Особености на Субару Форестър III (2008-2010),(2010-2013)
Автор |
Съобщение |
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Здравейте колеги, тези дни установих следния проблем - като избера да духа от горните духалки, или отгоре и на краката, дясната клапа на централната конзола започва да духа студено, докато лявата си духа топло. Аз си мисля, че щом колата не е със зонов климатроник, би трябвало и двете клапи да са с едно управление, но явно при субару не е така. Някаква идея къде може да е проблема? Прикачени файлове: tablo.jpeg Иначе от страната на пасажера на таблото, до вратата си духа топло, от долу при краката на пасажера също топло - може би струята е една идея по-слаба отколкото при шофьора, но това може да си е особеност на въздуховодите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Дек 22, 2022 6:10 pm |
|
|
deianr
Регистриран на: Сря Дек 21, 2022 1:34 pm Постове: 4 Рейтинг: 0
|
@Ghostwheel, виж тук: viewtopic.php?f=5&t=19913deianr написа: Здравейте, обмислям покупка на въпросния автомобил с цел туристически пътувания в страната - разбирай дълго по асфалта и после леко "черно" до някоя хижа/отправна точка за маршрут (не истински офроуд с набутване там, където не ми е работа). Спрях се на модела заради баланса, който предлага, а вие ще кажете дали изборът ми е правилен. Сега, какво ме притеснява. Първо, не съм имал, нито карал Субару. Искам да е бензин, за да му сложа и газ. Та въпросите ми са: 1) Само моделите с ръчни скорости ли имат бавни? Как точно се превключва на бавни - само от спряло положение, или и в движение, с натискане на съединителя (като превключване на нормалните скорости)? 2) Кой двигател ще ми препоръчате, и като здравина, и предвид газификацията? 3) Какъв е реалния му клиренс? По спецификация намирам 215 мм, което си е добре и по принцип. 4) Слагал ли е някой 2'' лифт-кит на Forester III и освен, че се увеличава клиренса, друго започва ли да страда? 5) Да търся ли заводски Bi-Fuel (притеснява ме, че посочените 200+ к км реално ще са 400+ к), или е по-добре да си сложа аз газта на чист бензинов мотор? 6) Действително ли и по спецификация си харчат масло?!? Кой ДВГ харчи най-малко? Засега май е това, ще съм благодарен на всякакви отговори и съвети и ще прощавате, но сигурно ще питам още Никой ли вече не кара Форито си и не може да даде отговор поне на някой от въпросите?
|
|
|
Чет Дек 29, 2022 9:20 am |
|
|
Alxx
|
1. Само атмосферките с ръчни. Може в движение с натиснат съединител. 2. EJ25, ама за Европа е много рядък. EJ20R е слаб за купето и скъп за поддръжка, EJ255(turbo) е с поддръжка като на 2.0, демек си купи турбо. 3. Толкова, но се вдига с немного пари. 4. Търсачката на форума ще ти го покаже как изглежда даже. 5. Намери си здрава кола с история, разбирай не оттук. И си приготви по-голяма сума. 6. Всички коли харчат масло по спецификация. Като купиш издухана ще харчи.
А, се разтърси малко и чети?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Дек 29, 2022 10:30 am |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
И аз да си дам моите 5стотинки макар и с риск да ме оплюят колегите: Ако ще е автомобил само за туристически пътувания, и уж "леко черно" аз лично бих си взел нещо по-джипоподобно и евтино за поддръжка. Нещо до 2002-2005г. макс, защото лекото черно в един момент може да стане на "е са си ева мамата - и ко прайм сега", особено когато си на непознат терен, а и апетита идва с яденето. Визирам курници от сорта на опел фронтера(от тези години си е почти исузо), хюндай галопер, мицубиши паджеро, паджеро спорт, или дори пикапче л200 - събира мнооого багаж... Всички те освен за пътя - предлагат горе-долу прилично пътно поведение, стават и за доволно придвижване извън него - мяташ едни ол терейн гуми и си щастлив от живота. Па ако решиш да ъпгрейдваш - имаш много по-стабилна база отколкото при субару(и доста по-евтино съответно)Това ти го казвам от позицията на човек, имал постоянен досег със изброените в течение на над десетилетие. И най-накрая, но не на последно място - ако някъде по баирите се счупи нещо на субаруто, майсторчето от близкото село Долно Нанагорнище ще гледа като бик у п"чка, а с нещо по-масово има шанс да те закърпят криво ляво да стигнеш до "цивилизацията". Ако все пак твърдо си решил да е форестър, SG е по-правилния вариант за мен пред SH. SH е правен да е по-комфортен на пътя, но при него освен инженерите има и доста намеса на мениджърите вече, а и SG е почти 100килограма по-лек от SH, което си е доста важно по баира в калотията. Правилно те съветва колегата по-горе, но знай едно - сдобиеш ли се с турбо субару кефа ще е голям, но болката в сервиза после е правопропорционална на кефа от преди това. Все пак човек една душа носи - ако не и угажда, може да го напусне...
|
|
|
Пет Дек 30, 2022 1:10 am |
|
|
deianr
Регистриран на: Сря Дек 21, 2022 1:34 pm Постове: 4 Рейтинг: 0
|
Благодаря ти много за искреното мнение, имах нужда от нещо такова. По принцип си прав и аз съм раздвоен в случая. От една страна, нещо "ново" (макар и 10+ годишно) да го очукам и одера по трънаците, няма да е приятно. От друга страна, с тези Евро-щуротии знам ли кога ще ми забранят да го карам в града (а и не само) това нещо до 2002-2005. А по-новите са предимно паркетни СУВ-чета.
|
|
|
Пет Дек 30, 2022 9:37 am |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Ако не живееш в центъра на София ти е през дедовия... Аз на курник 98 година съм с еко2 категория. Не мисля да го махам каквато и еко щуротия да измислят - това си е колата за хоби и удоволствия извън пътя. Принципно навремето и аз бях с дилема като тебе - за пътя и уж лек офроуд, но осъзнах че за извън пътя си трябва отделно возило. С компромисни варианти винаги после идва "Абе май се прецаках, защо не си взех нещо по-така"
П.П. А това дали чирепа е 10, или 17-18годишен е все тая - кривнеш ли от "правия път" драскотините са последното нещо, което ще те притеснява...
|
|
|
Пет Дек 30, 2022 11:18 am |
|
|
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
Само да споделя впечатление от последния двудневен трип. Маршрутът беше София - Ст. Загора - Хасково - Варна (през Обзор и ок. 20-25 км градско на място) - на връщане през Провадия - Айтос - Карнобат - Ст. Загора = 937 км. Бях приятно изненадан от разхода, който ми даде и е постигнат без стремеж за икономии. Вярно, по компютър - не е действителен от типа "пълно-пълно", но все пак. Нормално каране в рамките на закона с няколко кикдауна до 160 км/ч при изпреварване на магистралата. Гумите са зимни 17-ки бриджстоун на стокови джанти.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Вто Яну 10, 2023 2:57 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
Таблото оригинално ли е или си си го монтирал колега? Изглежда много добре
|
|
|
Вто Яну 10, 2023 5:03 pm |
|
|
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
Ghostwheel написа: Таблото оригинално ли е или си си го монтирал колега? Изглежда много добре Таблото е оригинално. Фейслифт на SH от 2011 г. с FB двигател.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Вто Яну 10, 2023 6:45 pm |
|
|
Popay55
Регистриран на: Чет Юли 14, 2022 8:11 pm Постове: 14 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Форестър 3 SH 2011
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги,как да си сваля задните седалки.Дърпах нагоре ,но само с дърпане не става,явно си има чалъм. ]Колата е Субару Форестьр 3 2011г.
|
|
|
Пет Яну 13, 2023 9:20 am |
|
|
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
Popay55 написа: Здравейте колеги, как да си сваля задните седалки. Дърпах нагоре ,но само с дърпане не става, явно си има чалъм. ]Колата е Субару Форестьр 3 2011г. Вероятно жилата са скъсани или разкачени. Пробвай от малките лостчета в багажника или от настройките на задните облегалки в купето (едни пластмасови правоъгълни, обикновено счупени, но работещи).
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Пет Яну 13, 2023 11:12 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Постове: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Облегалките падат напред, като се издърпат нагоре двата кръгли "бутона". Седалката е едно цяло и се сваля (разкача) със силно дърпане нагоре в зоната на стрелките на снимката. Захваната е с три сериозни и здрави щипки към купето. При слагане обратно, внимателно нагласи щипките да си влязат на точните места - със силен натиск надолу до щракване.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Яну 13, 2023 1:10 pm |
|
|
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
Уфф, какво чета и аз...седалки, не облегалки. Сори. Така е, както казва колегата. Но трябва да се внимава малко, че точно в средата под нея има куплунг с жици (не си спомням вече - за бензиновата помпа в резервоара ли бяха или за някакъв датчик пак там). Като я свалях преди време, за да ѝ слагам калъф без малко да направя белята.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Пет Яну 13, 2023 1:24 pm |
|
|
Popay55
Регистриран на: Чет Юли 14, 2022 8:11 pm Постове: 14 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Форестър 3 SH 2011
Рейтинг: 0
|
И аз заради калъфа искам да я свалям.
|
|
|
Пет Яну 13, 2023 2:21 pm |
|
|
Ghostwheel
Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm Постове: 70 Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
|
В средата има жица за осветлението на къпхолдера, мисля че се махаше преди да свалиш седалката - на къп холдера имаше капаче с две болчета ако не се лъжа, отваря се капачето и се разкача буксата, след това дърпаш седалката.
|
|
|
Нед Яну 15, 2023 8:01 pm |
|
|
Popay55
Регистриран на: Чет Юли 14, 2022 8:11 pm Постове: 14 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Форестър 3 SH 2011
Рейтинг: 0
|
точно така е, но не успях да развия винтчетата, защото пречи къпхолдера и не знам как да го сваля. Благодаря за помощта
|
|
|
Пон Яну 16, 2023 8:27 am |
|
|
Geo_Plam
Регистриран на: Вто Яну 24, 2012 9:47 am Постове: 244 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester SH
Рейтинг: 53
|
Има известни разлики при различните модификации и години на производство. При мен няма осветление на къпхолдъра или не съм забелязал да има. Ситуацията беше като на снимките долу (източник: https://www.subaruforester.org/threads/ ... er.111708/)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Subaru Forester SF first love Subaru Forester SH
|
|
|
Пон Яну 16, 2023 9:16 am |
|
|
Popay55
Регистриран на: Чет Юли 14, 2022 8:11 pm Постове: 14 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Субару Форестър 3 SH 2011
Рейтинг: 0
|
Благодаря на всички отзовали се за помоща. След малко слизам отново да пробвам.
|
|
|
Пон Яну 16, 2023 11:53 am |
|
|
VENTSISLAV 12
Регистриран на: Пон Окт 08, 2018 9:54 am Постове: 7 Местоположение: ВАРНА
Автомобил: SUBARU FORESTER SH
Телефон: 0899533303
Рейтинг: 0
|
Привет на всички,не знам дали е обсъждана темата но искам да попитам, дали някой е сменял задни амортисьори на субару sh,става въпрос за подмяна на оригиналните нивомати с каяба коплект, амортисьори,пружини и т.н.Ако някой го е правил нека да каже на какви пари е стъпило,просто искам да сверя часовника.
|
|
|
Вто Яну 17, 2023 10:03 pm |
|
|
nikentce
|
От комбинация на глупост от моя страна и може би вече старост на стъклото - пукнах си предното стъкло по нелеп начин. Запалих колата върху която имаше към 50-на см сняг и както винаги си пускам реотаните на стъклата и огледалата, но като стигнах до чистачките и подместих снега от тях - чу се едно след друго пук-пук-пук, и цялото стъкло се напука по протежението на реотаните . Предполагам дебелият сняг изигра роля на изолатор и като го подместих много бързо затопленото стъкло влезе в контакт със студения въздух. Както и да е, ще се сменя стъкло. Към момента съм се спрял на Pilkington от SPS, че май отзивите за тях са по-добри отколкото за Cobra. Покрай тая процедура обаче ми се иска и да си подменя огледалото за задно виждане, че тая малоумщина, която е фабрично сложена при SH oтдавна ме дразни. Не знам как им е хрумнало да сложат огледало, което се откопчава от пружината надолу, а не нагоре. Всеки път като го нагласям трябва да го държа с две ръце. Някой от вас сменял ли е фабричното огледало на челното стъкло и можете ли да дадете препоръка за добро такова? И за предно стъкло не бих отказал препоръки и мнения
|
|
|
Сря Фев 08, 2023 12:27 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта |
|