Особености на Субару Форестър III (2008-2010),(2010-2013)
Автор |
Съобщение |
Ruri
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 9:51 pm Постове: 12 Местоположение: Русе
Автомобил: Forester 2.0 / 2012г.
Рейтинг: 0
|
ico_tech написа: Прес-съобщението на Субару при пускане на серия двигатели FA/FB беше, че веригите заменящи ремъка имат живот, колкото двигателя - сиреч не се сменят. Реалностите показаха друго. За съжаление при FB моторите, основно дават фира хидроцилиндрите на обтегачите (т.нар. банани). Те в почти 90% от случаите са източника на шума от ангренажа. Разтегляне на веригите при FB20/FB25 аз лично не очаквам - това са мотори с ниски въртящи моменти. Ако колата си работи нормално, просто не се занимавате с ангренажа. Другият проблем, стандартен за всички Субара - интервал за смяна на маслото досега и съответните налепи вътре в двигателя. Колебая се дали да предложа една промивка "да му олекне" Много благодаря! Смених двигателно масло с уж препоръчваното Motul 5W30 и на ръчната скоростна кутия. При следващата смяна на двигателно масло ще го промия. Ползвал съм някакъв препарат, който се слага непосредствено преди смяната на маслото и двигателя работи на място около 20 минути след което се сменя.
_________________Днес беше ден по-добър от вчера и по лош от утре
|
|
|
Вто Ное 30, 2021 11:03 pm |
|
|
BobbyAnev
Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 3:40 pm Постове: 15
Автомобил: Forester SG 2.0
Телефон: +359877257423
Рейтинг: 11
|
Здравейте момчета,
Тъй като си търся Лесничей, трето поколение, малко се чудя между EJ20 или FB20. Ta малко помощ ще е много полезна.
В момента съм с EJ20 и не съм имал проблеми, но ми е ясно, че на друга кола, може да изникне правене на ремонти и т.н., докато при FB20, малко ме плаши колко точно може да почне да гори масло. Просто да не се окаже, че за едно ходене до Австрия и обратно трябва да нося 5л масло с мен и всичките натрупвания на сажди от маслото в двигателят.
Гледах мнения, че може би твърде тънкото 0w20 масло е голям проблем и с по-висок визкозитет не прави такива проблеми (5w30/5w40), но като цяло заслужава ли си да се взима FB20 или да си търся EJ20?
Знам, че и май има и в автоматика някаква разлика между преди и след фейслифта, но предимно за двигателят се притеснявам.
Поздрави!
|
|
|
Пет Дек 10, 2021 5:22 pm |
|
|
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
Според user manual-а, разход от порядъка на 1л/2000км е приемлив и не се счита за проблем. Зависи, също така от условията на експлоатация и маниера на шофиране. На моя FB20 за момента съм засякъл малко под 1 л./2500 км. 5w30 на Мотул (такова ми сипаха за първо обслужване, не е мой избор), но все още нямам пълен цикъл на смяна. Определено проблемът дисциплинира и налага по-често да се вдига капака и да се инспектират покрай маслото и другите чорбички, а не само да се ходи до бензиностанцията , както беше с предишния ми форко (SF) . Но тогава трябваше да сменя 4-5 марки масло, докато намеря правилното за моя, включително и по причина прекомерен разход. Не съм сигурен, че подобен подход при FB20 е удачен. След колективното дело срещу производителя в Щатите и в резултат предприетата гаранционна сервизна акция от Субару в световен мащаб, проблемът (ако може да се нарече така) е частично решен. В интерес на истината във връзка с нарасналите еко изисквания съществуват чисто инженерни пречки за тоталното решение на проблема. Само за сведение - Еко категория на FB20 (фейслифта) е EURO 5B. За нас като амнайсти собственици ни остава надеждата, че предишния или първия собственик е бил достатъчно информиран и съвестен и се е отзовал. А Субару далеч не е единствения производител, който се отличава с разход на масло в наши дни. Дори спрямо други над 50 производителя се позиционира под средата на таблицата в класацията по маслена лакомия. Познайте кои държат призовите места... За настройката на амвтоматика не мога да кажа много, освен че много ме кефи. Според балдъзата, която си взе 3 gen. SG, но е карала моето фори, а аз нейното не съм - моят форестър бил по-пъргав. Абе каквото - такова, колко време да ги караме тези коли. Нали трябва да пробваме и Wilderness серията
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Пет Дек 10, 2021 7:25 pm |
|
|
Kalmar
Регистриран на: Пон Май 13, 2019 7:16 pm Постове: 27
Автомобил: Forester SH 2009 2.0 BiFuel
Рейтинг: 0
|
nikentce написа: Стелки тип леген аз преди 4 години взех от същия сайт, но на Rezaw-Plast. Твоите тогава не си спомням да ги е имало, но изглеждат много по-хубави. Как е шофьорската, че моята постоянно се приплъзва диагонално? Няма начин да се закрепи върху пъпчетата на пода, които са за текстилните. Стелките са супер. Понеже са 3D моделирани пасват перфектно, приплъзването е много малко, въпреки че не се закрепят за нищо.
|
|
|
Съб Мар 19, 2022 7:11 pm |
|
|
heretik
Регистриран на: Вто Апр 05, 2022 1:48 pm Постове: 2
Автомобил: Subaru Forester 2009 Bi-Fuel 2.0
Рейтинг: 0
|
Привет, колеги! Чисто нов във форума съм и това е първи пост. Да опиша и аз моите тревоги и оплаквания около форито. Взех го миналата година октомври от Дупница на 210к. Bi-Fuel 2009 2.0. Едни след друг започнаха проблемите и ходенето до сервиз стана през 2 седмици, въпреки че го проверихме в сервиз тук в София. След обслужване и смяна на масла, филтри и ремъци го закарах до BRC София да видят защо газта прекъсва понякога - оказаха се инжекторите. В последствие започнаха още неща да се обаждат - панорамния покрив не се затваряше напълно и оплътненията пропускаха понякога капки с вода, сменях комплект съединител (стария лагер беше влезнал в диска), радиатор на парното сменях (имало е опити да се залепи старото) (зимата без парно е интересно), разбира се, че е била вкарана и в сервизен режим и някои от грешките не ги е показвало, като прословутата грешка за чек+cruis+traction заради 2рата ламда сонда, която беше сменена с чисто нова, но в последствие пак излезна грешката (за сега проблема не е решен), подгрев работи само на гърба, сменено радио (с това от по-новия модел) следователно не са съвместими бутоните на волана с него, дясната тонколона е тотал щета, а най-интересното е, че за 5600 км ми беше изразходило около 3л масло, въпреки че си проверявах пръчката (която не можеш да я разбереш какво показва дефакто, защото винаги има масло по нея. Също така електрическата рейка може би е за смяна, защото на празен ход скърца при навиване точно на едно определено място. Най-много ми направи впечатление поведението на колата на пътя с по-вискоа скорост. Имаш усещането, че си в лодка, няма стабилност и сякаш всеки момент сама може да завие вляво или вдясно, дори и след направен преден и заден реглаж и проверка на гумите, пак си ходи сама встрани. Страшното в случая е, че при по-висока скорост нямаш сигурност и имаш чувството, че караш колата на късмет, а волана е изключително мек и чувствителен дори и след 140км/ч, дори и най-лекото докосване и колата отива встрани. Самият пост стана огромен, а мога да изброявам и още .. това, което ми е направило добро впечатление е, че има добро 4х4.. направо се чудя къде попаднах
|
|
|
Вто Апр 05, 2022 6:41 pm |
|
|
Alxx
|
Ей тук си попаднал: viewtopic.php?f=1&t=16322 Трябвало е да си тук, преди да се юрнеш да купуваш.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Апр 05, 2022 8:06 pm |
|
|
nikentce
|
heretik написа: ...... направо се чудя къде попаднах Попаднал си на "ниската" цена. Всичко, което се вкарва по нашите автокъщи е в някаква степен щета. Ако е на повече години, както твоята, то в най-добрия случай е изтормозено до дупка, т.е. всички видове по-скъпи консумативи( съединители, амортисьори, спирачки и т.н. ), а в по-сериозните случаи - преживели тежки удари или с възникнал сериозен проблем с мотора, но временно замазан колкото да се продаде. Ако е по-нова, то почти задължително е минала през по-сериозна щета. Как иначе за 10-12 000 лв ще вземеш такъв автомобил и всичко да му е наред, и в тази цена да има една сериозна печалба за търгаша.
|
|
|
Сря Апр 06, 2022 10:03 am |
|
|
djakero
Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm Постове: 79 Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
|
А колега колата за колко я беше взел можеш ли да кажеш, ако не е тайна
|
|
|
Сря Апр 06, 2022 2:18 pm |
|
|
heretik
Регистриран на: Вто Апр 05, 2022 1:48 pm Постове: 2
Автомобил: Subaru Forester 2009 Bi-Fuel 2.0
Рейтинг: 0
|
Обявена беше 9800, заради проблема й с газта, който аз бях почти сигурен, че може да се оправи. Смъкна ми я на 9500, но много трудно..
|
|
|
Сря Апр 06, 2022 2:51 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Вчера смених свещите и маслото на автомата. Маслото беше взело да потъмнява леко - червено с лек кафеникав оттенък стоеше малко, но скоростите си превключваха плавно без грижи. Източих точно 4 литра, съответно и 4литра долях, но след неколкократни премервания на нивото ми показва почти 1см. над макс при загрята кутия. Превключването на скорости след смяната става неусетно - ако не се следи шума от двигателя, не се усеща самото превключване. Тука чета че източвате към 4.2-4.5 литра, аз източвах моето на загряла кутия, и не бях мерил маслото преди това. Въпроса е някой има ли идея колко горе-долу трябва да източа, за да падне под максимум(ще го издърпам през щеката с маркуч, а не ми се ще да точа 3-4 пъти). Свещите бяха почти нови, и ми направи впечатление, че са доста по-качествени от същите закупени от тука - платиновата пластинка на страничния електрод е определено по-масивна от тукашните. Тия дни като ми дойде инструмента за зацепване на валовете ще сменя и ангренажа -аксесоарните ремъци са нови, но ангренажния ремък ми е доста "излъскан" и ми се струва и леко разтеглен. Разбрах че термостата задължително трябва оем, водната помпа айсин, иначе май комлекта ще е ина - на 336лв. ми идва като цена с отстъпката. За антифриза още се чудя какъв да е - предполагам че на цената на оем-ския ще купя доста по-добър от фирма специализирала се в разработката и продажба на антифризи. Така че ако някой има предложения и опит моля да сподели.
|
|
|
Пон Окт 10, 2022 12:23 am |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Постове: 351 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
За антифриз , бих ти препоръчал FL22 на равенол или жълтия на амс ойл , ползвал съм ги и от двата не оксидира алуминия ( от червения VW моята охладителна система става цялата в бял варовик) . Иначе и аз съм с изброената от теб комбинация , айсин помпа с ина комплект и ОЕМ термостат , когато поръчваш термостата и те питат за гарнитура отделно провери в комплекта на помпата дали няма и гарнитура на термостата да не ги дублираш , мисля че в айсина слагаха
|
|
|
Пон Окт 10, 2022 11:37 am |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Точно от този на равенойл мислех да взимам - дават го еквивалент на SUBARU COOLANT 16218, но ми се щеше да се допитам до ползватели, защото чувам че блоковете на субаро били капризни - май имало и магнезий в сплавта. Иначе в момента съм с някакъв жълт - супер бистър е, но като ще сменям ангренаж, ще сменя и антифриза. Само не разбрах смисъла от процедурата с фунията - в сервизното ръководство няма такова нещо, а аз на радиатора имам по-скоро тапа а не капачка. Та май ще трябва обезвъздушаване през съда, който е за турбото - той е най-високата точка и ми мяза на обикновено разширитено казанче(само дето е пълен догоре с течност). Мама му стара - остават още 10 дена, докато ми дойде инструмента за зацепване - взе да ми се изчаква чакалото вече...
П.П. Апропо - при мен 200грама масло се равнява на 5-6мм от щеката - това за скоростите. В момента е някъде около 1-2мм над макс на загрял мотор, но превключва без грижи, та може и да го оставя така - иначе трябва да тегля още едни 50кубика, а не ми се занимава...
|
|
|
Пон Окт 10, 2022 9:17 pm |
|
|
Alxx
|
Равенол-ът е фл22 и е точен по стандарт, аз го ползвам от години. Обезвъздушаването с фунията си го има в ръководствата и не го прескачай. Иначе боли. Чакаш на отворен вече термостат да се "уригне" и да изкара въздуха оттам, после гасиш и доливаш до ниво.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
5
|
|
Пон Окт 10, 2022 10:30 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Днес смених маслото с равенойл вст при Сашо. Благодарности за отделеното време, и че ме изтърпя един час да отговаря на новобрански въпроси. Направи и промивка със старото масло - аз лично съм леко резервиран към такива процедури, но му се доверих и не сгреших - поизлезна бая чернилка. Звука се промени леко към по-добро, но пълната промяна стана след навъртането на едни бързи 200км извънградско - трябваше да бръмна спешно до провинцията при бабата, за да взема детето - сега мотора е много по-тих и с по-равномерен празен ход, мотора се държи определено по-добре(пу-пу да не го урочасам нещо ). Остава ангренажя...
|
|
|
Вто Окт 11, 2022 9:02 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
С падането на температурите сутрин установих, че и на двете предни седалки им работи подгрева само на облегалките. Струва ми се направо невероятно и на двете да са им прекъснати долните реотани - обикновенно шофьорската в повечето случаи се прецаква. Някой има ли идея колко ома трябва да е съпротивлението на долните нагреватели?
|
|
|
Чет Ное 10, 2022 10:47 pm |
|
|
Alxx
|
Виж първо буксите, отделни май бяха за горе и долу. Съпротивлението е сходно, сравнявай едното с другото.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Ное 10, 2022 11:24 pm |
|
|
djakero
Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm Постове: 79 Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
|
Здравейте колеги, преди по-малко от седмица ми издъхна акумулатора, така че го смених с нов на банер 60Аh 480 пусков ток, тука ме притеснява този пусков ток дали ще му е малко, защото имам чувството, че върти повече докато запали, то стария ми акумулатор палеше по - бързо
|
|
|
Чет Дек 01, 2022 12:24 pm |
|
|
Alxx
|
Въпреки марката, с тия показатели е някаква ултрабюджетна серия. Сносен 60Ач акумулатор е с 540+(моят е с 62Ач/600А). P.S. Японците карат и с по-слаби
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 01, 2022 8:01 pm |
|
|
djakero
Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm Постове: 79 Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
|
Alxx написа: Въпреки марката, с тия показатели е някаква ултрабюджетна серия. Сносен 60Ач акумулатор е с 540+(моят е с 62Ач/600А). P.S. Японците карат и с по-слаби Ами върнах стария и този го взех за 150 лв, дано успея да го върна и да взема с по-голям стартов ток
|
|
|
Чет Дек 01, 2022 8:40 pm |
|
|
deianr
Регистриран на: Сря Дек 21, 2022 1:34 pm Постове: 4 Рейтинг: 0
|
Здравейте, обмислям покупка на въпросния автомобил с цел туристически пътувания в страната - разбирай дълго по асфалта и после леко "черно" до някоя хижа/отправна точка за маршрут (не истински офроуд с набутване там, където не ми е работа). Спрях се на модела заради баланса, който предлага, а вие ще кажете дали изборът ми е правилен. Сега, какво ме притеснява. Първо, не съм имал, нито карал Субару. Искам да е бензин, за да му сложа и газ. Та въпросите ми са: 1) Само моделите с ръчни скорости ли имат бавни? Как точно се превключва на бавни - само от спряло положение, или и в движение, с натискане на съединителя (като превключване на нормалните скорости)? 2) Кой двигател ще ми препоръчате, и като здравина, и предвид газификацията? 3) Какъв е реалния му клиренс? По спецификация намирам 215 мм, което си е добре и по принцип. 4) Слагал ли е някой 2'' лифт-кит на Forester III и освен, че се увеличава клиренса, друго започва ли да страда? 5) Да търся ли заводски Bi-Fuel (притеснява ме, че посочените 200+ к км реално ще са 400+ к), или е по-добре да си сложа аз газта на чист бензинов мотор? 6) Действително ли и по спецификация си харчат масло?!? Кой ДВГ харчи най-малко? Засега май е това, ще съм благодарен на всякакви отговори и съвети и ще прощавате, но сигурно ще питам още
|
|
|
Чет Дек 22, 2022 2:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта |
|