Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:45 pm



Отговори на тема  [ 116 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Още един форестър 2.5ХТ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Диагнозата е запекли маслени сегменти , колата е на 240к реални със смяна на маслото на 30к (първите 215к пт швейцареца) и след това на 5к при мен . Но явно неговите удължени смени са си казали думата :) .


При всички е така - там сменят не по рано от 15к км. И при мен беше същото.

Сря Сеп 02, 2020 8:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е проблем не само за Субару, но и за всички турбо бензинови коли.
Ако сменят маслото поне на 8-10 000 км, нямаше да има ядове.
Сега и на 6 000 км да сменяме маслото, вече е на късмет кога ще се спекат маслените сегменти.

Сря Сеп 02, 2020 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Трябва ли да флъшна след разработване с break in sae 30 масло 500км, или направо да наливам новото(5w30/40) следващите 2000 от разработването?

Чет Сеп 03, 2020 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Трябва ли да флъшна след разработване с break in sae 30 масло 500км, или направо да наливам новото(5w30/40) следващите 2000 от разработването?


Не флъшфаш!
Сваляш старото, слагаш новото и така. След това сменяш на 5-6000км и не флъшваш.
Флъш за мотори с голям пробег и неясни интервали на смяна на масло
Разработването трябва да караш поне 200-300км наведнъж в разнообразни обороти и режими с постепенно подаване на газ и във всички предавки. Не трябва да се кара само на една предавка и/или постоянна скорост

Чет Сеп 03, 2020 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря ,а кога да считам мотора за разработен (да раздавам газ) .

Чет Сеп 03, 2020 8:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като направиш 1000км с маслото след това за разработване, сменяш го и чак тогава.
Т.е. След 1500км

Чет Сеп 03, 2020 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз нещо не разбрах - ти само сегменти ли ще сменяш или ще правиш и блока?
И какво значи "кратуните текнаха, клапаните за реглаж" , а после "диагнозата е спечени сегменти" ?
И замериха ли ти налягане на маслото преди да сложат мотора на масата. Да не излезе после, че не гори грам масло, но биелните лагери са на изживяване.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Сеп 03, 2020 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме .

Пет Сеп 04, 2020 5:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме .


Слагай шпилки АРП и гарнитура Кометик ( примерно 1, или 1.1 ), ако не е късно де.

Пет Сеп 04, 2020 8:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме .

Доколкото помня разходът ти на масло беше сериозен, май 1 литър на 1000-1500 км. Още тогава нещата отиваха към основен ремонт.
А би ли споделил какви пари ще ти излезе?

П.п: Ако модераторът прецени, няма да е лошо да обедини темите за 2,5 ХТ, за по-лесно търсене на информация.

Пет Сеп 04, 2020 9:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дам около литър гореше на 1000км , като е готова ще си погледна записките и ще опиша всичко в темата за 2.0/2.5т .
За гарнитурите и болтовете вече са купени и приготвени ОЕ-та :( , искаше ми се да е с шпилки ,но излязоха доста допълнителни неща и много намаля бюджета , няма да я надувам много , ще си е дейли ,приятна за каране 250-260к.с.

Пет Сеп 04, 2020 10:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Един много интересен клип от вчера, какво може 2,5ХТ с АТ и какво не може 2,0 с ръчни скорости - и двете SG:
https://www.youtube.com/watch?v=HaNc-QP_UTU

Пет Сеп 18, 2020 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Готова е , стана пуканка :) . Само при демонтажа на помпта на хидравликата се счупи един о пръстен на фланеца и сега сълзи от там и газира течността. След празниците ще съм минал разработването и ще съм сменил пръстена и ще споделя как е разхода на масло .

Съб Сеп 19, 2020 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Трябва разхода на масло да е нулев или близко до нулев.Ако всичко е ОК.
Аз съм правил много ремонти и например на 2,5 ХТ и то с ковани бутала и 10/30 първи път нивото
мръдна на щеката след 40К.

_________________
Forester 2.5 XT MY06
 9

Съб Сеп 19, 2020 7:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е малко вероятно през първите 5-7000 км. Обърнете внимание, че колегата слага нови сегменти в стари цилиндри, които със сигурност не са цилиндрични вече. При вас за ковани бутала сте правили шлайф и сработката е по-бърза (пак зависи от шлайфиста).
В случая не знам дали прави и оверхолинг на турбина.
Аз лично бих се учудил на нулев разход, а и за този мотор не е предвиден такъв по принцип. Но виж ако сложиш 5 кварти масло, каквато практика има в някои сервизи, и мериш на щека, може да го докараш "нулев". Да кажем, че 300-400мл на 5000 км е "нулев" разход.
Понеже съм минал през същата процедура - разхода се нормализира на трета смяна (около 10К)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Сеп 20, 2020 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am
Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да сценариите за разхода са много и нищо не може да е постулат.Пак от опит - пускал съм
сегменти в забърсан хонинг на 232К блок на 205 при допустими елипси без масло за разработка
директно с 10/40 и за 6К до смяната не се забелязваше никакъв разход.По сетне същата сглобка
изкара 78К докато не заварих основни лагери на 1,2 бара с разход до 0,5-1 литър на 10К, тогава още не ги глезех толкоз много :D

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Нед Сеп 20, 2020 7:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мотора с представя геройски след ремонта , вече близо 10-12к км и заслужи една VF48ца :D която вече е на мястото на TD04-ката и край с разумните 250-260 к.с. :pardon:
п.с. ако следите другия раздел , колата получи спирачки , щанга,разпънки , тия дни и алуминиеви носачи ,та стабилонстта дойде преди мощността


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Съб Юли 30, 2022 5:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво. Мина ли 300 к.с. вече ;)

Съб Юли 30, 2022 8:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За настройка е , предполагам ще ги подмине на мотор , но важното е да стане приятна за каране и да не се счупи :D :beer:

Съб Юли 30, 2022 8:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Супер. А приблизително какви пари ти излезе всичко?
Защото понякога излиза по-евтино да си вземеш направо някое Порше Кайен Турбо, но после пък идва разоряването с поддръжката му :D
Та за това ми е любопитно какви пари ти излиза такъв тунинг на 2,5 ХТ :)

Съб Юли 30, 2022 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 116 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор