Автор |
Съобщение |
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела. Това нормално ли е? Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 6:31 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги. Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 7:06 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
antonimoo написа: Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги. Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки Интересно защо така са го направили, уж 4х4 Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 7:49 pm |
|
|
Alxx
|
Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:13 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
А каква дълбочина беше този сняг?
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:14 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление... Нямам вдц? Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:16 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
dimitrov 1969 написа: А каква дълбочина беше този сняг? 25 см Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:16 pm |
|
|
Alxx
|
VDC = при други марки му викат ESP + traction control. В такива ситуации дърпаш на един зъб ръчната(или където ти е минимумът) и потегляш внимателно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 10:15 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Вероятно глупав въпрос, но възможно ли е поставянето на vdc?
Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 8:46 am |
|
|
Alxx
|
С излишни пари всичко е възможно. Ама много и излишни.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 8:50 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
nasko711206 написа: Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела. Това нормално ли е? Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Sent from my D5803 using Tapatalk Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш.
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 9:08 am |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Кимон написа: nasko711206 написа: Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела. Това нормално ли е? Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Sent from my D5803 using Tapatalk Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш. т.е. вискомуфата е за ремонт? Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 9:31 am |
|
|
Alxx
|
Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 10:08 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Alxx написа: Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н. Колега,ние като че ли говорим за различни коли.Вискомуфата не предава тягата назад,както се изразяваш.За тази работа има централен диференциал в скоростната кутия,а вискомуфата служи да го блокира когато има едно боксуващо колело,независимо кое.Тази кола има среден диференциал,който прехвтрля движението на задния мост и прави колата 4х4 с разпределение 50х50% пр./зад.мост прманентно.А виско муфата блокира този среден диференциал когато някое колело от който и да е мост буксува и прехвърля задвижване на другия мост който не буксува.В случая на колегата вискомуфата не му блокира средния диференциал и за това му буксува само колело на задния мост.Явно не знаеш че тази кола има среден диф.в скоростната кутия и си мислиш че тази работа се върши само от виското.Всичко коли на Субару с механ.ск.кутия са така решени.
|
12
|
|
Пон Яну 29, 2018 8:34 am |
|
|
Alxx
|
Отнесох се, забравих, че слизам от Сузуки. Като не ми се чупи колата, не знам какво има в нея Моите извинения.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 10:03 am |
|
|
ico_tech
|
А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 2:45 pm |
|
|
Alxx
|
Аз направо искам да питам: - Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 4:59 pm |
|
|
ico_tech
|
Има доста инфо в нета и смятам, че като механик, като ги погледнеш ще ти се изясни. По лесно е с гледане на схемата човек да си обясни функцията. Вискомуфата е в пакет с дифа и цялото се води LSD виско диф. Т.к. паразитките на диференциала почти не се виждат понякога на целия механизъм му викат вискомуфа. Принципа е един и същ - корпуса е свързан към планетарния механизъм, а ротора към изходящия вал. При равни скорости на въртене няма триене в гела (маслото) между дисковете на вала и корпуса. При определена разлика гела се нагрява от триенето и втърдява. Тогава започва изравняване на скороститите / предаване на въртящ момент. По спомен граничния въртящ момент при разлините кутии е от 9 до 14kgfm, което е около 90-140Нм. Виското е 1.5 way, което означава че блокира напълно при предване на движение (ускорение напред), при движение на моторна сприрачка силата е двойно по-малка.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 10:55 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
ico_tech написа: А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма? Във вискомуфата,която е в един блок с диференциала има силиконов гел,херметизиран с едни "О" пръстени и капсулован.Ако не е нищо пипано по нея принудително, причината да не може да блокира или блокира непълноценно е разхерметизация и изтичане на този силиконов гел.Това е по редкия проблем на вискомуфите .В повечето случаи на дефект е получаване на принудителен блокаж поради спичане на този гел.И в двата случая търпи ремонт ,презареждане и подмяна на уплътнения.
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 11:08 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Alxx написа: Аз направо искам да питам: - Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа. Колега,накратко за което питаш: Вискомуфата не работи с вкл/изкл 100%.В нейния корпус има два вида стоманени дискове и силиконов гел между тях.Едните дискове се въртят с корпуса на диференциала а другите с едно от плнетните колела.Когато дисковете се движат в една посока синхронно,което значи че няма разлика в изминат път между преден и заден мост тогава няма блокаж и диференциала работи като нормален отворен тип.Щом се появи разлика,тогава двата вида дискове започват движение с различни обороти,настъпва триене между тях и силиконовия гел,той се нагрява,разширява и настъпва стремеж към блокиране/изравняване/ на скороста на движение на отделните дискове.Колкото е по голяма разликата в изминатия път между двата моста/най често в екстремен случай когато единия боксува/,толкова по бързо и по голям голям въртящия момент прехвърля към небоксуващия мост. Надявам се да съм го обяснил разбираемо.Поздрави!
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 11:35 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта |
|