Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Мар 28, 2020 11:11 am



Отговори на тема  [ 238 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Следваща
 Forester II 2,5 XT 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 449
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 191
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
Още не съм ROFL , но се чудя доста, някой има ли идея колко път толкова е този съединител, и като цяло се чудя дали да е XT, че винаги започвайки да гледам даден модел кола, започвам с по нормалните и финално си го набивам с най - високите модели, та за това още не съм се спрял дали ще е ХТ, нормално без турбо, третата генерация(която много не ме кефи визуално колкото и да е странно) или аутбек но 2.5(гледам дори има в мобилето аутбек 2.5 турбо)
П.с. малко ме наплашихте с 2.5 турбо честно казано :)

От какво има да се плашиш толкова след като поддържаш Е500? За 2 години имам един сменен радиатор, две биалетки и помпата на екологията. Разбира се смяна на масла, ангренаж, акумулатор, гуми, накладки и дискове не ги броя, защото са консумативи.

Чет Мар 28, 2019 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1399
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Страх гора пази - народна поговорка.
От Е500 на атмосферен Аутбек - със сигурност ще се “успокоиш” доста. Има съществена разлика между V8 на задно и h4 AWD. В 10-те% процента, в които искаш мощност, просто нямаш такава.
Субару турбо ще ти хареса като вървеж, но жизнения цикъл на мотора е съвсем различен. За годишен пробег 10-15К предполагам е ОК, но зависи от състоянието, в което го вземеш.
Не мога да подкрепя тезата, че това е евтин за поддръжка автомобил. Иска си доста внимание. Ремонта от друга страна е сравнително лесен и със сигурност по-евтин от на V8. Частите също.
Надежността при пърформънс моторите е относително понятие. Зависи и с какво гориво ще ги експлоатираш.
Бих казал, че спокоен шофьор, на бензин 100 октана, с малък годишен пробег, ще остане по-скоро доволен.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 28, 2019 10:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 449
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 191
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Страх гора пази - народна поговорка.
От Е500 на атмосферен Аутбек - със сигурност ще се “успокоиш” доста. Има съществена разлика между V8 на задно и h4 AWD. В 10-те% процента, в които искаш мощност, просто нямаш такава.
Субару турбо ще ти хареса като вървеж, но жизнения цикъл на мотора е съвсем различен. За годишен пробег 10-15К предполагам е ОК, но зависи от състоянието, в което го вземеш.
Не мога да подкрепя тезата, че това е евтин за поддръжка автомобил. Иска си доста внимание. Ремонта от друга страна е сравнително лесен и със сигурност по-евтин от на V8. Частите също.
Надежността при пърформънс моторите е относително понятие. Зависи и с какво гориво ще ги експлоатираш.
Бих казал, че спокоен шофьор, на бензин 100 октана, с малък годишен пробег, ще остане по-скоро доволен.

Всеки разбира по различен начин какво е евтин за поддръжка автомобил. Всички консумативи ще са по-евтини от тези на Е500 - от гуми, през накладки, дискове, масла, филтри, та чак до акумулатора. За разхода да не говорим.
Този Мерцедес е 5 литра V8 и ако е новия мотор с 388 к.с., само смяната на филтрите, маслото и свещите са колкото основен ремонт на двигател на Форко - различни класове и несравними автомобили.
Пак казвам, че споделям опит от позицията на човек каращ ежедневно из София такъв Форестър.

Чет Мар 28, 2019 11:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да, така е за гората и страха съм съгласен, затова и толкова разпитам, доста и почетох из форума, тук поне чувам, че са възможни проблеми, и разбирам, че зависи от екземпляра и по нататъшната експлотация, която е малко по стриктна от нормалното, просто с Е-класата въпреки че се интересувах много преди това, и избирах 8 месеца, като обиколих буквално цяла България, докато намеря екземпляр който беше на реални км с история в Мб, ииии явно последния собственик е бил от хората които казват по форумите, "взимай само маслото сменяш и караш имал съм такава" и налях в нея едни 10к, сеге е почти перфектна, остана ми само още 2к да налея, но някак си имам вече горчив вкус, и не й се кефя, предполагам и на други се е случвало, затова сега ще има пак 2- ма дето ще казват, "само маслото сменях"

Чет Мар 28, 2019 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Двигателя е 306к.с. който е доста НЕпроблематичен, но да свещи нжк и кабели с остъпката са 900лв, скоро ги смених, това е подръжка, но примерно автомат 2к, електроника 3к и т.н. и то колата не е виновна, но както и да е не ми се връща назад :D ще го мисля, трябва да проуча и почета още доста за 2.5 ХТ и всичките интервенции като цени като реглаж клапани, съединител и ако се наложи ремонт на двигателя, за доста от другите неща вече съм наясно от прочетеното .

Чет Мар 28, 2019 11:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 646
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Всъщност си прозвуча точно като заяждане. Излиза, че където и да пиша, е само за автоматът и едва ли не си продавам колата и гледам да я хваля само. Ами нито я продавам, нито този автомат е ултимативен.
Първо, писах в темата за CVT поради същата причина поради, която писах и тук сега - споменаване на някакви митове за мудност на 4-степенния автомат. И не съм казвал, че не харесвам CVT, но да си купиш нова колата с тази кутия.
Второ, тук отново дадох мнение, защото имам преки наблюдения над ръчка и то като твоя модел - ами ще си спестя мнението, че пак някой ще вземе да се обиди.
Едно е човек да каже, че харесва повече ръчката, защото го кефи - тогава съм съгласен. Обаче да се самонавива някой, като си измисля неверни неща. ме мога да го приема. За това обяснявам на колегата, който се колебае какво реално е положението, както и че ръчката няма ESP. Неговото притеснение е единствено откъм надеждност, защото се е напатил и все пак той ще си реши какво да си купи.
И аз като имах ръчка говорех подобни неща и сега разбирам колко съм грешал. За това пък вече никой не прави ръчки.


Ами не, грешиш, не се заяждам, просто изразявам мнението си, което е нормално за форум. За да се придържам изцяло към темата ще репликирам само част от коментара ти: не съм съгласен с коментара ти тук в темата за Forester II 2,5XT, че при ръчката се сменя съединител на 20-30 000 км. Смятам, че е заблуждаващо за колеги, които биха карали ръчка турбо Forester, но такива коментари биха ги отказали. Дай линкове към теми тук в този форум или в международния за Forester, или някъде другаде, където това е посочено като масов проблем(характеристика) за модела.

Чет Мар 28, 2019 11:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 449
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 191
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
Да, така е за гората и страха съм съгласен, затова и толкова разпитам, доста и почетох из форума, тук поне чувам, че са възможни проблеми, и разбирам, че зависи от екземпляра и по нататъшната експлотация, която е малко по стриктна от нормалното, просто с Е-класата въпреки че се интересувах много преди това, и избирах 8 месеца, като обиколих буквално цяла България, докато намеря екземпляр който беше на реални км с история в Мб, ииии явно последния собственик е бил от хората които казват по форумите, "взимай само маслото сменяш и караш имал съм такава" и налях в нея едни 10к, сеге е почти перфектна, остана ми само още 2к да налея, но някак си имам вече горчив вкус, и не й се кефя, предполагам и на други се е случвало, затова сега ще има пак 2- ма дето ще казват, "само маслото сменях"

Ако визираш мен за един от тези по форумите, така да бъде. Аз обаче не мога да лъжа и казах какво съм сменил и не смятам да те убеждавам в каквото и да било. Обаче ти гарантирам, че свещите с кабелите не са 900 лева и компа не е 3 бона. Изобщо откъдето и да го погледнеш поддръжката на Форестър е поне два пъти по-евтина от Е500, пък и е с два пъти по-малък двигател.
nikentce написа:
Ами не, грешиш, не се заяждам, просто изразявам мнението си, което е нормално за форум. За да се придържам изцяло към темата ще репликирам само част от коментара ти: не съм съгласен с коментара ти тук в темата за Forester II 2,5XT, че при ръчката се сменя съединител на 20-30 000 км. Смятам, че е заблуждаващо за колеги, които биха карали ръчка турбо Forester, но такива коментари биха ги отказали. Дай линкове към теми тук в този форум или в международния за Forester, или някъде другаде, където това е посочено като масов проблем(характеристика) за модела.

Казвам какво съм чел. Ето какво пишат медиите: Табунът под предния капак на модификациите с турбокомпресор пък обяснява защо при някои от тях са отбелязани случаи на преждевнеменно износване на съединителя, чиято смяна излиза наистина солено. - https://fakti.bg/avto/2517-subaru-forester
А ето и конкретно как се оплакват за износени съединители дори и на 10 000 км - https://www.subaruoutback.org/forums/10 ... ought.html
И изобщо не виждам защо трябва да влизам в обяснителен режим за това, че споделям моя опит, с изключение на ръчката и смяната и. Нека за нея сподели колега, който е имал досег, както и колеги сблъскали се с други по-скъпи ремонти.

Пет Мар 29, 2019 12:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4582
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз бях с 5 степенна ръчка - съединителя държи, кутията също до 300 коня. Спокойно изкарва 100к км преди смяна и не е скъп. Това е при нормална употреба - теглене на каравана, стартове от място и тн е друга работа.
Гадното на тази кутия са две неща:
1. Кофти усещане от съединителя и лош контрол на баири при изключен хил холдър
2. Високи обороти на магистрала при скорости над 140кмч

Сега съм с 6 степенна - съединителя кара 100к км, че и повече при нормална употреба. Кутията, ако е здрава, е още по-корава и много приятна за каране - превключването на предавките е съвсем друго, дозирането на съединителя е много по прецизно и на магистрала си с 500 оборота под 5 степенната при eдна и съща скорост.

Общо взето и двата варианта са много корави за стокова кола и евтини за обслужване, да не говорим в сравнение с дизелов съединител и т.н.

Пет Мар 29, 2019 7:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 14, 2011 10:39 am
Мнения: 14
Местоположение: София
Skype: sashko882
Автомобил: mercedes E500
Телефон: 889711118
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Kronos, не се заяждам с теб и с който и да е тук, извинявам се ако ти е прозвучало така, говорех зя хората които като им светне чека и просто го търкат без дори да се позаинтересуват какво е.

Пет Мар 29, 2019 7:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 646
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
И изобщо не виждам защо трябва да влизам в обяснителен режим за това, че споделям моя опит, с изключение на ръчката и смяната и

Еми като кажеш "А" - трябва да си готов да кажеш и "Б" :)

kronos написа:
Казвам какво съм чел. Ето какво пишат медиите: Табунът под предния капак на модификациите с турбокомпресор пък обяснява защо при някои от тях са отбелязани случаи на преждевнеменно износване на съединителя, чиято смяна излиза наистина солено. - https://fakti.bg/avto/2517-subaru-forester
А ето и конкретно как се оплакват за износени съединители дори и на 10 000 км - https://www.subaruoutback.org/forums/10 ... ought.html


Линковете ти показват единствено, че си си изградил такава теза за съединителите чрез аналогия между срещания термин "преждевременно" за турбо Fori II, който термин е изключително субективен и неопределен, и частни случаи при Boxer Diesel, където доста заблудени хорица са "видели" в тази концепция перфектния влекач - голям въртящ момент, съчетан с едни кирливи 6-7 литра на 100 км. разход. Да, ама не.
Пак повтарям: не се заяждам личностно с теб, напротив - знаеш, че в много други теми съм взимал мненията ти под внимание и съм ги адмирирал, но понеже виждам, че си чувствителен на тази тема и го приемаш лично - спирам от моя страна на тема съединител и ръчка.
Смятам, че другият ти довод(ESP-то) е най-големият аргумент, който натежава в избора между ръчка и автомат при турбо Fori II. За мен остава абсолютно необяснимо това решение на Subaru, но за тия кончета под капака ESP е аргумент, който би трябвало да обърне везните дори на любители на ръчката като мен, ако покупката на Fori е с цел семеен автомобил, който се шофира и от жената.
Признавам, че ако трябваше да избирам само между турбо Fori II с ръчка или автомат, предвид текущите ми нужди от автомобил - бих избрал автомата, най-вече заради ESP-то. Виж преди 10-на години, когато бях несемеен и без деца, и кръвта ми кипеше, вероятно изборът ми щеше да е обратен :)

Пет Мар 29, 2019 10:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 449
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 191
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
sashky_ave написа:
Kronos, не се заяждам с теб и с който и да е тук, извинявам се ако ти е прозвучало така, говорех зя хората които като им светне чека и просто го търкат без дори да се позаинтересуват какво е.

Човек е нормално да подхожда с недоверие. Аз се намесих в темата, за да споделя моя опит.
Ето, че колегата Vmax е споделил своя и явно читава марка съединител може да изкара и 100 000 км.
Нека и други колеги споделят какви ремонти и за какви пари са правили. На мен най-скъпия ми беше смяна на радиатор - 200 лева за Koyo.
nikentce написа:
Линковете ти показват единствено, че си си изградил такава теза за съединителите чрез аналогия между срещания термин "преждевременно" за турбо Fori II, който термин е изключително субективен и неопределен, и частни случаи при Boxer Diesel, където доста заблудени хорица са "видели" в тази концепция перфектния влекач - голям въртящ момент, съчетан с едни кирливи 6-7 литра на 100 км. разход. Да, ама не.
Пак повтарям: не се заяждам личностно с теб, напротив - знаеш, че в много други теми съм взимал мненията ти под внимание и съм ги адмирирал, но понеже виждам, че си чувствителен на тази тема и го приемаш лично - спирам от моя страна на тема съединител и ръчка.
Смятам, че другият ти довод(ESP-то) е най-големият аргумент, който натежава в избора между ръчка и автомат при турбо Fori II. За мен остава абсолютно необяснимо това решение на Subaru, но за тия кончета под капака ESP е аргумент, който би трябвало да обърне везните дори на любители на ръчката като мен, ако покупката на Fori е с цел семеен автомобил, който се шофира и от жената.
Признавам, че ако трябваше да избирам само между турбо Fori II с ръчка или автомат, предвид текущите ми нужди от автомобил - бих избрал автомата, най-вече заради ESP-то. Виж преди 10-на години, когато бях несемеен и без деца, и кръвта ми кипеше, вероятно изборът ми щеше да е обратен :)

Не знам дали съм чувствителен, но само аз и Vmax споделяме мнение от експлоатацията на 2,5 ХТ. Той е с яко тунингова, а аз си карам колата напълно стокова. И изведнъж се изсипват някакви подмятания към мен. Пак казвам, че споделям само опит и това, което съм прочел за ръчната, но ето, че Vmax казва, че и 100 000 км може да изкара читав съединител.
Споделям какви ремонти съм правил и, че автоматът не е толкова муден, колкото се опитват да го изкарат. Вече 2 страници влизам в обяснителен режим, все едно само аз имам 2,5 ХТ.
Нека и други колеги споделят впечатления и разходи.
Просто смятам, че Е500 е два пъти по-скъп за поддръжка във всяко едно отношение.

Пет Мар 29, 2019 10:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 98
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мога да споделя мнение за автомата, защото карам такъв. Моето мнение е че е леко муден, но пък и аз не ходя на състезания.
Ако искам по бърза смяна, бутам лоста в дясно и си ги ръчкам сам.
За поддръжката явно зависи каква кола си купил и кой как я е гледал преди тебе.
За почти 3 години, освен екологията, другото е само консумативи.

Пет Мар 29, 2019 12:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 1983
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 439
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега sashky_ave, като чета какво си правил по МБ-а по-добре направи следното - карай си го, докато търсиш Форко - читав екземпляр на прилични пари... задели си пари за ремонт на ДВГ и като му дойде времето просто си вземи форкото. Ако те притеснява 2.5 - виж малко по-старите 2.0 ХТ - с малко пипане, ще имаш динамика... Дори търси 2.0 ХТ или 2.5 ХТ и което изпадне първо... 2.0 е с по-малко проблеми, но пък иска повече наливане за повече коне... та - няма идеално нещо, има само компромиси и после кеф, ако са правилни. :beer:
Дано случиш на кола, за да си точно първият или втория, като Vmax и kronos - 'сипвам масло само' :good:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пет Мар 29, 2019 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 449
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 191
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всъщност освен мен, Delf и Vmax, друг не сподели мнение. Явно сме малко хората с този Форко.
На мен друго ми е любопитно - има ли някой, който да е имал сериозни проблеми с 2,5 ХТ и колко пари е дал реално за ремонти. Прокрадват се мнения, че едва ли не това е май-проблемното и скъпо за обслужване Субару, но ми е интересно поне един колега да сподели конкретно какво се е повреждало и колко пари излиза ремонтът му.

Пет Мар 29, 2019 3:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 161
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 49
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Ами не е толкова евтино , аз за 6-7 месеца съм дал 800лв за задно окачване , сега ме чакат около 700лв за алуминиев радиатор , генерацията е зле (като на всяка швейцарка още минимум 300-400лв) и това е ако главните и скъпи детайли по - колата са добре :) .
Гуми ,масла и обслужване не броя :)

Пет Мар 29, 2019 4:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 1983
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 439
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax е с ребилднат мотор, по една или друга причина. Той не се брои с евтино миналите, според мен. Понеже го каза между другото (и е преценил на база опит, че е по-добре да го свърши след покупка и да си свирка след това) и никой не обръща внимание на едни наляти пари, за които не се мрънка, а е редно да се спомене... :pardon: (ще ме извинява, че го казвам вместо него, но не трябва това да се пренебрегва).
Приятел с Аутбек 2.5 ХТ (който аз не взех, точно поради опасенията от чупене и правене на мотора) си го кара около 50-60к км без проблеми (масла и разни дребни неща). Продаде го и след 2-3 години, ако има връзка с купувача, ще се знае дали е имало драма... редно е да се спомене и че се кара само на бензин.
Субару си е относително скъпо за обслужване и ребилд на мотор в ръцете на собственик без късмет не е рядко срещано явление (2.5, 3.0). Най-малкото гарнитури глави си се правят, ако се кара поне 100к+. Разбира се има и късметлии, които го карат 100к и им е перфектно, след това купувачът без късмет прави нещо, което си му е времето. :pardon:
:beer:

п.п. няма да се обаждам повече, че май станах офтопик.

_________________
http://www.hostit.bg/


Последна промяна valqk на Пет Мар 29, 2019 5:51 pm, променена общо 1 път


Пет Мар 29, 2019 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1399
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Айде стига с това дърлене. И ръчката и автомата си имат предимства и недостатъци, както и доста афтърмаркет части с характеристики за всеки вкус.
Относно надеждността - има два вида собственици на 2.5 Т. Такива, които вече са правили ДВГ-то и такива, на които им предстои. И двата вида са щастливи ползватели, само,че първите гледат малко по-трезво на розовия балон с надпис Субару и са наясно какви са разходите по придобиване и поддръжка за по-продължителен период.
И това важи за всички турбо коли - устроени са в пъти по-сложно. Напрегнати са в пъти повече от атмосферните. Нормално е да се трошат в пъти повече. Който си е навил на масрафа да стъпи на кола с 50+кс на цилиндър трябва да е наясно, че сметката се плаща рано или късно. Още нещо - има събития, които атмосферния двигател преживява с лекота, а турбо мотора (не само Субару) изпада в кома, с доста скъпо лечение. Така че надеждността е доста разтегливо понятие.

Нека колегата покара Ръчка и Автомат и да си реши, къде е автомата на Субару и къде на МБ.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Мар 29, 2019 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 449
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 191
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Ами не е толкова евтино , аз за 6-7 месеца съм дал 800лв за задно окачване , сега ме чакат около 700лв за алуминиев радиатор , генерацията е зле (като на всяка швейцарка още минимум 300-400лв) и това е ако главните и скъпи детайли по - колата са добре :) .
Гуми ,масла и обслужване не броя :)

Тъй като ти единствен даде реални разходи и проблеми, може да се каже, че май задните самонивелиращи се амортисьори са сериен проблем. При мен не са се обадили, но да видим до кога.
А защо искаш да си купиш радиатор за 700 лева? Тук във форума се предлагаха японски Koyo за 200 лева. Или искаш да си тунинговаш колата с по-яки части?
Освен Vmax, не знам някой във форума да е правил основен ремонт на този двигател. Той беше споменал, че е някъде около 2 бона, но не съм сигурен дали това е цената.
Добре, че не четох форума като си избирах 2,5 ХТ, че никога нямаше да си купя - излиза, че е най-трошливата и скъпа кола за поддръжка :D
То и за това Vmax направи такава тема, уж да се споделя реалните впечатления от него. Мен ме изгониха от темата с вариатора, защото съм нямал такъв, обаче аз няма да си го връщам и да искам такива мерки спрямо същия колега, който пише тук. Обаче ще помоля колегите, които не са поддържали и имали такъв модел, да не плашат колегата с неща, за които нямат преки впечатления.
Не е заяждане и не съм отмъстителен, но плашите излишно колегата без да казвате реално дали някога сте поддържали такъв 2,5 и колко реално ви е струвал.

Пет Мар 29, 2019 7:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4582
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не помня къде бях писал за това ( може би в моята тема за ремонт на 2.5хт ) или в тази, но всеки който е с 2.5хт, рано или късно трябва да е готов за ремонт на двг.
Няма нищо страшно като пари на фона на ВАГ, Мерц и БМВ. Ремонта е от мин 3к лв до 6-7 с разумен тунинг.
Двигателят е капризен на подръжка и затова има толкова писано за него като проблемен. Да, има слаби места, но нищо извън нормалното и с малко познания става зъл агрегат с много приятна тяга и работен диапазон. Отделно става за газиране, което избива евентуален ремонт от вуле.

Определно не е евтина кола а-ла Рено Еспейс или Голф, но и няма нищо общо с тях. Като купе и възможности бих казал че е много добро съчетание на всепригодна практичност и добра динамика.

За Ники - има причина да няма ЕСП тази кола - не и трябва:)

Доста хора са правили ремонт и тунинг на 2.5хт, но не пишат вече - вижте тунинг раздела, ще спомена за ориентир Алекс, Баджо, Асен ( bad dog ), Методи и др. хулигани.

Не случайно този агрегат стана двигател на годината в САЩ през 2006 ако не греша, и не случайно Субару продължава да продава СТИ с 2.5

Основната драма, която съсипва тези двигатели е калпаво масло и дълги интервали на смяна, прегряване и калпави майстори

Пет Мар 29, 2019 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 23, 2016 5:34 pm
Мнения: 98
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5xt 05
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Добре де, сигурно са чупливи.
Като повечето 15 годишни бараки.
Един е повече от доволен, друг не.
Бях писал за предишната ми Шкода.
"Най здравия мотор" 1.9тди. Ако някой иска филм, нека посмени някоя и друга дюза. Още ми се мяткатнякви бройки в склада. Окачването дроб. Всичко скърца....табла врати...
Та нека наблегна на факта какво е било общото състояние на автомобила който се купува 2ра ръка.

Пет Мар 29, 2019 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 238 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор