Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:30 pm



Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Особености на Субару Форестър III-IV (2012-2017) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Юни 24, 2011 3:53 pm
Мнения: 75
Местоположение: BG - SOFIA
Автомобил: Субару Аутбек 2.5Llineatronik
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги някъде има ли тема за форестер2012 g 2.0 бензин , ръчна скоростна кутия - 6 степенна? Искам да сменя старият форестер със такъв. Бива ли новият модел?. Подходящ ли е за газификация и какво е общото мнение за този модел след 2012 г ?

Вто Яну 09, 2018 6:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има търсачка...

Такъв модел с 6 скорости няма.

Вто Яну 09, 2018 7:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 24, 2011 3:53 pm
Мнения: 75
Местоположение: BG - SOFIA
Автомобил: Субару Аутбек 2.5Llineatronik
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=22889 Ако можеш да помогнеш с нещо ще ти благодаря . Ама за сега ще ти помогна аз. Питането ми е за модел след 2012 - със 6 степенна ръчна скоростна кутия и 2.0 бензин. :)

Вто Яну 09, 2018 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Грешката е моя - извинявам се.
За газ става, но най подходящ е 2.5 мотора атмосферен заради реглажа на клапаните.
Търси би фюел модел на малко километри

Вто Яну 09, 2018 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 24, 2011 3:53 pm
Мнения: 75
Местоположение: BG - SOFIA
Автомобил: Субару Аутбек 2.5Llineatronik
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря ;) Ако някой излезе със още някаква информация ще съм благодарен. :bow: Ухапала ме е мухата и ми се иска да си взема малко по новото Форестерче. От старият кон форестер 2004 останах наистина доволен. Ако този новият модел не прави магарии ще го покарам доста.

Сря Яну 10, 2018 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тука се получи малко объркване колега Тито.
Форестър 2.0 бензин, 2012 с шест скорости НЯМА. Кутията е само 5МТ Dual range. Означение по рама SH.
Форестър 2.0 бензин 2013 е друг модел и е вече САМО с 6МТ без Dual Range. Означение по рама SJ.
2.5 мотор (след септемри 2012) - само от щатите или от Русия/Украйна, но само в FB25 вариант с верига, което прави реглажа дооооста неприятен.

В този линк, който си постнал за да ни "помогнеш" за 2012 гледай Форестер III. Форестър iV започва производство през трето тримесечие на 2012, но се води модел 2013. Разликата в цените на двата е съществена.

Успешно търсене.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Яну 10, 2018 5:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 24, 2011 3:53 pm
Мнения: 75
Местоположение: BG - SOFIA
Автомобил: Субару Аутбек 2.5Llineatronik
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
За да не става недоразумение ето извадка от питането ми - [quote="tito"] Подходящ ли е за газификация и какво е общото мнение за този модел след 2012 г ?[/quote
Та да "помогна" " съм имал в предвид да уточня че питането ми е за модела СЛЕД 2012г.
Сега , за кое тримесечие точно става въпрос ... тука вече точно ти мнооого ''помогна'' и сега вече нещата са ми ясни. :) Променям въпроса ...
Та събирам информация за Субару 4 произведен след третото тримесечие на 2012 и се води модел 2013 (накъде след 10 октомври 2012 ) - от тия със различната цена :pardon: . За тях става въпрос :pardon: Предпочитам 2.0 мотор бензинов, нямам намерение да ходя до Русия - Тя ме посещава редовно . :D На ясно съм ,че няма бавни скорости но предполагам , че при 6 степенната кутия първа предавка е достатъчно понижена. Ако някой може да каже нещо- ще бъда благодарен . А..... И да не забравя да благодаря за помощта на колегата от Варна.

Сря Яну 10, 2018 7:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мотора 2.0 от 2013 е FB20 с вериги и съвсем различен клапанов механизъм. Относно газификацията едва ли ще намериш много инфо за газифицирани тук автомобили. Прекалено са нови за газ, само в Италия дилъра ръга на всички газови (от ден първи) и ги представя за bi-fuel.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Яну 11, 2018 12:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 24, 2011 3:53 pm
Мнения: 75
Местоположение: BG - SOFIA
Автомобил: Субару Аутбек 2.5Llineatronik
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ей сега поглеждам сайта на Субару в София и гледам пише Субару -Италия. Дилъра ли е нов? Понеже не съм се интересувал през последните 5 години от нищо , може би защото само съм карал и сипвал течности в моята кола, съм поизостанал със информацията . Този дилър в София ако е нов , и ако е Италиански клон тук , тогава може би има шанс да си взема новият модел със Bi-Fiel.

Чет Яну 11, 2018 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юни 24, 2011 3:53 pm
Мнения: 75
Местоположение: BG - SOFIA
Автомобил: Субару Аутбек 2.5Llineatronik
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
След 7 минутен разговор със BRC-България (клон Пловдив) Бях инфоримиран от тях , че FB20 модел 2013 г няма пречки за газификация. Този двигател фигурира във зеленият списък за двигатели подходящи за газификация. :) Това е двигател със многоточков инжекцион и няма да прави проблеми. Естествено ще бъде активирана функция за междинно впръскване на бензин при тежък режим на работа , но това не е нищо ново. Двигателят е във подходящият списък :)

Чет Яну 11, 2018 4:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Форестър 2.0 бензин, 2012 с шест скорости НЯМА. Кутията е само 5МТ Dual range. Означение по рама SH.
Форестър 2.0 бензин 2013 е друг модел и е вече САМО с 6МТ без Dual Range. Означение по рама SJ.
....


С извинение, че не е много по темата, ама това с отпадането на Dual range-a при Forester IV е много тъпо. Горският става с една идея по-малко горски :(
Ако на 6MT не са могли да нагласят демултипликатор, да си я бяха оставили 5МТ Dual Range. Както са тръгнали, Forester го гласят като по-компактна версия на Legacy(Оutback), а не като платформа по-пригодна за черни пътища.

Вто Фев 06, 2018 2:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поради 2 причини предполагам:
- В Европа (белите страни) Форестър рядко се ползва за хард офроуд, а 5МТ не покрива точно критериите за икономичност. При 160-170км/ч средна скорост на аутобаните в Германия с 5 степенна кутия си заникъде.
- понижаващата предавка във Форестър не е като при Витара - почти проформа е за средно тежък офроуд. Предназначението и е при хлъзгав терен в градски условия и навсякъде където има ПЪТ, а не rock crawling. Офроуда изисква различен тип шаси и окачване и никой SUV не покрива напълно тези критерии (oсвен Дачия естествено ;) )

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Фев 06, 2018 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Поради 2 причини предполагам:
- В Европа (белите страни) Форестър рядко се ползва за хард офроуд, а 5МТ не покрива точно критериите за икономичност. При 160-170км/ч средна скорост на аутобаните в Германия с 5 степенна кутия си заникъде.
- понижаващата предавка във Форестър не е като при Витара - почти проформа е за средно тежък офроуд. Предназначението и е при хлъзгав терен в градски условия и навсякъде където има ПЪТ, а не rock crawling. Офроуда изисква различен тип шаси и окачване и никой SUV не покрива напълно тези критерии (oсвен Дачия естествено ;) )


Бъзикаш ме, че разпалих много страстите, осмелявайки се да спомена тази марка във форума :), но остава си ми наблюдението, че Duster е по-горски от Фори 3-та генерация(без демултипликатор), който притежавам, но ако не беше блокирана темата - щях да допълня, че Форко се представи много по-добре при зимни условия(сняг и лед), които вече имах възможност да тествам многократно. Все пак живея в гората (планината) :)
А за демултипликатора ми е мъка, защото покрай надигащата се война срещу дизела, започнах вече да се настройвам, че следващият ми Forester ще е бензинка и се радвах, че вече ще имам бавни, но за кратко. Честно казано от твоя пост се загледах, че са го скипнали при Forester IV. Някак си атмосферна ръчка и демултипликатор ми бяха "по подразбиране" в съзнанието за Subaru :(
И не е идеята да се постига rock crawling от SUV, а по-скоро да се пази съединителят при по-силно пресечен терен, който по горите и черните пътища до някои язовири си е предизвикателен.

Вто Фев 06, 2018 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен на шестозъбата първа е достатъчно къса. Мързи ме да ровя в нета за числа, но не вярвам много да се различава от късата първа на по-стария Фори.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Фев 06, 2018 10:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж сега, съединителя при Субару е едно от най-слабите звена - ако основната цел е да "лазиш" по корем из горите не бих разчитал много на безпроблемна работа, хеле пък и с двойномасовото чудо на техниката. Демултипликатора помага за по-добър контрол при хлъзгава настилка, но не е универсално решение за калища и дълбоки коловози. Повярвай, изпитвал съм го на гърба си. В някои случаи - примерно спускане по наклон (>20%) и наличие на сняг и лед Dual range кутията с подходящо предавателно число прави чудеса. Слизал съм по наклон, по който засилих на ръка една Тойота Айго и тя слезе на спирачки "сама" с вратите настрани. Всички останали автомобили, включително SUV се върнаха. Импрезата си слезе на 1ва бавна почти без намеса на спирачките (няма никаква система за стабилност).
Може би трябва да тестваш автомата, който заедно с по-новите системи за ел. блокаж (VDC+Х-mode) се справя доста успешно с офроуда (умерен). А за градско автомата няма равен в комфорта. Неслучайно по-голямата част от продажбите се падат на CVT задвижване. Единствения плюс на ръчката е, че е малко по-отзивчива, защото мотора е доста спънат, а в доста случаи реакцията на водача с лоста дава по-адекватно ускорение от вариатора.

П.С.: Ето едно видео за възможностите на автомата(5ЕАТ+VTD+VDC). Не е Форестър, за което се извинявам :bow: Забележи как минава диагоналите.
https://www.youtube.com/watch?v=DslXqIfWigs

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Фев 06, 2018 10:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Според мен на шестозъбата първа е достатъчно къса. Мързи ме да ровя в нета за числа, но не вярвам много да се различава от късата първа на по-стария Фори.


Цък, грешиш - не е къса първата, а fuel saver 6-тата. Ето ги за Forester IV:
1 - 3.454
2 - 1.888
3 - 1.296
4 - 0.972
5 - 0.780
6 - 0.695

При Forester III нормалните са:
1 - 3.45
2 - 2.06
3 - 1.45
4 - 1.09
5 - 0.780

Както Ицо спомена - в Европа се кара ве повече по магистрали, отколкото по горите :(

Вто Фев 06, 2018 11:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси за инфото. Иначе за да сме точни в сравнението, трябва да отчетеш и числото на главното предаване отнесено към това на предавките.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Фев 06, 2018 11:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Виж сега, съединителя при Субару е едно от най-слабите звена - ако основната цел е да "лазиш" по корем из горите не бих разчитал много на безпроблемна работа, хеле пък и с двойномасовото чудо на техниката. Демултипликатора помага за по-добър контрол при хлъзгава настилка, но не е универсално решение за калища и дълбоки коловози. Повярвай, изпитвал съм го на гърба си. В някои случаи - примерно спускане по наклон (>20%) и наличие на сняг и лед Dual range кутията с подходящо предавателно число прави чудеса. Слизал съм по наклон, по който засилих на ръка една Тойота Айго и тя слезе на спирачки "сама" с вратите настрани. Всички останали автомобили, включително SUV се върнаха. Импрезата си слезе на 1ва бавна почти без намеса на спирачките (няма никаква система за стабилност).
Може би трябва да тестваш автомата, който заедно с по-новите системи за ел. блокаж (VDC+Х-mode) се справя доста успешно с офроуда (умерен). А за градско автомата няма равен в комфорта. Неслучайно по-голямата част от продажбите се падат на CVT задвижване. Единствения плюс на ръчката е, че е малко по-отзивчива, защото мотора е доста спънат, а в доста случаи реакцията на водача с лоста дава по-адекватно ускорение от вариатора.

П.С.: Ето едно видео за възможностите на автомата(5ЕАТ+VTD+VDC). Не е Форестър, за което се извинявам :bow: Забележи как минава диагоналите.
https://www.youtube.com/watch?v=DslXqIfWigs


Опитах да ти цъкна плюсче, но не ми даде, защото последно пак на теб съм цъкнал :)
Точно поради това, което описваш по-горе ме блазнят бавните. Признавам - не съм карал Subaru с бавни, но като гледам предавателните числа - дори да не става за пълзене, все ще е много по-добре за условията в които живея, отколкото без. В момента голяма част от черната отсечка до дома ми(около 200 м. от асфалта) я минавам на лек полусъединител, защото е адски разбит черен път. За сега планирам да си покарам поне 4-5 годинки текущия ми Форко, дай Боже безаварийно, а после ще му мисля, но както препоръчваш - по-скоро ще e CVT с X-mode.

Вто Фев 06, 2018 11:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm
Мнения: 457
Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А някой има ли представа какъв разход дава този с CVT 150 коньовия бензин.На хартия го дават с едни 20- тина процента по икономичен от моя.
Ако това е вярно човек може да си спести газовия инжекцион,и свързаните с него неудобства.

Сря Фев 07, 2018 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам, че извън града ще е наистина по-икономичен. В града е трудно да се каже. Изисква се и време да се нагодиш към кутията. В крайна сметка понижение на разхода е една от основните цели на този дизайн. А другата е "разтоварване" на съединителя като компонент.
Като цяло CVT има по-малко загуби от хидротрансформатора ползван от Субару почти 3 десетилетия, но в сила поне за мен си остава основния принцип:
кола с автомат, трябва да е поне с 30% по-мощна от аналога си с ръчка, за да се движи адекватно.
Лично мое мнение - Форестър XT 2.0 DIT със CVT си остава най-доброто решение за адекватно придвижване.

Ех ако имаше Аутбек или XV с турбо бензин и автомат...... ](*,)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Фев 08, 2018 2:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор