Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:58 pm



Отговори на тема  [ 264 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
 Особености на Субару Форестър III (2008-2010),(2010-2013) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Май 01, 2007 9:51 pm
Мнения: 12
Местоположение: Русе
Автомобил: Forester 2.0 / 2012г.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Прес-съобщението на Субару при пускане на серия двигатели FA/FB беше, че веригите заменящи ремъка имат живот, колкото двигателя - сиреч не се сменят.
Реалностите показаха друго. За съжаление при FB моторите, основно дават фира хидроцилиндрите на обтегачите (т.нар. банани). Те в почти 90% от случаите са източника на шума от ангренажа. Разтегляне на веригите при FB20/FB25 аз лично не очаквам - това са мотори с ниски въртящи моменти.
Ако колата си работи нормално, просто не се занимавате с ангренажа.
Другият проблем, стандартен за всички Субара - интервал за смяна на маслото досега и съответните налепи вътре в двигателя. Колебая се дали да предложа една промивка "да му олекне" ;)

Много благодаря! Смених двигателно масло с уж препоръчваното Motul 5W30 и на ръчната скоростна кутия. При следващата смяна на двигателно масло ще го промия. Ползвал съм някакъв препарат, който се слага непосредствено преди смяната на маслото и двигателя работи на място около 20 минути след което се сменя.

_________________
Днес беше ден по-добър от вчера и по лош от утре :)

Вто Ное 30, 2021 11:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm
Мнения: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте момчета,

Тъй като си търся Лесничей, трето поколение, малко се чудя между EJ20 или FB20. Ta малко помощ ще е много полезна.

В момента съм с EJ20 и не съм имал проблеми, но ми е ясно, че на друга кола, може да изникне правене на ремонти и т.н., докато при FB20, малко ме плаши колко точно може да почне да гори масло. Просто да не се окаже, че за едно ходене до Австрия и обратно трябва да нося 5л масло с мен и всичките натрупвания на сажди от маслото в двигателят.

Гледах мнения, че може би твърде тънкото 0w20 масло е голям проблем и с по-висок визкозитет не прави такива проблеми (5w30/5w40), но като цяло заслужава ли си да се взима FB20 или да си търся EJ20?

Знам, че и май има и в автоматика някаква разлика между преди и след фейслифта, но предимно за двигателят се притеснявам.

Поздрави!

Пет Дек 10, 2021 5:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am
Мнения: 244
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според user manual-а, разход от порядъка на 1л/2000км е приемлив и не се счита за проблем. Зависи, също така от условията на експлоатация и маниера на шофиране. На моя FB20 за момента съм засякъл малко под 1 л./2500 км. 5w30 на Мотул (такова ми сипаха за първо обслужване, не е мой избор), но все още нямам пълен цикъл на смяна. Определено проблемът дисциплинира и налага по-често да се вдига капака и да се инспектират покрай маслото и другите чорбички, а не само да се ходи до бензиностанцията :), както беше с предишния ми форко (SF) :love: . Но тогава трябваше да сменя 4-5 марки масло, докато намеря правилното за моя, включително и по причина прекомерен разход. Не съм сигурен, че подобен подход при FB20 е удачен.
След колективното дело срещу производителя в Щатите и в резултат предприетата гаранционна сервизна акция от Субару в световен мащаб, проблемът (ако може да се нарече така) е частично решен. В интерес на истината във връзка с нарасналите еко изисквания съществуват чисто инженерни пречки за тоталното решение на проблема. Само за сведение - Еко категория на FB20 (фейслифта) е EURO 5B. За нас като амнайсти собственици ни остава надеждата, че предишния или първия собственик е бил достатъчно информиран и съвестен и се е отзовал. А Субару далеч не е единствения производител, който се отличава с разход на масло в наши дни. Дори спрямо други над 50 производителя се позиционира под средата на таблицата в класацията по маслена лакомия. Познайте кои държат призовите места... ;)
За настройката на амвтоматика не мога да кажа много, освен че много ме кефи. Според балдъзата, която си взе 3 gen. SG, но е карала моето фори, а аз нейното не съм - моят форестър бил по-пъргав.
Абе каквото - такова, колко време да ги караме тези коли. Нали трябва да пробваме и Wilderness серията :D

_________________
Subaru Forester SF first love
Subaru Forester SH

Пет Дек 10, 2021 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Май 13, 2019 7:16 pm
Мнения: 27
Автомобил: Forester SH 2009 2.0 BiFuel
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Стелки тип леген аз преди 4 години взех от същия сайт, но на Rezaw-Plast. Твоите тогава не си спомням да ги е имало, но изглеждат много по-хубави.
Как е шофьорската, че моята постоянно се приплъзва диагонално? Няма начин да се закрепи върху пъпчетата на пода, които са за текстилните.


Стелките са супер. Понеже са 3D моделирани пасват перфектно, приплъзването е много малко, въпреки че не се закрепят за нищо.

Съб Мар 19, 2022 7:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Апр 05, 2022 1:48 pm
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Forester 2009 Bi-Fuel 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет, колеги!

Чисто нов във форума съм и това е първи пост.

Да опиша и аз моите тревоги и оплаквания около форито. Взех го миналата година октомври от Дупница на 210к. Bi-Fuel 2009 2.0. Едни след друг започнаха проблемите и ходенето до сервиз стана през 2 седмици, въпреки че го проверихме в сервиз тук в София. След обслужване и смяна на масла, филтри и ремъци го закарах до BRC София да видят защо газта прекъсва понякога - оказаха се инжекторите. В последствие започнаха още неща да се обаждат - панорамния покрив не се затваряше напълно и оплътненията пропускаха понякога капки с вода, сменях комплект съединител (стария лагер беше влезнал в диска), радиатор на парното сменях (имало е опити да се залепи старото) (зимата без парно е интересно), разбира се, че е била вкарана и в сервизен режим и някои от грешките не ги е показвало, като прословутата грешка за чек+cruis+traction заради 2рата ламда сонда, която беше сменена с чисто нова, но в последствие пак излезна грешката (за сега проблема не е решен), подгрев работи само на гърба, сменено радио (с това от по-новия модел) следователно не са съвместими бутоните на волана с него, дясната тонколона е тотал щета, а най-интересното е, че за 5600 км ми беше изразходило около 3л масло, въпреки че си проверявах пръчката (която не можеш да я разбереш какво показва дефакто, защото винаги има масло по нея. Също така електрическата рейка може би е за смяна, защото на празен ход скърца при навиване точно на едно определено място. Най-много ми направи впечатление поведението на колата на пътя с по-вискоа скорост. Имаш усещането, че си в лодка, няма стабилност и сякаш всеки момент сама може да завие вляво или вдясно, дори и след направен преден и заден реглаж и проверка на гумите, пак си ходи сама встрани. Страшното в случая е, че при по-висока скорост нямаш сигурност и имаш чувството, че караш колата на късмет, а волана е изключително мек и чувствителен дори и след 140км/ч, дори и най-лекото докосване и колата отива встрани.

Самият пост стана огромен, а мога да изброявам и още :D .. това, което ми е направило добро впечатление е, че има добро 4х4.. направо се чудя къде попаднах :D

Вто Апр 05, 2022 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ей тук си попаднал: viewtopic.php?f=1&t=16322 Трябвало е да си тук, преди да се юрнеш да купуваш.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Апр 05, 2022 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
heretik написа:
...... направо се чудя къде попаднах :D


Попаднал си на "ниската" цена. Всичко, което се вкарва по нашите автокъщи е в някаква степен щета. Ако е на повече години, както твоята, то в най-добрия случай е изтормозено до дупка, т.е. всички видове по-скъпи консумативи( съединители, амортисьори, спирачки и т.н. ), а в по-сериозните случаи - преживели тежки удари или с възникнал сериозен проблем с мотора, но временно замазан колкото да се продаде. Ако е по-нова, то почти задължително е минала през по-сериозна щета. Как иначе за 10-12 000 лв ще вземеш такъв автомобил и всичко да му е наред, и в тази цена да има една сериозна печалба за търгаша.

Сря Апр 06, 2022 10:03 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm
Мнения: 74
Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А колега колата за колко я беше взел можеш ли да кажеш, ако не е тайна

Сря Апр 06, 2022 2:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Апр 05, 2022 1:48 pm
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Forester 2009 Bi-Fuel 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Обявена беше 9800, заради проблема й с газта, който аз бях почти сигурен, че може да се оправи. Смъкна ми я на 9500, но много трудно..

Сря Апр 06, 2022 2:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера смених свещите и маслото на автомата. Маслото беше взело да потъмнява леко - червено с лек кафеникав оттенък стоеше малко, но скоростите си превключваха плавно без грижи. Източих точно 4 литра, съответно и 4литра долях, но след неколкократни премервания на нивото ми показва почти 1см. над макс при загрята кутия. Превключването на скорости след смяната става неусетно - ако не се следи шума от двигателя, не се усеща самото превключване. Тука чета че източвате към 4.2-4.5 литра, аз източвах моето на загряла кутия, и не бях мерил маслото преди това. Въпроса е някой има ли идея колко горе-долу трябва да източа, за да падне под максимум(ще го издърпам през щеката с маркуч, а не ми се ще да точа 3-4 пъти). Свещите бяха почти нови, и ми направи впечатление, че са доста по-качествени от същите закупени от тука - платиновата пластинка на страничния електрод е определено по-масивна от тукашните. Тия дни като ми дойде инструмента за зацепване на валовете ще сменя и ангренажа -аксесоарните ремъци са нови, но ангренажния ремък ми е доста "излъскан" и ми се струва и леко разтеглен. Разбрах че термостата задължително трябва оем, водната помпа айсин, иначе май комлекта ще е ина - на 336лв. ми идва като цена с отстъпката. За антифриза още се чудя какъв да е - предполагам че на цената на оем-ския ще купя доста по-добър от фирма специализирала се в разработката и продажба на антифризи. Така че ако някой има предложения и опит моля да сподели.

Пон Окт 10, 2022 12:23 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 350
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За антифриз , бих ти препоръчал FL22 на равенол или жълтия на амс ойл , ползвал съм ги и от двата не оксидира алуминия ( от червения VW моята охладителна система става цялата в бял варовик) . Иначе и аз съм с изброената от теб комбинация , айсин помпа с ина комплект и ОЕМ термостат , когато поръчваш термостата и те питат за гарнитура отделно провери в комплекта на помпата дали няма и гарнитура на термостата да не ги дублираш , мисля че в айсина слагаха :good:

Пон Окт 10, 2022 11:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно от този на равенойл мислех да взимам - дават го еквивалент на SUBARU COOLANT 16218, но ми се щеше да се допитам до ползватели, защото чувам че блоковете на субаро били капризни - май имало и магнезий в сплавта. Иначе в момента съм с някакъв жълт - супер бистър е, но като ще сменям ангренаж, ще сменя и антифриза. Само не разбрах смисъла от процедурата с фунията - в сервизното ръководство няма такова нещо, а аз на радиатора имам по-скоро тапа а не капачка. Та май ще трябва обезвъздушаване през съда, който е за турбото - той е най-високата точка и ми мяза на обикновено разширитено казанче(само дето е пълен догоре с течност). Мама му стара - остават още 10 дена, докато ми дойде инструмента за зацепване - взе да ми се изчаква чакалото вече...

П.П. Апропо - при мен 200грама масло се равнява на 5-6мм от щеката - това за скоростите. В момента е някъде около 1-2мм над макс на загрял мотор, но превключва без грижи, та може и да го оставя така - иначе трябва да тегля още едни 50кубика, а не ми се занимава...

Пон Окт 10, 2022 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Равенол-ът е фл22 и е точен по стандарт, аз го ползвам от години. Обезвъздушаването с фунията си го има в ръководствата и не го прескачай. Иначе боли. Чакаш на отворен вече термостат да се "уригне" и да изкара въздуха оттам, после гасиш и доливаш до ниво.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 5

Пон Окт 10, 2022 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес смених маслото с равенойл вст при Сашо. Благодарности за отделеното време, и че ме изтърпя един час да отговаря на новобрански въпроси. Направи и промивка със старото масло - аз лично съм леко резервиран към такива процедури, но му се доверих и не сгреших - поизлезна бая чернилка. Звука се промени леко към по-добро, но пълната промяна стана след навъртането на едни бързи 200км извънградско - трябваше да бръмна спешно до провинцията при бабата, за да взема детето - сега мотора е много по-тих и с по-равномерен празен ход, мотора се държи определено по-добре(пу-пу да не го урочасам нещо :cool: ). Остава ангренажя...

Вто Окт 11, 2022 9:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С падането на температурите сутрин установих, че и на двете предни седалки им работи подгрева само на облегалките. Струва ми се направо невероятно и на двете да са им прекъснати долните реотани - обикновенно шофьорската в повечето случаи се прецаква. Някой има ли идея колко ома трябва да е съпротивлението на долните нагреватели?

Чет Ное 10, 2022 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж първо буксите, отделни май бяха за горе и долу. Съпротивлението е сходно, сравнявай едното с другото.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Ное 10, 2022 11:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm
Мнения: 74
Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, преди по-малко от седмица ми издъхна акумулатора, така че го смених с нов на банер 60Аh 480 пусков ток, тука ме притеснява този пусков ток дали ще му е малко, защото имам чувството, че върти повече докато запали, то стария ми акумулатор палеше по - бързо

Чет Дек 01, 2022 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Въпреки марката, с тия показатели е някаква ултрабюджетна серия. Сносен 60Ач акумулатор е с 540+(моят е с 62Ач/600А).
P.S. Японците карат и с по-слаби ;)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Дек 01, 2022 8:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm
Мнения: 74
Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
Въпреки марката, с тия показатели е някаква ултрабюджетна серия. Сносен 60Ач акумулатор е с 540+(моят е с 62Ач/600А).
P.S. Японците карат и с по-слаби ;)

Ами върнах стария и този го взех за 150 лв, дано успея да го върна и да взема с по-голям стартов ток

Чет Дек 01, 2022 8:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Дек 21, 2022 1:34 pm
Мнения: 4
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
обмислям покупка на въпросния автомобил с цел туристически пътувания в страната - разбирай дълго по асфалта и после леко "черно" до някоя хижа/отправна точка за маршрут (не истински офроуд с набутване там, където не ми е работа). Спрях се на модела заради баланса, който предлага, а вие ще кажете дали изборът ми е правилен.
Сега, какво ме притеснява. Първо, не съм имал, нито карал Субару. Искам да е бензин, за да му сложа и газ.
Та въпросите ми са:
1) Само моделите с ръчни скорости ли имат бавни? Как точно се превключва на бавни - само от спряло положение, или и в движение, с натискане на съединителя (като превключване на нормалните скорости)?
2) Кой двигател ще ми препоръчате, и като здравина, и предвид газификацията?
3) Какъв е реалния му клиренс? По спецификация намирам 215 мм, което си е добре и по принцип.
4) Слагал ли е някой 2'' лифт-кит на Forester III и освен, че се увеличава клиренса, друго започва ли да страда?
5) Да търся ли заводски Bi-Fuel (притеснява ме, че посочените 200+ к км реално ще са 400+ к), или е по-добре да си сложа аз газта на чист бензинов мотор?
6) Действително ли и по спецификация си харчат масло?!? Кой ДВГ харчи най-малко?

Засега май е това, ще съм благодарен на всякакви отговори и съвети и ще прощавате, но сигурно ще питам още :)
:beer:

Чет Дек 22, 2022 2:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 264 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор