Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:04 pm



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Проблем след смяна на съединител 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 3:35 pm
Мнения: 17
Skype: vd_3runer
Автомобил: Forester 2000 facelift
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Колата е форестър 2000г 2.0 16v (125кс).
Съединителят прибоксуваше от време на време и притрисаше при потегляне. Отделно педалът беше доста тежък (в сравнение с предишното субару импреза 1993-та 1.8 - там беше като педала на газта страхотно лек и много удобен).
Реших, че му е време и поръчах нов комплект. Избрах LUK вместо Exedy.

След смяната обаче, педалът стана още по-тежък и започна да отделя много ниско долу, почти в най-долно положение.
Така не само, че педалът не поомекна ами и притрисането при потегляне като че ли е по-силно.
От това пък че много ниско отделя и скоростите започнаха да се вкарват по-трудно.

Въпросът ми е: Има ли как да се регулира?
Имал ли е някой подобен проблем? Къде да търся причината - течността, вилката на лагера?

Поздрави!
Камен

_________________
subarashii = marvelous, wonderful, magnificent....

Нед Дек 09, 2018 1:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съединител LUK е една идея по "тежък".Аз съм с такъв и определено педала е доста по твърд,което го отдавам на по корави пружини на притискателя.За ниското отделяне е възможно вилката да е тръгнала да се къса и оттам губиш ход,сравнително често срещан проблем.Не мога да кажа обаче как да диагностицираш това. :idea:

Нед Дек 09, 2018 8:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз мисля, че трябва да погледнеш вилката на съединителя - това с притрисането при отпускане и малкия ход 2 пъти ми се случва а и веднъж вилката се счупи в движение. Ако е започнала да дефектира съединителя е под наклон докато е отделен и освен това самата вилка пружинира - от там и тресенето при контакт на съединителя. Ако е това - вземи си нова да си сигурен, че ще изкара повече. втория път при мен е от вилка втора употреба.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пон Дек 10, 2018 6:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 3:35 pm
Мнения: 17
Skype: vd_3runer
Автомобил: Forester 2000 facelift
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Вилката отвън изглежда ОК и се движи нормално, но предполагам проблема е в долната й част.
Направих регулиране от буталцето на главния цилиндър:
- Педала вече отделя почти по средата, но се чува скърцане/цвилене, когато съединителят не е натиснат.
Предполагам идва от лагера, защото спира като натисна педала съвсем леко.

Лагера е нов, но вероятно след регулирането вече се допира до притискателния диск.

Ако го регулирам обратно - лагера ще се отдалечи и няма да скърца, но педала пак ще отделя долу....
Ако го регулирам отново в същата посока, скърцането ще спре, но лагера ще е постоянно опрян в притискателя и според мен не е ОК.

Имам ли други опции?
Дали обезвъздушаване на системата би довело до покачване на точката на отделяне на съединителя? (по-голям ход при втория цилиндър)
Възможно ли е пък лагера да не пасва добре или вилката да издава скърцащия звук?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
subarashii = marvelous, wonderful, magnificent....

Сря Дек 19, 2018 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет, споерд мен обезвъздушаването трябва да е първото нещо, което да се направи. Ако има проблем там обикновенно усещането в педала е много специфично - за еластичен неравномерен ход. След това може да си сигурен, че регулирането на хода на педала наистина върши работа. За съжаление тук има две други променливи - херметизацията на хидравличната система на съединителя и състоянието на вилката. Ако имаш съмнения за първото мисля има ремонтни комплекти с нови уплътнения. За вилката обаче освен ако не намериш ендоскоп с който да погледнеш как изглеждат нещата през отвора в който тя влиза, опцията е да се свали скоростната кутия - поне аз мисля така.

Успех :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Чет Дек 20, 2018 8:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 3:35 pm
Мнения: 17
Skype: vd_3runer
Автомобил: Forester 2000 facelift
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Минах около 800км след смяната.
Точката на съединителя се покачи леко, и сега смятам да върна регулирането на педала в първоначалната му позиция.
Това би дало достатъчно място че лагера да не е постоянно допрян и да не поскърцва.
Притеснява ме само че дори и сега при натиснат педал докрай, скоростите влизат малко трудно (особено 2ра).
Ако мина 3000 оборота на първа, втора влиза по-лесно и то ако я бутна бързо, но при по-леко каране не влиза свободно.
Подобен проблем имах на импрезата но се реши след регулиране на съединителя.
Ще пиша как е като го върна педала в нормалното положение.

А относно вибрациите, то те се получават само при маневриране без газ или с много малко газ, ако е към 1300 - 1500 оборота няма вибрации, та си мисля че имам някои друг тампон износен.

_________________
subarashii = marvelous, wonderful, magnificent....

Пон Яну 14, 2019 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този проблем с втората ме накара да разглобя кутията и да сменя синхронизаторите,лагери да изчистя всичко и..... резултат няма...дадох над 400 лв за части и ефект слаб.добре че не плащат и за демонтаж монтаж и ремонт на самата кутия..не се вманиачавай слагай синтетични масла- по скъпи са 25-30лв.на литър ,но това е решението просто свикни...
На втора предавка синхронизатора е доста по различен заради бавните...

Пон Яну 14, 2019 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: slavckc и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор