Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:36 am



Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Помощ за ксенон Forester SH 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте Колеги,
С фабричен ксенон съм на Forester SH 2010-та. Спря да ми свети десният фар. Първо тествах крушка(с размяна с другата), но не е от крушката. Проверих бушоните за предните светлини - здрави са. Релето го дават по схема едно общо за късите(Low beam) така че няма логика да е от него, след като левият фар си свети. От нещата, които се сещам остава единствено баласта, но за да го тествам трябва да махна бронята, за да сваля фаровете и да разменя баластите на двата фара.
Има ли някой друг елемент който може би пропускам и може да се тества преди да пристъпя към проверка на баластите? Баластите могат ли да се тестват от електротехник без да се демонтират предварително?

Съб Апр 07, 2018 12:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Здравейте Колеги,
С фабричен ксенон съм на Forester SH 2010-та. Спря да ми свети десният фар. Първо тествах крушка(с размяна с другата), но не е от крушката. Проверих бушоните за предните светлини - здрави са. Релето го дават по схема едно общо за късите(Low beam) така че няма логика да е от него, след като левият фар си свети. От нещата, които се сещам остава единствено баласта, но за да го тествам трябва да махна бронята, за да сваля фаровете и да разменя баластите на двата фара.
Има ли някой друг елемент който може би пропускам и може да се тества преди да пристъпя към проверка на баластите? Баластите могат ли да се тестват от електротехник без да се демонтират предварително?

Тест се прави само с нова крушка.
Аз залагам, че като сложиш нова, ще ти свети.

Съб Апр 07, 2018 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
nikentce написа:
Здравейте Колеги,
С фабричен ксенон съм на Forester SH 2010-та. Спря да ми свети десният фар. Първо тествах крушка(с размяна с другата), но не е от крушката. Проверих бушоните за предните светлини - здрави са. Релето го дават по схема едно общо за късите(Low beam) така че няма логика да е от него, след като левият фар си свети. От нещата, които се сещам остава единствено баласта, но за да го тествам трябва да махна бронята, за да сваля фаровете и да разменя баластите на двата фара.
Има ли някой друг елемент който може би пропускам и може да се тества преди да пристъпя към проверка на баластите? Баластите могат ли да се тестват от електротехник без да се демонтират предварително?

Тест се прави само с нова крушка.
Аз залагам, че като сложиш нова, ще ти свети.


И това пробвах - купих нова Starline и тя не светна.

Съб Апр 07, 2018 12:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В крайна сметка баласт излезе. Влязла е вода във фара и баласта като най-ниска точка се беше накиснал. Ако не тръгне след стабилно изсушаване - ще се търси нов :(

Съб Апр 07, 2018 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Питай някой жичкаджия може ли да ти подкара баласт от W220 S класа, мота ми се един в шкафа. Ако става(почти сигурно да, ако не го мързи) е твой. Имам и китаец от евтините, същото питай :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Апр 07, 2018 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Питай някой жичкаджия може ли да ти подкара баласт от W220 S класа, мота ми се един в шкафа. Ако става(почти сигурно да, ако не го мързи) е твой. Имам и китаец от евтините, същото питай :)


Благодаря ти колега. Лошото е, че друг баласт, ако не е същата форма, няма да пасне на същото легло. Ще трябва да оставя същия да запълва дупката, а от твоя евентуално да търся начин да му вкарвам кабела и буксата отняъде и да уплътнявам отделно.
Ще пробвам първо да го подкарам моя, ама се оказа сега, че пък нямам правилната отвертка да го отворя :facepalm:
Иначе ето така изглежда:
Прикачени файлове:
20180407_141829.jpg

Прикачени файлове:
20180407_141505.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Апр 07, 2018 5:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Т25 или Т30 с дупка(имаха си отделно име май). Ако ти е близо Надежда, мини на лаф мохабет за 5-10 мин и ще го разглобим.
Иначе, Мерц-овият е с подобни размери и би трябвало да не е много сложно да се мушне.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Апр 07, 2018 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
В крайна сметка баласт излезе. Влязла е вода във фара и баласта като най-ниска точка се беше накиснал. Ако не тръгне след стабилно изсушаване - ще се търси нов :(

Странно. Това би трябвало да е едно от местата, които са най-добре изолирани от вода.
Стискам палци след изсушаване да се оправи.

Съб Апр 07, 2018 6:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Т25 или Т30 с дупка(имаха си отделно име май). Ако ти е близо Надежда, мини на лаф мохабет за 5-10 мин и ще го разглобим.
Иначе, Мерц-овият е с подобни размери и би трябвало да не е много сложно да се мушне.


Точно Т30 с пъпче по средата. Имам го същото Т25, ама е точно това го нямам :(

Съб Апр 07, 2018 6:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
nikentce написа:
В крайна сметка баласт излезе. Влязла е вода във фара и баласта като най-ниска точка се беше накиснал. Ако не тръгне след стабилно изсушаване - ще се търси нов :(

Странно. Това би трябвало да е едно от местата, които са най-добре изолирани от вода.
Стискам палци след изсушаване да се оправи.


Не, то си е добре изолирано фабрично, но пластмасовата черупка на фара е пукната и има дупка, която е била пълнена с болкит или нещо от сорта, та затова е пуснало вода вътре във фара и се е насъбрало в баласта.

Съб Апр 07, 2018 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Казусът приключи без разходи. Баластът го оставих на радиатора с буксата нагоре да пренощува, понеже не успях да го отворя. Тази сутрин като го монтирах си светна от раз :)
Явно влагата като се изпари вътре - спря да дава на късо и си проработи. Matsushita ми се издигнаха в очите :)

Нед Апр 08, 2018 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дойде и моя ред да се "похваля" с този проблем. Явно в началото на април се случва най-често.
Днес забелязах, че не ми свети единия фар. Първо помислих, че е от крушките, защото са китайчета за 30 лв/бр. Обаче видях, че има конденз във фара и след смяна на крушката се оказа, че не работи.
Та ще видя дали може да изсуша и аз баласта или ще трябва да се бръкна с едни 300 лева за нов ](*,)

Сря Апр 10, 2019 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Дойде и моя ред да се "похваля" с този проблем. Явно в началото на април се случва най-често.
Днес забелязах, че не ми свети единия фар. Първо помислих, че е от крушките, защото са китайчета за 30 лв/бр. Обаче видях, че има конденз във фара и след смяна на крушката се оказа, че не работи.
Та ще видя дали може да изсуша и аз баласта или ще трябва да се бръкна с едни 300 лева за нов ](*,)


Предполагам като го изсушиш ще тръгне. Важното е да запушиш процепа откъдето влиза влагата.

Сря Апр 10, 2019 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дано си прав, иначе това ще са най-безсмислено похарчените 300 лева :-~
Всъщност проблема е, че няма как да си сваля бронята сам утре и ще остане за петък, като я закарам да се занимават с нея. Но пък вече съм факир по смяна на крушки, без да откачам даже акумулатора ROFL

Сря Апр 10, 2019 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
....Но пък вече съм факир по смяна на крушки, без да откачам даже акумулатора ROFL


Недей да правиш такива изпълнения с ксенони - не е за хвалба. И аз при Fori за пръв път се сблъсках с ксенон и подходих много наивно, но добре че Господ ме запази, а в последствие като научих с какво съм се разминал - краката ми се подкосиха.

Сря Апр 10, 2019 9:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
kronos написа:
....Но пък вече съм факир по смяна на крушки, без да откачам даже акумулатора ROFL


Недей да правиш такива изпълнения с ксенони - не е за хвалба. И аз при Fori за пръв път се сблъсках с ксенон и подходих много наивно, но добре че Господ ме запази, а в последствие като научих с какво съм се разминал - краката ми се подкосиха.

На предишните си автомобили също съм имал ксенони и съм сменял поне 5-6 пъти крушки без да свалям акумулатора. При Фори е просто тясно и си има тънкости, не че при другите имаше много място и ставаше лесно смяната.
Не смятам, че има каквато и да е опасност, защото колата не е на контакт и запалката е отлично изолирана. Все пак някъде из нас ми се търкаля някаква диплома за инженер.

Сря Апр 10, 2019 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Апр 11, 2019 7:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)

Е, свалянето на баласт и е изключено да се прави без разкачане на акумулатора. Аз говорех за крушките. :good:

Чет Апр 11, 2019 7:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)


Не точно - моята диплома е основата на инженерството, но не е инженерство :D , пък и отдавана събира прах и тя, ама така се случи :(.
А онзи момент, дето за малко щях да "светна" беше преди да разбера, че баластът е накиснат с вода - точно сменях крушка.

Чет Апр 11, 2019 8:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Alxx написа:
И на Ники му се търкаля, ама е забравил, че тоя баласт е давен с вода. Ако и твоите са такива, почти сигурно ще "светнеш" :)


Не точно - моята диплома е основата на инженерството, но не е инженерство :D , пък и отдавана събира прах и тя, ама така се случи :(.
А онзи момент, дето за малко щях да "светна" беше преди да разбера, че баластът е накиснат с вода - точно сменях крушка.

Уж за това слагат бушони. Но аз като сменям крушка нямам достъп до баласта, а само до запалката. Е, яко псуване и еквилибристики са, но е възможно без да се маха акумулатора от колата. Имам предвид фара от шофьорската страна.

Чет Апр 11, 2019 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор