Особености на Субару Форестър III (2008-2010),(2010-2013)
Автор |
Съобщение |
bolo7m
Регистриран на: Пон Юни 02, 2014 5:56 pm Мнения: 48
Автомобил: Subaru Forester SH 2.5 AT
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, Отварям нова тема за по новите модели Субару Форестер тъй като липсва. Решил съм да си взема от по нов модел Субару Форестер , но не намирам информация и мнения . Интересувам се от бензиновите модели, двигатели, газифициране,скорости,особености,теглене на лодка и т.н. Спрял съм се на фейслифтовият от 2010-2013 година, но и по новите заглеждам. Нека имащите III и IV серия модели на Форестър да споделят мнения. Това ще е от полза и за други мераклии. Поздрави.
_________________ Мъдър е този,не който знае много,а необходимото.
|
|
|
Съб Окт 27, 2018 9:03 am |
|
|
nikentce
|
И аз от повече от година се чудя защо няма тема за SH купето, а не сме толкова малко, и на няколко пъти съм се канил да отворя, ама..... - явно сме по-несериозни от каращите по-старите генерации Forester, както и от притежателите на Legacy и Outback, които доста по-усърдно споделят по по-новите купета. Отзиви за това купе като цяло има, но са доста разхвърляни по различните теми из форума. Моите впечатления са само от година и само от този Forester, така че други колеги може би ще са ти по-полезни в сравнение между версиите. За мен това е първият не толкова ръбат Forester и лично по мое мнение: по отношение на дизайн Subaru имат прогрес, макар че смятам, че основните линии са го изплагиатствали от Outlander-а, който излиза година по-рано. подозрително много си приличат. Откъм функционалност нямам никакви забележки - достатъчно просторно и добре помислено купе в много отношения. Изключително user-friendly за семество с деца и за товарене. Страда малко откъм лукс и качество на материали, но пък и аз си харесвам малко по-спартански и семпъл интериор, само да не скърца Първоначално се ужасих от недоспирането, което имаше спрямо тягата на мотора, но след смяната на дискове и накладки с нови Ate-та - нещата в това отношение почти си дойдоха на място. Ако се спреш на атмосферен бензин - предполагам ще те удовлетворяват напълно, макар че при него са по-малки предните дискове отколкото при дизела и XT-то. Единственото с което не мога още да свикна е окачването. На пресечен терен вози твърдо и тресе, а в завои стабилността не кореспондира с тягата на мотора. Но тук причината може да е и в амортизирани вече амортисьори и пружини, та съм го нарочил и него за ъпгрейд. Ядосва ме малко, защото ако ще е твърдо - да е твърдо и стабилно в завоите, та поне да знам за какво изтърпявам друсането по калдаръма, а ако ще се люшка по завоите - поне и да возеше и меко. Нека тук споделят повече колегите, които имат това купе от чисто ново. Други колеги са споделяли, не само за това купе, а за Forester като цяло, че комбинацията от автоматик и атмосферен 2-литров бензин е много зле откъм динамика, та за теглене на по-голяма лодка или каравана може би само XT вариант е хубаво да търсиш. Към момента само с толкова мога да помогна. Сравнително нов използвач съм
|
|
|
Съб Окт 27, 2018 10:55 am |
|
|
bolo7m
Регистриран на: Пон Юни 02, 2014 5:56 pm Мнения: 48
Автомобил: Subaru Forester SH 2.5 AT
Рейтинг: 0
|
Благодаря за мнението. Очаквам и други отзиви.
_________________ Мъдър е този,не който знае много,а необходимото.
|
|
|
Съб Окт 27, 2018 12:47 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Първо субару. Дизел. Имам го от около 2 месеца и половина. Купих го от тук, от първи собственик. Произведен 2009 г., от първата серия с “трошливите” колянови валове, Евро 4, на 150 000 км. Знам за проблемите, но харесах много тази кола. Дано е на късмет. Вече съм навъртял около 5000 км. След като го взех, за 10 дни два пъти сменях масло, заради запушен ДПФ вдигаше нивото много бързо - проклятието на българската нафта. Втората смяна на масло беше след ампутация на ДПФ-а. Оттогава никакъв проблем, колата върви перфектно, разхода падна с 2 литра/100км. Сменил съм като първоначално обслужване, всички филтри, пистовия ремък, обтягаща и паразитна ролка, лагера на съединителя на компресора на климатика, масло на скоростна кутия и заден диференциал, накладки предни и задни, тампони на предна и задна стабилизираща щанга. Двигателя тропа при 1500-2200 оборота, докато загрее. След като загрее, утихва. Явно е нормално, както чета в нета. Вече посвикнах. Учудващо, но съединител и маховик засега са в добро състояние, въпреки километрите. Предишния собственик не го е сменял. Както и да е, подготвил съм се за смяна, когато се наложи. Педалът е изключително твърд, и с това свикнах. Имаше дребен проблем с буксата на датчика за температура на задния диференциал, примигваше лампата по неравности и паваж. Изгнило кабелче при буксата, остана ми в ръцете като го пипнах. Оправя се лесно с поялник за 15 минути. Като стабилност и возия съм много доволен, лошото е, че потропват пластмасите по купето. Щората на багажника също тропаше, но я оправих. Все още не мога да свикна с лостчетата за управление на чистачки и фарове, някак са против всякаква логика и са малко претрупани. Трябва да погледна и да помисля например как да си измия предното стъкло с пръскалките или да пусна задната чистачка… липсва ми и тройното пускане на мигач за престрояване при чукване на лостчето. Серийно всички форестери имат Hill Holder, нещо много готино и полезно. Най-малкото пази съединителя, а и за жена ми е удобно. Също така много полезно и удобно за зимата е подгряването на седалките и чистачките. За съжаление липсват елементарни екстри, които обаче могат да се добавят евтино. Например парктроник, дневни светлини (DRL), надлъжни рейки на покрива. Оригиналната музика е умряла отвсякъде, ще се сменя скоро. Липсва и осветление в жабката и в багажника. В общи линии, добро оборудване, пък и аз не съм претенциозен. Категорично колата ми харесва, но ще добавя гореизброените екстри, а вероятно и някои други, като теглич и алуминиеви джанти за зимните гуми, донори има много. :-) В тази връзка, японците са заложили интересна концепция: вложили са серийно “скъпите” екстри, като климатроник, подгряване на седалки и чистачки, Hill Holder, самонивелиращи амортисьори, а са спестили доста “по-евтините” екстри като парктроник, DRL, прилична музика, бордкомпютър. Японска му работа… Откъм функционалност колата е изпипана перфектно, идеалната семейна кола - голяма, удобна, комфортна и сигурна. Багажникът събира достатъчно багаж за семейни пътувания. Цитирам колегата nikentce: "Откъм функционалност нямам никакви забележки - достатъчно просторно и добре помислено купе в много отношения. Изключително user-friendly за семейство с деца и за товарене. Страда малко откъм лукс и качество на материали, но пък и аз си харесвам малко по-спартански и семпъл интериор, само да не скърца ”, напълно споделям мнението му. Разходът на гориво вече е прилично нисък - 6.8 - 7.0 градско в София и 6.0 - 6.2 извънградско нормално каране по магистрала, като динамика и мощност има достатъчно. Засега толкова, все още събирам впечатления от автомобила. Категорично мога да кажа, че съм доволен, очарован съм от колата и марката.
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 12:19 am |
|
|
kronos
|
dendim написа: Първо субару. Дизел. Имам го от около 2 месеца и половина. Купих го от тук, от първи собственик. Произведен 2009 г., от първата серия с “трошливите” колянови валове, Евро 4, на 150 000 км. Знам за проблемите, но харесах много тази кола. Дано е на късмет. Вече съм навъртял около 5000 км. След като го взех, за 10 дни два пъти сменях масло, заради запушен ДПФ вдигаше нивото много бързо - проклятието на българската нафта. Втората смяна на масло беше след ампутация на ДПФ-а. Оттогава никакъв проблем, колата върви перфектно, разхода падна с 2 литра/100км. Сменил съм като първоначално обслужване, всички филтри, пистовия ремък, обтягаща и паразитна ролка, лагера на съединителя на компресора на климатика, масло на скоростна кутия и заден диференциал, накладки предни и задни, тампони на предна и задна стабилизираща щанга. Двигателя тропа при 1500-2200 оборота, докато загрее. След като загрее, утихва. Явно е нормално, както чета в нета. Вече посвикнах. Учудващо, но съединител и маховик засега са в добро състояние, въпреки километрите. Предишния собственик не го е сменял. Както и да е, подготвил съм се за смяна, когато се наложи. Педалът е изключително твърд, и с това свикнах. Имаше дребен проблем с буксата на датчика за температура на задния диференциал, примигваше лампата по неравности и паваж. Изгнило кабелче при буксата, остана ми в ръцете като го пипнах. Оправя се лесно с поялник за 15 минути. Като стабилност и возия съм много доволен, лошото е, че потропват пластмасите по купето. Щората на багажника също тропаше, но я оправих. Все още не мога да свикна с лостчетата за управление на чистачки и фарове, някак са против всякаква логика и са малко претрупани. Трябва да погледна и да помисля например как да си измия предното стъкло с пръскалките или да пусна задната чистачка… липсва ми и тройното пускане на мигач за престрояване при чукване на лостчето. Серийно всички форестери имат Hill Holder, нещо много готино и полезно. Най-малкото пази съединителя, а и за жена ми е удобно. Също така много полезно и удобно за зимата е подгряването на седалките и чистачките. За съжаление липсват елементарни екстри, които обаче могат да се добавят евтино. Например парктроник, дневни светлини (DRL), надлъжни рейки на покрива. Оригиналната музика е умряла отвсякъде, ще се сменя скоро. Липсва и осветление в жабката и в багажника. В общи линии, добро оборудване, пък и аз не съм претенциозен. Категорично колата ми харесва, но ще добавя гореизброените екстри, а вероятно и някои други, като теглич и алуминиеви джанти за зимните гуми, донори има много. :-) В тази връзка, японците са заложили интересна концепция: вложили са серийно “скъпите” екстри, като климатроник, подгряване на седалки и чистачки, Hill Holder, самонивелиращи амортисьори, а са спестили доста “по-евтините” екстри като парктроник, DRL, прилична музика, бордкомпютър. Японска му работа… Откъм функционалност колата е изпипана перфектно, идеалната семейна кола - голяма, удобна, комфортна и сигурна. Багажникът събира достатъчно багаж за семейни пътувания. Цитирам колегата nikentce: "Откъм функционалност нямам никакви забележки - достатъчно просторно и добре помислено купе в много отношения. Изключително user-friendly за семейство с деца и за товарене. Страда малко откъм лукс и качество на материали, но пък и аз си харесвам малко по-спартански и семпъл интериор, само да не скърца ”, напълно споделям мнението му. Разходът на гориво вече е прилично нисък - 6.8 - 7.0 градско в София и 6.0 - 6.2 извънградско нормално каране по магистрала, като динамика и мощност има достатъчно. Засега толкова, все още събирам впечатления от автомобила. Категорично мога да кажа, че съм доволен, очарован съм от колата и марката. Хубаво ревю и дано те радва дълго Парктроник обаче не е екстра, която отсъства от Субару. Дори моя я има, а съм със стария модел. Просто се слага на 2,5ХТ. Дневните светлини не знам защо толкова държиш да ги има? Лично за мен колата ми изглежда много по-добре като светят ксеноните през деня, но това вече е въпрос на лично усещане Иначе за мен има две екстри, които много ми липсват от предишната ми кола - автоматични чистачки и електрическо затъмняване на огледалото.
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 9:54 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Не казавам, че парктроникът отсъства като екстра по принцип. Имам предвид, че не се слага на всички модификации, а като "евтина" екстра би трябвало. Моят форестер е с базово ниво на оборудване, без шибедах, без ксенон, дори без надлъжни рейки на покрива. Обаче всички европейски модификации на форестер SH (май са 2), имат Hill Holder, подгрев на седалки и чистачки, самонивелиращи се амортисьори и климатроник. Това е, според мен странната концепция на японците. Относно дневните светлини, според мен са голямо удобство, когато са вързани на дългите светлини с намален интензитет. Забравям да си пусна фаровете редовно, а при стартиране на двигателя предпочитам да са загасени фаровете, за да не натоварвам акумулатора излишно. Освен това по-често горят крушките на късите светлини, както и буксите им. Установено е вчера от личен опит...
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 11:45 am |
|
|
kronos
|
dendim написа: Не казавам, че парктроникът отсъства като екстра по принцип. Имам предвид, че не се слага на всички модификации, а като "евтина" екстра би трябвало. Моят форестер е с базово ниво на оборудване, без шибедах, без ксенон, дори без надлъжни рейки на покрива. Обаче всички европейски модификации на форестер SH (май са 2), имат Hill Holder, подгрев на седалки и чистачки, самонивелиращи се амортисьори и климатроник. Това е, според мен странната концепция на японците. Относно дневните светлини, според мен са голямо удобство, когато са вързани на дългите светлини с намален интензитет. Забравям да си пусна фаровете редовно, а при стартиране на двигателя предпочитам да са загасени фаровете, за да не натоварвам акумулатора излишно. Освен това по-често горят крушките на късите светлини, както и буксите им. Установено е вчера от личен опит... Щом не си с ксенон е възможно да ти горят по-често крушките. Ксенона гори на брой часове, не на брой запалвания. Но пък колко ще дръпнат едни крушки за 5 секунди преди за запалиш двигателя - някакви си 60W от 6kW стартова мощност на акумулатора.
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 12:00 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Късите светлини са 2*55W, заедно с тях светват предни и задни габаритни светлини и цялото осветление по таблото и интериорни светлини - бутони, часовник и не знам още какво. Подгревните свещи дърпат много ток, вероятно около 15-20 ампера на свещ. И най-големият консуматор - стартера.... при всички положения за акумулатора е по-добре да се ограничи консумацията по време на студено стартиране на двигателя, особено зимата, колкото и малко да е... поне така мисля.
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 12:43 pm |
|
|
kronos
|
dendim написа: Късите светлини са 2*55W, заедно с тях светват предни и задни габаритни светлини и цялото осветление по таблото и интериорни светлини - бутони, часовник и не знам още какво. Подгревните свещи дърпат много ток, вероятно около 15-20 ампера на свещ. И най-големият консуматор - стартера.... при всички положения за акумулатора е по-добре да се ограничи консумацията по време на студено стартиране на двигателя, особено зимата, колкото и малко да е... поне така мисля. Да де, но ти няма как да избегнеш другите консуматори - те не се изключват с изключването на фаровете. За това ти казвам, че тези 100W от фаровете не влияят по никакъв начин на стартовата мощност, която при теб в случая е даже към 7,5kW (умножи 12V по стартовия ток, който май при теб трябва да е поне 630А). Поне за мен няма никакво значение консуматори като крушките при запалване на автомобила. Но всеки си решава разбира се
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 5:17 pm |
|
|
nikentce
|
kronos написа: Да де, но ти няма как да избегнеш другите консуматори - те не се изключват с изключването на фаровете. За това ти казвам, че тези 100W от фаровете не влияят по никакъв начин на стартовата мощност, която при теб в случая е даже към 7,5kW (умножи 12V по стартовия ток, който май при теб трябва да е поне 630А). Поне за мен няма никакво значение консуматори като крушките при запалване на автомобила. Но всеки си решава разбира се Не забравяй, че сме дизеляци все пак. Всеки консуматор на стартов ток, дори най-малкият, черпи от първоначалното подгряване, така че ни е ценен Ако прочетеш темите в Diesel Boxer за акумулатор и трудно палене през зимата - ще видиш, че чисто от практична гледна точка има голяма разлика. Единствено колегите, които са заложили на ампер-часове и стартов ток по-големи от фабричните - нямат казуси с паленето. 100W са си 100W
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 7:50 pm |
|
|
kronos
|
nikentce написа: kronos написа: Да де, но ти няма как да избегнеш другите консуматори - те не се изключват с изключването на фаровете. За това ти казвам, че тези 100W от фаровете не влияят по никакъв начин на стартовата мощност, която при теб в случая е даже към 7,5kW (умножи 12V по стартовия ток, който май при теб трябва да е поне 630А). Поне за мен няма никакво значение консуматори като крушките при запалване на автомобила. Но всеки си решава разбира се Не забравяй, че сме дизеляци все пак. Всеки консуматор на стартов ток, дори най-малкият, черпи от първоначалното подгряване, така че ни е ценен Ако прочетеш темите в Diesel Boxer за акумулатор и трудно палене през зимата - ще видиш, че чисто от практична гледна точка има голяма разлика. Единствено колегите, които са заложили на ампер-часове и стартов ток по-големи от фабричните - нямат казуси с паленето. 100W са си 100W Има нещо такова, просто японците са сметнали акумулаторите да са някакви мижави. Например на моя го дават да е 50-55Ah, но аз си сложих 60, защото все пак моторът е 2,5, а не 1,4. На предишната ми кола с 2,5 бензин бях с 85Ah. Гледам за вашите дават 70Ah, което е супер малко за дизел от 2 литра. Японска му работа. Обаче 100W за 3 секунди, от стартова мощност 7500W, са супер малко, за да влияят на стартера. По-скоро CD-то и DVD-то на навигацията дърпат далеч повече, но тях няма как да ги изключиш да не дърпат при контакт.
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 8:11 pm |
|
|
Alxx
|
При завъртане на стартера всички консуматори(освен ецу) спират. Можете да си го премерите даже. Наистина, крушките горят по-често при старт със запалени светлини. И не е вярно, че ксенонът е само на работни часове - и той се влияе от брой стартирания загрял или студен. При въртене на светнат ксенон го отнася трансфертерът(баластът) за стартиране - при спад на ампеража щетата е за него. Може да се реши с монтаж на допълнително реле - фаровете да не работят на загасен двигател, но там ще се появят други условности.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 10:22 pm |
|
|
kronos
|
Alxx написа: При завъртане на стартера всички консуматори(освен ецу) спират. Можете да си го премерите даже. Наистина, крушките горят по-често при старт със запалени светлини. И не е вярно, че ксенонът е само на работни часове - и той се влияе от брой стартирания загрял или студен. При въртене на светнат ксенон го отнася трансфертерът(баластът) за стартиране - при спад на ампеража щетата е за него. Може да се реши с монтаж на допълнително реле - фаровете да не работят на загасен двигател, но там ще се появят други условности. Ксенонът е газ и няма никакво отношение към броя запалвания. Това го казвам от опит. Имам ксенонов фенер с лазер TLR-2 на пистолета си, купуван от САЩ. Гаранцията му на ксеноновата крушка е 50 000 часа. Повярвай ми, сигурно съм го включвал над 10 000 пъти за 10 години и няма никаква индикация за увреждане. Баластът си е баласт, крушата си е крушка. Разводнихме темата. Ако иска модератора, може да отдели мненията в друга тема.
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 11:06 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Извинете, колеги, питане около темата, този бутон свети ли при вас? При мен не свети, крушката ли му е изгоряла, или по принцип не свети?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Ное 04, 2018 11:56 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Мнения: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
|
Пон Ное 05, 2018 6:37 am |
|
|
nikentce
|
dendim написа: Извинете, колеги, питане около темата, този бутон свети ли при вас? При мен не свети, крушката ли му е изгоряла, или по принцип не свети? Не е осветено колега. Нямаш драма
|
|
|
Пон Ное 05, 2018 10:00 pm |
|
|
PYankov
Регистриран на: Сря Яну 31, 2018 2:42 pm Мнения: 39 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XS 2008
Рейтинг: 47
|
Здравейте колеги, хубава тема! Ето нещо което ми липсва от старата кола: Има ли начин при положението на ключа за запалване при което работи радиото, но колата не е запалена да работи и вентилатора в купето? П.П. И при мен не свети.
|
|
|
Съб Ное 10, 2018 9:22 am |
|
|
nikentce
|
PYankov написа: Здравейте колеги, хубава тема! Ето нещо което ми липсва от старата кола: Има ли начин при положението на ключа за запалване при което работи радиото, но колата не е запалена да работи и вентилатора в купето? П.П. И при мен не свети. Всичко може с кадърен жичкаджия под ръка
|
|
|
Съб Ное 10, 2018 6:43 pm |
|
|
PYankov
Регистриран на: Сря Яну 31, 2018 2:42 pm Мнения: 39 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Forester 2.0 XS 2008
Рейтинг: 47
|
А говоря при фабричен вид на колата. Не виждам причина да не работи вентилатора на купето поне. При вас как е колеги?
|
|
|
Съб Ное 10, 2018 7:46 pm |
|
|
smook
Регистриран на: Пон Ное 05, 2018 9:01 pm Мнения: 10
Автомобил: Subaru Forester,Mazda
Телефон: 0897791921
Рейтинг: 0
|
Аз пък имам друг проблем.Накратко купих Субару Форестър2.0бензин,но ми изчезва маслото.Мотора работи перфектно,при загрят мотор не пуши,а маслото го няма.Няма теч и съм с Castrol5w40.От автокъщата ми казаха,че автомобила е обслужен,а моя автомотьор казва,че трябва да се прави тотална ревизия.Та може ли връзка с механик който се занимава само със Субару,аз съм от Търговище
|
|
|
Нед Дек 02, 2018 8:48 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта |
|