Отговори на тема  [ 47 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща
 Помощ за ксенон Forester SH 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте Колеги,
С фабричен ксенон съм на Forester SH 2010-та. Спря да ми свети десният фар. Първо тествах крушка(с размяна с другата), но не е от крушката. Проверих бушоните за предните светлини - здрави са. Релето го дават по схема едно общо за късите(Low beam) така че няма логика да е от него, след като левият фар си свети. От нещата, които се сещам остава единствено баласта, но за да го тествам трябва да махна бронята, за да сваля фаровете и да разменя баластите на двата фара.
Има ли някой друг елемент който може би пропускам и може да се тества преди да пристъпя към проверка на баластите? Баластите могат ли да се тестват от електротехник без да се демонтират предварително?

Съб Апр 07, 2018 12:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Здравейте Колеги,
С фабричен ксенон съм на Forester SH 2010-та. Спря да ми свети десният фар. Първо тествах крушка(с размяна с другата), но не е от крушката. Проверих бушоните за предните светлини - здрави са. Релето го дават по схема едно общо за късите(Low beam) така че няма логика да е от него, след като левият фар си свети. От нещата, които се сещам остава единствено баласта, но за да го тествам трябва да махна бронята, за да сваля фаровете и да разменя баластите на двата фара.
Има ли някой друг елемент който може би пропускам и може да се тества преди да пристъпя към проверка на баластите? Баластите могат ли да се тестват от електротехник без да се демонтират предварително?

Тест се прави само с нова крушка.
Аз залагам, че като сложиш нова, ще ти свети.

Съб Апр 07, 2018 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
nikentce написа:
Здравейте Колеги,
С фабричен ксенон съм на Forester SH 2010-та. Спря да ми свети десният фар. Първо тествах крушка(с размяна с другата), но не е от крушката. Проверих бушоните за предните светлини - здрави са. Релето го дават по схема едно общо за късите(Low beam) така че няма логика да е от него, след като левият фар си свети. От нещата, които се сещам остава единствено баласта, но за да го тествам трябва да махна бронята, за да сваля фаровете и да разменя баластите на двата фара.
Има ли някой друг елемент който може би пропускам и може да се тества преди да пристъпя към проверка на баластите? Баластите могат ли да се тестват от електротехник без да се демонтират предварително?

Тест се прави само с нова крушка.
Аз залагам, че като сложиш нова, ще ти свети.


И това пробвах - купих нова Starline и тя не светна.

Съб Апр 07, 2018 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В крайна сметка баласт излезе. Влязла е вода във фара и баласта като най-ниска точка се беше накиснал. Ако не тръгне след стабилно изсушаване - ще се търси нов :(

Съб Апр 07, 2018 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Питай някой жичкаджия може ли да ти подкара баласт от W220 S класа, мота ми се един в шкафа. Ако става(почти сигурно да, ако не го мързи) е твой. Имам и китаец от евтините, същото питай :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Апр 07, 2018 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Питай някой жичкаджия може ли да ти подкара баласт от W220 S класа, мота ми се един в шкафа. Ако става(почти сигурно да, ако не го мързи) е твой. Имам и китаец от евтините, същото питай :)


Благодаря ти колега. Лошото е, че друг баласт, ако не е същата форма, няма да пасне на същото легло. Ще трябва да оставя същия да запълва дупката, а от твоя евентуално да търся начин да му вкарвам кабела и буксата отняъде и да уплътнявам отделно.
Ще пробвам първо да го подкарам моя, ама се оказа сега, че пък нямам правилната отвертка да го отворя :facepalm:
Иначе ето така изглежда:
Прикачени файлове:
20180407_141829.jpg

Прикачени файлове:
20180407_141505.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Апр 07, 2018 5:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Т25 или Т30 с дупка(имаха си отделно име май). Ако ти е близо Надежда, мини на лаф мохабет за 5-10 мин и ще го разглобим.
Иначе, Мерц-овият е с подобни размери и би трябвало да не е много сложно да се мушне.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Апр 07, 2018 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
В крайна сметка баласт излезе. Влязла е вода във фара и баласта като най-ниска точка се беше накиснал. Ако не тръгне след стабилно изсушаване - ще се търси нов :(

Странно. Това би трябвало да е едно от местата, които са най-добре изолирани от вода.
Стискам палци след изсушаване да се оправи.

Съб Апр 07, 2018 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Т25 или Т30 с дупка(имаха си отделно име май). Ако ти е близо Надежда, мини на лаф мохабет за 5-10 мин и ще го разглобим.
Иначе, Мерц-овият е с подобни размери и би трябвало да не е много сложно да се мушне.


Точно Т30 с пъпче по средата. Имам го същото Т25, ама е точно това го нямам :(

Съб Апр 07, 2018 6:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
nikentce написа:
В крайна сметка баласт излезе. Влязла е вода във фара и баласта като най-ниска точка се беше накиснал. Ако не тръгне след стабилно изсушаване - ще се търси нов :(

Странно. Това би трябвало да е едно от местата, които са най-добре изолирани от вода.
Стискам палци след изсушаване да се оправи.


Не, то си е добре изолирано фабрично, но пластмасовата черупка на фара е пукната и има дупка, която е била пълнена с болкит или нещо от сорта, та затова е пуснало вода вътре във фара и се е насъбрало в баласта.

Съб Апр 07, 2018 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Казусът приключи без разходи. Баластът го оставих на радиатора с буксата нагоре да пренощува, понеже не успях да го отворя. Тази сутрин като го монтирах си светна от раз :)
Явно влагата като се изпари вътре - спря да дава на късо и си проработи. Matsushita ми се издигнаха в очите :)

Нед Апр 08, 2018 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дойде и моя ред да се "похваля" с този проблем. Явно в началото на април се случва най-често.
Днес забелязах, че не ми свети единия фар. Първо помислих, че е от крушките, защото са китайчета за 30 лв/бр. Обаче видях, че има конденз във фара и след смяна на крушката се оказа, че не работи.
Та ще видя дали може да изсуша и аз баласта или ще трябва да се бръкна с едни 300 лева за нов ](*,)

Сря Апр 10, 2019 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Дойде и моя ред да се "похваля" с този проблем. Явно в началото на април се случва най-често.
Днес забелязах, че не ми свети единия фар. Първо помислих, че е от крушките, защото са китайчета за 30 лв/бр. Обаче видях, че има конденз във фара и след смяна на крушката се оказа, че не работи.
Та ще видя дали може да изсуша и аз баласта или ще трябва да се бръкна с едни 300 лева за нов ](*,)


Предполагам като го изсушиш ще тръгне. Важното е да запушиш процепа откъдето влиза влагата.

Сря Апр 10, 2019 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дано си прав, иначе това ще са най-безсмислено похарчените 300 лева :-~
Всъщност проблема е, че няма как да си сваля бронята сам утре и ще остане за петък, като я закарам да се занимават с нея. Но пък вече съм факир по смяна на крушки, без да откачам даже акумулатора ROFL

Сря Апр 10, 2019 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
....Но пък вече съм факир по смяна на крушки, без да откачам даже акумулатора ROFL


Недей да правиш такива изпълнения с ксенони - не е за хвалба. И аз при Fori за пръв път се сблъсках с ксенон и подходих много наивно, но добре че Господ ме запази, а в последствие като научих с какво съм се разминал - краката ми се подкосиха.

Сря Апр 10, 2019 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
kronos написа:
....Но пък вече съм факир по смяна на крушки, без да откачам даже акумулатора ROFL


Недей да правиш такива изпълнения с ксенони - не е за хвалба. И аз при Fori за пръв път се сблъсках с ксенон и подходих много наивно, но добре че Господ ме запази, а в последствие като научих с какво съм се разминал - краката ми се подкосиха.

На предишните си автомобили също съм имал ксенони и съм сменял поне 5-6 пъти крушки без да свалям акумулатора. При Фори е просто тясно и си има тънкости, не че при другите имаше много място и ставаше лесно смяната.
Не смятам, че има каквато и да е опасност, защото колата не е на контакт и запалката е отлично изолирана. Все пак някъде из нас ми се търкаля някаква диплома за инженер.

Сря Апр 10, 2019 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Апр 11, 2019 7:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)

Е, свалянето на баласт и е изключено да се прави без разкачане на акумулатора. Аз говорех за крушките. :good:

Чет Апр 11, 2019 7:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)


Не точно - моята диплома е основата на инженерството, но не е инженерство :D , пък и отдавана събира прах и тя, ама така се случи :(.
А онзи момент, дето за малко щях да "светна" беше преди да разбера, че баластът е накиснат с вода - точно сменях крушка.

Чет Апр 11, 2019 8:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Alxx написа:
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)


Не точно - моята диплома е основата на инженерството, но не е инженерство :D , пък и отдавана събира прах и тя, ама така се случи :(.
А онзи момент, дето за малко щях да "светна" беше преди да разбера, че баластът е накиснат с вода - точно сменях крушка.

Уж за това слагат бушони. Но аз като сменям крушка нямам достъп до баласта, а само до запалката. Е, яко псуване и еквилибристики са, но е възможно без да се маха акумулатора от колата. Имам предвид фара от шофьорската страна.

Чет Апр 11, 2019 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 47 мнения ]  стр 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор