Здравейте колеги!
Изглежда съм единствения със Субару с обикновена газова, в смисъл, не с газов инжекцион.
Мисля, че разбрах от къде идва моя проблем с оборотите!
Има една кутийка, устройство, което трябва да симулира работата на ламбда сондата, когато колата върви на газ.
Добре обаче, почти всички знаете какви са импулсите от сондата когато е на бензин - ами, никога не са еднакви, променят се по амплитуда, по честота и по продължителност, според качеството на изгорелите газове. Но, никога не се задържат еднакви за повече от минута, примерно. А от това устройство, симулатора, импулсите са абсолютно еднакви по всички параметри!
Изчетох доста по форумите и разбрах, че когато тези импулси станат еднакви, компютъра на колата отчита че сондата се е прецакала нещо и влиза в авариен режим!
Значи, първо, ламбда сондата съм я проверил при майстор, който включи лаптопа си и наблюдавахме данните по време на работа на двигателя, на бензин. И много ясно се виждаше диаграмата и стръмността на фронтовете, и амплитуда, и всичко. Това беше по един друг повод. Преди месец, два. И от там съдя, че сондата е перфектна! И като си мисля постоянно за проблема, ми дойде на ум да замеря импулсите от симулатора, когато е на газ. Нямам такъв диагностичен уред и пробвах с обикновен стрелкови уред. Не с цифров, защото стойностите се сменят много бързо и рязко, и цифровия уред не може да отреагира, а на стрелковия, стрелката отскача бързо и може да се наблюдава и амплитудата, и интервала през който се сменят, което дава доста пълна информация
Та, ясно се вижда огромна разлика в импулсите когато работи на бензин, и когато е на газ.
И заради това си мисля, че проблема идва от там - компа влиза в авариен режим и казва на моторчеро за празен ход да подава газ докато колата се движи, независимо че съм изключил от скорост, и когато спра на "стоп"а, казва на моторчето че няма нужда от газ, и оборотите се нормализират. Между другото, смених датчика за неутрална предавка с нов, оригинален, от колегата mimo13
Имах подобен проблем с оборотите на старата кола, Fiat Tempra 93г. и не можах да го реша. Оказа се, че има много умен компютър и не мога да го излъжа! Правих такова устройство-ламбда симулатор, аз сам си го правих, разбирам малко от електроника, но...не можах да заблудя компа на колата. И после правих едни други щуротии, изключвах моторчето за празен ход, защото там оборотите се вдигаха много, над 2000!
Та, сега въпроса ми е;
1. в правилна насока ли върви мисълта ми, или съм в грешка?
2. И после, има ли такова устройство, ламбда симулатор, което да прави импулси максимално близки и еднакви до тези от сондата?
То е ясно, че няма да са еднакви, защото няма какво да му подава информация, но да симулира (затова и се нарича симулатор) почти като на бензин, по някакъв си алгоритъм, но така че да заблуждава компютъра
3. Проблема ще се реши само когато монтирам газов инжекцион? (инжекциона има компютър, който работи съвместно с този на колата и, нещата си идват на мястото)
Благодаря ви за мненията и отговорите!
Наистина, доста неща научих за колата от тях!