Автор |
Съобщение |
Greg4o
|
Кимон написа: Колега,накратко за което питаш: Вискомуфата не работи с вкл/изкл 100%.В нейния корпус има два вида стоманени дискове и силиконов гел между тях.Едните дискове се въртят с корпуса на диференциала а другите с едно от плнетните колела.Когато дисковете се движат в една посока синхронно,което значи че няма разлика в изминат път между преден и заден мост тогава няма блокаж и диференциала работи като нормален отворен тип.Щом се появи разлика,тогава двата вида дискове започват движение с различни обороти,настъпва триене между тях и силиконовия гел,той се нагрява,разширява и настъпва стремеж към блокиране/изравняване/ на скороста на движение на отделните дискове.Колкото е по голяма разликата в изминатия път между двата моста/най често в екстремен случай когато единия боксува/,толкова по бързо и по голям голям въртящия момент прехвърля към небоксуващия мост. Надявам се да съм го обяснил разбираемо.Поздрави! Това е само при ръчните кутии?
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 9:39 am |
|
|
ico_tech
|
Не бе Жоро, VTD e друга бира. Това е друг тип механичен диференциал, който има различно предавателно съотношение напред/назад. При него заигравката я прави многодисковия съединител(с елктронен мозък) и то много по успешно от виско муфата. Тази система е много скъпа обаче и вече остана само в два модела Аутбек 3.6 CVT и WRX CVT. По същата причина Ауди изоставиха торсена в първоначалния му вариант.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 9:47 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
ico_tech написа: Не бе Жоро, VTD e друга бира. Това е друг тип механичен диференциал, който има различно предавателно съотношение напред/назад. При него заигравката я прави многодисковия съединител(с елктронен мозък) и то много по успешно от виско муфата. Тази система е много скъпа обаче и вече остана само в два модела Аутбек 3.6 CVT и WRX CVT. По същата причина Ауди изоставиха торсена в първоначалния му вариант. Като допълнение,Торсен диференциала не е изоставен от Ауди все още.Успешно се слага в моделите с надлъжен двигател.Той не е с електронно управление,а е чиста механика и много успешно работи.Вероятно го бъркате с Haldex диференциал,който е с електроника и го използва ВАГ.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 11:24 am |
|
|
Alxx
|
Не е изоставен само в Q7, където има Torsen type C. Най-новия писък Ultra Quattro е с електронно управляван Халдекс(и в надлъжните мотори), с едва 10-тина % задна тяга. При топ моделите, като започнем от RS5 MY2010 насам, всички надлъжно монтирани мотори и трансмисии в Ауди са с Crown wheel centre differential, който си е чисто тяхна разработка, т.е. Торсен-ът е почти в пенсия. P.S. И да, муфата заключва на 100% в определени ситуации и написаното от мен на предната страница си е вярно както и да го погледна. Зачетох още и попаднах на това: Цитат: In case of persistent speed differences, the silicone oil is heated and expands the housing accordingly. Unlike most liquids, the silicone oil thickened with increasing temperature. The pressure in the closed housing is increasing and at some point be foreign and inner disk compressed. The center differential is locked and fully produced a rigid connection between the front and rear axle. The 100 percent of the differential lock is also referred to as "hump effect" (projection effect). Decreases after the "hump" effect again reduce the speed difference, so does the temperature and thus the pressure in the body: The visco returns to normal.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 12:00 pm |
|
|
ico_tech
|
За Q7 знам, но че се слага масово на модели с надлъжно разположен двигател не знаех. А то модели Quattro с напречен двигател има ли Темата отива в коша май.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 1:44 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Постове: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
ico_tech написа: А то модели Quattro с напречен двигател има ли Да има - А4, ТТ, понеже са ,, голфови ,, платформи. Иначе да, торсена се слага на надлъжно разположени двигатели. А последното поколение на Халдекс-5, е стандартно 80%-20% или 75%-25% - преден/заден мост ( не си спомням точно), като при нужда блокира до 50%-50% или до 100% към един от двата моста ( където е нужно ). Отзивите за халдекса вече са много добри, а не както го наричаха преди руснаците - ,,патерица на предното предаване,,. В момента може да се каже, че си е напълно адекватно 4х4.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 2:03 pm |
|
|
Vmax
|
Още няма да отиде в коша, защото не сме помогнали на колегата. Насочете си знанията по казуса, наистина не е нормално да завърти задния мост, а да не може предния. Обратното сме го виждали и знаем от какво става, ама това. Освен автора да не е забелязал че върти една от предните гуми...
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 2:23 pm |
|
|
ico_tech
|
@DDD Ми освен да го опитаме тва упражнение - все ще намерим някоя кал да проверим кое и как върти. Аз мога да доставя една кола с вискомуфа и една с VTD.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 3:42 pm |
|
|
Alxx
|
И аз почвам да си мисля, че е въртяла задна лява(която вижда шофьорът) и предна дясна От донаученото тук, излиза, че няма как да метне 100% назад.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 3:47 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Постове: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Да, наистина звучи логично, колегата да не е забелязал че върти една от предните гуми... P.S. ico_tech написа: Ми освен да го опитаме тва упражнение - все ще намерим някоя кал да проверим кое и как върти. Аз мога да доставя една кола с вискомуфа и една с VTD. Ицо и на мен ще ми е интересно на практика да видя за какво иде реч, но трябва да намерим някой ВАГ с халдекс 5 ( което означава почти нов ), за да тестваме. Ако има някой със Супърб 4Х4 и DSG 6, да предостави за теста...ще е супер . Обаче много отидохме в офф топика....
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 5:15 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Оффтопик: Имам колега с А4 2.0 TDI 2017 и някакъв нов автомат, сигурен съм че ще е навит за експеримент.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 5:28 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Колегата е написал сняг 25 см,ако е с по ниски гуми и снегът е по твърд е възможно предницата му да е увиснала,но така или иначе е възможно да не е видял,че предна дясна е въртяла. Въпрос на предположение от моя страна. Имах аналогична ситуация от миналата година,но към 40 см сняг ,в първият момент и аз си мислех,че предните не въртят,но спътникът ми видя,че предната дясна буксува.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 7:14 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Vmax написа: Още няма да отиде в коша, защото не сме помогнали на колегата. Насочете си знанията по казуса, наистина не е нормално да завърти задния мост, а да не може предния. Обратното сме го виждали и знаем от какво става, ама това. Освен автора да не е забелязал че върти една от предните гуми... Напълно нормална ситуация е да завърти заден мост без да завърти преден.Както е нормално ляво колело на един мост да върти,а дясното да стои при нормални отворени диференциали.В конкретен случай:ако задния мост е стъпил на хлъзгава настилка,а предния да е на по твърда и по малко хлъзгава и в същото време вискомуфата отказва да блокира средния диф. имаме същия случай както на ляво и дясно колело на един мост.Най прост експеримент за доказване на това е ако вземете една Нива,която е 4х4 със среден диференциал.Там блокажа на ср.диф.става ръчно от водача.Вкарайте я в снега и ще видите как се върти единия мост,независимо кой,а другия стои.Ако водача включи блокажа,тогава започва въртене и на двата.А дали ще излезе от затъването,това е друга работа.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 7:32 pm |
|
|
kronos
|
Темата е интересна, обаче мисля, че в нета има достатъчно тестове. Най-показателни са тестовете, когато Субару излиза само при сцепление на едно колело: https://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbshttps://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Qhttps://www.youtube.com/watch?v=wX1VezHjzQ0А тук, на 3:35 минута, се вижда как излиза и назад Форестъра, пак само при сцепление на едното предно колело - https://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI Така, че ако Форестъра на колегата е изправен, не би трябвало да има проблем. Аз лично достигам до този извод. Иначе Subaru XV се проваля на диагоналния тест на 2:05 минута на този клип: https://www.youtube.com/watch?v=GJm88jtxA3EТам обаче има вариатор и нещата май са различни.
|
Последна промяна kronos на Вто Яну 30, 2018 9:10 pm, променена общо 1 път
|
|
Вто Яну 30, 2018 8:20 pm |
|
|
Vmax
|
Може би, но след като загрее виското трябва да прехвърли и напред
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 8:23 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Колега в темата се разглежда случая на колегата който е с обикновен Форестер 125 к.с. и няма блокаж нито на преден мост,нито на заден мост.Тези,които си цитирал и излизат с едно колело/независимо предно или задно/ имат три блокажа-на преден,среден и заден диф.Това е най високото ниво на 4х4.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 8:37 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Постове: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Vmax написа: Може би, но след като загрее виското трябва да прехвърли и напред Да ,така е трябва да прехвърли,но може и да не прехвърли ако не загрее виското,защото е възможно половината му силиконов гел да го няма във виското и няма кой да го блокира.В такъв случай средния диф се превръща в най обикновен отворен тип като на всички останали автомобили-едното колело се върти,а другото стои.В случая понеже средния диф е между два моста-единия мост се върти,а другия стои.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 8:46 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Не е ли време и автора на темата да даде малко повече информация.След случилото се проверил ли е дали вискомуфата работи нормално?
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 9:13 pm |
|
|
kronos
|
Кимон написа: Колега в темата се разглежда случая на колегата който е с обикновен Форестер 125 к.с. и няма блокаж нито на преден мост,нито на заден мост.Тези,които си цитирал и излизат с едно колело/независимо предно или задно/ имат три блокажа-на преден,среден и заден диф.Това е най високото ниво на 4х4. Да, грешката е моя. Понеже искахте да ги сравнявате с други коли и за това дадох готови сравнения Иначе този тест е показателен колко коли се провалят ако нямат всички системи за 4х4: https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYIА в този клип, на 14:57 минута, се вижда, че Форестър I-ва генерация, се справя само със сцепление на предно дясно колело: https://www.youtube.com/watch?v=qSqC-IQFzuAНе знам I-ва генерация да има блокажи и ESP, но може и да греша.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 9:29 pm |
|
|
ico_tech
|
@ Кронос първа генерация нямат нищо сток, но какво реално има под капака това само собственика знае. Сток форестър няма да мръдне никъде на три ролки. @ Кимон Цитат: Колега в темата се разглежда случая на колегата който е с обикновен Форестер 125 к.с. и няма блокаж нито на преден мост,нито на заден мост.Тези, които си цитирал и излизат с едно колело/независимо предно или задно/ имат три блокажа-на преден,среден и заден диф.Това е най високото ниво на 4х4. Колега такъв модел на Форестър с три блокажа няма (освен Forester STI JDM, който е по- рядък и от бяла лястовица). Блокирането става единствено с намеса на VDC посредством спирачките, за модификациите с такава система (2005+) Айде да се върнем на предположението с изтекъл гел, въпреки че, при тази хипотеза маслото почва да смърди здраво и собственика вече трябва да се е усетил като извади щеката и го лъхне вентилацията.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 10:52 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], ra4ona13 и 51 госта |
|