Автор |
Съобщение |
MIHAL
Регистриран на: Пет Фев 17, 2012 10:47 am Мнения: 10
Автомобил: subaru legaci 2.0
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги , имам проблем с моят FORESTER - 2008 година 150 конски сили 2000 кубиковият двигател.Разтропа ми се рейката , няма течове само тропа.Може ли да се рециклира или не ,защото няма теч а предполагам луфта който се получава е във пиньончето и коронката.Рейката на субарутата е отпред пред гумите а не зад тях така , че рейката винаги поема всички натоварвания , предполагам че е масов проблем.
|
|
|
Сря Фев 20, 2019 6:18 pm |
|
|
Mrak
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 10:40 am Мнения: 202 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0X, SG9
Рейтинг: 39
|
Сигурен ли си, че е рейката? При мен тропаше, казаха ми че е рейка (рециклира се и с труда е 380 - 450 лв. според сервиза), но се оказа, че са спирачните апарати. Купих си комплект и ги оправих за един час. Натисни спирачка на павета или неравности и, ако спре тропането не е рейката. Рейката не тропа, а направо потича - не тропа, защото е под налягане и няма хлабавини.
|
|
|
Сря Фев 20, 2019 6:29 pm |
|
|
Vmax
|
Рейката си тропа и това е хроничен проблем за субару. Докато не протече няма смисъл да се пипа. Огледай кормилните накрайници - понякога е възможно и от тях да има поклопване.
Ползвайте търсачката - има много писано по тази тема
|
|
|
Сря Фев 20, 2019 7:03 pm |
|
|
kronos
|
Проблема с рейките не е само за Субару. Почти всички съвременни автомобили страдат от този проблем, заради хубавите ни пътища. Имам личен опит с различни марки и класове автомобили, но освен тропането се появяваше и играене на волана при натискане на спирачките. "Опитът" ми с разбити рейки е с W203, X-type, Omega и Citroen. За рециклиране не са ми вземали повече от 120 лева, обаче карат максимум по 2 години. Уверил съм се, че е по-удачно да се вземе втора употреба от коли карани извън България.
|
|
|
Сря Фев 20, 2019 8:00 pm |
|
|
Alxx
|
Тропането в червячния механизъм може да се обере, макар и в неголяма степен. Най-често се налага смяна на пружината и "камъка", който натиска зъбния гребен. Аз карах с обиране над три години, докато не текна като лейка. Сега си сглобявам една с оригинални части рем. к-т и ще пусна тема за мераклии.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Фев 20, 2019 10:02 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
|
Сря Фев 20, 2019 10:24 pm |
|
|
nikentce
|
При мен тропаха точно накрайници, както Vmax е писал. Провери първо тях.
|
|
|
Чет Фев 21, 2019 7:36 am |
|
|
OFFROADER
|
Моята рейка тропаше и после протече. Купих си пълният ремонтен комплект и си я рециклирах. Сега нямам никакви проблеми. Детайлът, който пружината притиска към гребена се беше износил и от там е било тропането. На него има едни канали, които при мен почти ги нямаше. Интересното е, че е направен от чугун. Понеже триенето на два близки по състав метала ми се видя неудачно отидох при стругар и ми направи от полиамид. В youtube един много подробен клип от руснак как се разглобява рейката на Форестър SG. A за цени на рециклиране от 300-400 лв. с (най вероятно) неоригинални части ми се струва безумие. Ето това е втулката: Прикачени файлове: Vtulka 634f9acs-960.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
54
|
|
Съб Фев 23, 2019 12:11 am |
|
|
Alxx
|
Гребенът беше ли надраскан? Иначе, полиамидът ще го заглади след време и най-много да обираш хлабина
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 5:37 pm |
|
|
OFFROADER
|
Да, имаше надрано но го минах с водна шкурка(не помня с каква грапавост) и го позагладих. След първият месец каране я донатегнах веднъж и от тогава не съм я пипал. Освен това явно колата преди време е карана със скъсан маншон и имаше язви от корозия по гребена. Но с новите части няма проблеми.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Съб Фев 23, 2019 10:44 pm |
|
|
Alxx
|
Тази, която разглобих не е имала и няма никакъв шум и тракане, гребенът е лъскав като огледало, но по камъка има следи от износване(макар и малки, не е като твоят). Чудя се него ли да ползвам?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Фев 24, 2019 6:13 am |
|
|
ico_tech
|
Нормално е камъка да се износва. Затова е направен от чугун с добри фрикционни свойства, или металокерамика. Износването не е проблем докато пружината се държи натегната и осигурява необходимия натяг. Проблемът на този възел е в пружината - т.к. е постоянно свита на определени килограми, с времето се губи усилието, което упражнява и вече не поддържа плътен контакт в зъбната двойка. Специално за тези Форестъри с електро усилвател имаше сервизен бюлетин и се подменяха по гаранция гайката с пружината.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Фев 24, 2019 1:07 pm |
|
|
Alxx
|
Подозирам, че се надира при протекла рейка - atf маслото отмива греста, която нормално трябва да има там. И имам въпросче - никъде не намирам пружината в рем. к-ти, знаете ли откъде нова или параметри за заместител?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Фев 24, 2019 1:42 pm |
|
|
OFFROADER
|
Ами моята беше протекла и допълнително от скъсаният маншон е влизало прах и мръсотия и затова имаше надрано. Само да уточня, че детайлът от снимката е примерен не е от моята рейка. Моят беше доста повече износен и Х-образните канали почти ги нямаше. Пружината я няма в ремонтните комплекти, също и камъка но ги има отделно като части. Ето номера за Форестър: Spring-gear box, 34130AE000
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Нед Фев 24, 2019 5:06 pm |
|
|
Alxx
|
Благодаря. Значи моят ще мине за "нов"
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Фев 24, 2019 7:34 pm |
|
|
OFFROADER
|
Ами като гледам действително изглежда като нов. Виждам само два леки белега от двете страни. Моят така се беше износил, че кормилния прът търкаше в долният правоъгълен канал и колкото и да се натяга пружината камъка не може да прилепне от всички страни около пръта. Отделно като се износи много камъка той отива по-напред и подпира в кожуха на рейката и изобщо не допира в пръта.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Нед Фев 24, 2019 9:04 pm |
|
|