам проблем с двигателя или греша?
Благодаря, предварително :)

Сря Мар 27, 2019 4:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
Благодаря за отговора Vmax, това е ясно, гледам сте споменали в предни теми за човек който внася употребявани субарута който се ползва с доверие, може ли малко повече инфо като линк за него, а относно ориентацията ми за ръчка, какво е твоето мнение, и при правилна поддръжка каквато си споменал ти, не би трябвало да имам проблем с двигателя или греша?
Благодаря, предварително :)

До сега не съм чул някой да се оплаква от архаичния и дуракоустойчив 4-скоростен автомат - https://www.ams.bg/upotrebyavani/subaru/forester Лично аз за София никога повече не бих избрал ръчка. По принцип съм чел, че съединителя се сменя на 30-50 000 км, а ESP има само за автоматиците.
Иначе всичко е на късмет, но си мисля, че дори и да ти се наложи да правиш ремонт на двигател и скоростна кутия, пак ще ти излезе по-евтино от поддръжка на Е500 (предполагам имаш W211/212).


Последна промяна kronos на Сря Мар 27, 2019 7:25 pm, променена общо 1 път


Сря Мар 27, 2019 6:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 11, 2012 3:33 pm
Мнения: 1249
Местоположение: София
Автомобил: Legacy 2005 3.0 R Spec B
Рейтинг: 152
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Брех вярно ли форко няма vdc(esp) ако е с ръчка . Че мислех дали няма да ми е опция хладилника...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сря Мар 27, 2019 7:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ела да ти направя един тест драйв с моя пършинг хладилник и ще забравиш за другите опции :D

Сря Мар 27, 2019 7:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ръчката няма да ,аз го разбрах след покупката ;) .Иначе никога няма гаранция - купуваш перфектен на следващия ден чупи хобота и мотора на масата.

Сря Мар 27, 2019 7:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А ако е ръчка минус ли е според Вас, на мен задръстванията не са ми проблем, просто колата за мен така ми доставя повече удоволствие, а и с 4 степения автомат ми е малко тромава, а и също са ми чупливи нещо атоматите, вече 3 счупих на 3 различни коли и все обслужвани от мен :D едната беше на аутбек, другата на мл третата на е500 която сега карам, все дуракоустойчиви, нещо са ми на карък май, а 90% от карането не съм душманин.

Сря Мар 27, 2019 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За едни е минус, за други плюс. Ценя автомата заради удобството(от Бенц съм мнооого доволен), но турбо Субару не бих купил различно от МТ.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Мар 27, 2019 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
А ако е ръчка минус ли е според Вас, на мен задръстванията не са ми проблем, просто колата за мен така ми доставя повече удоволствие, а и с 4 степения автомат ми е малко тромава, а и също са ми чупливи нещо атоматите, вече 3 счупих на 3 различни коли и все обслужвани от мен :D едната беше на аутбек, другата на мл третата на е500 която сега карам, все дуракоустойчиви, нещо са ми на карък май, а 90% от карането не съм душманин.


Ще е добре да прочетеш още форума, а и да покараш едно две субара с мт и ат, защото опит не се предава с писаници.
Ако колата е здрава, автоматичната кутия ще надживее двигателя. Приказките че била мудна и тн, хубаво карайте ръчка.
5ЕАТ на Суби с турбо двигател е достатъчно пъргава кола, който има мераци за повече е добре дошъл в тъмната страна на тунинг манията.
Единственият минус от моя гледна точка за Фоз 2.5хт с ръчка е съединителя и начина по който се усеща в ежедневието - за мен това е много гадно, въпреки че кутията като числа беше нагласена добре за динамика и разход до 140кмч.

За кандидат колегата с въпросите - всеки който си купува 2.5хт трябва да е готов за ремонт на двг рано или късно. Хубавото е, че става за газ, върви с малко натискане и разликата от цената на горивата избива доволно всички разходи.
Определено това не е кола която се купува за да се кара 1 година.

Хубаво е да се чете форума и старите теми - има много ценна инфо и опит от хора с доста знания и похарчени пари. Не прави добро впечатление всеки нов член да задава едни и същи въпроси и да очаква адекватна информация. В западните форуми в подобен момент всички знаещи спират да отговарят.

Направете си услуга - четете, за ваше добро е.

Сря Мар 27, 2019 10:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за съвета Vmax, извинявам се, че задавам вече задавани въпроси,просто четейки заглавията на темите ми се стори, че тук е само мястото конкретно за този модел. :)

Сря Мар 27, 2019 10:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
А ако е ръчка минус ли е според Вас, на мен задръстванията не са ми проблем, просто колата за мен така ми доставя повече удоволствие, а и с 4 степения автомат ми е малко тромава, а и също са ми чупливи нещо атоматите, вече 3 счупих на 3 различни коли и все обслужвани от мен :D едната беше на аутбек, другата на мл третата на е500 която сега карам, все дуракоустойчиви, нещо са ми на карък май, а 90% от карането не съм душманин.

Ако сменяш съединител на 20-30 000 км, кое според теб ще е по-евтино?
И това за мудността са някакви митове. Ела покарай моята напълно стокова на режим sport да видиш дали е мудна.
Пък ако искаш да контролираш нещата, включваш на ръчно превключване на предавките и си ти. Аз за две години така и не го ползвах този режим на кутията, защото просто за мен е излишно да се опитвам да контролирам предавката.

Сря Мар 27, 2019 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Извинявайте за офтопика колега kronos, но вие сигурен ли сте, че колата е “сток”. По вашите думи върви като STI, но без неприятния звук :)
Питам от любопитство, дали сте разглеждали ЕКУ-то. Да не се окаже, че преден собственик е бутнал туй-онуй :giggle: , а вие приемате, че това е общо за всички турбо Форестъри.
Поста не е с цел заяждане, това са автомобили, с които доста собственици се заиграват рано или късно. :) :beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 28, 2019 10:51 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Извинявайте за офтопика колега kronos, но вие сигурен ли сте, че колата е “сток”. По вашите думи върви като STI, но без неприятния звук :)
Питам от любопитство, дали сте разглеждали ЕКУ-то. Да не се окаже, че преден собственик е бутнал туй-онуй :giggle: , а вие приемате, че това е общо за всички турбо Форестъри.
Поста не е с цел заяждане, това са автомобили, с които доста собственици се заиграват рано или късно. :) :beer:

Имам доверие на човека, който ми проверява колата и вярвам, че е стокова. Чак да върви като STI едва ли. Няколко пъти съм давал реалното ми измерване на 6,8 секунди при ускорение от 0 до 100 км/ч с около 150 кг товар в колата. Тогава ми беше мерак и даже не бях изключил ESP и не съм държал високи обороти преди старта.
А в нета има стокови Форестъри като моя, които падат дори до 6,2 секунди, което си е ускорение само с 0,2 по-слабо от най-доброто с ръчка.
Не хваля колата, а правя паралел с ръчката и твърдя, че мудност няма при старт.
А удоволствието да караш автомат с ESP и hold режим на лед и сняг е голямо. Колата все едно е с гуми с шипове.

Чет Мар 28, 2019 12:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Имам доверие на човека, който ми проверява колата и вярвам, че е стокова. Чак да върви като STI едва ли. Няколко пъти съм давал реалното ми измерване на 6,8 секунди при ускорение от 0 до 100 км/ч с около 150 кг товар в колата. Тогава ми беше мерак и даже не бях изключил ESP и не съм държал високи обороти преди старта.
А в нета има стокови Форестъри като моя, които падат дори до 6,2 секунди, което си е ускорение само с 0,2 по-слабо от най-доброто с ръчка.
Не хваля колата, а правя паралел с ръчката и твърдя, че мудност няма при старт.
А удоволствието да караш автомат с ESP и hold режим на лед и сняг е голямо. Колата все едно е с гуми с шипове.


И аз като Ицо да почна с това, че поста ми не е с цел заяждане. От всичките ти постове по различните теми е ясно, че си голям фен на автомата - няма нищо лошо в това, напротив. Автоматът наистина е излючително удобен и си има своите предимства, но и ръчната кутия за много шофьори си има своя чар и недей да пишеш такива неща като че съединителят при Subaru се сменя на 20-30 000 км, за да излезе колко по-добре е автомат. Вярно е, че при Subaru съединителят е по-слабо звено(твърд, тежък педал с малък ход на отлепяне, по-бързо се износва и т.н.), както е вярно, че при турбо моторите се кара по-агресивно, което също спомага за по-бързо износване, ама не всички турбо мотори се драгват всеки ден с въртене на гуми на 2-ра :D, за да ги изтъкваш като масов случай. Мен лично не ме кефи ръчният режим на смяна при автомата, защото си ми липсва целият процес по смяна при ръчката - комбинацията от работа със съединителя и скоростния лост.
Само за протокола - въпреки, че съм си фен на ръчката, следващото ми Subaru със сигурност ще е със CVT, но само заради жената и X-modе-а. Жена ми така и не успя да свикне с твърдия и тежък съединител на Subaru, както и това "изстрелване", или по-скоро бих го нарекъл "подскачане", на 1-ва скорост при потегляне, заради по-ниското и рязко отлепяне, което трудно се контролира в комбинация с твърд и тежък педал на съединителя. Мен си ме кефи, но за нея е голям тормоз.
Просто всичко си е строго субективно и въпрос на лична гледна точка, и сега не подкарвай спор за CVT - знам, че си върл противник и на него :), но за мен ще си е ок, защото аз не ползвам Subaru-то за off-road изпълнения.

Чет Мар 28, 2019 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди да се оспами тази тема - моля придържайте се към конкретният модел и тематика. :giggle:

Чет Мар 28, 2019 3:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Извинявайте за офтопика колега kronos, но вие сигурен ли сте, че колата е “сток”. По вашите думи върви като STI, но без неприятния звук :)
Питам от любопитство, дали сте разглеждали ЕКУ-то. Да не се окаже, че преден собственик е бутнал туй-онуй :giggle: , а вие приемате, че това е общо за всички турбо Форестъри.
Поста не е с цел заяждане, това са автомобили, с които доста собственици се заиграват рано или късно. :) :beer:


Сток му е :D Искаш ли файла, с който е в момента? :) "Човека на който има доверие" ти го казва.

Чет Мар 28, 2019 3:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
:good:
Да минавам на Форестър II, че моята ич не върви.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 28, 2019 5:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
kronos написа:
Имам доверие на човека, който ми проверява колата и вярвам, че е стокова. Чак да върви като STI едва ли. Няколко пъти съм давал реалното ми измерване на 6,8 секунди при ускорение от 0 до 100 км/ч с около 150 кг товар в колата. Тогава ми беше мерак и даже не бях изключил ESP и не съм държал високи обороти преди старта.
А в нета има стокови Форестъри като моя, които падат дори до 6,2 секунди, което си е ускорение само с 0,2 по-слабо от най-доброто с ръчка.
Не хваля колата, а правя паралел с ръчката и твърдя, че мудност няма при старт.
А удоволствието да караш автомат с ESP и hold режим на лед и сняг е голямо. Колата все едно е с гуми с шипове.


И аз като Ицо да почна с това, че поста ми не е с цел заяждане. От всичките ти постове по различните теми е ясно, че си голям фен на автомата - няма нищо лошо в това, напротив. Автоматът наистина е излючително удобен и си има своите предимства, но и ръчната кутия за много шофьори си има своя чар и недей да пишеш такива неща като че съединителят при Subaru се сменя на 20-30 000 км, за да излезе колко по-добре е автомат. Вярно е, че при Subaru съединителят е по-слабо звено(твърд, тежък педал с малък ход на отлепяне, по-бързо се износва и т.н.), както е вярно, че при турбо моторите се кара по-агресивно, което също спомага за по-бързо износване, ама не всички турбо мотори се драгват всеки ден с въртене на гуми на 2-ра :D, за да ги изтъкваш като масов случай. Мен лично не ме кефи ръчният режим на смяна при автомата, защото си ми липсва целият процес по смяна при ръчката - комбинацията от работа със съединителя и скоростния лост.
Само за протокола - въпреки, че съм си фен на ръчката, следващото ми Subaru със сигурност ще е със CVT, но само заради жената и X-modе-а. Жена ми така и не успя да свикне с твърдия и тежък съединител на Subaru, както и това "изстрелване", или по-скоро бих го нарекъл "подскачане", на 1-ва скорост при потегляне, заради по-ниското и рязко отлепяне, което трудно се контролира в комбинация с твърд и тежък педал на съединителя. Мен си ме кефи, но за нея е голям тормоз.
Просто всичко си е строго субективно и въпрос на лична гледна точка, и сега не подкарвай спор за CVT - знам, че си върл противник и на него :), но за мен ще си е ок, защото аз не ползвам Subaru-то за off-road изпълнения.

Всъщност си прозвуча точно като заяждане. Излиза, че където и да пиша, е само за автоматът и едва ли не си продавам колата и гледам да я хваля само. Ами нито я продавам, нито този автомат е ултимативен.
Първо, писах в темата за CVT поради същата причина поради, която писах и тук сега - споменаване на някакви митове за мудност на 4-степенния автомат. И не съм казвал, че не харесвам CVT, но да си купиш нова колата с тази кутия.
Второ, тук отново дадох мнение, защото имам преки наблюдения над ръчка и то като твоя модел - ами ще си спестя мнението, че пак някой ще вземе да се обиди.
Едно е човек да каже, че харесва повече ръчката, защото го кефи - тогава съм съгласен. Обаче да се самонавива някой, като си измисля неверни неща. ме мога да го приема. За това обяснявам на колегата, който се колебае какво реално е положението, както и че ръчката няма ESP. Неговото притеснение е единствено откъм надеждност, защото се е напатил и все пак той ще си реши какво да си купи.
И аз като имах ръчка говорех подобни неща и сега разбирам колко съм грешал. За това пък вече никой не прави ръчки.
ico_tech написа:
:good:
Да минавам на Форестър II, че моята ич не върви.

Сарказмът в случая едва ли е много уместен. Нали не си забравил, че се коментира разликата между ръчка и автомат на стоково 2,5 ХТ? Аз споделям моя 2-годишен опит, пък кой в каквото иска да си вярва.

Чет Мар 28, 2019 5:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма сарказъм. Аз съм автомат. 2.5 турбо.
Един глас за автомата.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 28, 2019 6:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Няма сарказъм. Аз съм автомат. 2.5 турбо.
Един глас за автомата.

Твоята обаче е 265 к.с. нали? ;)
Човека ще си реши какво да купи, но задължително трябва да пробва и двата варианта. Освен ако не се е отказал заради нас ROFL

Чет Мар 28, 2019 6:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Още не съм ROFL , но се чудя доста, някой има ли идея колко път толкова е този съединител, и като цяло се чудя дали да е XT, че винаги започвайки да гледам даден модел кола, започвам с по нормалните и финално си го набивам с най - високите модели, та за това още не съм се спрял дали ще е ХТ, нормално без турбо, третата генерация(която много не ме кефи визуално колкото и да е странно) или аутбек но 2.5(гледам дори има в мобилето аутбек 2.5 турбо)
П.с. малко ме наплашихте с 2.5 турбо честно казано :)

Чет Мар 28, 2019 7:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 460 мнения ]  стр Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 23  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор