Автор |
Съобщение |
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела. Това нормално ли е? Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 6:31 pm |
|
|
antonimoo
Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm Мнения: 82 Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
|
Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги. Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 7:06 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
antonimoo написа: Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги. Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки Интересно защо така са го направили, уж 4х4 Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 7:49 pm |
|
|
Alxx
|
Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:13 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
А каква дълбочина беше този сняг?
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:14 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление... Нямам вдц? Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:16 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
dimitrov 1969 написа: А каква дълбочина беше този сняг? 25 см Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 9:16 pm |
|
|
Alxx
|
VDC = при други марки му викат ESP + traction control. В такива ситуации дърпаш на един зъб ръчната(или където ти е минимумът) и потегляш внимателно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Яну 27, 2018 10:15 pm |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Вероятно глупав въпрос, но възможно ли е поставянето на vdc?
Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 8:46 am |
|
|
Alxx
|
С излишни пари всичко е възможно. Ама много и излишни.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 8:50 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
nasko711206 написа: Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела. Това нормално ли е? Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Sent from my D5803 using Tapatalk Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш.
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 9:08 am |
|
|
nasko711206
Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm Мнения: 66 Рейтинг: 0
|
Кимон написа: nasko711206 написа: Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела. Това нормално ли е? Форестъра е 2002г. 125 к.с.
Sent from my D5803 using Tapatalk Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш. т.е. вискомуфата е за ремонт? Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 9:31 am |
|
|
Alxx
|
Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 28, 2018 10:08 am |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Alxx написа: Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н. Колега,ние като че ли говорим за различни коли.Вискомуфата не предава тягата назад,както се изразяваш.За тази работа има централен диференциал в скоростната кутия,а вискомуфата служи да го блокира когато има едно боксуващо колело,независимо кое.Тази кола има среден диференциал,който прехвтрля движението на задния мост и прави колата 4х4 с разпределение 50х50% пр./зад.мост прманентно.А виско муфата блокира този среден диференциал когато някое колело от който и да е мост буксува и прехвърля задвижване на другия мост който не буксува.В случая на колегата вискомуфата не му блокира средния диференциал и за това му буксува само колело на задния мост.Явно не знаеш че тази кола има среден диф.в скоростната кутия и си мислиш че тази работа се върши само от виското.Всичко коли на Субару с механ.ск.кутия са така решени.
|
12
|
|
Пон Яну 29, 2018 8:34 am |
|
|
Alxx
|
Отнесох се, забравих, че слизам от Сузуки. Като не ми се чупи колата, не знам какво има в нея Моите извинения.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 10:03 am |
|
|
ico_tech
|
А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 2:45 pm |
|
|
Alxx
|
Аз направо искам да питам: - Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 4:59 pm |
|
|
ico_tech
|
Има доста инфо в нета и смятам, че като механик, като ги погледнеш ще ти се изясни. По лесно е с гледане на схемата човек да си обясни функцията. Вискомуфата е в пакет с дифа и цялото се води LSD виско диф. Т.к. паразитките на диференциала почти не се виждат понякога на целия механизъм му викат вискомуфа. Принципа е един и същ - корпуса е свързан към планетарния механизъм, а ротора към изходящия вал. При равни скорости на въртене няма триене в гела (маслото) между дисковете на вала и корпуса. При определена разлика гела се нагрява от триенето и втърдява. Тогава започва изравняване на скороститите / предаване на въртящ момент. По спомен граничния въртящ момент при разлините кутии е от 9 до 14kgfm, което е около 90-140Нм. Виското е 1.5 way, което означава че блокира напълно при предване на движение (ускорение напред), при движение на моторна сприрачка силата е двойно по-малка.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 10:55 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
ico_tech написа: А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма? Във вискомуфата,която е в един блок с диференциала има силиконов гел,херметизиран с едни "О" пръстени и капсулован.Ако не е нищо пипано по нея принудително, причината да не може да блокира или блокира непълноценно е разхерметизация и изтичане на този силиконов гел.Това е по редкия проблем на вискомуфите .В повечето случаи на дефект е получаване на принудителен блокаж поради спичане на този гел.И в двата случая търпи ремонт ,презареждане и подмяна на уплътнения.
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 11:08 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
Alxx написа: Аз направо искам да питам: - Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа. Колега,накратко за което питаш: Вискомуфата не работи с вкл/изкл 100%.В нейния корпус има два вида стоманени дискове и силиконов гел между тях.Едните дискове се въртят с корпуса на диференциала а другите с едно от плнетните колела.Когато дисковете се движат в една посока синхронно,което значи че няма разлика в изминат път между преден и заден мост тогава няма блокаж и диференциала работи като нормален отворен тип.Щом се появи разлика,тогава двата вида дискове започват движение с различни обороти,настъпва триене между тях и силиконовия гел,той се нагрява,разширява и настъпва стремеж към блокиране/изравняване/ на скороста на движение на отделните дискове.Колкото е по голяма разликата в изминатия път между двата моста/най често в екстремен случай когато единия боксува/,толкова по бързо и по голям голям въртящия момент прехвърля към небоксуващия мост. Надявам се да съм го обяснил разбираемо.Поздрави!
|
|
|
Пон Яну 29, 2018 11:35 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|