Автор |
Съобщение |
Vmax
|
peshaka11 написа: Диагнозата е запекли маслени сегменти , колата е на 240к реални със смяна на маслото на 30к (първите 215к пт швейцареца) и след това на 5к при мен . Но явно неговите удължени смени са си казали думата . При всички е така - там сменят не по рано от 15к км. И при мен беше същото.
|
|
|
Сря Сеп 02, 2020 8:00 am |
|
|
kronos
|
Това е проблем не само за Субару, но и за всички турбо бензинови коли. Ако сменят маслото поне на 8-10 000 км, нямаше да има ядове. Сега и на 6 000 км да сменяме маслото, вече е на късмет кога ще се спекат маслените сегменти.
|
|
|
Сря Сеп 02, 2020 12:42 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Трябва ли да флъшна след разработване с break in sae 30 масло 500км, или направо да наливам новото(5w30/40) следващите 2000 от разработването?
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 7:33 pm |
|
|
Vmax
|
peshaka11 написа: Трябва ли да флъшна след разработване с break in sae 30 масло 500км, или направо да наливам новото(5w30/40) следващите 2000 от разработването? Не флъшфаш! Сваляш старото, слагаш новото и така. След това сменяш на 5-6000км и не флъшваш. Флъш за мотори с голям пробег и неясни интервали на смяна на масло Разработването трябва да караш поне 200-300км наведнъж в разнообразни обороти и режими с постепенно подаване на газ и във всички предавки. Не трябва да се кара само на една предавка и/или постоянна скорост
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 7:53 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Благодаря ,а кога да считам мотора за разработен (да раздавам газ) .
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 8:07 pm |
|
|
Vmax
|
Като направиш 1000км с маслото след това за разработване, сменяш го и чак тогава. Т.е. След 1500км
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 8:46 pm |
|
|
ico_tech
|
Аз нещо не разбрах - ти само сегменти ли ще сменяш или ще правиш и блока? И какво значи "кратуните текнаха, клапаните за реглаж" , а после "диагнозата е спечени сегменти" ? И замериха ли ти налягане на маслото преди да сложат мотора на масата. Да не излезе после, че не гори грам масло, но биелните лагери са на изживяване.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 9:01 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме .
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 5:46 am |
|
|
Vmax
|
peshaka11 написа: Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме . Слагай шпилки АРП и гарнитура Кометик ( примерно 1, или 1.1 ), ако не е късно де.
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 8:52 am |
|
|
kronos
|
peshaka11 написа: Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме . Доколкото помня разходът ти на масло беше сериозен, май 1 литър на 1000-1500 км. Още тогава нещата отиваха към основен ремонт. А би ли споделил какви пари ще ти излезе? П.п: Ако модераторът прецени, няма да е лошо да обедини темите за 2,5 ХТ, за по-лесно търсене на информация.
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 9:20 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Дам около литър гореше на 1000км , като е готова ще си погледна записките и ще опиша всичко в темата за 2.0/2.5т . За гарнитурите и болтовете вече са купени и приготвени ОЕ-та , искаше ми се да е с шпилки ,но излязоха доста допълнителни неща и много намаля бюджета , няма да я надувам много , ще си е дейли ,приятна за каране 250-260к.с.
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 10:22 am |
|
|
kronos
|
|
Пет Сеп 18, 2020 9:25 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Готова е , стана пуканка . Само при демонтажа на помпта на хидравликата се счупи един о пръстен на фланеца и сега сълзи от там и газира течността. След празниците ще съм минал разработването и ще съм сменил пръстена и ще споделя как е разхода на масло .
|
|
|
Съб Сеп 19, 2020 1:45 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Постове: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
Трябва разхода на масло да е нулев или близко до нулев.Ако всичко е ОК. Аз съм правил много ремонти и например на 2,5 ХТ и то с ковани бутала и 10/30 първи път нивото мръдна на щеката след 40К.
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
9
|
|
Съб Сеп 19, 2020 7:38 pm |
|
|
ico_tech
|
Това е малко вероятно през първите 5-7000 км. Обърнете внимание, че колегата слага нови сегменти в стари цилиндри, които със сигурност не са цилиндрични вече. При вас за ковани бутала сте правили шлайф и сработката е по-бърза (пак зависи от шлайфиста). В случая не знам дали прави и оверхолинг на турбина. Аз лично бих се учудил на нулев разход, а и за този мотор не е предвиден такъв по принцип. Но виж ако сложиш 5 кварти масло, каквато практика има в някои сервизи, и мериш на щека, може да го докараш "нулев". Да кажем, че 300-400мл на 5000 км е "нулев" разход. Понеже съм минал през същата процедура - разхода се нормализира на трета смяна (около 10К)
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 1:15 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Постове: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
Да сценариите за разхода са много и нищо не може да е постулат.Пак от опит - пускал съм сегменти в забърсан хонинг на 232К блок на 205 при допустими елипси без масло за разработка директно с 10/40 и за 6К до смяната не се забелязваше никакъв разход.По сетне същата сглобка изкара 78К докато не заварих основни лагери на 1,2 бара с разход до 0,5-1 литър на 10К, тогава още не ги глезех толкоз много
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 7:45 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Мотора с представя геройски след ремонта , вече близо 10-12к км и заслужи една VF48ца която вече е на мястото на TD04-ката и край с разумните 250-260 к.с. п.с. ако следите другия раздел , колата получи спирачки , щанга,разпънки , тия дни и алуминиеви носачи ,та стабилонстта дойде преди мощността
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Съб Юли 30, 2022 5:36 am |
|
|
kronos
|
Браво. Мина ли 300 к.с. вече
|
|
|
Съб Юли 30, 2022 8:21 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
За настройка е , предполагам ще ги подмине на мотор , но важното е да стане приятна за каране и да не се счупи
|
|
|
Съб Юли 30, 2022 8:58 am |
|
|
kronos
|
Супер. А приблизително какви пари ти излезе всичко? Защото понякога излиза по-евтино да си вземеш направо някое Порше Кайен Турбо, но после пък идва разоряването с поддръжката му Та за това ми е любопитно какви пари ти излиза такъв тунинг на 2,5 ХТ
|
|
|
Съб Юли 30, 2022 3:56 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|