Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Forester II 2,5 XT
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=24498
Страница 21 от 23

Автор:  valqk [ Пет Ное 11, 2022 5:21 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Само да вметна, ти защо мислиш, че 100октановия не е 95 с добавка?
До колкото знам почити никоя бензиностанция не и карат отделно бензини. Сипват еднакъв и в гюма за 100 добавят някоя бака добавка.
Чувал съм, че във Варна и Русе и по-близките дестинации Ромпетрол карат от румъния 100 октана (но не на всяка и не винаги).
:pardon:

Автор:  kronos [ Пет Ное 11, 2022 6:24 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Е точно това е, че не знам, но пък знам, че единия е по-евтин :D
Това с горивата у нас си е на късмет - плащаш и не знаеш какво сипват.

Автор:  Alxx [ Пет Ное 11, 2022 9:43 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Бензин от девет-десет месеца сипвам само 100 от Ромпетрол-а до нас. Разликата с горива от други бензиностанции е потресаваща, сравнено на живи данни с много каране и чисто субективно, като усещане за вървеж и разход пълно-пълно. Едно сипване на 30лв(само) екто100 от Лукойл на Царево ми докара побъркана и прекъсваща нечовешки кола, с бая нок корекции, убит вървеж и трудно палене сутрин. Ревеше ми се и се убих да ровя за проблем с колата, накрая се прибрах в София, сипах 200лв от въпросния бензин и след 3-4 дни каране нещата си дойдоха сами на мястото. Та, толкоз от мен.

valqk написа:
Чувал съм...

Ромпетрол не продават лукойлски бензин, само румънски. И засега ме печелят с постоянство в качеството. Първото ми добро впечатление от тях беше с Импреза-та от бензиностанцията преди Бургас, точно срещу рафинерията :)

Автор:  Ghostwheel [ Пон Ное 14, 2022 10:06 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

А къде точно е това до вас ако не е тайна, защото ми се ще да го пробвам. Още на осмака съм сипвал на 1-2 ромпетрола и не бях очарован - бмв-то си беше капризно към бензина, а и те май са франчайзери повечето. Един път сипвах на ромпетрола на ботевградско, а другия път беше извън София, но не помня точно в кой град бях. Аз пък на Царево на лукойла това лято сипвах и газ и бензин на панделата - с тяхната газ направо полетя, за бензина нямах забележки - ма то тя по принцип въобще не е капризна - мели всичко, стига да има поне 83 октана ROFL

Автор:  Vmax [ Пон Ное 14, 2022 11:14 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Има тема за качеството на горивата - пишете там, а…че и тази я оспамихте с глупости.
Добре е да се прави разлика между атмосферен и турбо мотор като се дава оценка за гориво…

Автор:  kronos [ Съб Ное 26, 2022 5:53 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Малко лаишки да попитам, обаче не намерих точни данни - та някой има ли представа на точно колко нютона се затягат алуминиевите джанти на Форковците?
Не, че шпилките вече не са за смяна, но и без това съм вече доста независим от гумаджиите, та да правя нещата както си трябва с динамометричния ключ, защото смених зимните стоманени джанти с алуминиеви.

Автор:  Alxx [ Съб Ное 26, 2022 7:04 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

98 и проверяваш след 1к км.

Автор:  kronos [ Съб Ное 26, 2022 7:19 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Мерси :good:

Автор:  slavckc [ Съб Ное 26, 2022 8:48 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

За SH - 100Nm, за SJ - 120Nm. Справка - https://www.wheel-size.com/size/subaru/forester/

Автор:  delf [ Нед Ное 27, 2022 12:18 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Година и осем месеца, 42к километра отгоре, и хайде пак реглаж на клапани. Да, на газ съм и нещата се случват по бързо. Всички изпускателни клапани бяха out of space.
Дето ще го мисля, смених и ангренажа. 1.2к лева и back in business.
На пръв прочит изглеждат доста пари, но като се сметне разликата в цената на горивата, за тези над 40к километра, ако я карах на бензин, щях да платя около 10к лева отгоре.

Автор:  Vmax [ Нед Ное 27, 2022 3:07 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

delf написа:
Година и осем месеца, 42к километра отгоре, и хайде пак реглаж на клапани. Да, на газ съм и нещата се случват по бързо. Всички изпускателни клапани бяха out of space.
Дето ще го мисля, смених и ангренажа. 1.2к лева и back in business.
На пръв прочит изглеждат доста пари, но като се сметне разликата в цената на горивата, за тези над 40к километра, ако я карах на бензин, щях да платя около 10к лева отгоре.


Оправи си смесите на газ...

Автор:  delf [ Нед Ное 27, 2022 9:37 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Тони от Динамик арт ми монтира и настройва газовата уредба преди 5 години. Поредната профилактика и настройка беше тази година август месец.

Автор:  Alxx [ Нед Ное 27, 2022 11:20 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Цъфнали изпускателни = твърде богато.

Автор:  ico_tech [ Вто Ное 29, 2022 11:52 am ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Стъни, още не съм видял ej255 на газ да мине повече от 80 000 без реглаж. Аз мога да ти кажа колко са хлабините след 85000 на пропан без мазилна система - Ex 0.05-0.08. In - 0.22. :)

Автор:  Vmax [ Вто Ное 29, 2022 3:04 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

ico_tech написа:
Стъни, още не съм видял ej255 на газ да мине повече от 80 000 без реглаж. Аз мога да ти кажа колко са хлабините след 85000 на пропан без мазилна система - Ex 0.05-0.08. In - 0.22. :)


Отдавна не сме се виждали:)
За мен мазилната система е най-голямата заблуда на ГИ мафията - но не искам да влизам в полемика за това в тази тема.
Всичко опира да правилни смеси извън ламбда контрола, което трудно се хваща без широколентова сонда.

Автор:  ivosaxo [ Вто Ное 29, 2022 3:12 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

ico_tech написа:
Стъни, още не съм видял ej255 на газ да мине повече от 80 000 без реглаж. Аз мога да ти кажа колко са хлабините след 85000 на пропан без мазилна система - Ex 0.05-0.08. In - 0.22. :)

Освен ако предвидливо не сте си сложили клапани от инконел например :D

Автор:  ico_tech [ Вто Ное 29, 2022 3:41 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Явно колега ти си открил каква част от тази загуба на хлабина (пропадане) се дължи на материала на клапана и каква част на материала на седлото? Ако имаш такива наблюдения сподели моля те. :bow:
Друг е въпроса кой и за какво ползва колата. От тези 85К при мен 50 са по магистрали.
Ще регулирам пак и ще видим.

Автор:  ivosaxo [ Вто Ное 29, 2022 7:48 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

ico_tech написа:
Явно колега ти си открил каква част от тази загуба на хлабина (пропадане) се дължи на материала на клапана и каква част на материала на седлото? Ако имаш такива наблюдения сподели моля те. :bow:
Друг е въпроса кой и за какво ползва колата. От тези 85К при мен 50 са по магистрали.
Ще регулирам пак и ще видим.

Ще те разочаровам,но нямам НИКАКВА възможност да правя какъвто и да било анализ по-въпроса.
Няма време и ресурс.Мога да споделя само,че вече първо чупя мотора преди да изобщо да се усети нещо от клапаните.Например пръснах блок с ковани бутала на 115к без реглаж.Сега съм с ревизия номер 3 (ковани бутала ,биели,22 psi 18г) 40к на газ,не клати,всичко ОК,само Ханите вече сдават багажа :cry:

Автор:  kronos [ Чет Яну 12, 2023 8:03 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Искам да споделя нещо, което ми се случи скоро. След празниците, прибирайки съм към София, понастъпих Форко по магистралата, че си трябваше да се изпреварва в трафика и го поизпържвах на места с 170-180, докато изпреварвам. Обаче като се прибрах установих, че антифриза леко е повишил нивото си в разширителния съд. Колата изстина, но нивото не падна.
На другия ден реших да я покарам докато загрее и като спрях, видях че под тапата има балончета в разширителния съд. На 100% реших, че са заминали гарнитурите и се настроих да я карам в сервиза. Обаче преди да я закарам, едно доста вещо лице на марката, ме посъветва първо да махна капачката и да долея там колкото събере. Събра едни 100 грама максимум и пораздвижих клапана на капачката. После покарах колата и я поизпържих малко, за да хвърли антифриза и да сме 100% сигурни, че е гарнитура. Да, ама не. Колата не изхвърли антифриз, а нивото му си дойде в нормалните стойности - минимум студена, максимум топла, а балончетата напълно изчезнаха. Това вече е цяла седмица и всичко е ок.
Та диагнозата е ясна - скапана капачка, макар и на една година само. Чакам нова.
За това си проверявайте редовни капачките, защото за пореден път се убеждавам, че частите у нас не са това, което трябва.

Автор:  Alxx [ Чет Яну 12, 2023 8:32 pm ]
Заглавие:  Re: Forester II 2,5 XT

Дане, капачките от Лио и Мимо са точно толкова оем, колкото и в щатите. Навсякъде са слаба точка и не само при Субару, а при всякакви части, марки...
На Мазда-та хвърлих термостат Мишимото на 20к по-миналото лято. Беше изкривил оста и блокирал затворен, добре, че роторът няма гарнитури ROFL Пръдна насред Бургас на връщане от морето, та станах атракция на Шел-а преди изхода докато го сваля и му изкъртя клапана за да имам втори кръг. Даже с kokodv се уцелихме на по кафе...

Страница 21 от 23 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/