Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:52 am



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Въпрос двигатели Forester 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:25 am
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте. Понеже се каня да сменям автомобилния парк и се оглеждам за някакво повдигнато возило, но да мога да си го карам и по тънкаж на газ....Та относно газовото, заради което се налага често регулиране на клапани имам един въпрос. Понеже знам, че повечето двигатели от тази марка и модел вече са с DOHC двигатели, а там регулирането си е е.... мамата има ли SOHC двигатели освен 2.5i 165 к.с., за който също не съм на 100% сигурен, но така прочетох....А има ли SOHC двигатели монтирани на Outback?

п.п. Става дума за Forester 2....

Вто Окт 02, 2018 1:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проблемът с реглажа е в пуловете, не в това дали е SOHC или DOHC.
До колкото знам след 2004та всичко е на пулове. (може и да греша, моля да ме поправят колегите).
Иначе Б12 2.0, 2.5 и 3.0 са си с нормален реглаж (моля за корекция, ако не съм прав) и мисля няма нужда да се вади двг (ако майстора има опит и малки ръце и/или правилни инструменти и търпение :giggle: )
Има и друго - често трябва да се проверява, дали има нужда от реглаж. Не е казано, че трябва да се сменят пулове всеки път.

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Окт 02, 2018 2:17 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:25 am
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
valqk написа:
Проблемът с реглажа е в пуловете, не в това дали е SOHC или DOHC.
До колкото знам след 2004та всичко е на пулове. (може и да греша, моля да ме поправят колегите).
Иначе Б12 2.0, 2.5 и 3.0 са си с нормален реглаж (моля за корекция, ако не съм прав) и мисля няма нужда да се вади двг (ако майстора има опит и малки ръце и/или правилни инструменти и търпение :giggle: )
Има и друго - често трябва да се проверява, дали има нужда от реглаж. Не е казано, че трябва да се сменят пулове всеки път.


Изхождам от тази статия http://subaruland.services/blog/subaru-lpg.html, където пише, че се вадят и се ревизират главите при DOHC, което си е цифра в Subaru сервиз, докато другия вариант си се регулират лесно отгоре....

Вто Окт 02, 2018 2:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма да коментирам статията, защото така е написано, че все едно SOHC само са с винтове, а всички останали с друг вид реглаж.
Ако се плашиш от реглаж на 50к км (вадене-слагане двг преди няколко години беше около 150лв), не мисля, че субару е за теб.
Този реглаж се налага и при други коли с редови двг. Ако и те са с пулове (най-вероятно са, ако са нови) цената няма да е МНОГО по-ниска.
Проучи как стои въпроса с реглажа на другите японки и може да споделиш - ще е интересно, колко по-скъп е реглажа, спрямо такъв с вадене на двг (защото при субари двг се вади доста лесно).


:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Окт 02, 2018 3:27 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Когато автомонтьора си разбира от работата , това си е просто обикновен реглаж на клапани като при много марки автомобили . Сваля капаците , замерва луфта , шлайфа пуловете ( ако има нужда ) , нови гарнитурки и това е . На мен тази процедура ми излезе 130 лв. всичко с работата . Та ако тези 130 лв. те притесняват , наистина се огледай за друга марка .
 4

Вто Окт 02, 2018 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега marian de, с постa си създаде малко грешно впечатление.
При DOHC има две разновидности при EJ серия - shim over bucket и shim under bucket. За колата от подписа ти си в първия вариант, където “майстора дето разбира” може да мине само със сваляне капаци и едно приспособление. Това е в сила за 2.0 турбо. В останалите случаи DOHC мотори “пула” е чашка и се сваля всичко за да махнеш чашката.
:idea:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Окт 02, 2018 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:25 am
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
marian_de написа:
Когато автомонтьора си разбира от работата


Ей това са ключовите думи.....а тук в Силистра дали има такива?!? Не ме притесняват такива пари, а 800 лв, които е платил човек в Субару в София....Идеята ми е да си направя сметка дали да е бензин или дизел, а не да си правя габровски сметки.....

ico_tech написа:
Колега marian de, с постa си създаде малко грешно впечатление.
При DOHC има две разновидности при EJ серия - shim over bucket и shim under bucket. За колата от подписа ти си в първия вариант, където “майстора дето разбира” може да мине само със сваляне капаци и едно приспособление. Това е в сила за 2.0 турбо. В останалите случаи DOHC мотори “пула” е чашка и се сваля всичко за да махнеш чашката.
:idea:


А въпросния "ремонт" струва?

Вто Окт 02, 2018 7:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am
Мнения: 398
Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата ico_tech при всички положения е доста запознат със спецификата на различните версии на моторите при Субару ( и не само ) . Ама колеги , дайте да не издигаме марката до нивото на технологиите на космическите совалки :) . И да си го кажем честно - на никой не му се рови в тясното пространство между подкалника и главата . Но ако е редови мотор дали ще е така ? Е точно тук е разликата между майсторите и измекярите ( разбирачите ) , които от обикновен реглаж на клапани искат да вържат бюджета за месеца . Това мисля аз , а може и да греша ;)

Вто Окт 02, 2018 9:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:25 am
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Точно за това питам, за да разбера кои от моторите се ревизират без да се маха всичко отгоре, което предполага по малко грижи за мен. Пак казвам, че не са проблем 200 лв да дам за въпросната процедура, но да не да бягам за всяка дреболия във София....ебаси, че то има хора за здравето се не ходят в друг град, а като трябва за колата се почват едни драми....

Сря Окт 03, 2018 5:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 11:13 am
Мнения: 199
Местоположение: Варна 03 Аспарухово
Автомобил: Toyota Previa 2.4
Телефон: 0889525074
Рейтинг: 83
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От сегашния век 1,6-95к.с. (Импреза); 2,0-125к.с.(Импрза, Форестър, ЛегасиВ12); 2,5-156к.с. (Легаси/АутбекВ12); 2,5-165к.с (Легаси/АутбекВ13) са моторите с по един разпр.вал в главата и клапаните им се регулират лесно.

_________________
Never say never
 19

Сря Окт 03, 2018 6:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:25 am
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Shider написа:
От сегашния век 1,6-95к.с. (Импреза); 2,0-125к.с.(Импрза, Форестър, ЛегасиВ12); 2,5-156к.с. (Легаси/АутбекВ12); 2,5-165к.с (Легаси/АутбекВ13) са моторите с по един разпр.вал в главата и клапаните им се регулират лесно.


Това исках да разбера. Благодаря! :beer:

Сря Окт 03, 2018 7:55 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:25 am
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А някой може ли да каже нещо за този двигател - 2.0i 158 k.c.? Понася ли газ?

Чет Окт 04, 2018 2:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 09, 2018 7:50 am
Мнения: 40
Местоположение: Ямбол
Автомобил: FORESTER (SG)
Рейтинг: 27
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
nobreak написа:
А някой може ли да каже нещо за този двигател - 2.0i 158 k.c.? Понася ли газ?

Понася разбира се.Минах 6000 от монтажа без нищо да се пипа и свети откакто излезе от газаджията.При всякакви режими на каране без да я щадя и закачена лодка отзад,повече от 12-12,5л.не мога да я накарам да гори!

Чет Окт 04, 2018 3:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Към автора на темата:
Ако очакваш форумни мнения да те подтикнат към покупка на автомобил с неизвестна история и състояние, и чиито характеристики ти свеждаш само до разходи за обслужване и работа с АГУ, има реална опасност да останеш разочарован.
Кандидат за Субару може да има различни съображения за покупка, но "икономичност" и "евтина поддръжка" не са понятия, които често се асоциират с тази марка. Ако не си подготвен за разходите по поддръжка на 4х4 автомобил със специфика на двигателя, излизаща извън въображението на повечето стандартни сервизи, по-добре се насочи към някой по-популярен бранд.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Окт 04, 2018 3:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 25, 2016 10:25 am
Мнения: 17
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Към автора на темата:
Ако очакваш форумни мнения да те подтикнат към покупка на автомобил с неизвестна история и състояние, и чиито характеристики ти свеждаш само до разходи за обслужване и работа с АГУ, има реална опасност да останеш разочарован.
Кандидат за Субару може да има различни съображения за покупка, но "икономичност" и "евтина поддръжка" не са понятия, които често се асоциират с тази марка. Ако не си подготвен за разходите по поддръжка на 4х4 автомобил със специфика на двигателя, излизаща извън въображението на повечето стандартни сервизи, по-добре се насочи към някой по-популярен бранд.


Благодаря за съвета, точно това се опитвам да си изясня.

Чет Окт 04, 2018 4:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За автора на темата:
viewtopic.php?f=7&t=10936&hilit=%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%98+%D0%9D%D0%90

Чет Окт 04, 2018 6:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор