Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:42 pm



Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Засядане в сняг 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ico_tech
Колега,аз никъде не съм споменал в постовете си че има Форестер с три блокажа,не ми приписвай измислици.Казал съм в общия случай за коли които излизат с едно задвижвано колело,нито съм уточнявал какъв тип им са блокажите.
Вискомуфата съдържа 75 грама силиконов гел,скоростната му кутия съдържа 4 литра масло.Ако от вискомуфата липсват 25-30 грама гел,блокаж няма да има и маслото в скоростната му кутия ще си мирише на трансмисионно масло с нормален цвят.

Вто Яну 30, 2018 11:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
О извинявам се Колега: говориш за Форестър, линковете са за Форестър, и показват Форестър, който излиза с едно колело и съм изпаднал в заблуда относно твоя пост. С увереността и конкретиката, с която говориш разбирам, че ти си отработвал вече случай с изтекъл гел.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Яну 30, 2018 11:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
О извинявам се Колега: говориш за Форестър, линковете са за Форестър, и показват Форестър, който излиза с едно колело и съм изпаднал в заблуда относно твоя пост. С увереността и конкретиката, с която говориш разбирам, че ти си отработвал вече случай с изтекъл гел.

Няма проблем колега,понякога се получават недоразумения.Да,наистина имам известен опит с изтекъл гел и съм се занимавал доста с блокажи,включително и на собствената ми кола.От моя опит мога да заявя,че много собственици на Субару с мех.ск.кутия не знаят и не допускат че реално нямат блокаж или блокажа им е крайно неефективен ако има все пак някакъв.В нормално каране по пътища/не става въпрос за извън пътя/,почти никога не се налага използването му.Колата си е 4х4 с 50% на пр./зад.мост това е достатъчно да се движи нормално в нормални зимни условия,в кален път и без проблеми.Ако има някой който е карал Нива по продължително във всякакви условия знае добре колко рядко се налага,а много често никога да полза лостчето за включване на блокаж на среден диф.Нивата е същата система на 4х4 както Субару-има 3 дифа,с бавни скорости и единствената разлика е че блокажа се включва ръчно с лост,което е в известна степен предимство,но има и недостатък когато се включва ръчно и трябва също да се изключи ръчно.
Мога да предложа на колегата от първия пост как да си определи има ли блокаж и ако има все пак някакъв,колко е ефективен и може ли да разчита на него при необходимост.
С едно малко крикче,/може и фабричното/ да вдигне една от предните гуми на пр. мост.Дърпа добре ръчната спирачка като предварително се знае че тя е достатъчно ефективна.Двигателя е загрят до норм.темп. включва на 1-ва и отпуска съединителя с газ до към 2000 об/мин.Вдигнатото колело след като се завърти няколко оборота трябва да се усети силно затормозване на двигателя и стремеж да изгасне или направи изгасва.Това е гаранция за перфектна работа на виското и за наличие на добър блокаж.Втори тест-отпуска ръчната и я натяга около 50%,не до край,повтаря първия тест и колата трябва да потегли и пада от крикчето вдигнатото колело.Ако при тези тестове вдигнатото колело се върти продължително без видими и усещащи се реакции на двигателя,значи че блокажа е само свидетел в колата без участие при необходимост.В това състояние колата може да се кара без никакви проблеми като продължава да си е 4х4 и колкото си иска може да изкара без всякакви последствия за други системи от задвижването.Даже има известни предимства използването на отворен среден диф.а те са:
1.Колата зимно време се ползва по уверено и без опасности /особено от недостатъчно квалифицирани водачи за ползване на Субару/,няма опасност в завой на хлъзгава настилка колата да се завърти със задницата и да тръгне с вратите напред при неконтролирано ползване на педала на газта.Колата завива като по релси при всякакви пътни настилки.Това е първото предимство което се усеща при кормуване.
2.Може да се кара колата със всякакви размери гуми,като на всяко от 4-те колела е с различни гуми по широчина и височина без последствие за трансмисия и ходова част.А не като срежеш една гума някъде,да трябва да смениш и 4-те за да си в точните препоръки на фирмата.
3.Колата може да се предвижва чрез теглене всякак,с вдигнати предни,с вдигнати задни колела без никакво значение как.
4.При год.техн.преглед се минава навсякъде,както всички останали коли,без да е необходимо системи с обратно въртящи се валци за тестване на спирачките.
Лично моя препоръка към колеги с не ефективен блокаж и ако не са любители на каране извън нормални пътища да не си правят рециклаж на виското,просто е безсмислено от гледна точка на моя опит.Блокажа се налага изключително рядко да се ползва,без гаранции че ако се наложи ползването му ще помогне да излезете от някаква ситуация.Излишни разходи,нерви,загубено време ,рискове от неточна работа на майсторите и без гаранции за успешен край.
 30

Сря Яну 31, 2018 11:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
ico_tech написа:
О извинявам се Колега: говориш за Форестър, линковете са за Форестър, и показват Форестър, който излиза с едно колело и съм изпаднал в заблуда относно твоя пост. С увереността и конкретиката, с която говориш разбирам, че ти си отработвал вече случай с изтекъл гел.

Няма проблем колега,понякога се получават недоразумения.Да,наистина имам известен опит с изтекъл гел и съм се занимавал доста с блокажи,включително и на собствената ми кола.От моя опит мога да заявя,че много собственици на Субару с мех.ск.кутия не знаят и не допускат че реално нямат блокаж или блокажа им е крайно неефективен ако има все пак някакъв.В нормално каране по пътища/не става въпрос за извън пътя/,почти никога не се налага използването му.Колата си е 4х4 с 50% на пр./зад.мост това е достатъчно да се движи нормално в нормални зимни условия,в кален път и без проблеми.Ако има някой който е карал Нива по продължително във всякакви условия знае добре колко рядко се налага,а много често никога да полза лостчето за включване на блокаж на среден диф.Нивата е същата система на 4х4 както Субару-има 3 дифа,с бавни скорости и единствената разлика е че блокажа се включва ръчно с лост,което е в известна степен предимство,но има и недостатък когато се включва ръчно и трябва също да се изключи ръчно.
Мога да предложа на колегата от първия пост как да си определи има ли блокаж и ако има все пак някакъв,колко е ефективен и може ли да разчита на него при необходимост.
С едно малко крикче,/може и фабричното/ да вдигне една от предните гуми на пр. мост.Дърпа добре ръчната спирачка като предварително се знае че тя е достатъчно ефективна.Двигателя е загрят до норм.темп. включва на 1-ва и отпуска съединителя с газ до към 2000 об/мин.Вдигнатото колело след като се завърти няколко оборота трябва да се усети силно затормозване на двигателя и стремеж да изгасне или направи изгасва.Това е гаранция за перфектна работа на виското и за наличие на добър блокаж.Втори тест-отпуска ръчната и я натяга около 50%,не до край,повтаря първия тест и колата трябва да потегли и пада от крикчето вдигнатото колело.Ако при тези тестове вдигнатото колело се върти продължително без видими и усещащи се реакции на двигателя,значи че блокажа е само свидетел в колата без участие при необходимост.В това състояние колата може да се кара без никакви проблеми като продължава да си е 4х4 и колкото си иска може да изкара без всякакви последствия за други системи от задвижването.Даже има известни предимства използването на отворен среден диф.а те са:
1.Колата зимно време се ползва по уверено и без опасности /особено от недостатъчно квалифицирани водачи за ползване на Субару/,няма опасност в завой на хлъзгава настилка колата да се завърти със задницата и да тръгне с вратите напред при неконтролирано ползване на педала на газта.Колата завива като по релси при всякакви пътни настилки.Това е първото предимство което се усеща при кормуване.
2.Може да се кара колата със всякакви размери гуми,като на всяко от 4-те колела е с различни гуми по широчина и височина без последствие за трансмисия и ходова част.А не като срежеш една гума някъде,да трябва да смениш и 4-те за да си в точните препоръки на фирмата.
3.Колата може да се предвижва чрез теглене всякак,с вдигнати предни,с вдигнати задни колела без никакво значение как.
4.При год.техн.преглед се минава навсякъде,както всички останали коли,без да е необходимо системи с обратно въртящи се валци за тестване на спирачките.
Лично моя препоръка към колеги с не ефективен блокаж и ако не са любители на каране извън нормални пътища да не си правят рециклаж на виското,просто е безсмислено от гледна точка на моя опит.Блокажа се налага изключително рядко да се ползва,без гаранции че ако се наложи ползването му ще помогне да излезете от някаква ситуация.Излишни разходи,нерви,загубено време ,рискове от неточна работа на майсторите и без гаранции за успешен край.

Колегата иронично ти го каза, защото ти казваш това:
Кимон написа:
@ico_tech
Колега,аз никъде не съм споменал в постовете си че има Форестер с три блокажа,не ми приписвай измислици.Казал съм в общия случай за коли които излизат с едно задвижвано колело,нито съм уточнявал какъв тип им са блокажите.


Но точно ти каза, че Форестър има 3 блокиращи се диференциала:
Кимон написа:
kronos написа:
...

А тук, на 3:35 минута, се вижда как излиза и назад Форестъра, пак само при сцепление на едното предно колело. Така, че ако Форестъра на колегата е изправен, не би трябвало да има проблем - - https://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI ...

Колега в темата се разглежда случая на колегата който е с обикновен Форестер 125 к.с. и няма блокаж нито на преден мост,нито на заден мост.Тези,които си цитирал и излизат с едно колело/независимо предно или задно/ имат три блокажа-на преден,среден и заден диф.Това е най високото ниво на 4х4.


Не се заяждам, просто искам да се види истината. И аз не знам за 3 блокиращи се диференциала при Форестър и не знам какво общо има Нивата тук? Карал съм достатъчно Нива и знам какво може и какво не - блокажа и може да се ползва за много кратко разстояние, иначе рискуваш да я строшиш.

Сега пак ще пусна клипа, който показва различни системи и как и 3-те Форестъра се справиха доста зле. Прав си, че явно не всички могат да излизат само с едно колело, даже и с 2 трудно се справят: https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI
Обаче гледай след 40-тата минута, как някои и от 3-тата генерация на Форестър нямат блокажи в истинския смисъл на думата.

Сря Яну 31, 2018 12:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
ico_tech написа:
О извинявам се Колега: говориш за Форестър, линковете са за Форестър, и показват Форестър, който излиза с едно колело и съм изпаднал в заблуда относно твоя пост. С увереността и конкретиката, с която говориш разбирам, че ти си отработвал вече случай с изтекъл гел.

Няма проблем колега,понякога се получават недоразумения.Да,наистина имам известен опит с изтекъл гел и съм се занимавал доста с блокажи,включително и на собствената ми кола.От моя опит мога да заявя,че много собственици на Субару с мех.ск.кутия не знаят и не допускат че реално нямат блокаж или блокажа им е крайно неефективен ако има все пак някакъв.В нормално каране по пътища/не става въпрос за извън пътя/,почти никога не се налага използването му.Колата си е 4х4 с 50% на пр./зад.мост това е достатъчно да се движи нормално в нормални зимни условия,в кален път и без проблеми.Ако има някой който е карал Нива по продължително във всякакви условия знае добре колко рядко се налага,а много често никога да полза лостчето за включване на блокаж на среден диф.Нивата е същата система на 4х4 както Субару-има 3 дифа,с бавни скорости и единствената разлика е че блокажа се включва ръчно с лост,което е в известна степен предимство,но има и недостатък когато се включва ръчно и трябва също да се изключи ръчно.



Мога да предложа на колегата от първия пост как да си определи има ли блокаж и ако има все пак някакъв,колко е ефективен и може ли да разчита на него при необходимост.
С едно малко крикче,/може и фабричното/ да вдигне една от предните гуми на пр. мост.Дърпа добре ръчната спирачка като предварително се знае че тя е достатъчно ефективна.Двигателя е загрят до норм.темп. включва на 1-ва и отпуска съединителя с газ до към 2000 об/мин.Вдигнатото колело след като се завърти няколко оборота трябва да се усети силно затормозване на двигателя и стремеж да изгасне или направи изгасва.Това е гаранция за перфектна работа на виското и за наличие на добър блокаж.Втори тест-отпуска ръчната и я натяга около 50%,не до край,повтаря първия тест и колата трябва да потегли и пада от крикчето вдигнатото колело.Ако при тези тестове вдигнатото колело се върти продължително без видими и усещащи се реакции на двигателя,значи че блокажа е само свидетел в колата без участие при необходимост.В това състояние колата може да се кара без никакви проблеми като продължава да си е 4х4 и колкото си иска може да изкара без всякакви последствия за други системи от задвижването.Даже има известни предимства използването на отворен среден диф.а те са:
1.Колата зимно време се ползва по уверено и без опасности /особено от недостатъчно квалифицирани водачи за ползване на Субару/,няма опасност в завой на хлъзгава настилка колата да се завърти със задницата и да тръгне с вратите напред при неконтролирано ползване на педала на газта.Колата завива като по релси при всякакви пътни настилки.Това е първото предимство което се усеща при кормуване.
2.Може да се кара колата със всякакви размери гуми,като на всяко от 4-те колела е с различни гуми по широчина и височина без последствие за трансмисия и ходова част.А не като срежеш една гума някъде,да трябва да смениш и 4-те за да си в точните препоръки на фирмата.
3.Колата може да се предвижва чрез теглене всякак,с вдигнати предни,с вдигнати задни колела без никакво значение как.
4.При год.техн.преглед се минава навсякъде,както всички останали коли,без да е необходимо системи с обратно въртящи се валци за тестване на спирачките.
Лично моя препоръка към колеги с не ефективен блокаж и ако не са любители на каране извън нормални пътища да не си правят рециклаж на виското,просто е безсмислено от гледна точка на моя опит.Блокажа се налага изключително рядко да се ползва,без гаранции че ако се наложи ползването му ще помогне да излезете от някаква ситуация.Излишни разходи,нерви,загубено време ,рискове от неточна работа на майсторите и без гаранции за успешен край.

Във връзка с това което пишеш, автомата с мотор 2,5 , Б12 с какви дифове е отоворени или затворени , има и VDC И VTD колата, че навремето един майстор, който я правеше каза да не се притеснявам от валци, че дифовете били отворени.......ма знае ли човек на кой да вярва :) .

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Яну 31, 2018 12:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Невинаги, ама VTD върви в пакет със заден LSD, така, че баш ти требе се пазиш от измислени валци.

Кимон написа:
1.Колата зимно време се ползва по уверено и без опасности /особено от недостатъчно квалифицирани водачи за ползване на Субару/,няма опасност в завой на хлъзгава настилка колата да се завърти със задницата и да тръгне с вратите напред при неконтролирано ползване на педала на газта.Колата завива като по релси при всякакви пътни настилки.Това е първото предимство което се усеща при кормуване.

Тук ме загуби, колкото и да се самоопределям като начинаещ механик. Ако не друго съм шофьор с над 1м км стаж и в този ред на мисли искам да те питам: ти карал ли си изобщо Субару? И само на първа ли? Не ми отговаряй, въпросът е риторичен.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert


Последна промяна Alxx на Сря Яну 31, 2018 2:40 pm, променена общо 1 път


Сря Яну 31, 2018 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Васе,

Ма и те се вряза в темата като новобранец. :D
Минаваш преглед навсякъде - с отворени дифове си.

Сря Яну 31, 2018 2:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Васе,

Ма и те се вряза в темата като новобранец. :D
Минаваш преглед навсякъде - с отворени дифове си.

Стани,
Аз вече два пъти си плюх в пазвата и я минах на ебани предни валци, сега вече и валци не ми пускат де, ма така и не влязох много навърте в материята с дифовете , та рекох да питам кви са ми дифовете , да не се излагам пред чужденците дет се вика, па и нали е некво limited изпълнение и е по различна от стандартните , да се ограмотя малко.
За дифовете съм си аджамия отвсякъде, аз съм спец по възглавници , тресене на предница , макар че мойта продължава, бели табла и т.н. Ти ще видиш майтап ако се окаже, че тресе предницата от турбината на скоростите, Любо дигна ръце ROFL .

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Яну 31, 2018 3:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За да внеса малко успокоение пак казвам, че неразбирателството е моя грешка.
Съгласен съм с повечето от написаното от колегата Кимон. Никой не тества виско блокаж за да разбере до колко ефективно работи. Това, заради което се отваря муфата е обикновено обратния вариант - блокаж вследствие на прегряване. Имам съмнения, че дори и с малко силикон муфата блокира, в някои случаи окончателно поради деформация на ламелите(просто се заваряват). Субару през годините сменя конструкциите няколко пъти. И според ADS (alldrivesubaru AU) първите конструкции до 99г са най-надеждни, въпреки че като сила са най-слаби (4kgf).
Тест на крик не съм правил, но през лятото тествам през ден на Паша дере :giggle:, а през зимата ми прави голям кеф да карам на лед и сняг пак на черно и досега проблем не имало. Само пясъка на Камчийски пясъци е кофти :D

Мисля, че е време автора на темата да вземе да ни осветли има ли резултат от няколкото теста, които му предложихме.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Яну 31, 2018 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По направените коментари след последния ми пост,ще отговоря само на добронамерените и свързани с аргументи по темата.Няма да отговарям на коментари,които търсят заяждане и конфронтация,просто няма полза от такава дискусия.Съжалявам че не може да се получи сероизна и по задълбочено обсъждане по темата,защото има много неща които могат още да се кажат.
@quietriot
Колега,автоматиците на Субару нямат среден диф.нито виско,там функцията им се изпълнява от един хидравличен съединител в ск.кутия,който се управлява електронно.Както ти отговори колегата Vmax с отворени дифове си и нямаш проблеми с валците при преглед.
@ico_tech
Да,наистина за ремонт на виско се стига в обратните случаи,когато блокират и се усеща почти веднага.При неефективно,нищо не подсказва,не се усещат видими реакции и много така си карат колите,особено по старите,които са на много километри.
Ако изтече малка част от сил.гел извън него,почти няма блокаж или ако има някакъв,той се появява след много по продължително въртене на вдигнатото буксуващо колело при теста и предава недостатъчен въртящ момент за да задвижи колата,което практически все едно го няма.Това е така,защото със разхерметизирането на вискомуфата не може да се създаде необходимото налягане в нея след загряването на гела.Дисковете не се заваряват в случая,както предполагаш и ще обясня защо.След загряването на гела и неговото разширение,следяа охлаждане,той се свива и създава вакум в корпуса на виското,и в резултат на разхерметизирането му започва да навлиза в него масло от ск кутия и започва да си върши работата-смесва се с гела и започва смазване съпроводено с окончателно елиминиране на функцията му.Винаги неефективно работещи виско след отварянето им се констатира наличие на смес от остатъчен гел и масло в него.Рециклажа им трябва да е съпроводен със задължителна подмяна на уплътняващите "О" пръстени-два на брой-трудно се намират,липсват като резервни .В някои случаи в резултат на тормозене и продължително буксуване може дисковете да са леко надрани,но заварени чак не съм виждал.

Чет Фев 01, 2018 10:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Не се заяждам, просто искам да се види истината. И аз не знам за 3 блокиращи се диференциала при Форестър и не знам какво общо има Нивата тук? Карал съм достатъчно Нива и знам какво може и какво не - блокажа и може да се ползва за много кратко разстояние, иначе рискуваш да я строшиш.

Сега пак ще пусна клипа, който показва различни системи и как и 3-те Форестъра се справиха доста зле. Прав си, че явно не всички могат да излизат само с едно колело, даже и с 2 трудно се справят: https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI
Обаче гледай след 40-тата минута, как някои и от 3-тата генерация на Форестър нямат блокажи в истинския смисъл на думата.


3-та генерация Forester от 2011-та г. нататък го водят с "Locking differential":
http://www.cars-data.com/en/subaru-fore ... pecs/61503
, което според мен иде реч за задния диференциал - предполагам LSD или нещо подобно като решение. На клипа този след 40-та мин. явно е като моя отпреди 2011-та, защото при само една задна гума със сцепление - първоначално тя не се въртеше изобщо, което означава, че е без LSD в задния диф, а при следващия опит почва да се върти и тя, предполагам след активиране на VDC-то.

Чет Фев 01, 2018 11:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря за изчерпателния отговор Кимон. С цел да сме максимално полезни в дискусията и да се възползваме от натрупания опит може ли информация по следните въпроси:
- по какво се различават вискомуфите на Нива, Audi и прочие тези и на Субару, ако има разлики разбира се
- каква е дебелината на шимовете (дистанционните телчета) или каква е хлабината между дисковете
- какъв вискозитет на силикона ще препоръчаш базирано на твоя опит (cSt)
- как определяш количеството от 75г и колко въздух оставяш. Някои се опитват да пълнят без въздух и правят пробки на капака, други умишлено оставят въздух за да поема разширението на силикона.
- какъв е материала, размера и натяга на подбраните оринги
- предполагам че ползваш зегер, който подменя оригиналните пластини на капака или просто го заваряваш?

Предварително благодаря.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Фев 01, 2018 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз също искам да благодаря на Кимон, отдавна не се бях зачитал с интерес в тема в този форум , повечето тези са как да спестим от майстор и ходене в сервиз и можем ли с медна тел и помоща на форума сами да си оправим колата и после олеле ма то си ева майката щом сам си я правих пред входа.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Фев 01, 2018 12:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може да не те разбирам правилно Quietriot, но според мен във форума липсва точно силна секция DIY (направи си сам). Приветствам всяко развитие в тази посока.В крайна сметка форума на Субару трябва да осигури полезна информация на хората, които искат да се справят сами, поради една или друга причина.Сервизите са хубаво нещо, но не всеки има възможност да се възползва. В самото начало основната функция на тази интернет сбирка бе да си помагаме при намиране на части и при ремонт, защото не можеше да се разчита на сервиз. И форумната култура беше на доста добро ниво - никой не е искал каквато и да е форма на възнаграждение.
Противно на широкоприетото схващане в момента, Субару е доста добра платформа за "направи си сам". Това го доказва разпространението на тази марка в райони на планетата, където лъскавите сервизи са рядкост.
Обратно към виското - този механизъм по менюъл не се разглобява, на практика обаче това се прави доволно лесно. Ако човек има добра техн. култура, добра насока и стъпи на опита на друг, успеха на ремонта е гарантиран.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Фев 01, 2018 4:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Благодаря за изчерпателния отговор Кимон. С цел да сме максимално полезни в дискусията и да се възползваме от натрупания опит може ли информация по следните въпроси:
- по какво се различават вискомуфите на Нива, Audi и прочие тези и на Субару, ако има разлики разбира се
- каква е дебелината на шимовете (дистанционните телчета) или каква е хлабината между дисковете
- какъв вискозитет на силикона ще препоръчаш базирано на твоя опит (cSt)
- как определяш количеството от 75г и колко въздух оставяш. Някои се опитват да пълнят без въздух и правят пробки на капака, други умишлено оставят въздух за да поема разширението на силикона.
- какъв е материала, размера и натяга на подбраните оринги
- предполагам че ползваш зегер, който подменя оригиналните пластини на капака или просто го заваряваш?

Предварително благодаря.

Първо трябва да кажа,че аз не се занимавам с ремонти и не правя рециклаж на вискомуфи за да мога да дам такива подробности от които се интерисуваш.Знам че има някаква фирма в София ,в Лозенец около Драгалевско шосе,която се занимавала с това.Понеже имам условия и интереси,съм свалял виско на мен и приятели и сме се занимавали с тях.
Предполагам ме подвеждаш с въпроса ти каква е разликата във вискомуфите на Нива,Субару,Ауди.Понеже си много любознателен би трябвало да знаеш,че Нива няма виско и блокажа там е ръчен.На Ауди системите 4х4 и куатро са съвсем различни от тези на Субару и също нямат виско.
Разликите на виското при различните коли е незначителна,принципа на работа е еднакъв.При рециклаж нищо не се променя от фабричните решения.Някои видове вискомуфи имат съчмен клапан на челния капак през който се зарежда с Гел,други нямат и се разчита на точната дозировка.Въздух вътре не се допуска/пак ме подвеждаш с този въпрос/,Наличие на въздух забавя включването на блокажа и се получава по дълго буксуване,което води до по качествено вкопаване на колелата в терена.Затварянето на корпуса на виското е решен различно при различните конструкции-някои са с зегеров пръстен,други със заварки-две или три.
За повече информация по рециклажа, технологията и използваните материали е по добре да се отмесеш към фирмата която ги извършва.
По принцип моето мнение по въпроса за вискомуфите го загатнах в началния ми пост.Смятам ги за несериозен от техническа гледна точка,недостъчно ефективен и създаващ проблеми начин за реализация на блокаж/да се разчита на някакъв си сил.гел да се разшири и да блокира/.Как ще блокира и колко ще блокира божа работа.Единственото предимство на виското е че е евтино решение за реализация.Не напразно викомуфите отпадат от много съвремени коли,останаха в употреба на разни малки паркетни автомобилчета,като Сузуки Игнис,Вагон Р,Суифт,Джъсти и др.подобни.Решението на блокаж при автоматиците на Субару е друга бира,и него уважавам повече.
 24

Чет Фев 01, 2018 4:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Може би най-семплото, но ясно обяснение за четирите вида Subaru AWD:
http://youwheel.com/home/2016/08/07/sub ... explained/
...вътре с линкове към допълнителен материал по темата.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Фев 01, 2018 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето и една статия от по-стара тема

viewtopic.php?f=25&t=4820#p59459

Чет Фев 01, 2018 5:56 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
ico_tech написа:
Благодаря за изчерпателния отговор Кимон. С цел да сме максимално полезни в дискусията и да се възползваме от натрупания опит може ли информация по следните въпроси:
- по какво се различават вискомуфите на Нива, Audi и прочие тези и на Субару, ако има разлики разбира се
- каква е дебелината на шимовете (дистанционните телчета) или каква е хлабината между дисковете
- какъв вискозитет на силикона ще препоръчаш базирано на твоя опит (cSt)
- как определяш количеството от 75г и колко въздух оставяш. Някои се опитват да пълнят без въздух и правят пробки на капака, други умишлено оставят въздух за да поема разширението на силикона.
- какъв е материала, размера и натяга на подбраните оринги
- предполагам че ползваш зегер, който подменя оригиналните пластини на капака или просто го заваряваш?

Предварително благодаря.

Първо трябва да кажа,че аз не се занимавам с ремонти и не правя рециклаж на вискомуфи за да мога да дам такива подробности от които се интерисуваш.Знам че има някаква фирма в София ,в Лозенец около Драгалевско шосе,която се занимавала с това.Понеже имам условия и интереси,съм свалял виско на мен и приятели и сме се занимавали с тях.
Предполагам ме подвеждаш с въпроса ти каква е разликата във вискомуфите на Нива,Субару,Ауди.Понеже си много любознателен би трябвало да знаеш,че Нива няма виско и блокажа там е ръчен.На Ауди системите 4х4 и куатро са съвсем различни от тези на Субару и също нямат виско.
Разликите на виското при различните коли е незначителна,принципа на работа е еднакъв.При рециклаж нищо не се променя от фабричните решения.Някои видове вискомуфи имат съчмен клапан на челния капак през който се зарежда с Гел,други нямат и се разчита на точната дозировка.Въздух вътре не се допуска/пак ме подвеждаш с този въпрос/,Наличие на въздух забавя включването на блокажа и се получава по дълго буксуване,което води до по качествено вкопаване на колелата в терена.Затварянето на корпуса на виското е решен различно при различните конструкции-някои са с зегеров пръстен,други със заварки-две или три.
За повече информация по рециклажа, технологията и използваните материали е по добре да се отмесеш към фирмата която ги извършва.
По принцип моето мнение по въпроса за вискомуфите го загатнах в началния ми пост.Смятам ги за несериозен от техническа гледна точка,недостъчно ефективен и създаващ проблеми начин за реализация на блокаж/да се разчита на някакъв си сил.гел да се разшири и да блокира/.Как ще блокира и колко ще блокира божа работа.Единственото предимство на виското е че е евтино решение за реализация.Не напразно викомуфите отпадат от много съвремени коли,останаха в употреба на разни малки паркетни автомобилчета,като Сузуки Игнис,Вагон Р,Суифт,Джъсти и др.подобни.Решението на блокаж при автоматиците на Субару е друга бира,и него уважавам повече.


Благодаря за отделеното време.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Фев 01, 2018 6:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Може да не те разбирам правилно Quietriot, но според мен във форума липсва точно силна секция DIY (направи си сам). Приветствам всяко развитие в тази посока.В крайна сметка форума на Субару трябва да осигури полезна информация на хората, които искат да се справят сами, поради една или друга причина.Сервизите са хубаво нещо, но не всеки има възможност да се възползва. В самото начало основната функция на тази интернет сбирка бе да си помагаме при намиране на части и при ремонт, защото не можеше да се разчита на сервиз. И форумната култура беше на доста добро ниво - никой не е искал каквато и да е форма на възнаграждение.
Противно на широкоприетото схващане в момента, Субару е доста добра платформа за "направи си сам". Това го доказва разпространението на тази марка в райони на планетата, където лъскавите сервизи са рядкост.
Обратно към виското - този механизъм по менюъл не се разглобява, на практика обаче това се прави доволно лесно. Ако човек има добра техн. култура, добра насока и стъпи на опита на друг, успеха на ремонта е гарантиран.

Незнам точно как ме разбираш , но иронията ми е продуктувана от развитието на форума с теми някой ще ми избере ли кола, за да не се набутам за майстор , сещаш се за кои теми говоря, тресът ми скоростите , дали да отида в сервиз или да спестя 20 лв и вие ще ми кажете как да ги оправя, май виско муфата е заминала , може ли без да я сменям да карам само на предно , май прегрях колата ма има ли начин без да ходя в сервиза сам да си я диагностицирам, че не съм ми то било само за обезвъждушаване и после ми той ремонта що е 1000 лв .......и мнго други такива , това не градивно направи си сам от типа как да си изведа аукс на музиката или да си хакна навигацията , това е стотинкаджийска работа която след себе си води мног по сериаоно последствия за собствениците и аз съм много проетив да се насърчава подобен вид художествена самодейност , затова са сервизите , за да ти кажат дали опасенията са ти основателни, Любо дори не взема пари за преглед и диагностоциране на проблем , кое точно не могат да си позволят да си замъкнат задниците до Люлин ли ?
Ремонтите по нашите коли по някога са хиляди левове и безтоговорносто отношение към диагнсотицирането на проблема само увеличава тази сума, това е моята категорична позиция.

А секция направи си сам готино табло или пробвай едно година да си съживиш възглавниците , нека си има, там е само за удоволствия и не носи след себе си негативи.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Фев 02, 2018 8:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Васе,

Голфаджийският манталитет трудно се променя, а Субаристите се увеличават.
Ако видиш фейс групата какви дискусии има ще повърнеш.

Оспамихме темата - стига глупости.
Малко странно че автора на темата не е писал още...

Пет Фев 02, 2018 10:29 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 67 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор