Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Проблем след смяна на съединител 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 3:35 pm
Мнения: 17
Skype: vd_3runer
Автомобил: Forester 2000 facelift
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Колата е форестър 2000г 2.0 16v (125кс).
Съединителят прибоксуваше от време на време и притрисаше при потегляне. Отделно педалът беше доста тежък (в сравнение с предишното субару импреза 1993-та 1.8 - там беше като педала на газта страхотно лек и много удобен).
Реших, че му е време и поръчах нов комплект. Избрах LUK вместо Exedy.

След смяната обаче, педалът стана още по-тежък и започна да отделя много ниско долу, почти в най-долно положение.
Така не само, че педалът не поомекна ами и притрисането при потегляне като че ли е по-силно.
От това пък че много ниско отделя и скоростите започнаха да се вкарват по-трудно.

Въпросът ми е: Има ли как да се регулира?
Имал ли е някой подобен проблем? Къде да търся причината - течността, вилката на лагера?

Поздрави!
Камен

_________________
subarashii = marvelous, wonderful, magnificent....

Нед Дек 09, 2018 1:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съединител LUK е една идея по "тежък".Аз съм с такъв и определено педала е доста по твърд,което го отдавам на по корави пружини на притискателя.За ниското отделяне е възможно вилката да е тръгнала да се къса и оттам губиш ход,сравнително често срещан проблем.Не мога да кажа обаче как да диагностицираш това. :idea:

Нед Дек 09, 2018 8:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз мисля, че трябва да погледнеш вилката на съединителя - това с притрисането при отпускане и малкия ход 2 пъти ми се случва а и веднъж вилката се счупи в движение. Ако е започнала да дефектира съединителя е под наклон докато е отделен и освен това самата вилка пружинира - от там и тресенето при контакт на съединителя. Ако е това - вземи си нова да си сигурен, че ще изкара повече. втория път при мен е от вилка втора употреба.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пон Дек 10, 2018 6:18 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 3:35 pm
Мнения: 17
Skype: vd_3runer
Автомобил: Forester 2000 facelift
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,

Вилката отвън изглежда ОК и се движи нормално, но предполагам проблема е в долната й част.
Направих регулиране от буталцето на главния цилиндър:
- Педала вече отделя почти по средата, но се чува скърцане/цвилене, когато съединителят не е натиснат.
Предполагам идва от лагера, защото спира като натисна педала съвсем леко.

Лагера е нов, но вероятно след регулирането вече се допира до притискателния диск.

Ако го регулирам обратно - лагера ще се отдалечи и няма да скърца, но педала пак ще отделя долу....
Ако го регулирам отново в същата посока, скърцането ще спре, но лагера ще е постоянно опрян в притискателя и според мен не е ОК.

Имам ли други опции?
Дали обезвъздушаване на системата би довело до покачване на точката на отделяне на съединителя? (по-голям ход при втория цилиндър)
Възможно ли е пък лагера да не пасва добре или вилката да издава скърцащия звук?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
subarashii = marvelous, wonderful, magnificent....

Сря Дек 19, 2018 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет, споерд мен обезвъздушаването трябва да е първото нещо, което да се направи. Ако има проблем там обикновенно усещането в педала е много специфично - за еластичен неравномерен ход. След това може да си сигурен, че регулирането на хода на педала наистина върши работа. За съжаление тук има две други променливи - херметизацията на хидравличната система на съединителя и състоянието на вилката. Ако имаш съмнения за първото мисля има ремонтни комплекти с нови уплътнения. За вилката обаче освен ако не намериш ендоскоп с който да погледнеш как изглеждат нещата през отвора в който тя влиза, опцията е да се свали скоростната кутия - поне аз мисля така.

Успех :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Чет Дек 20, 2018 8:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 3:35 pm
Мнения: 17
Skype: vd_3runer
Автомобил: Forester 2000 facelift
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Минах около 800км след смяната.
Точката на съединителя се покачи леко, и сега смятам да върна регулирането на педала в първоначалната му позиция.
Това би дало достатъчно място че лагера да не е постоянно допрян и да не поскърцва.
Притеснява ме само че дори и сега при натиснат педал докрай, скоростите влизат малко трудно (особено 2ра).
Ако мина 3000 оборота на първа, втора влиза по-лесно и то ако я бутна бързо, но при по-леко каране не влиза свободно.
Подобен проблем имах на импрезата но се реши след регулиране на съединителя.
Ще пиша как е като го върна педала в нормалното положение.

А относно вибрациите, то те се получават само при маневриране без газ или с много малко газ, ако е към 1300 - 1500 оборота няма вибрации, та си мисля че имам някои друг тампон износен.

_________________
subarashii = marvelous, wonderful, magnificent....

Пон Яну 14, 2019 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този проблем с втората ме накара да разглобя кутията и да сменя синхронизаторите,лагери да изчистя всичко и..... резултат няма...дадох над 400 лв за части и ефект слаб.добре че не плащат и за демонтаж монтаж и ремонт на самата кутия..не се вманиачавай слагай синтетични масла- по скъпи са 25-30лв.на литър ,но това е решението просто свикни...
На втора предавка синхронизатора е доста по различен заради бавните...

Пон Яну 14, 2019 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gaiman и 33 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор