Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:38 am



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Кормилна рейка проблем. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 17, 2012 10:47 am
Мнения: 10
Автомобил: subaru legaci 2.0
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги , имам проблем с моят FORESTER - 2008 година 150 конски сили 2000 кубиковият двигател.Разтропа ми се рейката , няма течове само тропа.Може ли да се рециклира или не ,защото няма теч а предполагам луфта който се получава е във пиньончето и коронката.Рейката на субарутата е отпред пред гумите а не зад тях така , че рейката винаги поема всички натоварвания , предполагам че е масов проблем.

Сря Фев 20, 2019 6:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 10:40 am
Мнения: 202
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0X, SG9
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Сигурен ли си, че е рейката? При мен тропаше, казаха ми че е рейка (рециклира се и с труда е 380 - 450 лв. според сервиза), но се оказа, че са спирачните апарати. Купих си комплект и ги оправих за един час. Натисни спирачка на павета или неравности и, ако спре тропането не е рейката. Рейката не тропа, а направо потича - не тропа, защото е под налягане и няма хлабавини.

Сря Фев 20, 2019 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Рейката си тропа и това е хроничен проблем за субару.
Докато не протече няма смисъл да се пипа.
Огледай кормилните накрайници - понякога е възможно и от тях да има поклопване.

Ползвайте търсачката - има много писано по тази тема

Сря Фев 20, 2019 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Проблема с рейките не е само за Субару. Почти всички съвременни автомобили страдат от този проблем, заради хубавите ни пътища.
Имам личен опит с различни марки и класове автомобили, но освен тропането се появяваше и играене на волана при натискане на спирачките. "Опитът" ми с разбити рейки е с W203, X-type, Omega и Citroen.
За рециклиране не са ми вземали повече от 120 лева, обаче карат максимум по 2 години.
Уверил съм се, че е по-удачно да се вземе втора употреба от коли карани извън България.

Сря Фев 20, 2019 8:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тропането в червячния механизъм може да се обере, макар и в неголяма степен. Най-често се налага смяна на пружината и "камъка", който натиска зъбния гребен. Аз карах с обиране над три години, докато не текна като лейка. Сега си сглобявам една с оригинални части рем. к-т и ще пусна тема за мераклии.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Фев 20, 2019 10:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=4&t=21743&p=295362&hilit=%D0%A0%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B0#p295362
Прочети темата.Радко в Пловдив,вече 2.5 години нямам проблеми след ремонта при него
 15

Сря Фев 20, 2019 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен тропаха точно накрайници, както Vmax е писал. Провери първо тях.

Чет Фев 21, 2019 7:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята рейка тропаше и после протече. Купих си пълният ремонтен комплект и си я рециклирах. Сега нямам никакви проблеми. Детайлът, който пружината притиска към гребена се беше износил и от там е било тропането. На него има едни канали, които при мен почти ги нямаше. Интересното е, че е направен от чугун. Понеже триенето на два близки по състав метала ми се видя неудачно отидох при стругар и ми направи от полиамид. В youtube един много подробен клип от руснак как се разглобява рейката на Форестър SG.
A за цени на рециклиране от 300-400 лв. с (най вероятно) неоригинални части ми се струва безумие.
Ето това е втулката:
Прикачени файлове:
Vtulka 634f9acs-960.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045
 54

Съб Фев 23, 2019 12:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гребенът беше ли надраскан? Иначе, полиамидът ще го заглади след време и най-много да обираш хлабина :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 23, 2019 5:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, имаше надрано но го минах с водна шкурка(не помня с каква грапавост) и го позагладих. След първият месец каране я донатегнах веднъж и от тогава не съм я пипал. Освен това явно колата преди време е карана със скъсан маншон и имаше язви от корозия по гребена. Но с новите части няма проблеми.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Съб Фев 23, 2019 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази, която разглобих не е имала и няма никакъв шум и тракане, гребенът е лъскав като огледало, но по камъка има следи от износване(макар и малки, не е като твоят). Чудя се него ли да ползвам?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 24, 2019 6:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално е камъка да се износва. Затова е направен от чугун с добри фрикционни свойства, или металокерамика. Износването не е проблем докато пружината се държи натегната и осигурява необходимия натяг. Проблемът на този възел е в пружината - т.к. е постоянно свита на определени килограми, с времето се губи усилието, което упражнява и вече не поддържа плътен контакт в зъбната двойка.
Специално за тези Форестъри с електро усилвател имаше сервизен бюлетин и се подменяха по гаранция гайката с пружината.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Фев 24, 2019 1:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подозирам, че се надира при протекла рейка - atf маслото отмива греста, която нормално трябва да има там. И имам въпросче - никъде не намирам пружината в рем. к-ти, знаете ли откъде нова или параметри за заместител?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 24, 2019 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами моята беше протекла и допълнително от скъсаният маншон е влизало прах и мръсотия и затова имаше надрано. Само да уточня, че детайлът от снимката е примерен не е от моята рейка. Моят беше доста повече износен и Х-образните канали почти ги нямаше.
Пружината я няма в ремонтните комплекти, също и камъка но ги има отделно като части. Ето номера за Форестър: Spring-gear box, 34130AE000

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Нед Фев 24, 2019 5:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря. Значи моят ще мине за "нов" :D


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 24, 2019 7:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами като гледам действително изглежда като нов. Виждам само два леки белега от двете страни. Моят така се беше износил, че кормилния прът търкаше в долният правоъгълен канал и колкото и да се натяга пружината камъка не може да прилепне от всички страни около пръта. Отделно като се износи много камъка той отива по-напред и подпира в кожуха на рейката и изобщо не допира в пръта.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Нед Фев 24, 2019 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор