|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
P0172 - твърде обогатена смес - system too rich - ?
Автор |
Съобщение |
Lyubo
Регистриран на: Съб Май 28, 2011 6:18 pm Мнения: 66 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 / 2006
Рейтинг: 12
|
Здравейте, симптомите бяха потегляне с подскоци и придърпване, дропове особено в ниските обороти до 2000, по-рядко между 2 и 3000, и съвсем рядко над 3000. При пускане на колата без газ, но скорост, пак такива осезаеми прекъсвания. При диагностика излезе грешка 0172. Смених ламбда сонда (за втори път, предната смяна беше преди 48 хил). След смяната колата мина километър и замига cruise, продължаваше да проявва симптомите, но по-малко осезаемо и се надявах, че това е периода на самонастройка на сондата. След 70 км каране из София чека светна отново и грешката е същата. Ще съм благодарен за идеи относно възможните причини и евентуалното им решаване, преди да съм извадил пари и за дебитомер.
Колата е форестър, 2.0, 2006, бензин
*дропове - резки, непровокирани спадове в тягата
|
|
|
Сря Авг 01, 2018 2:23 pm |
|
|
Lyubo
Регистриран на: Съб Май 28, 2011 6:18 pm Мнения: 66 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 / 2006
Рейтинг: 12
|
Забравих да спомена към симптомите и повишен разход на бензин, но ми е трудно да кажа колко, защото карам на климатик и донякъде може да се дължи и на него.
|
|
|
Сря Авг 01, 2018 2:24 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Каква марка ламбда сонда сложи?
|
|
|
Сря Авг 01, 2018 7:14 pm |
|
|
Lyubo
Регистриран на: Съб Май 28, 2011 6:18 pm Мнения: 66 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 / 2006
Рейтинг: 12
|
|
Сря Авг 01, 2018 9:35 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Точно този модел страда от тези болежки.На всеки 6 автомобила,5 страдат от това е моето наблюдение.Досега аз какво съм направил: свещи иридиеви,първа ламбда сонда/след съветване на чека/ и дросел/втора употреба/.След всичко това мога да твърдя ,че съм се справил с този проблем но на 80%.Много рядко вече се появява,но все пак не е изчезнал напълно.Така или иначе след 1година ми предстои ново обслужване,но тогава ще се центроват и клапани и ще бъде премахната така наречената екология/има цяла тема за това/.Всичко това което ще направя си е като средства -цифромания.Убеден съм че този проблем при този модел е съвкупност от горепосочените .Никой колега засега не е споделил имал ли е този проблем след премахването на "екологоята" и центровка на клапани и е ясно защо според мен- защото никой не го е правил. Всичко написано по горе се отнася единствено за Форестър фейслифта 2000 куб,158 к.с.
|
|
|
Чет Авг 02, 2018 12:18 pm |
|
|
gaiman
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm Мнения: 50 Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
|
Карам същият модел с "фабрично" газово , нямал съм такива симптоми , които описваш . Преди година вадих двигателя за центровка на клапани , резултата е спокойна работа на празен ход , екологията си я махнах сам без да префлашвам компютъра , не ми пречи светенето на чека и круиза , няма да дам 180$ за кабел който ще го ползвам само 1 път , а и нямам път до София за префлаш , пък и някви цифри бях мернал тук във форума за този флаш 300 кинта мисля . Началото на есента обаче разхода ми скочи драстично от порядъка на 20-25/100 , веднага я закачих за Freessm , нередовното което видях беше МАФ(дебитомера) сензора , показанията му бяха от 2 до 5 г/с , което при отворен дросел почти до край е нищо , ламбадата и бяха добре показанията , но имаше възможност да е ленива . Смених дебитомера , колата като че ли стана леко по-пъргава , но високия разход си остана , и вече не остана съмнение за ламбдата , смених я и нея , обучих еку-то , разхода и вървенето си дойдоха на място . С газта се появиха някакви колебания нв обортите на празен ход след смяна на ламбдата , но аз така или иначе градско на газ не карам , само извънградско карам на газ . И пак казвам , със "припаднал" дебитомер и ламбда съм нямал твоите симптоми .
|
27
|
|
Пон Авг 06, 2018 10:04 am |
|
|
Forester2003
Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am Мнения: 351 Рейтинг: 151
|
gaiman написа: но аз така или иначе градско на газ не карам , само извънградско карам на газ . И пак казвам , със "припаднал" дебитомер и ламбда съм нямал твоите симптоми . Че защо не караш градско на газ, точно там е най-големия кеф от разхода на гориво. И какви са тия стойности за разход, това е несериозно. S500 ако си вземеш сигурно ще ти се вижда малолитражка. Във фейсбук групата няколко човека с такива мотори 158 коня се опитваха да ме убеждават, че това е по добрия автомобил, но ми е трудно да приема, че се примирявате с толкова проблеми които не фигурират в 125 коня версията от преди фейслифта. Миналата седмица ми правиха реглаж на клапаните, масла и филтри, сега гледам бележката - 80 лв ми е струвал реглажа. А вие вадите моторите?!? Относно проблема на колегата - според мен някой датчик има зацапан някъде по трасето със засъхнало масло или грес по някое жило или пружинка или пластмасова част по тая система да има отчупена и да засяда някъде по трасето и от там му идват всичките бели, имах подобен проблем на стария мерцедес.
|
|
|
Сря Авг 22, 2018 3:03 pm |
|
|
gaiman
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 2:29 pm Мнения: 50 Местоположение: Русе
Автомобил: Форестър 2.0Х 158 h.p.
Рейтинг: 86
|
Колега прочети пак поста ми и виж какво е довело до разхода ми , все консумативи са , не са нищо сериозно . А кога ще карам на газ или бенз си е лично мое решение , Русе не е голям град и с големи задръствания .
|
|
|
Чет Авг 23, 2018 12:55 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта |
|