Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:22 pm



Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
 Засядане в сняг 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела.
Това нормално ли е?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 6:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 03, 2017 10:27 pm
Мнения: 82
Местоположение: София
Автомобил: 03XTMT
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги.
Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки ;)

Съб Яну 27, 2018 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
antonimoo написа:
Краткият отговор: да нормално е, няма място за тревоги.
Сядат двама отзад и тръгваш с ниските предавки ;)
Интересно защо така са го направили, уж 4х4 :)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 7:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Яну 27, 2018 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А каква дълбочина беше този сняг?

Съб Яну 27, 2018 9:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Нямаш вдц и така тягата отива към най-ниското сцепление...
Нямам вдц?



Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
dimitrov 1969 написа:
А каква дълбочина беше този сняг?
25 см

Sent from my D5803 using Tapatalk

Съб Яну 27, 2018 9:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
VDC = при други марки му викат ESP + traction control. В такива ситуации дърпаш на един зъб ръчната(или където ти е минимумът) и потегляш внимателно.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Яну 27, 2018 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Вероятно глупав въпрос, но възможно ли е поставянето на vdc?

Sent from my D5803 using Tapatalk

Нед Яну 28, 2018 8:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С излишни пари всичко е възможно. Ама много и излишни.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 28, 2018 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nasko711206 написа:
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела.
Това нормално ли е?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш.

Нед Яну 28, 2018 9:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Юни 25, 2015 7:46 pm
Мнения: 66
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Кимон написа:
nasko711206 написа:
Здравейте колеги, случи ми се днес да заседна в един сняг на Пампорово, вкарах колата напред и после трябваше да я вадя назад, забуксува и забелязах, че на задна, се въртят само задните колела.
Това нормално ли е?
Форестъра е 2002г. 125 к.с.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Колега,дали си предна или задна,няма никакво значение,поведението на колата трябва да е еднакво.За да ти буксуват само задните колела,това значи че средния диференциал не може да се блокира.Ако той е в ред,което значи че вискомуфата блокира средния диференциал,това значи че трябва да ти върти едно предно и едно задно колело за да не можеш да потеглиш.
т.е. вискомуфата е за ремонт?

Sent from my D5803 using Tapatalk

Нед Яну 28, 2018 9:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 28, 2018 10:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Колега Кимон, за какъв "централен диференциал" говориш и за какво блокиране? Вискомуфата е нещото, предаващо тягата назад при това Субару и когато няма сцепление е напълно в реда на нещата да заключи. Дали е за ремонт? Във форума има описано достатъчно добре как се тества, ремонтира, подменя и т.н.

Колега,ние като че ли говорим за различни коли.Вискомуфата не предава тягата назад,както се изразяваш.За тази работа има централен диференциал в скоростната кутия,а вискомуфата служи да го блокира когато има едно боксуващо колело,независимо кое.Тази кола има среден диференциал,който прехвтрля движението на задния мост и прави колата 4х4 с разпределение 50х50% пр./зад.мост прманентно.А виско муфата блокира този среден диференциал когато някое колело от който и да е мост буксува и прехвърля задвижване на другия мост който не буксува.В случая на колегата вискомуфата не му блокира средния диференциал и за това му буксува само колело на задния мост.Явно не знаеш че тази кола има среден диф.в скоростната кутия и си мислиш че тази работа се върши само от виското.Всичко коли на Субару с механ.ск.кутия са така решени.
 12

Пон Яну 29, 2018 8:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Отнесох се, забравих, че слизам от Сузуки. Като не ми се чупи колата, не знам какво има в нея :)
Моите извинения.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Яну 29, 2018 10:03 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Яну 29, 2018 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз направо искам да питам:
- Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Яну 29, 2018 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има доста инфо в нета и смятам, че като механик, като ги погледнеш ще ти се изясни. По лесно е с гледане на схемата човек да си обясни функцията. Вискомуфата е в пакет с дифа и цялото се води LSD виско диф. Т.к. паразитките на диференциала почти не се виждат понякога на целия механизъм му викат вискомуфа. Принципа е един и същ - корпуса е свързан към планетарния механизъм, а ротора към изходящия вал. При равни скорости на въртене няма триене в гела (маслото) между дисковете на вала и корпуса. При определена разлика гела се нагрява от триенето и втърдява. Тогава започва изравняване на скороститите / предаване на въртящ момент. По спомен граничния въртящ момент при разлините кутии е от 9 до 14kgfm, което е около 90-140Нм. Виското е 1.5 way, което означава че блокира напълно при предване на движение (ускорение напред), при движение на моторна сприрачка силата е двойно по-малка.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Яну 29, 2018 10:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
А предположение при каква хипотеза няма да блокира вискомуфата, и то без да се чуват характерните шумове при разхерметизиран корпус на механизма?

Във вискомуфата,която е в един блок с диференциала има силиконов гел,херметизиран с едни "О" пръстени и капсулован.Ако не е нищо пипано по нея принудително, причината да не може да блокира или блокира непълноценно е разхерметизация и изтичане на този силиконов гел.Това е по редкия проблем на вискомуфите .В повечето случаи на дефект е получаване на принудителен блокаж поради спичане на този гел.И в двата случая търпи ремонт ,презареждане и подмяна на уплътнения.

Пон Яну 29, 2018 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Аз направо искам да питам:
- Изчел съм камара теории и обяснения по темата виско муфа, само, че на предишната ми кола май е работила по различен начин, поради липсата на централен диф. Би ли разяснил на несведущия(аз), тази с приплъзване ли работи или е вкл/изкл 100% при необходимост? Доколкото знам на нашите баби се включва при 20nm разлика във въртящия момент преден-заден мост, а на WRX при 4. Имам само обща представа от трансмисията на Субару, нищо, че съм механик и карам такова, не ме е срам да си кажа.

Колега,накратко за което питаш: Вискомуфата не работи с вкл/изкл 100%.В нейния корпус има два вида стоманени дискове и силиконов гел между тях.Едните дискове се въртят с корпуса на диференциала а другите с едно от плнетните колела.Когато дисковете се движат в една посока синхронно,което значи че няма разлика в изминат път между преден и заден мост тогава няма блокаж и диференциала работи като нормален отворен тип.Щом се появи разлика,тогава двата вида дискове започват движение с различни обороти,настъпва триене между тях и силиконовия гел,той се нагрява,разширява и настъпва стремеж към блокиране/изравняване/ на скороста на движение на отделните дискове.Колкото е по голяма разликата в изминатия път между двата моста/най често в екстремен случай когато единия боксува/,толкова по бързо и по голям голям въртящия момент прехвърля към небоксуващия мост.
Надявам се да съм го обяснил разбираемо.Поздрави!

Пон Яну 29, 2018 11:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор