Отговори на тема  [ 67 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4  Следваща
 Засядане в сняг 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела.
Това нормално ли е?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги.
Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки ;)

Съб Яну 27, 2018 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
antonimoo написа:
Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги.
Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки ;)
Интересно защо така са го направили, уж 4х4 :)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 7:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Яну 27, 2018 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А каква дълбочина беше този сняг?

Съб Яну 27, 2018 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление...
Нямам вдц?



Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
dimitrov 1969 написа:
А каква дълбочина беше този сняг?
25 см

Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
VDC = при други марки му викат ESP + traction control. В такива ситуации дърпаш на един зъб ръчната(или където ти е минимумът) и потегляш внимателно.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Яну 27, 2018 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Вероятно глупав въпрос, но възможно ли е поставянето на vdc?

Sent from my D5803 using Tapatalk

Нед Яну 28, 2018 8:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С излишни пари всичко е възможно. Ама много и излишни.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 28, 2018 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nasko711206 написа:
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела.
Това нормално ли е?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш.

Нед Яну 28, 2018 9:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Кимон написа:
nasko711206 написа:
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела.
Това нормално ли е?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш.
т.е. вискомуфата е за ремонт?

Sent from my D5803 using Tapatalk

Нед Яну 28, 2018 9:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 28, 2018 10:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н.

Колега,ние като че ли говорим за различни коли.Вискомуфата не предава тягата назад,както се изразяваш.За тази работа има централен диференциал в скоростната кутия,а вискомуфата служи да го блокира когато има едно боксуващо колело,независимо кое.Тази кола има среден диференциал,който прехвтрля движението на задния мост и прави колата 4х4 с разпределение 50х50% пр./зад.мост прманентно.А виско муфата блокира този среден диференциал когато някое колело от който и да е мост буксува и прехвърля задвижване на другия мост който не буксува.В случая на колегата вискомуфата не му блокира средния диференциал и за това му буксува само колело на задния мост.Явно не знаеш че тази кола има среден диф.в скоростната кутия и си мислиш че тази работа се върши само от виското.Всичко коли на Субару с механ.ск.кутия са така решени.
 12

Пон Яну 29, 2018 8:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отнесох се, забравих, че слизам от Сузуки. Като не ми се чупи колата, не знам какво има в нея :)
Моите извинения.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Яну 29, 2018 10:03 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Яну 29, 2018 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз направо искам да питам:
- Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Яну 29, 2018 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има доста инфо в нета и смятам, че като механик, като ги погледнеш ще ти се изясни. По лесно е с гледане на схемата човек да си обясни функцията. Вискомуфата е в пакет с дифа и цялото се води LSD виско диф. Т.к. паразитките на диференциала почти не се виждат понякога на целия механизъм му викат вискомуфа. Принципа е един и същ - корпуса е свързан към планетарния механизъм, а ротора към изходящия вал. При равни скорости на въртене няма триене в гела (маслото) между дисковете на вала и корпуса. При определена разлика гела се нагрява от триенето и втърдява. Тогава започва изравняване на скороститите / предаване на въртящ момент. По спомен граничния въртящ момент при разлините кутии е от 9 до 14kgfm, което е около 90-140Нм. Виското е 1.5 way, което означава че блокира напълно при предване на движение (ускорение напред), при движение на моторна сприрачка силата е двойно по-малка.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Яну 29, 2018 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма?

Във вискомуфата,която е в един блок с диференциала има силиконов гел,херметизиран с едни "О" пръстени и капсулован.Ако не е нищо пипано по нея принудително, причината да не може да блокира или блокира непълноценно е разхерметизация и изтичане на този силиконов гел.Това е по редкия проблем на вискомуфите .В повечето случаи на дефект е получаване на принудителен блокаж поради спичане на този гел.И в двата случая търпи ремонт ,презареждане и подмяна на уплътнения.

Пон Яну 29, 2018 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Аз направо искам да питам:
- Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа.

Колега,накратко за което питаш: Вискомуфата не работи с вкл/изкл 100%.В нейния корпус има два вида стоманени дискове и силиконов гел между тях.Едните дискове се въртят с корпуса на диференциала а другите с едно от плнетните колела.Когато дисковете се движат в една посока синхронно,което значи че няма разлика в изминат път между преден и заден мост тогава няма блокаж и диференциала работи като нормален отворен тип.Щом се появи разлика,тогава двата вида дискове започват движение с различни обороти,настъпва триене между тях и силиконовия гел,той се нагрява,разширява и настъпва стремеж към блокиране/изравняване/ на скороста на движение на отделните дискове.Колкото е по голяма разликата в изминатия път между двата моста/най често в екстремен случай когато единия боксува/,толкова по бързо и по голям голям въртящия момент прехвърля към небоксуващия мост.
Надявам се да съм го обяснил разбираемо.Поздрави!

Пон Яну 29, 2018 11:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 67 мнения ]  стр 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор