Автор |
Съобщение |
didore
Регистриран на: Нед Ное 01, 2015 1:06 am Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XT 170к.с.
Телефон: 0885838157
Рейтинг: 31
|
Здравейте, Предстои ми сваляне на главите и реглаж на клапани на моето субару което обаче поражда няколко въпроса.
1. кой мотор имам аз ВИН JF1SF5LD3YG074541 2. могат ли да се свалят главите без да се вади мотора
гледах в няколко сайта и най подробна информация излезе тук:http://www.auto-parts.spb.ru
Стартовая VIN: JF1SF5LD3YG074541 Марка: FORESTER (S10) Регион: Europe Руль: LHD Дата: 2000/03/06 Модельный год: C ('00MY) Код компл.: SF5CL5D Код назн.: EC Главн. опц.код.: FZ Внешн цв.: GREEN M/WARM GRAY OP (9R1) Внутр цв.: DARK GRAY (820) BODY: WAGON (W) ENGINE: 2000CC EMPI DOHC TURBO (EJ205) TRAIN: FULLTIME 4WD (F4WD) MISSION: MANUAL TRANSMISSON (MT) GRADE: TYPE-S (S) SUS: NORMAL SUSPENSION (N/S) DESTINAT: LHD (LH)
Това трябва да е моя мотор - ENGINE: 2000CC EMPI DOHC TURBO (EJ205)
В wikipedia пише това:
This engine series is used for WRX models in the world market outside Japan as of 1999. The Japanese WRX models use the EJ207 from 1999~2001, except the 5-door wagon which also uses the EJ205. After 2001, all WRXs use the EJ205, until 2006 when the USDM WRX model changed engines to the EJ255. The EJ205 has an 8:1-9:1 compression ratio.
To identify an EJ205:
Coil on plug, except in JDM SF5 forester. idle air integrated into throttle body open deck block Usage: Impreza WRX
99~01 (JDM Wagon Body only) 01~current (all JDM) 02~05 (USDM) 04~05 SAAB 9-2X AERO 99~current (all other markets) Forester Cross Sports, S/tb, STI
00-01 (9:1 Compression ratio) NOTE: The Australian Spec MY00 EJ205 does not have coil on plug but can be identified from the VIN of the vehicle (if known) where the 10th digit will be Y (for year 2000) and the 6th Digit will be 8 (for the 2000yr/EJ205)
Ако мотора е този остава въпроса дали могат да се свалят главите без да се сваля мотора ?
|
|
|
Вто Фев 23, 2016 8:38 pm |
|
|
1040
|
Колега, каква е причината да не искаш да свалиш мотора?
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Вто Фев 23, 2016 11:27 pm |
|
|
didore
Регистриран на: Нед Ное 01, 2015 1:06 am Мнения: 24 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XT 170к.с.
Телефон: 0885838157
Рейтинг: 31
|
Тенчо здравей Субито беше при теб преди нова година за ремък, ролки, масла и тн. Сега съм в Германия и тук имам на разположение гараж и инструменти но нямам канал и жираф. В дясната глава нещо тропа и искам да видя какво става. Има шлайф база в която ще обслужат главите,напасване на клапани,гумички,реглаж на клапани но трябва да ги сваля. За това се интересувам дали мога да ги сваля без мотора. Закачихме я на диагностика и на двата вида гориво дава кофти работа при 2 и 4 цилиндър. Не харчи масло, вода,няма течове по мотора но клапаните си чукат доста. Като дам газ е като кафемелачка. Знам че е много разглобяване но имам много излишно време тук
|
|
|
Сря Фев 24, 2016 5:55 pm |
|
|
1040
|
Здрасти. Намери жираф под наем или няква лебедка на верига и да си импровизираш лост за набиране над коша за да го извадиш така. Много е тегаво на място да разглобяваш. Ще си играеш половин ден със сваляне на мотора и после ще ме споминаш с добро Вадили сме мотор без жираф и без лебедка веднъж като се замисля. След като беше всичко освободено с една дълга тръба я нарамихме 3-ма човека и извадихме мотора така Тежи около 80кг без колекторите. Успех и ако има нещи пиши в темата!
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Чет Фев 25, 2016 12:12 am |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
Здравейте имам едно конкретно въпросче та на Фори 2-ка турбо 170 както и 177 к.с. моторите регулират ли се клапаните? Имам предвид като на 125 к.с ли се правят с луфтомера ?
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 9:08 pm |
|
|
petko 69
|
momcho2000 написа: Здравейте имам едно конкретно въпросче та на Фори 2-ка турбо 170 както и 177 к.с. моторите регулират ли се клапаните? Имам предвид като на 125 к.с ли се правят с луфтомера ? Клапаните на тези мотори са с пулове-парички или с чашки зависимост от годината. Крайния реглаж също става с луфтомер . За реглаж по-лесния вариант е мотора долу , може и без сваляне , но счупените пръсти са ваши.
|
12
|
|
Вто Дек 19, 2017 9:25 pm |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
petko 69 написа: momcho2000 написа: Здравейте имам едно конкретно въпросче та на Фори 2-ка турбо 170 както и 177 к.с. моторите регулират ли се клапаните? Имам предвид като на 125 к.с ли се правят с луфтомера ? Клапаните на тези мотори са с пулове-парички или с чашки зависимост от годината. Крайния реглаж също става с луфтомер . За реглаж по-лесния вариант е мотора долу , може и без сваляне , но счупените пръсти са ваши. Много благодаря колега
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 9:35 pm |
|
|
askeless
|
С луфтомера хубаво мериш хлабината между вала и клапана, ама за да я постигнеш първо се мери текущата хлабина на всеки клапан преди да свалиш валовете и чинно си записваш. После се свалят валовете и се вадят повдигачите (пуловете). В твоя случай представляват чашки с шим отгоре (във формата на стотинка), като можеш да свалиш и само шимовете. Надписа се всеки шим от къде е и колко трябва да му се отнеме, после се шлайфат колкото трябва и се връщат обратно на пуловете, монтират се валовете и се мери пак дали е постигната желаната хлабина. И така докато постигнеш желаната 0,20-0,25мм. Принципно има и оригинални резервни шимове на размери, по 3-4лв е единият, вместо шлайф може да се вземат директно такива. Реглажът на тези повдигачи не е като на СОХЦ моторите с болт и контрагайка. Като цяло почнало ли е да губиш хлабина значи вероятно имаш вкопаване на клапаните, този реглаж е ден до пладне и много по-бързо пак ще изгубиш хлабината. Така че най-добре главите долу, пълна ревизия и нови гарнитури и ги качваш. По-скъпо е, но ще оправиш леглата и като цяло ще знаеш състояние на глави и гарнитури. Поздрави.
|
|
|
Чет Дек 21, 2017 2:32 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Според мен щом му тракат клапаните проблема не е в малкия луфт,а в увеличеното растояние.И аз имам подобен проблем,особенно когато загрее мотора и маслото стане по-рядко се чуват няколко клапана.Мисля,че това е по-малкия проблем,от този да са убрани луфтовете и дори някои от клапаните да не се затварят до край.
|
|
|
Пон Яну 15, 2018 3:33 pm |
|
|