Автор |
Съобщение |
Vmax
|
peshaka11 написа: Диагнозата е запекли маслени сегменти , колата е на 240к реални със смяна на маслото на 30к (първите 215к пт швейцареца) и след това на 5к при мен . Но явно неговите удължени смени са си казали думата . При всички е така - там сменят не по рано от 15к км. И при мен беше същото.
|
|
|
Сря Сеп 02, 2020 8:00 am |
|
|
kronos
|
Това е проблем не само за Субару, но и за всички турбо бензинови коли. Ако сменят маслото поне на 8-10 000 км, нямаше да има ядове. Сега и на 6 000 км да сменяме маслото, вече е на късмет кога ще се спекат маслените сегменти.
|
|
|
Сря Сеп 02, 2020 12:42 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Трябва ли да флъшна след разработване с break in sae 30 масло 500км, или направо да наливам новото(5w30/40) следващите 2000 от разработването?
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 7:33 pm |
|
|
Vmax
|
peshaka11 написа: Трябва ли да флъшна след разработване с break in sae 30 масло 500км, или направо да наливам новото(5w30/40) следващите 2000 от разработването? Не флъшфаш! Сваляш старото, слагаш новото и така. След това сменяш на 5-6000км и не флъшваш. Флъш за мотори с голям пробег и неясни интервали на смяна на масло Разработването трябва да караш поне 200-300км наведнъж в разнообразни обороти и режими с постепенно подаване на газ и във всички предавки. Не трябва да се кара само на една предавка и/или постоянна скорост
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 7:53 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Благодаря ,а кога да считам мотора за разработен (да раздавам газ) .
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 8:07 pm |
|
|
Vmax
|
Като направиш 1000км с маслото след това за разработване, сменяш го и чак тогава. Т.е. След 1500км
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 8:46 pm |
|
|
ico_tech
|
Аз нещо не разбрах - ти само сегменти ли ще сменяш или ще правиш и блока? И какво значи "кратуните текнаха, клапаните за реглаж" , а после "диагнозата е спечени сегменти" ? И замериха ли ти налягане на маслото преди да сложат мотора на масата. Да не излезе после, че не гори грам масло, но биелните лагери са на изживяване.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Сеп 03, 2020 9:01 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме .
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 5:46 am |
|
|
Vmax
|
peshaka11 написа: Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме . Слагай шпилки АРП и гарнитура Кометик ( примерно 1, или 1.1 ), ако не е късно де.
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 8:52 am |
|
|
kronos
|
peshaka11 написа: Сменям сегменти , лагери и шлайф на блока , цилинтри и вал казаха ,че са в норми(и сегментите и лагерите са стандарт) . Това по блока , по главите пак шлайв и напасване на клапани . И естествено смяна на всички гарнитури о пръстени ,дихтунги , семеринги и болтове както си е по сервизното на субару. Отделно е съединителя и турбото и ще сложа датици за налягане и температура на маслото и егт сензор е единия колектор. Май е това , колата не е направила беля ,не се е разтропала или да е омесила течностите,или да прегрява и надува . Единствено имаше нагар по буталата когато го отворихме . Доколкото помня разходът ти на масло беше сериозен, май 1 литър на 1000-1500 км. Още тогава нещата отиваха към основен ремонт. А би ли споделил какви пари ще ти излезе? П.п: Ако модераторът прецени, няма да е лошо да обедини темите за 2,5 ХТ, за по-лесно търсене на информация.
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 9:20 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Дам около литър гореше на 1000км , като е готова ще си погледна записките и ще опиша всичко в темата за 2.0/2.5т . За гарнитурите и болтовете вече са купени и приготвени ОЕ-та , искаше ми се да е с шпилки ,но излязоха доста допълнителни неща и много намаля бюджета , няма да я надувам много , ще си е дейли ,приятна за каране 250-260к.с.
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 10:22 am |
|
|
kronos
|
|
Пет Сеп 18, 2020 9:25 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Готова е , стана пуканка . Само при демонтажа на помпта на хидравликата се счупи един о пръстен на фланеца и сега сълзи от там и газира течността. След празниците ще съм минал разработването и ще съм сменил пръстена и ще споделя как е разхода на масло .
|
|
|
Съб Сеп 19, 2020 1:45 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
Трябва разхода на масло да е нулев или близко до нулев.Ако всичко е ОК. Аз съм правил много ремонти и например на 2,5 ХТ и то с ковани бутала и 10/30 първи път нивото мръдна на щеката след 40К.
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
9
|
|
Съб Сеп 19, 2020 7:38 pm |
|
|
ico_tech
|
Това е малко вероятно през първите 5-7000 км. Обърнете внимание, че колегата слага нови сегменти в стари цилиндри, които със сигурност не са цилиндрични вече. При вас за ковани бутала сте правили шлайф и сработката е по-бърза (пак зависи от шлайфиста). В случая не знам дали прави и оверхолинг на турбина. Аз лично бих се учудил на нулев разход, а и за този мотор не е предвиден такъв по принцип. Но виж ако сложиш 5 кварти масло, каквато практика има в някои сервизи, и мериш на щека, може да го докараш "нулев". Да кажем, че 300-400мл на 5000 км е "нулев" разход. Понеже съм минал през същата процедура - разхода се нормализира на трета смяна (около 10К)
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 1:15 pm |
|
|
ivosaxo
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 10:54 am Мнения: 193
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 109
|
Да сценариите за разхода са много и нищо не може да е постулат.Пак от опит - пускал съм сегменти в забърсан хонинг на 232К блок на 205 при допустими елипси без масло за разработка директно с 10/40 и за 6К до смяната не се забелязваше никакъв разход.По сетне същата сглобка изкара 78К докато не заварих основни лагери на 1,2 бара с разход до 0,5-1 литър на 10К, тогава още не ги глезех толкоз много
_________________ Forester 2.5 XT MY06
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 7:45 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Мотора с представя геройски след ремонта , вече близо 10-12к км и заслужи една VF48ца която вече е на мястото на TD04-ката и край с разумните 250-260 к.с. п.с. ако следите другия раздел , колата получи спирачки , щанга,разпънки , тия дни и алуминиеви носачи ,та стабилонстта дойде преди мощността
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
15
|
|
Съб Юли 30, 2022 5:36 am |
|
|
kronos
|
Браво. Мина ли 300 к.с. вече
|
|
|
Съб Юли 30, 2022 8:21 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
За настройка е , предполагам ще ги подмине на мотор , но важното е да стане приятна за каране и да не се счупи
|
|
|
Съб Юли 30, 2022 8:58 am |
|
|
kronos
|
Супер. А приблизително какви пари ти излезе всичко? Защото понякога излиза по-евтино да си вземеш направо някое Порше Кайен Турбо, но после пък идва разоряването с поддръжката му Та за това ми е любопитно какви пари ти излиза такъв тунинг на 2,5 ХТ
|
|
|
Съб Юли 30, 2022 3:56 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|