Отговори на тема стр <  1, 2, 3, 4  >
 Засядане в сняг 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Постове: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
Колега,накратко за което питаш: Вискомуфата не работи с вкл/изкл 100%.В нейния корпус има два вида стоманени дискове и силиконов гел между тях.Едните дискове се въртят с корпуса на диференциала а другите с едно от плнетните колела.Когато дисковете се движат в една посока синхронно,което значи че няма разлика в изминат път между преден и заден мост тогава няма блокаж и диференциала работи като нормален отворен тип.Щом се появи разлика,тогава двата вида дискове започват движение с различни обороти,настъпва триене между тях и силиконовия гел,той се нагрява,разширява и настъпва стремеж към блокиране/изравняване/ на скороста на движение на отделните дискове.Колкото е по голяма разликата в изминатия път между двата моста/най често в екстремен случай когато единия боксува/,толкова по бързо и по голям голям въртящия момент прехвърля към небоксуващия мост.
Надявам се да съм го обяснил разбираемо.Поздрави!

:idea:
Това е само при ръчните кутии?

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Вто Яну 30, 2018 9:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не бе Жоро, VTD e друга бира. Това е друг тип механичен диференциал, който има различно предавателно съотношение напред/назад. При него заигравката я прави многодисковия съединител(с елктронен мозък) и то много по успешно от виско муфата. Тази система е много скъпа обаче и вече остана само в два модела Аутбек 3.6 CVT и WRX CVT. По същата причина Ауди изоставиха торсена в първоначалния му вариант.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 30, 2018 9:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Не бе Жоро, VTD e друга бира. Това е друг тип механичен диференциал, който има различно предавателно съотношение напред/назад. При него заигравката я прави многодисковия съединител(с елктронен мозък) и то много по успешно от виско муфата. Тази система е много скъпа обаче и вече остана само в два модела Аутбек 3.6 CVT и WRX CVT. По същата причина Ауди изоставиха торсена в първоначалния му вариант.

Като допълнение,Торсен диференциала не е изоставен от Ауди все още.Успешно се слага в моделите с надлъжен двигател.Той не е с електронно управление,а е чиста механика и много успешно работи.Вероятно го бъркате с Haldex диференциал,който е с електроника и го използва ВАГ.

Вто Яну 30, 2018 11:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е изоставен само в Q7, където има Torsen type C. Най-новия писък Ultra Quattro е с електронно управляван Халдекс(и в надлъжните мотори), с едва 10-тина % задна тяга. При топ моделите, като започнем от RS5 MY2010 насам, всички надлъжно монтирани мотори и трансмисии в Ауди са с Crown wheel centre differential, който си е чисто тяхна разработка, т.е. Торсен-ът е почти в пенсия.

P.S. И да, муфата заключва на 100% в определени ситуации и написаното от мен на предната страница си е вярно както и да го погледна. Зачетох още и попаднах на това:
Цитат:
In case of persistent speed differences, the silicone oil is heated and expands the housing accordingly. Unlike most liquids, the silicone oil thickened with increasing temperature. The pressure in the closed housing is increasing and at some point be foreign and inner disk compressed. The center differential is locked and fully produced a rigid connection between the front and rear axle. The 100 percent of the differential lock is also referred to as "hump effect" (projection effect). Decreases after the "hump" effect again reduce the speed difference, so does the temperature and thus the pressure in the body: The visco returns to normal.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Яну 30, 2018 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За Q7 знам, но че се слага масово на модели с надлъжно разположен двигател не знаех. :-? :(
А то модели Quattro с напречен двигател има ли :-?

Темата отива в коша май.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 30, 2018 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Постове: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
А то модели Quattro с напречен двигател има ли


Да има - А4, ТТ, понеже са ,, голфови ,, платформи. Иначе да, торсена се слага на надлъжно разположени двигатели. А последното поколение на Халдекс-5, е стандартно 80%-20% или 75%-25% - преден/заден мост ( не си спомням точно), като при нужда блокира до 50%-50% или до 100% към един от двата моста ( където е нужно ). Отзивите за халдекса вече са много добри, а не както го наричаха преди руснаците - ,,патерица на предното предаване,,. В момента може да се каже, че си е напълно адекватно 4х4.

Вто Яну 30, 2018 2:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Още няма да отиде в коша, защото не сме помогнали на колегата.
Насочете си знанията по казуса, наистина не е нормално да завърти задния мост, а да не може предния. Обратното сме го виждали и знаем от какво става, ама това.
Освен автора да не е забелязал че върти една от предните гуми...

Вто Яну 30, 2018 2:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@DDD
Ми освен да го опитаме тва упражнение - все ще намерим някоя кал да проверим кое и как върти. Аз мога да доставя една кола с вискомуфа и една с VTD. :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 30, 2018 3:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз почвам да си мисля, че е въртяла задна лява(която вижда шофьорът) и предна дясна :) От донаученото тук, излиза, че няма как да метне 100% назад.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Яну 30, 2018 3:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Постове: 781
Местоположение: София
Рейтинг: 223
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, наистина звучи логично, колегата да не е забелязал че върти една от предните гуми...

P.S.
ico_tech написа:
Ми освен да го опитаме тва упражнение - все ще намерим някоя кал да проверим кое и как върти. Аз мога да доставя една кола с вискомуфа и една с VTD.

Ицо и на мен ще ми е интересно на практика да видя за какво иде реч, но трябва да намерим някой ВАГ с халдекс 5 ( което означава почти нов :) ), за да тестваме. Ако има някой със Супърб 4Х4 и DSG 6, да предостави за теста...ще е супер ;) . Обаче много отидохме в офф топика....

Вто Яну 30, 2018 5:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Постове: 327
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оффтопик: Имам колега с А4 2.0 TDI 2017 и някакъв нов автомат, сигурен съм че ще е навит за експеримент.

Вто Яну 30, 2018 5:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Постове: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата е написал сняг 25 см,ако е с по ниски гуми и снегът е по твърд е възможно предницата му да е увиснала,но така или иначе е възможно да не е видял,че предна дясна е въртяла.
Въпрос на предположение от моя страна.
Имах аналогична ситуация от миналата година,но към 40 см сняг ,в първият момент и аз си мислех,че предните не въртят,но спътникът ми видя,че предната дясна буксува.

Вто Яну 30, 2018 7:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Още няма да отиде в коша, защото не сме помогнали на колегата.
Насочете си знанията по казуса, наистина не е нормално да завърти задния мост, а да не може предния. Обратното сме го виждали и знаем от какво става, ама това.
Освен автора да не е забелязал че върти една от предните гуми...

Напълно нормална ситуация е да завърти заден мост без да завърти преден.Както е нормално ляво колело на един мост да върти,а дясното да стои при нормални отворени диференциали.В конкретен случай:ако задния мост е стъпил на хлъзгава настилка,а предния да е на по твърда и по малко хлъзгава и в същото време вискомуфата отказва да блокира средния диф. имаме същия случай както на ляво и дясно колело на един мост.Най прост експеримент за доказване на това е ако вземете една Нива,която е 4х4 със среден диференциал.Там блокажа на ср.диф.става ръчно от водача.Вкарайте я в снега и ще видите как се върти единия мост,независимо кой,а другия стои.Ако водача включи блокажа,тогава започва въртене и на двата.А дали ще излезе от затъването,това е друга работа.

Вто Яну 30, 2018 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата е интересна, обаче мисля, че в нета има достатъчно тестове. Най-показателни са тестовете, когато Субару излиза само при сцепление на едно колело:
https://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs
https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q
https://www.youtube.com/watch?v=wX1VezHjzQ0

А тук, на 3:35 минута, се вижда как излиза и назад Форестъра, пак само при сцепление на едното предно колело - https://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI
Така, че ако Форестъра на колегата е изправен, не би трябвало да има проблем. Аз лично достигам до този извод.

Иначе Subaru XV се проваля на диагоналния тест на 2:05 минута на този клип: https://www.youtube.com/watch?v=GJm88jtxA3E
Там обаче има вариатор и нещата май са различни.


Последна промяна kronos на Вто Яну 30, 2018 9:10 pm, променена общо 1 път


Вто Яну 30, 2018 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може би, но след като загрее виското трябва да прехвърли и напред

Вто Яну 30, 2018 8:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Темата е интересна, обаче мисля, че в нета има достатъчно тестове. Най-показателни са тестовете, когато Субару излиза само при сцепление на едно колело:
https://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs
https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q
https://www.youtube.com/watch?v=wX1VezHjzQ0

А тук, на 3:35 минута, се вижда как излиза и назад Форестъра, пак само при сцепление на едното предно колело. Така, че ако Форестъра на колегата е изправен, не би трябвало да има проблем. Аз лично достигам до този извод.

Иначе Subaru XV се проваля на диагоналния тест на 2:05 минута на този клип: https://www.youtube.com/watch?v=GJm88jtxA3E
Там обаче има вариатор и нещата май са различни.

Колега в темата се разглежда случая на колегата който е с обикновен Форестер 125 к.с. и няма блокаж нито на преден мост,нито на заден мост.Тези,които си цитирал и излизат с едно колело/независимо предно или задно/ имат три блокажа-на преден,среден и заден диф.Това е най високото ниво на 4х4.

Вто Яну 30, 2018 8:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Може би, но след като загрее виското трябва да прехвърли и напред

Да ,така е трябва да прехвърли,но може и да не прехвърли ако не загрее виското,защото е възможно половината му силиконов гел да го няма във виското и няма кой да го блокира.В такъв случай средния диф се превръща в най обикновен отворен тип като на всички останали автомобили-едното колело се върти,а другото стои.В случая понеже средния диф е между два моста-единия мост се върти,а другия стои.

Вто Яну 30, 2018 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Постове: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е ли време и автора на темата да даде малко повече информация.След случилото се проверил ли е дали вискомуфата работи нормално?

Вто Яну 30, 2018 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Постове: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
Колега в темата се разглежда случая на колегата който е с обикновен Форестер 125 к.с. и няма блокаж нито на преден мост,нито на заден мост.Тези,които си цитирал и излизат с едно колело/независимо предно или задно/ имат три блокажа-на преден,среден и заден диф.Това е най високото ниво на 4х4.

Да, грешката е моя. Понеже искахте да ги сравнявате с други коли и за това дадох готови сравнения ;)
Иначе този тест е показателен колко коли се провалят ако нямат всички системи за 4х4:
https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI
А в този клип, на 14:57 минута, се вижда, че Форестър I-ва генерация, се справя само със сцепление на предно дясно колело: https://www.youtube.com/watch?v=qSqC-IQFzuA
Не знам I-ва генерация да има блокажи и ESP, но може и да греша.

Вто Яну 30, 2018 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ Кронос
първа генерация нямат нищо сток, но какво реално има под капака това само собственика знае. Сток форестър няма да мръдне никъде на три ролки.

@ Кимон
Цитат:
Колега в темата се разглежда случая на колегата който е с обикновен Форестер 125 к.с. и няма блокаж нито на преден мост,нито на заден мост.Тези, които си цитирал и излизат с едно колело/независимо предно или задно/ имат три блокажа-на преден,среден и заден диф.Това е най високото ниво на 4х4.

Колега такъв модел на Форестър с три блокажа няма (освен Forester STI JDM, който е по- рядък и от бяла лястовица). Блокирането става единствено с намеса на VDC посредством спирачките, за модификациите с такава система (2005+)
Айде да се върнем на предположението с изтекъл гел, въпреки че, при тази хипотеза маслото почва да смърди здраво и собственика вече трябва да се е усетил като извади щеката и го лъхне вентилацията.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 30, 2018 10:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2, 3, 4  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], ra4ona13 и 51 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор