Оборотите се вдигат много, когато изключа от скорост
Автор |
Съобщение |
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги! Има писано много за променящи се обороти, но така и не намерих точно като моя проблем, а и някой описващ подобен, със същия модел кола, каквато имам аз. А тя е Форестър 2.0 125к. 98г. ръчни скорости. Проблема е следния, спрял съм и потеглям, ускорявам, сменям две предавки, примерно и изключвам от скорост (наближава "стоп"), оборотите не падат веднага до нормалното, ами стоят на около 1500, 1700, различно,и така повече от 15-20 секунди. Някой път на място като подам газ до около 2000 об. и пусна педала, падат до около 1500 и така остават доста дълго време. Или пък друго, карам по извънградски път и изключвам от скорост, пак прави същото. И друго съм забелязал, когато потеглям на първа, в момента в който отпускам съединителя плавно и подавам газ, забива носа и после тръгва с подскок. Прави го и на втора скорост. И....малко трудно се кара бавно на първа или втора защото или забива носа, или скача и трябва да пусна педала. Проверявах дали не смуче въздух от някъде, от някой маркуч, проверявах жилото на газта-има си малък луфт(не е натегнато съвсем,че да не дава да пипнеш педала) ... Мерих датчика-потенциометър, който е свързан с дроселната клапа-работи идеално(съпротивлението се променя равномерно и плавно), а преди това свалях др. клапа и я почистих до блясък(не че беше зацапана много, ама) каквото съм прочел тук, и което мога да го направя в домашни условия, съм го направил. Има още два датчика на тялото на дроселната клапа, единия през който преминава охл. течност и има нещо като моторче, което отваря и затваря два съседни правоъгълни отвора, които пък са, предполагам, за изравняване на налягането преди и след др. клапа. Та, това си работи. Също има един датчик, предполагам за налягане-малка кутийка с тръбичка, и има три извода, като меря съпротивлението м/у изводите, показва мн. голямо съпротивление, не помня точно, но от порядъка на стотици килооми. Пробвах един път, извадих този датчик и запуших дупката на тялото на др.клапа да не смуче въздух. Запалих колата и веднага ми светна чека, а датчика не беше разкачен от буксата си, към ел. инсталацията. Когато го върнах обратно на мястото му, чека не светна. Не знам вече какво може да е и какво да проверявам. А този датчик за вакуума, някой мерил ли го е? И знае ли се какви стойности трябва да покаже? Щях да забрава да кажа, това нещо(проблема с оборотите ) го прави и на бензин, и на газ. Само на бензин, малко по-бързо се нормализират и не се вдигат толкова, а на газ-за по дълго и по високи. И друго, когато вече съм спрял на "стоп"-а и потеглям(оборотите не са паднали до нормалното, ами стоят на около 1500 примерно) и отпускам съединителя(без да пипам педала на газта) тогава оборотите падат до нормалното и вече трябва да подам газ за да потегля (това е на равно място) Чета и друго тук, за обучение на ЕКУ-то, ама, на тази стара колица трябва ли да се прави такова нещо? Ще съм ви много благодарен за споделените мнения и съвети!
|
|
|
Пет Ное 16, 2018 7:20 pm |
|
|
Vmax
|
|
Пет Ное 16, 2018 9:00 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Благодаря за отговора, колега! А, можеш ли да ми обясниш кое точно е моторчето за празен ход, къде да го търся? Ако ти е удобно и възможно, снимка да сложиш. И, ако си се сблъсквал с този проблем, можеш ли да ми кажеш дали може да се замери това моторче, или да се провери някак, някакви стойности при замерване... Благодаря още веднъж!
|
|
|
Съб Ное 17, 2018 7:29 pm |
|
|
Alxx
|
На всмукателния колектор, отляво на дросела. Стойности? Еб* ли го. Свали го да го почистиш хубаво и смени гарнитурата с нова. Малко е ш*бано за сваляне - махат се маркучът на pcv клапана и още няколко неща, трябва ти гедоре 1/4 10мм с удължение за болтчетата. Ако е задръстено - с чистенето ще се оправи. Ако е изпушило, ще ти светне чек-ът.
P.S. Аз минах без сваляне. Ползвах спрей с ксилен (за чистене на спирачки) и дълга тръбичка за стабилно "изкъпване" на подвижния елемент.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
Последна промяна Alxx на Съб Ное 17, 2018 10:00 pm, променена общо 1 път
|
|
Съб Ное 17, 2018 9:55 pm |
|
|
iion
|
Привет колега, това, което описваш с линията на антифриза и двата правоъгълни отвора е клапана/моторчето за регулиране на празен ход. Когато се променят по-рязко оборотите клапата се отваря за да компенсира въздушния поток нужен на двигателя. Ситуацията прилича на трудно подвижно моторче - при отпускане на газта без натоварване задържа на около 1500 об/мин за 1-2 секунди. Аз го чистя със спрей за карбуратори и клечки за уши.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Съб Ное 17, 2018 9:59 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Благодаря ви колеги! Разбрах за кое "нещо" става въпрос!Свалял съм го, но май не го доизчистих както трябва. В понеделник ще купя спрей и ще го почистя! А, такава гарнитурка от къде мога да купя? Като го свалих видях, че тази която е на мястото, е скъсана и е намазано допълнително със силикон. Така направих и аз, но си е хубаво да се смени с нова! Ще пиша после за резултата от действията!
|
|
|
Съб Ное 17, 2018 11:11 pm |
|
|
iion
|
За гарнитурата - аз взимам от мимо13/Стимо, но повечето колеги с доставка на части би трябвало да могат. Около 10-на лв беше една оригинална.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Нед Ное 18, 2018 12:27 am |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
|
Нед Ное 18, 2018 8:13 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Здравейте! Свалих моторчето за празен ход и го почистих мн. добре. И е имало защо! Първо да кажа, че го разглобих на части, т.е. развих двете болчета, които държат пластмасовата част (бобинката) от металната част. В тази метална част стои клапата и тя е на една ос, която е закачена на две малки лагерчета в двата края. На тази ос има и едно кръгло магнитче, постоятен магнит, много силен. Той влиза в бобинката и тя, чрез промяна на магнитното поле отваря и затваря клапата. Когато се разглобят двете части, няма какво да въздейства в/у магнитчето, и то заедно с клапата се движи (върти) свободно. И така успях да разбера, че при едно положение леко затяга в основата (приплъзва). Почистих мн. добре със спрей и парцали и оста с клапата започна да се върти абсолютно свободно без да закача никъде. Е, да обаче, проблема с оборотите остана!!!! Сега прави следното нещо; карам и изключвам от скорост, примерно се спускам по надолнище, или има "стоп" след ....малко. Когато се движи колата, оборотите започват да падат, примерно от 2000, стигат до 1500-1200 и застават там!!! Когато спре колата (спрял съм на стопа) оборотите слизат на 900! Това го наблюдавам от доста време и нямам обяснение защо се случва така?! Явно, когато е в движение, нещо казва на компютъра и държи обороти на 1200! Когато спре колата, това отпада и оборотите се нормализират. Не знам дали това е нормално, мисля си, че никак не е, но Вие ще кажете?! Все пак, колата я имам от три месеца и още я изучавам. И друго нещо странно се получи! Смених въздушния филтър и се появи едно "ехо" в кутията на филтъра! Много силно боботене и кънтене при подаване на газ. Нормално ли е това и на какво се дължи? Преди, със стария филтър, го нямаше, но той явно беше много задръстен и някак, като мазен стоеше. Ще се радвам да чуя Вашето мнение! Благодаря предварително!
|
|
|
Вто Ное 27, 2018 8:20 pm |
|
|
tst
|
Това на газ ли е или на бензин и ако е на газ какво се случва, когато е на бензин и обратно? Ако това се слува на газ както предполагам, е необходима настройка на газовата - не случайно след смяна на въздушен филтур се случва тази промяна...
|
|
|
Вто Ное 27, 2018 8:52 pm |
|
|
Alxx
|
На мен силно ми заприличва на дърпане на въздух някъде по колектора след дросела. Провери си вакуумните маркучи, гарнитурата на iacv и въобще уплътненията. Можеш да пробваш с пръскане на старт спрей или спрей за чистене на спирачки докато работи моторът. Бързо ще разбереш.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Ное 27, 2018 9:07 pm |
|
|
patko
|
Датчик неутрална предавка.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Ное 27, 2018 9:26 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
На газ е, колеги! На бензин прави следното нещо, тръгват да спадат оборотите, стигат 1200-леко задържат, за около 2-3сек. и спадат до 900. А на газ остават на 1200 докато се движи колата и чак когато спре, слизат на 900. Само да отбележа, че колата не е с газов инжекцион, а с обикновено газово, с изпарител. Но има ламбда симулатор и емулатор. Така я купих, така е навъртяла доста километри в Италия. След смяната на възд. филтър доста си поиграх с настройката на оборотите. Когато е на място, си работи стабилно на 900. Колега Alxx, как точно се ползва спрея за спирачки? Къде се пръска и как точно? Моля те, опиши процедурата! И, може ли да се ползва спрей за почистване на карбуратори? А, и не ми стана ясно защо се появи това ехтене в кутията на филтъра, след смяната му? Благодаря Ви? Колега patko, свалях този датчик и го промивах и разработвах, както някой друг колега, тук във форума беше описвал. И имаше защо-не работеше адекватно! Изобщо, почти всички датчици съм свалил и почистил, бяха зацапани или леко клеясали. До колкото знам, колата е стояла с години някъде, или под сайвант, или в гараж и не е карана. Но иначе пък, върви като бясна Да, не съм карал до сега подобен автомобил, но удоволствието от шофирането му е несравнимо с обикновените автомобили!
|
|
|
Вто Ное 27, 2018 9:33 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, не всички компоненти на колата се разглобяват на съставни части. Малко като гъбите - всички се ядат, но някои само по веднъж Производителят е маркирал неразглобяемите части с бял маркер между корпус и болтче/гайка. Като разглобиш такава джаджа вече нищо не ти гарантира калибровката. Намери си манометър и измери вакуума в смукателния колектор. На второ място - подвръзката на обикновено АГУ е малко тричава работа. Трябва да се провери по ламбдата какво изобщо влиза в мотора. Има доста различни сценарии и едва ли можем да те ориентираме с клавиатурите от разстояние. Що не пробваш в някой сервиз?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Ное 27, 2018 11:43 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Така е, колега, прав си и съм напълно съгласен с теб! Само че, до сега не успях да разбера за читав сервиз, или майстор в региона! Може би във Варна трябва да търся? Но, хора, които наистина си разбират от работата, и които са запознати с марката! Майстор, на който като закарам колата, да я закачи на стенд, или компютър, или каквато джаджа трябва, и да види всички системи и възли как работят, и каква настройка трябва да им се направи! Ако някой знае такъв майстор, или сервиз, и е изпробван във времето като качествена работа, МОЛЯ, нека сподели! Защото ми дотегна да ходя при този и онзи, и да ти вземат парите за диагностика, а в последствие да се окаже, че "диагнозата" която е поставил е грешна!
Благодаря за мненията! Поздрави!
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 1:39 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги! Постоянно мисля по въпроса и се опитвам да открия някакво логическо обяснение... и си мисля; след като, само когато се движи колата оборотите са високи и като спре, спадат до нормалното, значи, нещо казва на компютъра, че колата е в движение. Когато спре, това отпада! И, възможно ли е, тази информация да идва от датчиците за АBS-са? Мисля си, че по принцип, това не би трябвало да има връзка с оборотите, но знанията ми не са пълни, а предполагам и неточни. И, за да се получава тази аномалия, си мисля че някъде има протрита изолация на кабел на датчиците за АBS-са, на колелетата? И този протрит кабел контактува с друг кабел, и така подава информация на компа, и от там се бърка работата на празен ход (когато се движи колата и е изключена от скорост)
Какво мислите вие?
Съжалявам, че ви занимавам с тези проблеми, но, поне за сега, нямам от къде да получа информация! Пък може на някой да му се е случвало и да знае, и да ме насочи къде да търся. Може пък на някой да се случи в последствие и след като прочете темата да си отстрани проблема (надявам се скоро да намерим разрешението му)
Поздрави!
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 5:49 pm |
|
|
Valio
|
Колега ще те насоча за такъв проблем който имах с една лада преди 20год.,та ладата като я караш на газ и я пуснеш по инерция оборотите ги държеше високи и като спреш всичко е ок , както при теб,убих се да търся причината какво ли не пробвах докАто накрая позапуших смукателя на въздушния филтър и всичко се оправи.Проблема е бил в това че е влизал много въздух който е овличал газ и така оборотите се вдигат...това може да се получи само с обикновенно газово...разгледай си кутията и тръбите към нея да не влиза нерагламентиран въздух..дано да съм ти в полза..
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 6:24 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Ок. колега, благодаря ти! Ще го направя отново, но този път по-обстойно! Това беше едно от първите неща, които направих, но сякаш, всичко си беше наред. Сега ще извадя всяко маркуче и ще го огледам щателно! Но, с позатварянето на всмукателния отвор не се бях сетил, ще пробвам и този вариант
Благодаря за съвета ти!
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 8:12 pm |
|
|
Valio
|
За съжаление приликите между жигулито и субаруто са доста малко ,но ти давам още една идея,която за съжаление е малко вероятна....но...
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 10:07 pm |
|
|
Alxx
|
Не е малко Имам въпрос - откъде смуче газ за празен ход? Т.е. откъде е пуснато "мостче" от изходната тръба на изпарителя за да имаш празен ход? Разклонение към моторчето за празен ход или дупчен колектор зад дросела? Не знам дали правилно си задавам въпроса, но съм виждал няколко вариации на свързване и при някои от тях е възможно това да се случи.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 28, 2018 11:04 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 29 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|