Max4 написа:
Здравейте колеги:Имам Форестър 2008 150кс бензин .Както знаете този модел има само контролна лампа за температурата на охлаждащата течност , която като е студен мотора свети в синьо а като позагрее малко угасва и после светва в червено , ако е станала много висока температурата.Поради тази причина си монтирах допълнителен уред за температура и сега винаги знам каква е температурата на двигателя.Прави ми впечатление обаче, че мотора работи на висока температура според мен, тоест независимо от външната , топло или студено температурата се движи между 95-100 градуса. Нищо не ври и кипи, не светва лампата за температура , но все пак ми се струва , че не е нормално.Питах някой майстори и те казват че няма проблем , просто по новите коли работели на по висока температура заради екология и по нисък разход на гориво. Ако някой има информация за по въпроса ,ще съм благодарен да сподели мнение.
И при мен е така, колега. Термостата започва да се отваря на 90 градуса и до 98 е напълно отворен.
Нормално ми държи 98 градуса на дълъг път. Ако има изкачване- стига до 100 градуса, а при спускане 94-95.
На 102 се включват двете перки и свалят до 98 градуса.
Лятото в жегите като я карам на магистрала - температурата не пада под 100 градуса, а когато спра на бензиностанция да зареждам и загася двигателя - веднага скача на 106-107 градуса.
Това ме накара да сложа EVANS, който работи до 180 градуса без да кипне и не се разширява при висока температура.
Измерванията са от програмата TORQUE Pro с блутут адаптер.