Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:07 pm



Отговори на тема  [ 116 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Още един форестър 2.5ХТ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами при мен всичко е доста под цена ,че дебна нещата в ибея и затова проекта толкова се разтяга във времето ,може би подобренията с майсторлък от мен и много помощ от приятели 7-8 по много груби сметки без ремонтите и поддръжката ,само подобренията . :beer:

Съб Юли 30, 2022 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 618
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво за колата. Вф48 е хубаво турбо и има добър потенциал. На 1,4бара спокойно може да изкара 350кс на мотор. Доста важно е как ще се напише с тази турбина, добре е да пиква нм в по-високи обороти, което е и малко дразнещото при автоматичните кутии.
Та ходова част и спирачките добре, ама ще трябва май да слиза на по-ниско окачване вече :)
Не съм те виждал по срещите да разкажеш за подобренията
Поздрави!

Едит: сега видях и се сетих че си с ръчна кутия, което е по добрия вариант за буустване, но трябва да я пазиш

Съб Юли 30, 2022 10:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря , Сашо все не успявам да мина ,но ще се постарая идния четвъртък да мина ,ако си там да дадеш някой съвет.
1.4 налягане не е ли много за стандартните болтове на главите ? :)

Нед Юли 31, 2022 9:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
peshaka11 написа:
Благодаря , Сашо все не успявам да мина ,но ще се постарая идния четвъртък да мина ,ако си там да дадеш някой съвет.
1.4 налягане не е ли много за стандартните болтове на главите ? :)

Маперът трябва да определи кое е златната среда, така че не бързай.
При такива ребилди се ползват шпилки АРП

Нед Юли 31, 2022 8:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма да я насилваме изобщо , каквото изкара в безопасна среда това е , че ми е дейли :good: , Калин ще я настрои перфектно , имам му пълно доверие . :beer:

п.с. много ме е яд ,че не я събрахме с шпилки :facepalm: , ако някой чете темата и сега прави мотор задължително да сложи , това са най- глупаво спестените 200лв #-o

Пон Авг 01, 2022 8:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Мар 07, 2021 12:39 pm
Мнения: 4
Телефон: 0877122626
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Някой от запознатите на модела може ли да каже дали двигателите от 3-та генерация (SH)2008г.-2012г.и двигателите от предходната 2-ра генерация(SG) 2002-2007 имат някаква съществена разлика освен че се срещат доста рядко на пазара...говорим за 2.5 XT мотора!

Пет Сеп 23, 2022 1:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
speed_joker написа:
Някой от запознатите на модела може ли да каже дали двигателите от 3-та генерация (SH)2008г.-2012г.и двигателите от предходната 2-ра генерация(SG) 2002-2007 имат някаква съществена разлика освен че се срещат доста рядко на пазара...говорим за 2.5 XT мотора!

2,5 турбомоторът на 3-тата генерация е абсолютно същия като фейслифта от 2005 година на 2-тата генерация. Същото е и с автоматичната скоростна кутия.

Пет Сеп 23, 2022 7:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
EJ255 и EJ257 - с малки разлики ;)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Сеп 23, 2022 7:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
EJ255 и EJ257 - с малки разлики ;)

Принципно дават по спецификация в 2,5 ХТ на Форко само EJ255 - от 2005 до 2010 година.
Ако има EJ257, то те ще са изключителна рядкост и с различна мощност от стандартните 230 к.с.

Съб Сеп 24, 2022 8:25 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
Alxx написа:
EJ255 и EJ257 - с малки разлики ;)

Принципно дават по спецификация в 2,5 ХТ на Форко само EJ255 - от 2005 до 2010 година.
Ако има EJ257, то те ще са изключителна рядкост и с различна мощност от стандартните 230 к.с.


Това не е вярно, има 2.5ХТ с ej257 и не са с различна мощност - все 230кс са след 2008г. Друг въпрос е защо са с този блок. Имаше сервизна акция за част от тези мотори и блоковете бяха подменяни с 257.

Съб Сеп 24, 2022 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не споря, възможно е. Казвам само какво пише:

"EJ255
DOHC 16-valve turbo with sodium-filled valves originally designed for North American market, now sees usage in some European Imprezas and Legacy models destined for South Africa and Liberty models for Australia. Power 154–195 kW (210–265 PS; 207–261 hp)

EJ255 Version 1: Used in the 2005 and 2006 Legacy, as well as the 2004 and 2005 Forester. This engine uses the same shortblock and heads as the EJ257 in US 04-06 STI.[16]

EJ255 Version 2: Used in the 2006-2008 WRX, the 2007-2009 Legacy, and the 2006+ Forester. This is the newer AIS equipped EJ255, which uses a slightly different AB630 shortblock, as well as the AB820 heads. The only difference in the shortblock of this EJ255 and the 04-06 EJ257 is the pistons. They are of nearly the same construction, but have a slightly larger dish volume. Subaru lists the CR at 8.4:1 vs 8.2:1 for the 04-06 STI engine.[citation needed] for the USA market, the EJ255 version 2 engine made an appearance in the 2.5GT trim model of the Impreza, borrowing the engine from the 2008 WRX (the 2009 wrx got an increase in power)

EJ255 Version 3: Used in the 2010-2012 Legacy. It has Dual-AVCS, 9.5:1 CR pistons, E25 heads with provisions for a scavenge oil pump turbo. The passenger intake camshaft is notched to spin the scavenge pump. The oil pan has an additional mounting bolt and the one of the oil pan bolt has change position compare to the variations of the EJ255.

Usage in North America:

Impreza (WRX): 2006–2014
Forester XT: 2004–2013
Legacy GT: 2005–2012
Outback XT: 2005-2009
Baja Turbo: 2004 - 2006
SAAB 9-2X: 2006 only.
Usage in the rest of the world:

Legacy/Outback: 2007–present
Impreza: 2005–present
Forester: 2005–2010.
EJ257 (STI)

EJ257 engine
DOHC four valves per cylinder fuel feed by Sequential Multipoint Fuel Injection (SMPFI) turbo.[17] Denoting the STI variant of the EJ25, Originally designed for the North American Impreza STI in 2004 with Single AVCS and DBW. 2004-2007 STI models used the same shortblock, B25 heads, and valvetrain as the EJ255 in MY 2005-2006 Legacy GT and the same block as the 2004-2005 Forester XT. Later years used revised block, piston, connecting rods, crankshaft and heads to further improve performance and durability. Notably, the adoption of much improved Dual-AVCS W25 cylinder heads and an improved cylinder block design. MY19 variants of the engine feature a further revised piston design cast from a new alloy for increased strength, further improvements to the general valvetrain, a new ECU and revised engine programming that improved response and widened the torque curve. The engine has an increased redline of 6700 rpm over the WRX EJ255 variant.

Usage:

US Market Impreza WRX STi MY 2004~2007 300 bhp (304 PS; 224 kW) at 6000 rpm (New SAE standard) and 407 N⋅m (300 lb⋅ft) at 4000 rpm of torque.[18]
US Market Impreza WRX STI MY 2008~2018 305 bhp (309 PS; 227 kW) at 6000 rpm (New SAE standard) and 393 N⋅m (290 lb⋅ft) at 4000 rpm of torque.[19]
US Market WRX STI MY MY 2019–2021 310 hp (314 PS; 231 kW) at 6000 rpm (New SAE standard) and 393 N⋅m (290 lb⋅ft) at 4000-5200 rpm of torque.
US Market STI S209 MY 2019 341 hp (346 PS; 254 kW) at 6,400 rpm and 330 lb⋅ft (450 N⋅m) at 3,600 rpm of torque.
US Market Legacy GT/Outback XT MY05~06 250 bhp (253 PS; 186 kW) (New SAE standard)
US Market Forester XT MY04-05 210 bhp (213 PS; 157 kW)
ADM WRX STi 08~present 301 PS (221 kW; 297 hp), 41.5 kg⋅m (407 N⋅m; 300 lbf⋅ft)
"

Нед Сеп 25, 2022 8:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Данчо, не знам само на мен ли прави вчепетление, че информацията във уики е основно за юсдм модели? :) Пък и уики е по-скоро справка, нерядко с непълни или директно грешни данни.

Да не е само спам, към колегата, проявил интерес:

Както сам забелязваш(ако си чел детайли в постовете) - разлики има. Генерално изглеждат еднакви моторите, но разликите се виждат едва след детайлно оглеждане на вин, серия глави и ред други компоненти. Също има бая разлики в карантиите вътре. Ако вин-ът се вкара в Subaru EPC каталог и се проверят кой модел клапани, мотовилки и бутала излизат може да се направи извод точно коя версия мотор е.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 26, 2022 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 21, 2018 6:41 am
Мнения: 36
Автомобил: Forester 2008 2.5 XT AT
Телефон: 0876302261
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Това не е вярно, има 2.5ХТ с ej257 и не са с различна мощност - все 230кс са след 2008г. Друг въпрос е защо са с този блок. Имаше сервизна акция за част от тези мотори и блоковете бяха подменяни с 257.
Единият от тези Форестъри е при мен от месец и нещо.На 80,000 км хвърля мотор,още в гаранция.Подмяна на нов шорт блок с нов,но тогава в склада няма блокове 255,има само 257 и му се поставя такъв.

Нед Окт 02, 2022 11:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
7842 написа:
Това не е вярно, има 2.5ХТ с ej257 и не са с различна мощност - все 230кс са след 2008г. Друг въпрос е защо са с този блок. Имаше сервизна акция за част от тези мотори и блоковете бяха подменяни с 257.
Единият от тези Форестъри е при мен от месец и нещо.На 80,000 км хвърля мотор,още в гаранция.Подмяна на нов шорт блок с нов,но тогава в склада няма блокове 255,има само 257 и му се поставя такъв.


Точно това визирах ( колата на Бойчо - Bubaru ), и други такива случаи

Нед Окт 02, 2022 4:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 21, 2018 6:41 am
Мнения: 36
Автомобил: Forester 2008 2.5 XT AT
Телефон: 0876302261
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
7842 написа:
Това не е вярно, има 2.5ХТ с ej257 и не са с различна мощност - все 230кс са след 2008г. Друг въпрос е защо са с този блок. Имаше сервизна акция за част от тези мотори и блоковете бяха подменяни с 257.
Единият от тези Форестъри е при мен от месец и нещо.На 80,000 км хвърля мотор,още в гаранция.Подмяна на нов шорт блок с нов,но тогава в склада няма блокове 255,има само 257 и му се поставя такъв.


Точно това визирах ( колата на Бойчо - Bubaru ), и други такива случаи

Тогава 2008 г. продадените 6 броя 2.5хт,всички са хвърлили моторите.

Пон Окт 03, 2022 5:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Един и от мене - това ми е първото субару, та може и да има малко глупави въпроси в началото, но ще ме изтърпите :D


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Окт 06, 2022 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Честито и добре дошъл в сектата на бързите перални
Почети съответния форум - има много инфо за двг, ъпгрейди и тн

Чет Окт 06, 2022 7:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря, аз форума го прочетох преди да си търся автомобил, но основно две-три неща още не са ми ясни:
1. И най-важно за мен - къде точно да си проверявам номерата на резервните части по вин-а - в секцията на форумния пътеводител линка май не работи коректно.
2. Тоя двигател с ваноси на смукателните валове ли е само, или и на изпускателните и респективно пуловете за хлабините на клапаните са тези доколкото съм разбрал и трябва и сваляне на вала за реглаж:
https://www.ebay.com/itm/293860348165
а не като на нормалните мотори(тоест да могат да се свалят без сваляне на разпределителните валове)
3. Доколко нютона издържа тази 4еат кутия - убих се да търся в нета, но тези данни не можах да ги намеря никъде - тия японци пазят данните като ядрено оръжие. Разбрах единствено, че като железа кутията е по-здрава от 5 степенна ръчка, но проблема е че пакетите не издържат много над 250 коня(не пише колко нютони са при тези коне). Но и на това има лек, а и не мисля да я бримча на повече - все пак идеята е да е ежедневен и семеен автомобил.

Пет Окт 07, 2022 12:15 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте , вчера смених носачите с алуминиеви и задни тампони ALK на whiteline, предни полиуретанови , и външно ляво каре , последва реглаж и всичко в норми . Но след тест драйв установих ,че при при натискане на спирачка , започва едно "тупкане" някъде от дясно , тупка пропорционално с оборотите на колелото , и след 5-6 метра спира , до следващото натискане на спирачка . Тупкането е глухо , като от хлабава джанта или нещо голямо забито в гумата . но няма нищо подобно , на ускорение , доускорения , дупки павета , пълен ляв десен , моторна спирачка няма нищо - бетон. Огледахме дискове , накладки всичко е на мястото си здраво затегнато.
Не мога да установя точно , но май го усещам повече отзад от дясно от колкото отпред ,а там не сме пипали нищо #-o
Някой ако има съвет какво да гледам , най страното е че при ускорение и моторна спирачка няма нищо затова аз изключвам кардан, полуоски , карета , нещо свързано със спирането на спирачка е но какво :-? .

Пет Окт 07, 2022 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Крив диск според мен

Пет Окт 07, 2022 11:38 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 116 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор